Och meis....(knuffel!) Kan gebeuren, maar dat weet je toch zelf ook wel....hopelijk kun je het snel een plaatsje geven met de gedachte dat alles goed is en dat je kleine hummeltje gewoon weer lacht. (ik weet hoe het is....toen we gevallen waren met de fiets vorig jaar 'mijn schuld' en Alyssa haar armpje brak) Het duurt eventjes om die beelden van je netvlies te krijgen...maar troost je echt je meisje heeft niets! Ze lacht weer, en het huilen waarschijnlijk omdat ze geschrokken was....net zoals mama. Heeeele dikke knuffel!! En je bent geen slechte moeder he!!! Het gebeurd iedereen wel eens.....dat je kind valt of iets anders waardoor je je zelf slecht voelt.
Hey Sylvia, De voedingen weet ik zo niet, maar de handkolf van Avent hebt ik ook gebruikt...en ik kreeg er maximaal 20 ml mee uit mijn borsten terwijl ze kei vol zaten. Ben toen op CB geweest en die zeiden me dat het schild (wat op je borst komt) waarschijnlijk niet goed zou zijn...de vacuum trekt niet voldoende aan je borsten...een kleiner schild bij mij zou dat verhelpen...en dat klopte....maar hij bleef meer pijn doen als de electrische pomp waarmee ik toch meer eruit kreeg als de handkolf..... Succes er mee, en laat er eens door iemand naar kijken of die idd goed aansluit of niet? Op het CB kunnen ze je daar ook mee helpen!
Oranje tieten!! Ben je al in koninginnendagsfeer?? Hih En wij zijn ook blij dat jij er weer bent!!!!!
Oh was er al doorheen...naja zeg!! Meiden doe daar eens wat aan hahaha, of is iedereen druk met de feestdagen.... Ik wil wel wat te lezen hebben hoor!! Hier hebben we net filmavondje afgesloten...vrienden van ons waren gekomen...gewoon fftjes gezellig filmpje kijken en dan weer naar huis hahaha...(we worden burgerlijk oud...) vroeger gingen we daarna nog lekker stappen tot een uur of 8 in de ochtend.... 2012 iemand al gezien? Is goeie film vond ikke!! Heb er in ieders geval van genoten..... Ga nog ff verder neuzen op ZP.......want ben helemaal niet moe!! We hebben toenstraks de kerstboom maar eens opgetuigd..had hem gisteren avond al in de pot gezet...en hij stond al een week in de gang zonder pot nog in het net...hihi... Alyssa heeft de piek erop gezet...zoooo leuk vond ze dat! Echt die blik in haar ogen....onbetaalbaar!
Oh man.......is het nu alweer middernacht . De tijd vliegt. Ff uit het blote koppie. @ Suuz: Het voelt vreselijk als zoiets gebeurd en kan me helemaal voorstellen dat je er door ontdaan bent. Kinderen kunnen vaak heel wat hebben, maar kan me goed voorstellen dat je haar nu extra goed in de gaten houdt om te kijken of er niets ernstigs is. Knuffel voor jou. Wij zijn ooit 1 x vergeten de maxicosi in de gordels te zetten . We hebben toen mazzel gehad dat ze niet omgeklapt is met maxicosi en al in een bocht. @ Syl: Bij borstvoeding hoeft niet op schema afgebouwd te worden. Het is toch meer op verzoek en daar komt dan een bepaalde regelmaat in (ehm, hier wel toen). Meestal voed je ook vaker dan met flesvoeding. Kan me niet meer herinneren precies hoe het ging bij Maureen. Soms wilde ze meer, soms minder. Met zo'n 4 maand dronk ze veel effectiever, maar ik begreep dat Daniel zowiezo al heel snel drinkt toch? Hij zal zelf wel aangeven als hij minder wil of meer. Soms gaan ze ook ineens terug naar meer voedingen, soms om de productie weer wat op te krikken. Oh en nog over die vraag over pijnlijke tepel.....bij mij hielp uiteindelijk het beste om een beetje in te smeren en zonder bh te lopen zodat er veel lucht bij kon. Of ik liet gewoon de voorkant vd voedingsbh open. Maar kan praktisch wel wat lastig zijn als je nog last van lekken hebt. Handkolf heb ik nooit mee gewerkt. Omdat ik fulltime moest kolven de eerste 4 maand heb ik de dubbelzijdige electrische kolf van medela pump in style gekocht. Misschien ook handig als je straks weer veel wilt werken. Dubbelzijdig kolven scheelt veel tijd namelijk en is goed voor de toeschietreflex. @ all: zag dat er een feestje was geweest, gemist. @ Sas: heeeeeeeee halllooooooooooooooooo!!!!!! Welkom terug!!!!!! Wentworth is er nog hoor @ Marieke: moet veel aan jullie en de kleine man denken. En ik wilde nog meer reageren, maar het wordt al erg laat. Dus later weer meer.
