Roze motor en mini-club

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KwiePark, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Goedenavond!

@ Knip: ben wel wakker geweest van 3-5 vannacht, maar heb toen al hangend aan het aanrecht een boek staan lezen.
    @ Lieselke: mooie buik hoor. Doet me er aan denken dat ik eigenlijk nog helemaal geen goede buikfoto's heb :$. Zo druk steeds met allerlei dingen.
    @ Katja: wij begonnen met 6 mnd met de eerste hap, dit is ook het officiele advies vd WHO met bv. Wij zijn met groente begonnen omdat ik in Nepal wat huiverig was met het fruit. Groente kon je makkelijk allemaal koken en wist je zeker dat bacterien dood waren. Appel kookte ik inderdaad ook. Maar hoeft niet zo lang, is zo moes. Sommige mensen pureren het met een staafmixer, er komt dan wel relatief veel lucht in het eten waar sommige kindjes niet goed op reageren. Prakken of in zo'n hand pureerder (weet de naam even niet meer) is ook een optie.
    Oja bij borstvoeding heb ik altijd eerst de borst aangeboden en daarna pas de vaste hap. Ligt er ook aan hoe snel je wilt afbouwen. Als je nog een tijd bv wilt blijven geven is het beter om eerst de borst te geven en daarna pas de vaste hap. Wil je echter snel afbouwen dan ga je relatief meer bijvoeding geven. Het eerste jaar blijft melk echter de hoofdvoeding en de vaste hap de bijvoeding en dat schuift geleidelijk aan op.
    @ Kwie: oh meis wat intens verdrietig van die overblijfmoeder :(:(:(:(. Geen woorden voor gewoon. En kan me ook voorstellen dat je liever even de familiedagen overslaat.

2. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

Lumea al hangend aan het aanrecht beetje weeën gehad of was dat een andere reden?

3. katjak79

katjak79 Fanatiek lid

19 aug 2008
    1.274
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    zaanstreek
    @KNip: je "herkent" krampjes aan je kindje als ze haar beentjes optrekt en weer uittrekt en dan haar oogjes dicht heeft. Dus zeg maar spartelen met haar beentjes. Cinababy hielp hier ook goed.

@Marieke: wat een klein, lief hummelke! Word er wel een beetje emo van. Het doet me goed dat het iig stabiel is. Hoe is hetnu met jou? Nog steeds naweeën en pijn enzo?

Bedankt sas en Lumea voor de tips en adviezen.

Hier ben ik een beetje verdrietig/ boos.
    Ik voel me even een slechte moeder. Nina is weer bij mijn schoonouders, ziou eigenlijk naar de gastouder maar sm vond het zo zielig dat die kleine dan 's avonds laat met deze sneeuw over straat én het was ook makkelijker voor ons met halen en brengen. Maar nu voel ik me zo schuldig. Zit ik thuis zonder haar en ik wil haar zo lekker kroelen!

Zeker nu ik heb gehoord dat ze de hele dag al van slag is en heel veel stinkende windjes laat en dat is waarschijnlijk ook mijn schuld want ik was gisteren vergeten borstvoeding mee te geven aan de gastouder dus ze heeft de hele middag/ avond kv gehad en dat is ze natuurlijk niet gewend!!

Tot overmaat van ramp laat ik net ook nog eens een fles bv vallen, helemaal over de vloer van het kantoor heen|! pffffffffffffff

Ik ga slapen en hoop dat morgen die stomme sneeuw van de weg is en dat ik gewoon zelf mijn meisje 'smorgens vroeg kan halen (als ik op Alex moet wachten dan zie ik haar helemaal niet want dat is pas als ik naar mijn werk ga...............) Ik snap niet waarom NL zo stom is als er een beetje sneeuw valt. Ik stond ook al bijna vast op het station omdat er zeer weinig treinen rijden. Nou asl het morgen nog zo'n zooitje is in het OV dan blijf ik gewoon thuis!

4. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Morgen!

Vergeet ik gisteren gewoon de wekker uit te zetten (nog niet gewoon aan verlof zeker...) dus om 7u begon die te toeteren! naja, dan maar opgestaan, wel beetje zwaar hoofd, maar heb gisteren wat teveel gedaan denk ik...

