Roze motor en mini-club

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KwiePark, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

Marieke google is niet altijd goed meid
    wacht de volgende controle echo even af misschien valt het allemaal nog wel mee

2. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Strijk erdoor, joepie! nu lekker aan het genieten van tasje koffie met bokkenpootje terwijl mannetje buiten de ren van de hond aan het poetsen is :) Ga hem ook maar een tasje koffie klaarhouden

@pupke: die filmpjes van Ryan staan gewoon tussen de foto's hoor. De eerste en 2de foto van Ryan op de speelmat zijn de filmpjes!

@knip: oef, neit zoveel geslapen... Wel zien dat je nu je rust bijhoudt he, dat je genoeg kracht hebt als die kleine meid eruit moet!

@marieke: Pelvische nier, hmmm. Lijkt me vrij 'onschuldig' dan in de zin dat het het functioneren van de nier niet verstoort. Maar idd, die ongerustheid is er altijd... Kop op he!

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    bijnamen voor je kindje...euhm...heel normaal...

Prinsesje, ukkepukkie, propje....(omdat ze altijd helemaal opgekruld lag) en kikkertje....(omdat ze met haar beentje helemaal omhoog lag..in springstand zeg maar hihi)

Groetjes,
    Miranda

4. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@marieke, niet te veel googlen hoor, dat is niet goed! Ga je je alleen maar meer zorgen maken. Ik had eht ook gedaan na de diagnose dubbelsysteem en uretherocele, maar dan kom je echt enge dingen tegen. Gelukkig ziet het er in ons geval vrij goed uit, dus eerst de volgende echo afwachten meis, dan weet je weer veel meer!
    Dat genieten van je zwangerschap moet je toch gaan proberen hoor! Ik weet hoe moeilijk dat is nu, omdat ik eenzelfde iets als jij ervaren hebt enkele weken geleden. Ik heb me ook een paar weken behoorlijk zorgen gemaakt en kon ook niet echt genieten. Maar op een gegeven ogenblik heb ik tegen mezelf gezegd, dat we er nu toch nog niks aan kunnen doen en dat het zwanger zijn niet lang meer duurt en het misschien wel de laatste keer is voor mij, dus dat ik er toch van moet genieten. Natuurlijk heb je regelmatig de zorgen weer in je hoofd, maar ik kan nu ook intens genieten van het pingpongen van krummel in mijn buik (al doet dat soms flink pijn als dat hoofdje tegen mijn ribben knalt). Probeer dat ook te doen meis!
    Nogmaals een dikke knuffel!

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    zo ben weer bijgelezen.....ga er weer vandoor! MOet naar de supermarkt...denk dat ik op de fiets ga vandaag, het regend!!

Groetjes,
    Miranda

6. Marieke123

Marieke123 Bekend lid

4 mei 2009
    597
    0
    0
    Tongeren
    Ja googlen doe je toch automatisch denk ik? Je hoort iets, en wil er dan toch het fijne van weten.. Weet natuurlijk ook wel dat je meestal de "extreme" gevallen tegen komt..

Bij 14dagen moet ik naar mijn eigen gyn en dan 2 weken later weer naar Leuven. Ga ook eens bij mijn gyn horen hoe het eigenlijk zit.. Want die dokterstermen begrijpen wij niet!

Okey, change the subject! :)

xxxx

7. hielko2006

Heb snel ff nieuwe buikfoto's gemaakt en die staan nu in me album niet schrikken van de striea ik waarschuw maar ff

8. hielko2006

Ik ga nu naar Tiel heb nog een knip middag
    dus ben er vanavond weer allemaal een fijne dag

9. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Goedemorgen!

Nou, Jelka werd gisteravond niet wakker....... Ze had dus om 4 uur gegeten bij mijn ouders en is om 7 uur thuis op bed gelegd, zo van, dan wordt ze over een uurtje of twee wel wakker.....dat werd dus 3 uur vannacht :$

Vanavond dus maar eens proberen of we haar toch om 8 uur ofzo wakker maken, zou ze dan daarna ook 11 uur zonder voeding kunnen? Dat zou toch lekker zijn.....gek kind!

