Ik postte gisteren dat ik ging bijlezen maar de kleine man is sinds gistermiddag aan het spoken geweest. Hij ligt nu gelukkig in zijn bedje te slapen. @Knip, wow nu al weer online. Geniet lekker van je kraamtijd, dit doe je nooit meer over @Pup, au au, bloeden. Goed aan de eerder genoemde cremes en anders echt stoppen want hoe graag je het ook wil dit is niet gezond meer @Daan, je maakt me echt nieuwsgierig oooh shit Sem begint weer te pruttelen. Ik ga me snel aankleden voordat het gekrijs weer begint
ff snel en dan weer aan de schoonmaak. Is hoognodig hiero Pup: bloedende boobs? Jemig, dat klinkt errug pijnlijk. Heeft de dokter er al naar gekeken. Ik vind het echt zo gemeen hoe het allemaal gaat bij jou. En zoveel respect voor jou hoe je ermee omgaat! Je bent echt een bikkel. iK HOOP voor jou dat er snel een einde komt aan dit gekloot, om het maar oneerbiedig te zeggen. Als ik dit zo hoor dan ga je er bijna aan onderdoor en dat mag niet hoor! Dan maar kv, maar dan heeft Ties wel wat meer aan zijn moeder, hoe rot je het ook vind. Ik hoop echt zó dat er een oplossing komt waar je tevreden mee bent. Lieverd; een hele dikke pakkerd.
Moggel allemaal! @Miran: ben me gisteren rot geschrokken toen na het kolven de borstschilden onder het bloed zaten. Zo kapot zijn mijn tepels door alle ellende en de spruw. Ik heb er een foto van gemaakt... maar denk niet dat je die wil zien. Voeden met die tepelhoedjes ging wel... beter als zonder in ieder geval. Mijn kolf heb ik verbannen, die wil ik ff niet meer zien. Ties moest er wel ff aan wennen en heeft mijn toch al veel te volle borsten niet helemaal leeg gedronken. Dus vanmorgen toch maar weer zonder aangelegd. Mijn tepels zijn aan het helen, maar ze zijn nog wel erg pijnlijk. Ik ben aan het proberen om wat sneller af te bouwen als ik van plan was. Ben er nu echt klaar mee zeg. Zweet en tranen zijn nog tot daar aan toe, bij bloed trek ik de grens! Ik heb dus 2 voedingen geschrapt, BV-KV-BV-KV-BV doen we nu. Goed in de gaten houden dat ik geen ontstekingen krijg. Ik wil proberen om toch de laatste voeding over te houden, vooral omdat ik dat zelf een heerlijk moment vind met Ties samen. Ben nu zo ver dat ik niet eens meer zeker weet of ik er een volgende keer überhaupt nog wel aan wil beginnen. Ik denk dat er niet aan beginnen makkelijker is als ermee stoppen namelijk. Het is net alsof hormonen me tegen houden ofzo. Ik vind echt dat ik mijn stinkende best heb gedaan en met de fles blijft 'ie net zo knap (zei een vriendinnetje van me tegen mij). Maar genoeg over mezelf, ik zal nog ff een goede buddy zijn : Met knip gaat het goed, ze heeft pijn aan haar doos (ja, dat zag ik aankomen hihi) maar is dolgelukkig en Lisanne doet het hartstikke goed. Ze probeert snel ff een foto te spammen.