Morgen! Vrijd leuk kerstfeestje gehad gisterenavond, 4-landenbuffet was suuuuperlekker, maar rond half 12 zijn we toch al thuis gekomen. Kan niet zo geod op die harde stoelen zitten... Zaaaaaalig in bed gelegen tot 10uur, dat is ook al maanden geleden zeg! En dan opstaan en buiten alleen maar wit zien, goh, ben helemaal in de happy-winterwonderland-kerststemming! Effe kijken hier in het bmmc (mooimooi Loel!) @suuz: god zeg, wat zal je idd geschrokken zijn! Maar zoiets gebeurt nu eenmaal denk ik overal wel eens en heeft niets te maken met slachte mama zijn hoor. 2 kinderen is nu veel hectischer, drukker en soms stressy'er en dan kan een onoplettendheid snel plaatsvinden. Maar gelukkig heegt Guusje niets, is Loïs haar voetje ok en ben jij nu een beetje over de bibber heen. Knuffel nog hoor meid! @sas: waahaaaahhaa, oranje tieten! :-D Blij dat je terug bent meid! @knip: oei helemaal alleen in de nachtclub... heb je nog wat kunnen slapen vannacht? Hier staat de wasmachine te draaien, net laatste spulletjes van kleine man gewassen en ook mijn shirts en huispak en dan kan ik seffes het valiesje voor in de arbeidskamer en de grote valies voor na de bevalling gaan klaarmaken. Jee, wat komt het dichtbij nu zeg... Effe nog nieuwe buikfoto opladen in mijn 'kerstoutfit'
Hier ist ie dan, op 35 weken. Mannetje zit nog vrij hoog, dus denk (en hoop) niet dat ie in 2009 nog gaat komen piepen
Mooi buikje! Ik las op ander forum dat Marieke haar kleine man bloedarmoede heeft maar het verder goed doet? Klopt dat? Oh en daar staat een adres waar je een kaartje naartoe zou kunnen sturen!! knuffels...ga ff een stink kontje verschonen...jeees wat een putlucht zeg!!
Sas: Oranje tieten Beetje late reactie, gisteren niet goed gelezen. @ Knip: toch nog een beetje kunnen slapen? @ Lies: Je bent er bijna jeeeeeej en mooie buik hoor. M`n Jack Russels zijn echt helemaal sneeuwgek. Zo leuk om door de sneeuw te banjeren. Er ligt echt een dik pak.
@miran: heb net even met haar gesproken en daar heeft ze me thans niets van gezegd... Hij doet het nog steeds zo goed en grijpt met zijn mini-handjes naar haar pink Morgen gaan we even op bezoek bij haar! @loel: hier nog zo'n gekke hond in de sneeuw, leuk om te zien!! *gaat wasmachine leegmaken en opnieuw vullen...zucht...*
*denkt aan de stapel was die nog gedaan moet worden......wil opstaan..maar gaat weer zitten en laat dochterlief lekker bij haar kruipen...die was staat er morgen ook nog wel*
Ah misschien was het oud nieuws dan hihi... Wel toevallig, ik had daar het verhaal gelezen al tijden terug..maar nooit die link gelegd hihi. Ik zit al jaaaren op dat forum...
Jeeeeeeeeeeeemig wat een weer!! Hoe ga ik in vredesnaam op mijn werk komen?? Ik denk dat Alex mij afzet bij het station (na Nina te hebben weggebracht) en dat ik dan met het ov ga, maar dat is natuurlijk ook een grote puinhoop. Hoop dat ik op tijd kom........... hahaha is trouwens grappig: wij hebben in de tuin, op de muur van de schuur een hele grote 'poster' hangen van een strand met palmbomen, is nu wel vreemd om te zien met al die sneeuw erom heen. Lieselke: Doe je Marieke morgen de groeten van mij Mooi buikje trouwens, valt best mee voor 35 weken toch? Ooohhh Knip; Ik moet nog steeds een kaartje naar je sturen, ik ga het meteen doen! Sas: hahahha oranje tieten en dat op een verjaardag! Mag ik vragen hoe jij bent begonnen met die hapjes voor Ryan? Heb je dit overlegd met cb of ben je zelf begonnen? Ik wil zelf ook heel graag beginnen, maar ik denk dat het beter is voor Nina om te wachten. Je hoort zo vaak dat kindjes die (te) vroeg beginnen allerlei allergieën ontwikkelen enzo. Hoe is het hier eigenlijk met de kindjes, op welke leeftijd begonnen jullie met hapjes e.d? en geef je dan in het begin i.p.v een voeding of geef je het erbij? Had wel al gelezen dat je beter met groente kunt beginnen dan met fruit en als je toch met fruit wil beginnen dat dan een gepureerd, gekookt appeltje het beste is. Wie heeft tips? (ook al wacht ik nog een paar weken, ben toch wel benieuwd)
@kat: hihi; leuk zomers winteren bij jullie in de tuin dus. Buik heir valt idd goed mee, ben tot nu toe net geen 3kg bijgekomen, joepie! Normaal vliegen de kilo's er hier aan als ik nog maar naar eten kijk, maar ben tijdens de zwangerschap eerder wat kwijtgespeeld dat aangekomen. Goed ook, kan er na de bevalling wat extra van af ook