@ Katja, wij laten Jelka wel wat langer huilen. Wij hebben de Ria Blom methode in de Jutte-versie, ook bij Mirthe toegepast.

Stel je in op 30 minuten. Ja, het klinkt megalang 9 van de 10 keer is het na 10 minuten stil. Maar heel soms heeft ze met flinke tussenpozen, wel een half uur nodig.
    net ook weer een goed voorbeeld gehad: om 9.15 heeft Rinke Jelka in bed gelegd met de mededeling "tot uiterlijk 9.45. En tja, om 9.25 was het stil....omdat we ons op een half uur instellen, duren die 10 minuten niet zo lang, gevoelsmatig. Pure psychologie dus...

Ze zeggen wel dat je een baby niet kunt verwennen, maar een baby kan wel wennen....

Wij waren overigens ook kapot van het vele huilen, maar sinds een tijdje komt er hier rust in de tent, ik hoop bij jou ook snel!

@ Sas, lief zeg, Ryan met Duncan, ik heb nog een foto van vroeger dat onze hond Iwan zo boven me hangt en de andere hond Basco niets van mij moest weten...hihi

@ Lies, haha, smileyface-Mirthe, is ook wel eens anders hoor, hahaha, thnx voor de keukencomplimenten, de keuken was één van de voornaamste redenen het huis te kopen, zo'n lekkere brede 5-pitter!

Boek, ehm ze hebben net de Beker gestolen uit Goudgrijp.....ik schiet niet zo heel erg op dus. Probeer elke dag een hoofdstuk. Had ik nog geen kids gehad, was het vast ook in twee dagen uitgelezen!

@ Marieke 20 weken vandaag!!!!!

@ Lumea dus bijna 32 weken al hè, gaat hard hoor!!!

@ Moor, Daan, Lies enz....hier ook absoluut geen wisselbeker hoor! Op mijn verjaardag hebben we Jelka zo "gestuurd" dat we wisten dat ze de hele bijeenkomst door zou slapen. En met verjaardagen extern (en straks de feestdagen) hebben we een vast groepje mensen die haar mogen vasthouden, die weten dat ze haar niet door moeten geven. Dat zijn opa en oma en een tante....zij begrijpen tenminste dat doorgeeffeestjes teveel prikkels opleveren. Ken maar weinig kindjes die daar wel tegen kunnen hoor!

@ Meilan, begrijp me niet verkeerd hoor....maar is het niet nog een beetje vroeg voor Ziva al in de kinderstoel te zitten? Meestal is dat pas als ze goed zelfstandig kunnen zitten toch?

Maar wat een schatje is het zeg.....gaat hard met die kleintjes!

@ Knip, van NIETS doen rust je ook uit hè....ipv de boekhouding gaan doen ofzo....;)

@ Marieke, niet gaan googlen meid, dan lees je alleen de negatieve berichten, want dat is menseigen, positieve verhalen staan vaak niet vindbaar op internet! Hou je nu maar vast aan de medici die je goed in de gaten houden!!! Als het zeer ernstig zou zijn, voor het vooruitzicht, vertellen ze je dat echt wel!

Voorbeeld? Bij Jelka's 20 weken echo zeiden ze dat er een amnionstreng in de baarmoeder zat. Ga je googlen, dan vindt je van alles over geamputeerde ledenmaten enzovoort. Maar die streng zat bij mij helemaal niet in de weg en kon dus geen ledematen amputeren. Daarom zeiden ze er niet zoveel over, alleen dat ik me niet druk moest maken....en niet moest gaan googlen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is wel zo...

@ Knip, flinke buik meid, mooi hoor! Enne, leuk kleurtje op de muur, dat groene!!