Heb snel effe gelezen hier, was vrij kalmpjes nog gisterenavond.

@knip: probeer anders eens met venkelthee, dat krijg je heir in het ZH als het kleintje krampjes heeft. Hoop dat ze wat beter slaapt vannacht hoor!

@loel: sneeuwballengevecht hier maar niet gedaan, stel je voor dat ik nu op m'n patat val, lijkt me maar niets :) Maar ik kan er idd ook zeeeeer moeilijk aan weerstaan!

@ink: hihi, giechelen met mama en papa! Kan me voorstellen dat je dan zelf in een deuk ligt!

@marieke: waaaaaaaaaaaw, wat een haartjes al!!!!!! 't Is zoals je zegt echt een snoetje! Tussen 2 en 3 komen wij eventjes langs vandaag zoals afgesproken!

@lumea: poeh zeg, staande een boek lezen? Waren het idd echt niet al voorweeën ofzo??

@katja: knufje meid, komt goed hoor. Beetje mama-blues denk ik...

Hier zijn de poezels aan een robbertje begonnen *zucht* Ik ga zo de laatste strijk (op nog een mand babywas na) maar even doen en dan zorgen dat ik deftig bijblijf tot het babytijd is :)

5. Pupke1979

Pupke1979 Fanatiek lid

29 okt 2008
    1.706
    0
    0
    Grafisch Ontwerper / Eigen Café
    Grave
    Good morning!

Werken op maandag... bah!

Even uit mijn hoofd:

@Marieke: wat een toetie! Ik sluit me aan bij wat de andere meiden ook al zeiden, jullie zijn in mijn gedachten.

@Kwie: krijg kippevel van je verhaal... kusje voor jou!

@Knip: krampjes, Ties staat zo stijf als een plank als hij er last van heeft. Cinababy was hier geen succes, Infacol wel. Een warm kruikje (ik heb een mini-versie van zo'n rubber geval) wilde ook wel eens helpen. Of Lisanne op haar buik over je arm heen leggen. Maar het is echt zoeken naar iets dat verlichting biedt, ik heb geen wondermiddel kunnen ontdekken. Ben wel heel blij dat hij het ergste gehad lijkt te hebben.

@Kat: bij BV hoef je de eerste 6 maanden niet bij te voeden, wat Lumea al zei. Je kunt ermee beginnen als je het leuk vind, maar in principe is alleen bv de eerste 6 maanden ook voldoende.
    Ik ga met Ties met hapjes beginnen als ik zelf vind dat hij daar aan toe is. Ik heb een mooie tip gelezen, waar ik zelf wel veel voor voel: als je kindje met belangstelling naar je gaat kijken als jij aan het eten bent, kun je starten met hapjes. Zoiets zal het gaan worden bij ons.

@Liesel: mooi buikje :D best bescheiden nog, voor 35 weken.

@Suuz: beetje bekomen van de schrik? Meid toch, het was een ongelukje... je bent toch zeker geen slechte mama!
    Maar ik zou me net zo voelen als het mij zou overkomen hoor.

Verder ben ik het ff kwijt.. zorry.
    Ben moe, heb dit weekend voor het eerst in maanden weer in onze kroeg gewerkt en dat hakte er nogal in. En moest werken vandaag, laatste spoed dingen die af moeten voor kerst.
    Ben dan wel vanaf donderdag 5 dagen vrij. Ook lekker.

Ik ga wat doen hier.
    XXX

6. katjak79

katjak79 Fanatiek lid

19 aug 2008
    1.274
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    zaanstreek
    Lieselke: hou jij je wel een beetje rustig! En muts die je bent om je wekker niet uit te zetten:D Ik had me nog eens lekker omgedraait hihihi. maar je hebt nu wel de hele dag (om je rustig te houden:p)

pUp: Die tip had ik dus ook gehad en ikmerk nu al dat ze interesse gaat tonen. Ze doet nu ook vreemd met de vitamientjes op een lepeltje. Voorheen nam ze die gewoon in hap slik weg, maar nu gaat ze er een beetje mee spelen en het uit haar mond laten lopen enzo. Vandaar mijn vraag. Maar ik denk dat ik nog maar wat langer wacht, haar darmpjes zijn al zo gevoelig.

