*komt even Marieke een hele dikke knuffel geven* Zo en nu duik ik weer onder mn plaidje op de bank.. dacht dat het vandaag wel beter zou gaan... nou niet dus.. zucht..
*Zit hier te tollen van de slaap omdat ze vandaag 3 kraamvisites heeft ontvangen, beetje domme actie, eigen schuld dikke bult* Het is hier rustig geweest, dus snel bijgelezen. Dikke knuffel voor Muis en Marieke en ik zie dat ook Miranda er 1 nodig heeft. Maar luister maar even naar Jutte: geen bloed geeft moed. Jeetje Pup, wat een drama is die BV bij jou toch. Persoonlijk was ik al lang gestopt als ik jou was. Welterusten allemaal en alle kleintjes ook goed slapen zodat de mama's morgen weer uitgerust zijn.
Ben ik nog even. @ Marieke: vind het niet gek hoor dat je oppert dat je van al dat liggen rugpijn krijgt. Oudere mensen moeten niet voor niets steeds gekeerd worden als ze altijd liggen en dan nog krijgen ze doorligplekken. Hoop dat je binnenkort je bed af en toe uit mag. Maar die pijnlijke harde buiken blijven toch wel zorgelijk. Hoop dat ze idd met de nachtploeg wat voor je kunnen betekenen. @ Beebie: nesteldrang ehm, misschien was ik door de verhuizing eigenlijk gewoon te laat met alles regelen. Als je thuis wilt bevallen moet je gewoon op wk 37 alles in huis hebben. Maar nu hebben we alles, behalve het pak zout voor de bevallingswas. @ Jutte: hmmmmm dat dagje uit klonk goed en erg gezellig. Oh en dat verhaal over oliebollen doet me denken aan vorig jaar oud en nieuw toen we bij vrienden waren. Daar kwamen ze steeds opnieuw vers uit het vet. Mjammie, nog nooit zooooooooooveel oliebollen gegeten. @ Kwie: jij ging rechter op zitten he. Nou ik vd week ook hoor toen ik ineens besefte dat ik voor vandaag alles in huis moest hebben . Was het gourmetten gezellig? Ben ik nog iemand vergeten??? Voor muis ook een knuffel. Heb nu erg zin in een oliebol.
Hoi meiden, Bezoek is net weg dus zal eens even me verhaal doen Heb nog steeds niet alles terug gelezen ben veelste druk Maar goed komt ie dan. woensdag 5.15 uur Het ziekenhuis dus gebeld en kon weer niet komen zou voor 12 uur terug gebeld worden of ze wat konden doen 9.30 uur: Word gebeld dat ze proberen wat te regelen en dat ik om 11.00 uur terug gebeld word. 11.00 : Het verlossende telefoontje komt we moeten tussen 12.00 uur en 12.30 uur in het ziekenhuis zijn en dan gaan ze de inleiding starten. 12.30 uur:In Het ziekenhuis aangekomen en naar onze kamer gebracht kamer 10 dus Sjoerd zegt gelijk dat is een voorteken en onze kleine meid word dus de 10e geboren. spullen hebben we even netjes weggezet knip nog geplast en trainingsbroek aan en dan aan de CTG half uurtje zeiden ze. 14.00 uur: eindelijk komen ze dan kijken dat half uurtje duurt wel erg lang vond ik. even voelen en het bleek ik had 2 cm ontsluiting van mezelf maar de baarmoedermond was nog niet helemaal verweekt dus kreeg ik een gel om de baarmoedermond te verweken en de weeën op te wekken. 15.00 uur : Mocht ik dan eindelijk van de CTG af en af wachten verder wat de gel ging doen ze zou om 17.15 uur even komen kijken Wij dus een stukje lopen Sjoerd had nicotine nodig dus naar de uitgang ondertussen begonnen bij mij dus de weeën op te zetten. en was uiteindelijk blij weer op de kamer te zijn. 16.45 uur : Verpleegster komt mij weer aan de CTG leggen en merkt dus dat de weeën al vrij heftig aan het worden zijn. 18.00 uur: Eindelijk komt daar de verloskundige weer die om 17.15 uur al geweest zou zijn. Blijkt ze samen met een assistent ik heb niet door dat ze vraagt of die assistent ook mag voelen aangezien ik net een flinke wee kreeg en ik zeg dus ja nou lig je daar dan met een assistent in je fluit die alles aan het omschrijen grrrr. Nou toen de verloskundige zelf nog 3 cm ontsluiting en de baarmoedermond verstreken Jeeeej we zijn van start. Onder tussen moest ik nog aan de CTG blijven liggen en die mocht er om 18.30 uur af toen ben ik even lekker gaan douchen dit scheelde heel veel voor de weeën. 20.15 uur : Komt ze eindelijk weer kijken samen met assistent nee sorry niet weer samen alleen de verloskundige mag voelen. 