Bah, wat een rotweer.....we kunnen dus niet lekker wandelen vandaag, jammer. Het zou vanmiddag opklaren, hope so!

10. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@marieke, ik vond dit ook nog (google pelvic kidney), hopelijk is je engels goed genoeg, anders wil ik wel een vertaling maken voor je hoor.
    Hopelijk stelt dit je toch weer iets gerust :)

11. Marieke123

Marieke123 Bekend lid

4 mei 2009
    597
    0
    0
    Tongeren
    Rootje meid, hartelijk dank voor je opzoekwerk, maar ik snap er geen snars van! ;) Mijn basis engels ken ik wel, maar dat zijn precies wat "moeilijkere" termen..

xxx

12. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

'k vertaal het wel even snel voor je :)

13. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Hier is ie:
    Dusse voorlopig er maar gewoon van uit gaan dat het geen kwaad kan hoor!
    Knuffel!

14. Marieke123

Marieke123 Bekend lid

4 mei 2009
    597
    0
    0
    Tongeren
    Thnx meid! Lucht toch een beetje op hoor!

Bedankt voor het zoeken!!!

15. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    @knip: leuke buik hoor, ligt echt mooi naar voren! Knipse!

wij gaan ons hier klaarmaken voor feestje oma en dan zal het wel avond zijn voor we terug zijn.

Leuke dag nog allemaal, hier is het zonnetje even komen piepen!

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    valt toch wel mee! Heb het wel eens erger gezien hoor!! Flinke buik! En toch valt ie nog wel mee, weet niet hoe ik het anders moet zeggen. En het lijkt wel alsof je beeb de kont naar buiten heeft geduwd hihi, weet je hoe ze ligt?

Groetjes,
    Miranda

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Zucht, wou toenstraks op de fiets ff wat halen in de supermarkt......ging dus niet door...want had de fiets nog niet uit de schuur of het gutste eruit...

Heb dus oma maar even gebeld hihi, ziet ze ALyssa ook weer eventjes en ik kan boodschapjes doen. Zijn we naar de Lidl geweest.....heb weer teveel gekocht...groenten zijn daar zooo goedkoop....ga vanavond roerbak groenten maken...kool,worteltjes,bloemkool...offeuh zal ik tortilla's maken...hmmmmm dat laatste klinkt beter hihi.

Heb nog kipfilet...en paprika...hmmz ja dat word het!!

Hoe is het verder hier?

Alyssa is vandaag een beetje raar wakker geworden..pffft ze zag spierwit en was er wel maar toch ook niet...ze jammerde ook zo zielig...nu is ze nog een beetje van slag. Misschien door het slechte weer...ze heeft ook wallen onder haar ogen...en jammert een beetje veel....(denk ook wennen aan zoveel mama thuis....)

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?

Groetjes,
    Miranda

18. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hoi skatties

Hier een hok vol bezoek gehad haha van mijn tante en nichten! Zo leuk!!!! En weer verwend. Sigrid was 1 en al vrolijkheid en ligt nu lekker te slapen.
    Ik ben voor de 2e keer ongi!!!!! Minder als de vorige keer gelukkig!!!! Maar vind er zo niets aan he......maar weer zwanger worden????:p Nee nog niet hoor maar moet zeggen dat wij wel snel weer willen gaan proberen na Sigrid haar 1e verjaardag. Of het lukt is een 2e natuurlijk........Oja en moet nu na deze ongi niet mijn pil gaan vergeten......zit niet in het systeem nog hahaha...

@ Knip jeuh 37 weken. Meid wat gaat dat hard zeg!!!!!! Spannend!!!!!