Hoi meiden, bij jullie dus ook een mooi winterlandschap? Bij ons ligt echt een flink pak, ik schat meer dan 25 centimeter. De honden vinden het ge-wel-dig. Nozem heeft alleen nog niet door dat hij zelf de sneeuw voortduwt als hij met zijn neus op de grond gaat snuffelen. Levert hilarische taferelen op, haha. Bij ons zijn de klusdagen weer begonnen. Niet alleen op babygebied, maar ik zou Jan ook graag aan de klus zetten. Er moet nog het een en ander gedaan worden vind ik, maar hij blijft lekker op zijn gat zitten. Klussen is momenteel het enige positieve nieuws in mijn omgeving. Een uur geleden kreeg ik het blijde nieuws dat ook mijn andere schoonzus weer in verwachting is van de derde en morgen krijgen zij er een pleegkind bij. One happy family. Ik denk dat ik de familiedagen even oversla voorlopig want om twee schoonzussen met een buikje te zien wordt me iets te veel. Na het bericht ook flink gehuild, terwijl ik dacht dat ik het wel weer aan kon. Van de week ook een rotweek gehad. Op woensdag hadden we een kerstdiner op school en daarna een kerstvoorstelling in de kerk. Alles verliep leuk, gezellig totdat iemand een epileptische aanval kreeg net tijdens het tweede nummer. De vrouw om wie het betrof is mijn overblijfmoeder en bij haar is eind vorig jaar/begin dit jaar kanker geconstateerd in haar botten. Zeven jaar geleden is bij haar ook al borstkanker geconstateerd terwijl ze zwanger was van haar vijfde kind. Toen hebben ze gelijk de borst afgezet en zo goed als het kon alles weggehaald. Nu is de kanker dus weer teruggekomen maar in een ander gebied. Zelf blijft ze heel positief, maar ondertussen gaat het dus heel slecht met haar. Die aanval in de kerk had ze dus ook nog niet eerder gehad. De epileptische aanval was best heftig, haar zoontje zag het allemaal gebeuren want hij stond op dat moment op het podium terwijl zijn moeder dus schokkend in elkaar zakte. Kort daarna kwam de ambulance en is ze afgevoerd naar het ziekenhuis. De eerste uitslagen leken vrij positief. Er was vocht gevonden in haar hersenen en die hadden de aanval veroorzaakt maar door een punctie te doen in haar beenmerg, hadden ze de grootste druk er al af kunnen halen. Op de eerste scan was verder niets te zien wat er op kon duiden dat het ernstig was. Gisterochtend kreeg ik een mail van een andere overblijfmoeder en tevens hartsvriendin van deze vrouw. Hartverscheurend was het. In een ander ziekenhuis hebben ze nog een scan gedaan en daar kwam naar voren dat ze tumoren op het hersenvlies heeft. Medisch gezien is er niets meer te doen voor haar en medisch gezien zal ze binnen zeer korte tijd komen te overlijden. De enige hoop was dat ze nog binnen twee dagen helder wordt om een poging te doen om te starten met bestralen. Maar als ze niet helder wordt, zakt ze waarschijnlijk nog voor de Kerst in coma waarna vervolgens alle lichaamsfuncties zullen uitvallen. Bizar gewoon. Woensdagavond heb ik haar nog heel kort even gesproken, een uur later valt ze in elkaar, en daarna is er niets anders meer dan hoop hebben dat ze helder wordt. Vijf kinderen en een man laat ze achter als ze komt te overleden. De oudste is zeventien, de jongste zeven. Een geweldige moeder, een overblijfkracht die je elke dag wel wilt hebben, actief voor de kerk, voor school, voor verenigingen. Zo'n prachtvrouw die langzaamaan stervende is. Ik ben er beroerd van, hoofdpijn, koud ...
Hoi hoi, Wat een sneeuw he Mijn moeder is vandaag jarig en we zouden naar Tiel gaan Maar met dit weer hebben we toch maar besloten niet te gaan is te gevaarlijk om te gaan rijden nu. Lisanne is vannacht eindelijk om half 6 in slaap gevallen en riep om 9 uur weer voor de fles Daarna is ze gelijk weer vertrokken bij ons in bed dus tot half 11 nog even lekker gelegen @ Lies het begint op te schieten nu he spannend hoor mooi buikkie @ Lies gelukkig is alles dus goed met haar @ Katja hahaha kun je geen foto maken van die poster met de sneeuw ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet kaartje komt vanzelf wel ik wacht rustig af @ Lies ben jaloers op je 3 kilo was hier helaas toch wel wat meer en zit nu ook nog genoeg aan verdorie @ Kwie zeg wat naar weer voor je is niet leuk dit soort dingen te moeten horen en tjeetje zoveel doorstaan al en dan nu dit er weer bij voor de overblijf moeder het zit allemaal niet mee meid voor jou zou het goed zijn als dit jaar voorbij is en 2010 een nieuwe frisse start kan gaan maken
Bekijk bijlage 37826 ff spammen foto speciaal voor me moeder gemaakt met een tekstje erbij omdat we nu niet naar tiel kunnen Deze beer heeft ze van mijn moeder in het ziekenhuis namelijk gehad