Mijn schoonmoeder belde gisteravond laat nog om te vragn of ik veilig thuis was gekomen, kon ik gelijk vragen hoe het met NIna ging, maar dat ging gelukkig veeeeel beter. Ze had een enorme, stink poepbroek gehad, helemaal groen! en nu zat ze wat lekkerder in haar velletje. Ik ben dus gerustgesteld gaan slapen.

Zit nu te twijfelen of ik mijn werk ga bellen voor een vrije dag......

7. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Goedemorgen!!!

Heb denk net iets stoms gedaan....
    Krijg ik eindelijk bericht van die sollicitatie. Zit blijkbaar nog steeds in de race !!!!! JOEHOEEEEE!!!
    Heb gelijk maar even gemeld aan uitzendbureau dat ik 3.5 maand zwanger ben.... Hmmmm, dat kan in je nadeel gaan werken..... tja, jammer dan?

Was al zo blij eindelijk IETS te horen te krijgen!

Ben zo moe de laatste weken..... Maar ja, het hoort erbij!
    Was vanacht nog aan het glijden geweest, mijn ouders moesten naar schiphol gebracht worden... Die gaan naar de zon :(
    Ze hebben zo te zien maar een uur vertraging gehad!

8. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    goedemorgen

bedankt voor jullie lieve woorden...Het kan idd gebeuren, het is nu ook goed zo.

Gister mijn verjaardag gevierd, waren 4 mensen die er niet door konden komen, zat er wel in hihi. Hebben een leuke dag gehad en ben goed verwend.

Marieke wat een mooi mannetje zeg!

Knip wat een mooi meisje, en af en toe erg verdrietig, zielig zeg. Hoe bevalt het moederschap?

Loel jazeker hier ook sneeuwballen gevecht. Ik lag gisterochtend in mijn badjas in de sneeuw, mijn haren werden even flink gewassen, leuk man!

Ink giechelgeluidjes, schattig he. Guusje lacht soms ook met geluid, een kleine schater. Loïs heeft dat nooit gedaan.

Over bijvoeden, ik ga ook pas met 6 mnd beginnen, is ook het advies, net wat Lumea zegt. De darmpjes zijn dan voldoende gerijpt en de kans op evt allergiën is kleiner. Ik ga trouwens beginnen met groente.

Guusje kijkt trouwens overal erg geïnteresseerd naar, dus dat wordt lastig. Van de week was ze druk aan het kijken naar de autosleutel, betekent niet dat ze een stukje wil gaan rijden hihi...

Verder ben ik vast een heleboel vergeten sorry!

Oh ja ben trouwens gruwelijk ongesteld geworden, heb zelfs die luiers uit het kraampakket in nu...Loop helemaal leeg en dat merk ik goed, licht in mijn hoofd en zie zo wit als die berg sneeuw die er ligt...

Ga eens puin ruimen hier, net doen of het nut heeft...

9. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Autch pupke, pijnlijke maandag voor jou vandaag :( Hoop dat je vanavond een vrij rustig avondje en een goede nacht hebt!

@suuz: brrrrr zeg, in badjas in de sneeuw! Wel gezond voor de huid ;)

Hier zijn we de kaartjes om aan de suikerboontjes te hangen aan het schrijven en de uitnodigingen voor de babyborrel zijn geprint, hoera!

10. Marieke123

Marieke123 Bekend lid

4 mei 2009
    597
    0
    0
    Tongeren
    Hoi dames!

Vanmorgen is de dokter hiergeweest en vertelde me dat ik naar huis mag! Hoe dubbel het ook is (om mn mannetje achter te laten) ga ik zeker en vast naar huis! Ik lig hier zoo lang al en verlang echt om naar huis te gaan. We komen toch elke dag naar ons ventje toe! En thuis gaan de dagen mss sneller voorbij.