4 cm ontsluiting dus nog niet zo heel veel gevorderd vond ik hun dachten daar anders over was dus goed. 21.00 uur:Ik vond het wel heel erg zwaar en besluit toch over de pijnbestrijdeing te beginnen ruggenprik wilde ik echt niet dus werd het de pethidineprik 22.00 á 22.30 uur : Krijg ik dan eindelijk die prik en blijkt dat ik ongeveer 5 á 6 cm ontsluiting heb van de prik ben ik ontzettend suf geworden en heb niet heel veel meer meegekregen behalve dan de weeën. ongeveer 00.00 uur:Kreeg ik pers drang dus ik zeg tegen de verpleging ik moet poepen mag ik van die CTG even af. uhmmm nee ik hoefde niet te poepen was hun antwoord. ondertussen was er een wisseling van wacht dus kreeg een andere verpleegkundige gelukkig want de oude wilde nog wee opwekkers geven omdat het niet snel genoeg zou gaan. ik had ondertussen 8 cm ontsluiting. 00.45 uur : Mocht ik dan voorzichtig gaan meepersen ik had 9 cm ontsluiting en de 10cm hebben ze bij geholpen. Na ongeveer een perswee of 7 á 8 volgens Sjoerd ik weet het niet meer was onze dochter Lisanne dan geboren om 01.10 uur met een gewicht van 3276 Gram en 50 CM lang Heb dus maar een kwartierttje echt geperst. Zonder knip of hechtingen ervanaf gekomen alleen een scheurtje aan de rechterkant wat lijkt op een schaafwond. 10 min na dat Lisanne geboren is word de placenta geboren en zit het erop. De volgende morgen mochten we dan ook om half 11 naar huis toe want onze kleine meid doet het helemaal geweldig
haai meisjes, effies om te laten weten dat ik aan jullie denk. ben even afwezig, heb een kl*t*avond gehad. We MOESTEN eten bij mijn schoonzus en zwager, daar waren mijn schoonouders ook. Lauren was de eerste 20 minuten resp. van schoonmoeder, naar schoonvader naar schoonzus gegaan. Die was er met 3 minuten klaar mee en wilde d'r weer naar schoonmoeder doen. NIET DUS. Dat werd bonje. Dat kon allemaal prima en weet ik wat nog meer... Ik word zo moedeloos van die mensen he... ons kind over de zeik en alles. Toen Maarten binnenkwam en mij gelijk gaf, weer ellende! Zij hadden toch ook 2 kinderen opgevoed en zouden het dus allemaal prima weten. Ja, vast! Maar Lauren is niet hun kind, klaar. Oh... kan er nog boos om worden zeg. Maar goed, na een half uurtje waren de gemoederen weer bedaard, Lauren in de babybjorn (BIJ MIJ!) en konden we gaan beginnen waarvoor we moesten komen. "kerst" vieren. Mijn zwager is Engelsman en dit jaar zijn zij met Kerst in Engeland bij zijn ouders (JALOERS, ik zou tegen alle ouderparen zeggen dat we bij de ander zijn en lekker weer een reis maken ) maar ze wilden wel kerst vieren. Dat was dus vandaag. Lauren een leuk setje van Imps & Elfs gekregen (heerlijk merk vind ik dat) en 2 leuke boekjes, ik een leesboek en Maarten de belofte van een boek. (wij lezen veel Engels en dat duurt met bestellen vaak wat langer...) Goed, ik ga voor mijzelf een glaasje port inschenken en dan naar bed. Denk ik. Ben nog een beetje opgefokt merk ik knuf
Jeeeeeh Knipsel!!! Mooi verhaal meis, al met al dus goed gegaan!! Ben trots op je hoor, komen er gauw foto's? Eens effies met Sas en wie weet ook met Helma overleggen wanneer we die kant op komen. RMMC invasie knuf
@ Wendy: ja 3 kraambezoeken is wat veel. Kan me nog wel herinneren dat wij in ons enthousiasme ook wat teveel bezoek over de vloer hebben gehaald. En dat moet je dan later weer bezuren. @ Knippy: ik was zo benieuwd naar je verhaal! Gaaf om nu te lezen. Jij werd dus ook zo suf van pethidine, en die weeen voel je nog steeds he. Super dat de kleine Lisanne het zo goed doet!!!!!! @ Moor: ga jij ff lekker met dat glaasje port chillen op de bank. Pootjes omhoog en ontstressen maar. Draagdoeken cq baby bjorns of hoe ze ook heten zijn DE uitkomst bij overenthousiaste familie. Je mag trouwens ook kerst bij ons komen vieren hoor . Morgen naar m'n pa en z'n geliefde. Nu durf ik nog. Een week later zie ik het niet meer zitten om 1 uur en 3 kwartier in de auto te zitten. Neem voor de zekerheid maar wel zo'n matje mee waar ik op ga zitten. Stel je voor dat de vliezen weer van tevoren breken.....