@ Knip nog even over dat erkenning gebeuren. Peper sjoerd goed in dat je kinderen dan naar je ouders gaan maar hij dan wel moet betalen mocht jou iets overkomen........
    Ik weet het uit ervaring aangezien mijn vriendin net bevallen was van de 2e (3dgn) ze ondekte dat haar vriend(ex nu) vreemdging met een 19jarige meid. DRama in de tent. Uiteindelijk heeft ze hem er uit gezet en zijn ze uit elkaar gegaan. Wat bleek hij had de kinderen wel erkend maar niet gezamelijke voogdij aangevraagd!!!!! Tja als ze echt kwaad had gewild had hij ze nooit meer gezien en flink moeten dokken. Gelukkig hebben ze het goed geregeld maar haar ouders zijn degene die recht op de kinderen hebben mocht haar wat overkomen!!!!
    Ze heeft het zefls nu testamentair vastgelegd.....
    Naja weet niet of je er wat mee kan maar dan weet je het even.
    Wij hebben ook nog dingen in een testament vastgelegd over het bedrijf enzo, mocht mijn vriend wat overkomen dan ben ik waarnemend voor de kleine tot ze 21 is en zelf de rechten over het bedrijf mag overnemen.....
    Zet het goed op papier is mijn enigste tip, scheelt een hoop gedoe.

@ Marieke idd niet teveel googelen zoals Rootje schrijft!!! Mijn neefje heeft 1 nier ondekten ze op de echo!!! Zijn ouders schrokken hiervan en toen zei de echoscopist van weten jullie wel hoeveel nieren jullie hebben? Er leven zoveel met 1 nier ..... Wacht de volgende echo even af........

Pupke leuk weer zo van je te lezen!!!! Gaat goed met ties he?????

Daan hoe gaat het met jou wondjes?????

Katja ach huilend meisje....het blijft zoeken hoor! Volg je hart meiss.... Misschien een kleine moederlijke tip....verwarm het bedje voor met een kruik en leg die later bij dr op het voeteneind!!! Scheelde mij een stuk gehuil........

Moor wat een leuke foto's van lauren en jouw familie........mooie meid hoor.......

Zo zal effe knip dr pics kijken

19. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Knip meid wat heb je een mooie buik!!!! Enne die striae had ik meer onder de navel en veel erger!!!! Trouwens die 2e foto wat zie je de vorm van de beeb dan goed!!!!!! Mooi hoor meiss........

20. katjak79

katjak79 Fanatiek lid

19 aug 2008
    1.274
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    zaanstreek
    bedankt voor alle tips meiden! Ik hou het voorlopig maar op een kwartier- half uur huilen en dan troosten. werkte gisterenavond ook perfect, ze is om 22.30 gaanslapen tot 6.00 vanmorgen en toen weer tot 10.30 en dat kwam omdat ik haar kamertje in kwam en ging opruimen hahahaha.

Moor: had ik al gezegd wat een leuke foto's?? Geloof het wel he, maar ik had nog niet gevraagd of die ene dame je andere zus is. Je zusje heb ik ook gezien op de foto, maar er kwam naast je moeder en zusje ook nog een andere, vrij gelijkend persoon op de foto''s voor:D

Desert: Leuke filmpjes, zeker met je telefoon gemaakt? Ik heb gisteren de camera van mijn schoonouders meegenomen en meteen gekeken wat ze al gefilmt hadden. Dus net na de bevalling, wist heel veel dingen niet meer dat ze gezegd waren. Grappig om te zien en ik vind het zo jammer dat tijdens de bevalling er niet gefilmt is. En dan heus niet al het gegil en gekrijs van mij en de hele bevalling hoor, maar ik had het zo mooi gevonden het moment van geboren worden, om dat zelf ook te zien.

Bij jullie is ht dus ook rotweer, hier ook al. Het hagelde hier een uurtje geleden! Ik wil boodschappen doen, maar ga echt niet lopend de deur uit en met de auto vind ik zo'n gedoe met Nina, ze ligt net lekker te slapen! DUs ik wacht wel tot Alex wakker is, die heeft nachtdienst gehad.

Miran: mmm tortilla's dat is een goed idee, ik ga straks eens vragen of mannetje daar ook trek in heeft.

GA nu eerst een boodschappenlijstje maken

Deel Deze Pagina