Het zal wel een hele aanpassing gaan zijn, maar daar proberen we ons wel door te slaan. Gelukkig is mijn groot mannetje nu voor een tijdje thuis zodat ik de "moeilijkste" periode niet alleen zit.

Hij komt me zo halen! Spannend!

Eerst gaan we nog naar ons kleine aapje en dan schrijven we hem hier nog in, en dan word het een officieele "dewilde". Heerlijk seg! ;)

Heb wel nog pijn van de ks (vooral de spieren) en wandelen gaat nog niet echt goed, maar of ik nu hier of thuis ben, beteren doet het toch op zijn eigen tempo!

liefs xxxx

11. Pupke1979

Pupke1979 Fanatiek lid

29 okt 2008
    1.706
    0
    0
    Grafisch Ontwerper / Eigen Café
    Grave
    :D :) :D :) :D :) :D :) :D :) :D hihi

12. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Wahaaaa suuz :-D Dat belooft voor wanneer ze eens 18 is!

@marieke: waaw, officieel jullie zoontje nu, gefeliciteerd! Geneit thuis ook maar een beetje van terug de huiselijke sfeer, de poezels en dan kan je elke dag idd snel terug naar jullie mannetje!

oef, kaartjes bijna klaar hier, Christophe heeft bijna kramp in zijn handen :) Zal hem zo maar een lekker tasje koffie maken en dan lekker een namiddagje in de zetel. Kleine vent is al de hele voormiddag onrustig en aan het jojo'en in mijn buik m.a.g. ik heb ene moment last heb van zuur en 10 minuten later het gevoel heb dat m'n blaas op knappen staat!

13. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Haaaai meiden!

EINDELIJK EINDELIJK!Heb de sleutels van mijn oude woning ingeleverd! Dus vanaf vandaag ben ik officieel een gezinnetje! JEEEEEEJ!

Marieke, naar huis,wat fijn!

Liesel..plassen, goh dat is wel iets wat ik nu niet meer mis hoor hahaha vreselijk, elke keer naar t toilet moeten hahah

Hoe is t verder hier??

kuss

14. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    't Is hier rustig Sas :) Laatste dagen echt niet veel activiteit totdat de werkdag voorbij is ;)

15. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Voor de liefhebbers, ik had jullie nog de 3D echo beloofd (sorry voor de vertraging!). De foto's staan in mijn album!

Nu ga ik snel Marissa aankleden en dan naar de vk, Bye!

16. KwiePark

KwiePark Bekend lid

6 jul 2008
    894
    0
    16
    Reactie op de foto van Xander; guttetut, wat een kleine uk is het toch. * vertederende smilkey *

Ik ben niet echt gezellig in mijn berichten hè? Zal ik dan iets geks zeggen maar wel zachtjes? Ik zit op de toilet te internetten en handig dat het is. Kan je twee dingen in één doen. ;)

17. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Ooooooh Kwie! Op een of andere manier hoop ik wel dat je dan thuis bent????

Zal ik eens wat zeggen: Waar is de lijst gebleven? Heb ik al even niet gezien!

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    whahaha kwie toch....

19. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Zo ik ben er weer, gelukkig weer helemaal goedgekeurd en krummel ook. Over 3 weken, 11 januari, mogen we weer!

20. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    hihi Rootje, heb wel even moeten zoeken naar jullie krummeltje op de 3D's,m aar toch gevonden! Koppigaardje is het wel ;) Gelukkig is alles top! En is het over 3 weken al 11 januari???? Woooooooowww, zo sneeeeeeel allemaal!!!

@kwietje: hehe, onze praktisch ingestelde meid! :D

Zo, net de bovenverdieping onder handen genomen: onze kleerkast uitgerommeld, ben gedraaid en wiegje gezet, valiesjes staan klaar en inbouwkast op kleine zijn kamer is ook opgeruimd! Nu morgen of overmorgen de logeerkamer nog opruimen en klaar is kees! Enige probleem nu is dat ik ab-so-luut geen zin meer heb om te koken en de frituur is gesloten vandaag :( Zo es kijken of er niets is dat ik supersnel kan maken, zonder teveel afwas of andere poespas!

Deel Deze Pagina