Oh en Knip: voor mijn bevalling van Maureen had ik ergens gelezen dat een inwendig onderzoek tijdens een wee heel pijnlijk is. Dus als iemand ook maar in de buurt kwam terwijl ik een wee had, dan was het absoluut NEE! En zogauw het minder was dan mocht het. Moet echt onwijs zeer gedaan hebben zeg. Respect voor jou!
Heb nog veel meer super mooie foto's maar die staan op het toestel van me ouders komen later nog even oke
hihi heb net Omrop Fryslan zitten kijken mijn zusje smste dat een bandje dat we van vroeger kenden er op was! Zo grappig heb ooit mijn spreekbeurt over ze gehouden. Ik versta / verstond er geen bal van (van het meeste dan) maar het is wel grappig. En ze kunnen dus echt niet zingen! YouTube - Pigmeat - I Saw The Light, Paradiso, Amsterdam
ik ga nog ff terug lezen en zal proberen wat te reageren moet toch nog even wachten tot ze wakker word voor haar volgende flesje ow ja weet niet of pup het nog doorgegeven heeft in het ziekenhuis ben ik niet goed geholpen met de bv daardoor super veel kloven tot bloedens toe in 1 dag dus gelijk gestopt met de bv en overgestapt op de fles
He Knip, Wat een mooie dochter hebben jullie. Ben blij voor jou dat het eindelijk achter de rug is. Hoe voel je je nu? Was al op je hyves aan het zoeken voor foto's, maar niet gevonden. Hier dus wel. Wij zitten hier met een klein meisje wat niet haar slaap kan vatten. Om 23 uur de fles gehad en telkens weer valt ze pas rond 1 uur echt in slaap. Echt vermoeiend, maar zielig voor haar. Donderdag naar het cb. Ben bang dat onze meid weer te weinig voeding krijgt. Na de fles heeft ze haar ogen wijd open. Dit kan toch niet normaal zijn? Ze krijgt nu 90 cc, maar weet zeker dat ze meer op kan.
Dacht: laat ik nog eventjes kijken of er iets bijgekomen is. En ja hoor: foto's van Knip's meiske: owieeeeeeee wat een prachtig meiske. Wow. Voel me gewoon helemaal gelukkig worden. Nogmaals gefeliciteerd Knipseltje. En nu snel naar bed. Trusten dinnetjes.
@ Muis zie het al in je onderschrift staan helaas de ICSI gaat deze keer niet door ow wat klote zeg dikke knuffel en ga even verder lezen waarom. trouwens Jou kaartje was als eerste binnen hartstikke bedankt. @ hahaha bedankt voor al het zingen en meeleven hoor.leuk om nu terug te lezen. @ Daan Noor alweer de 4 mnd voorbij war gaat het hard he had ik eerder moeten weten heb dus nu nog dat slangetje gehad ja en wat bleek zat haast niks in. @ rootje hoop dat jij je eigen nu toch beter voelt zeg @ marieke ga even verder lezen hoe het nu is maar 3 dagen geleden wer dhet gelukkig minder had ik toch je weeën meegenomen @ Miranda jeeej goede waarde en je nod vandaag snel verder lezen @ Lies nee niet mee bevallen met mij jou kleine man moet nog even blijven zitten hoor @ amfy wat leuk dat je kwam spieken hier @ pup batterij leeg gelukkig duurde het nog even voor je kon je eerst opladen van mij had het er al op mogen zitten toen. @ kwie ik heb nog voor ik naar het ziekenhuis ging kleine kerstkaartjes gekocht en die onder de CTG geschreven en in de enveloppe van het geboortekaartje erbij gedaan dus jullie krijgen hem samen met het geboorte kaartje ooooh nieuwjaarsborrel @ pup jij geen berichtje over de gel raar @ pup aaaah je kostbare melk weg zeker zonde zeg ik weet nu hoeveel je ervoor over moet hebben heel veel respect van mij @ Kwie terug naar het ziekenhuis goed zo meid laat je niet afschepen en 2010 een mooi beebje voor jullie komt @ Moor ik vul de poll ff later in nu geen tijd voor en zin in staat hij op hyves anders kan ik hem straks niet meer vinden @ ja daar is het berichtje van pup dat ze er is thanks meis voor het buddieen @ Bedankt allemaal voor de felicitaties @ suuz ja je zat heel dichtbij met je Lisa of Isa hahaha Ik hoor me meissie morgen de rest reageren
Knip, wat een mooi meisje!! hebben jullie goed gedaan !! enne, Jeeeeeej mijn kaartje als eerste hihihi Uhm... wat wilde ik nog meer zeggen.. Lumea, Knufff!! Slaap lekker!