haha niets bijzonders hoor. Gewoon even een post met reacties. That's all! Heb net de badkamer flink onderhanden genomen en nu is de woonkamer aan de beurt. Bleeeeeeeeeeeegh. @Knip pijn aan haar doos? Goh Fijn dat het met Lisanne goed gaat. @Pam, ik heb bewondering voor je hoor. Serieus. Ik weet niet of ik dat volgehouden zou hebben. Petje af. einde voor nu. xxx
middag! voormiddag weer wat contracties gehad, is nu weer aant stilvallen. Bloedverlies is nog minder, maar helaas moet het VOLLEDIG weg zijn, voor ik op mag. Ik begin er stilletjes aan boos om te worden! Weet dat het allemaal voor die kleine man is, en wil alles doen om hem veilig en gezond geboren te laten worden.. Maar ik MOET gewoon naar buiten!!!!!!!!!!! Straks komt de dokter, en dan vraag ik het nog eens. Mag recht in bed zitten, dus als ik gewoon mijn bed laat zakken, de rolstoel erlangs, zodat ik gewoon hoef door te schuiven, dan hoef ik niet eens recht te staan! Wat maakt het nu uit, recht in bed of in een rolstoel? zolang ik niet recht sta.. Ja, klinkt mss ego voor dat naar buiten gaan, maar steek eens een week in BED, zonder op te staan en echt een buitenmens bent.. *zucht* Tis vooral emotioneel enorm zwaar! Maarja, whatever. nog even volhouden zeker?
Marieke: knuffeltje voor jou. Het is ook niet niets en dat je dan ook nog eens geen frisse lucht krijgt. pfff Krijg je wel veel bezoek? of mag dat ook niet?
Ahh knufff voor jou marieke.....Laat je je wel door iemand duwen???? Thankss voor de tips was zowiezo voor de luuf gegaan..... Ui probeer ik vanaaf ook nog. Leg je die dan op het bed?????
Bezoek komt er wel hoor. Maar is pas toegelaten vanaf 15h. De dokter is net geweest. als het zo blijft, zoals het nu is (harde buiken(die vanzelf weer wegtrekken) en beetje bloeding) kan niet zo heel veel kwaad omdat het niet doorzet. Als het toch doorzet, gaan ze het wss gaan inleiden. maar de dokter zei dat ze nu al heel veel kunnen doen voor onze kleine man moest ie nu geboren worden. Helaas niet uit bed. Ze spreken elkaar hier echt tegen! De ene zegt, bloedverlies over, mag je uit bed. nu zegt dokter, niet uit bed, omdat de cerclage wringt, zorgt voor bloedverlies en kan tot contracties leiden. vind het zooo zever. zegt de verpleegster van ja, je doet het toch voor je kind. en nog even volhouden en blablabla Ja tuuuuurlijk, ik wil ook alles doen voor mn klein mannetje.. Dat ze maar eens naast mij komt liggen, zonder op te mogen, dan spreken we na een week nog wel eens met mekaar.
goed nieuws toch! Die weeen en bloedingen doen in princiepe niets...en ze kunnen idd heel veel voor je ventje doen..maar door rustig te blijven blijft ie vast nog langer zitten hoor! Meis, ik weet dat het moeilijk is platte rust, je zal mij niet horen zeggen je doet het voor je kindje...(al is het wel zo) maar zoals ik al eerder zei, is er geen mogelijk heid met bed en al? Juist omdat je plat moet blijven??
Ink, onder het bedje...en wel in stukjes snijden zodat het vocht goed zijn werk kan doen en stinken kan....
naja.... dat is jammer.... Meis..trek je op aan het bezoek en bedenk je echt letterlijk...elk uurtje dat je mannetje er nog in blijft zitten is gewonnen...elke minuut kan al verschil maken...dan kan er al een extra link in de longen gelegd zijn zodat hij niet aan de beademing hoeft.... Probeer het zo te bekijken...
Knuf voor Marieke. Ik begrijp zo goed dat je even naar buiten wilt. Blijven vragen hoor wellicht geven ze een keer toe. En ondertussen lekker hier je frustratie uiten zodat we je er door kunnen slepen. Ik heb net gegeten en nu begint Sem weer. Zucht......hij heeft echt net 10 minuten geslapen. Daarvoor in bad gedaan en eten gegeven dan zou je toch verwachten dat meneer een keer wil slapen. Helaas. Tot later!
Wendy, klinkt als een sprongetje (of regeldag). Gaat gelukkig weer over hoor Marieke, meid hou vol! Ik ga boodschappen doen, vanaaf thais koken... lekkel!
Regeldagje voor Sem? Of een sprongetje? Ik weet nog dat Nina zo'n 5-6 weken oud was, toen wilde ze ook overdag niet slapen en was ze heel huilerig. Na een paar dagen was dit over. Ook al weet je dat het weer over gaat, leuk is het niet. Ook voor jou een knuffel WendyNoa Uien onder het bedje ieeeeewwwww. Werkt dit echt?? Ik weet nog van vroeger; mijn oma deed ook iets met uien en stroop ofzo en dat stond dan naast mijn bed, maar volgens mij moesten we het ook eten, of was dat iets anders smerigs?.....Mijn nichtjes, broertje en ik probeerden op een gegeven moment voor mijn oma verborgen te houden dat we ziek waren hahaha
hahaha, zie dat PUp er hetzelfde over denkt. Voel je je al weer wat happier Pup? mmmm lekker Thais, wat ga je precies maken? Ik weet nog niet of Alex thuis eet, die heeft een dagje weg met z'n werk. Dus ik weet nog niet wat ik ga eten.... mmm ga ff wat op internet opzoeken denk ik, iets lekkers, maar wel makkelijk klaar te maken.
Ben ik weer even. Ben nog onwijs druk met de laatste voorbereidingen. Tig wassen aan het draaien met benodigdheden die ik aangeschaft heb met oog op thuisbevalling. Ondertussen gisteren nog een box opgehaald die ik 's nachts op marktplaats gevonden had. Maar toen moest de kamer ook weer verbouwd worden, anders was er geen plek. En zo blijven we bezig. We hebben twee weken een nieuw matrasje laten maken, maar dat is nog niet klaar. Dus ik ben de wieg aan het opmaken met het oude matrasje. Nog even lakentje en dekentje er op. En de hemel moet nog gestreken worden en dan is dat ook klaar. Er zijn nog een paar dingetjes die ik niet heb, maar verder is alles in orde geloof ik. Voel me alleen nog totaal niet georganiseerd. Goed joh Kwie. Fijn om te horen. @ Rootje: hoop dat je snel weer beter bent meis. @ Pup: kan je de zuigkracht vd kolf niet lager zetten? Kapotte tepels van kolven klinkt niet goed hoor. @ Suuz: heb kennelijk overheen gelezen welke naam jij dacht. Welke dacht jij dat Knip zou geven? @ Marieke: huil maar uit meis. Het is gewoon ook heel heftig om alleen in het ziekenhuis te zijn. Iedereen wil het liefst op z'n eigen vertrouwde plek zijn toch? Iedere dag is er weer een. We hopen allemaal met je mee dat je die weken doorkomt en dat er een gezond jongetje geboren zal worden. @ Ink: kun je er niet een weekendje Utrecht van maken samen met man en dochterlief? @ Lieselke: ohhhh Silke vind ik ook een mooie naam. Dat meen je toch niet?!?!?!?!?! @ Daan: ja, da's altijd wat jammer he die kaarten die na de kerst aankomen. Wij hebben ze besteld bij de wij fotoservice maar ik denk dat ze pas volgende week komen. En dan gaan we adres stickers plakken. Kunnen we alvast even oefenen voor de stickers vd geboortekaartjes. Want dat zijn er zo'n 150 en die ga ik echt niet met de hand schrijven, heb ik gewoon geen tijd en puf voor. @ Moor: open office, werkten we in het buitenland ook mee. Dan konden organisaties die weinig geld hadden ook gewoon dat gebruiken ipv illegale MS office pakketten. @ Daan: Trouw blijven aan jezelf werkt uiteindelijk toch meestal het beste, dus altijd met 'opbouwende kritiek' / afwijkende mening blijven komen. En schiet me nu iets te binnen. Er is zo'n karakter test cq typering dat ze gebruikten bij de organisatie waar we bij werkten. Daar zat ook het type in dat altijd wat uit de pas loopt. En die persoon is juist heel erg nodig om de rest vd organisatie scherp te houden. Je bent dus gewoon erg nodig . *edit* zie nu je berichtje over 'vergeet m'n laatste post maar'. Nou eh, ik laat mijn postje ook gewoon staan hoor . @ Beebie: ik wil ook liever nog steeds niet herkend worden. Maar volgens mij halen ze me er zo hier uit als ze een paar kernwoorden typen. @ Wendy: wachten is zowiezo niet leuk. En een hazeslaapje is altijd welkom. Dat ben ik, dat ben ik, dat ben ik dat ben ik!!!!!!!!!! * hmmmmm , hoor ernstig gebonk uit een ledikantje van boven komen. Volgens mij wil er iemand niet slapen. Negeer modus aan * @ Lieselke: enorm wat een baby zeg van die collega van jou!!! Oudere vrienden van ons vertelden dat toen hun kind net geboren was en in het ziekenhuis lag sommige mensen zeiden: 'kijk, mensen hebben vergeten die baby mee naar huis te nemen'. Dat was ook een kolossaal kind, niet echt wat je verwacht bij een pasgeborene. @ Miran: ziet er goed uit dat klachtenlijstje. Denk aan je en een dikke knuffel. Ik ga 12/12 in de gaten houden . @ Suuz: die ui heb ik 1 x voor mezelf gedaan toen ik heel verkouden was. Werd zo misselijk ervan wakker dat ik het nooit meer geprobeerd heb. Maar wat is Luuf? Enneh, gefeliciteerd met de 3 maanden natuurlijk! @ Pup: auw, auw auw bloedende tepels da's ECHT ECHT ECHT niet goed meis. Dat klinkt als dat met kolven veels te heftig is geweest. Wat voor soort kolf heb je gebruikt? Succes met goed afbouwen iig. In jouw geval is het wel heel erg letterlijk 'bloed, zweet en tranen'. Als ik jou was, zou ik een goede lactatiekundige bellen, want het klinkt dat je wel wat begeleiding zou kunnen gebruiken hiermee meis. Knuffel. * geluid van boven neemt toe in sterke mate, hoort speelgoed op de grond kletteren vanuit ledikant * Snel nog even afschrijven dit, want als de kleine beneden is, mag ik niet van haar op de computer. Dan wil zij 'telvisie kijken' op de laptop. Thais, thais? Las ik hier iets over Thais eten..... mjammie!!!!!!!!!! Is mijn favoriete eten: Yummie BIG time! @ Katja: succes met een lekker gerecht kiezen. Ah de post is er. En ik ben aan het einde gekomen van bijlezen. En ga die kleine maar er uit halen. Die gaat echt niet meer slapen ben ik bang. Liefs voor iedereen.
Heej meiden, slecht nieuws... de ICSI poging is afgebroken.. ik heb de 2e fm gehad.. had woensdag 2 grote follikels die op schema lagen.. vandaag was er maar 1tje verder gegroeid.. die zit inmiddels op 19mm.. en daarmee kunnen we geen icsi doen dus de poging is afgebroken..moet nu morgen 10.000ie pregnyl spuiten.. maandag, woensdag en vrijdag 5.000ie pregnyl en dan op de dagen dat ik pregnyl spuit moeten we klussen.. om toch al die moeite nog een beetje te benutten.. zit er even helemaal doorheen.. xxx
Oh nee!! Muisje toch... waren de hormonen niet voldoende dat er maar 1 eitje groeit nu...bah bah bah..... Wanneer mag je weer verder nu dan? Dikke knuffel meis!!!
Nee was inderdaad niet voldoende.. maar ik mocht niet meer omdat bij mij de kans op overstimuleren te groot was.. nu gaan we waarschijnlijk eind januari of in februari weer beginnen.. (er is verplichte maand rust) en dan toch maar de dosis verhogen van 112,5ie naar 150ie.. Gatverdamme, vind het zo k u t! jank de ogen uit mn kop.. stomme hormonen maken me al zo jankerig.. ik ga nu shoppen.. heb ik wel verdiend Kuss