lol! internetten op een openbaar toilet... zie het voor me: op het station met de laptop op schoot haha
Hoi hoi, Drukke dag hier gehad Lisanne kwam netjes om de 4 uur vannacht en knip heeft vanochtend na de fles van 9 uur toch nog tot 11 uur op bed gelegen was zoooo moe. Kregen rond 12 uur telefoon van het CB ivm de kerst konden ze niet meer voor oud en nieuw langskomen hier dus werd het 5 jan jaaaa daag daar trappen we niet in dus nu konden we dan vanmiddag tussen half 3 en 3 bij het CB komen om het te bespreken. Ze was 90 gram aangekomen nadat de kraam weg is gegaan weegt nu 3330 gram dus boven haar geboortegewicht en we gaan nu over op nutrilon tegen krampjes en spugen kijken of dat werkt we beginnen met 2 scheppen gewone en 1 schep omneo en zo gaan we langzaam over en kunnen we de gewone nog opmaken. Volgende week maandag moeten we wel weer even komen om te wegen. zo en nu bijlezen @ Lies stom zeg de wekker vergeten uit te zetten ik zal de thee onthouden maar gaan nu eerst deze voeding proberen @ pup alweer inde kroeg gewerkt zal best ff wennen zijn ja maar denk ook wel weer leuk @ katja gelukkig met Nina alles goed gegaan die poepie zat gewoon in de weg dan @ Helma dom of niet uiteindelijk moest je het toch melden @ Suuz 4 maar valt reuze mee wij konden helaas ook niet weg gister Het moederschap bevalt best op de slapeloze nachten na dan Ik hou zoveel van ons meissie wil haar echt niet meer kwijt hoor He bah zooo erg ongi das wel vervelend zeg @ Marieke goed nieuws dat je naar huis mag ook al is het dubbel dan @ Sas Jeeeeej eindelijk weg met dat huis hihhi dat plassen mis ik ook niet de buik ook niet maar de schopjes wel @ Kwie hihihih @ Helma geen idee waar hij is Jutte zou hem even bijhouden zal straks kijken of ik hem op kan zoeken maar kom ik nu niet aan toe eten is bijna klaar tot later als dochterlief het toelaat straks
Hi meiden, Goed bericht van mijn werkgever: hij heeft inmiddels al 10.000 euro naar me overgemaakt en het ziet er naar uit dat de rest er deze week ook aankomt en dat hij weer "normaal" gaat betalen. pffff! Vandaag bij het CB geweest: Daniël is nu 53 cm (was 49 cm) en 4385 gram (was 3110). Gaat dus als een speer! Hij zat nog iets onder het gemiddelde, maar de groeispurt was enorm! Vandaag voor het eerst een speentje geprobeerd en die heeft hij inmiddels al 2 uur vast.... zo'n 1 a 2x per dag heeft hij een onwijze zuigbehoefte terwijl hij genoeg gegeten heeft... dus nu toch maar geprobeerd (na overleg met CB). Morgen om 09.30 heb ik een afspraak met een lactatiekundige en neem gelijk mijn handkolf mee, kunnen we het daar ff proberen. Voeden gaat sinds ik die afspraak heb gemaakt zonder enige pijn... raar @Miran: bedankt voor je uitleg, ga het morgen gelijk even vragen aan de lactatiekundige @Lies: Ik had ook steeds een 'hoge" buik en die is pas ingezakt tijdens de bevalling @Kwie: (((knuffel))) @Sas: gefeliciteerd!!!!
M'n berichtje van gisteren eindigde wat abrupt. Maar dat kwam omdat het hier dichtbij begon te onweren en ik ben als de dood voor onweer en zal zeker geen computer aanraken wanneer het zo flitst . Nee, dat had nog niets met weeen te maken hoor. Wij hebben nu gewoon zo'n heerlijk hoog hang aanrecht met mooie lampjes en dat las wel makkelijk. Ik heb echt nog geen weeen, heel soms wat steken en af en toe wat zeurderig gevoel. Maar heb totaal niet het gevoel dat het binnenkort gaat gebeuren. Wat een leuke foto van Lisanne en die Beer trouwens. Ze lijkt al zo wijs daar . @ Katjak: hihi stinkende windjes. Nou dat gebeurde hier ook wel borstvoeding hoor, HOEI!!! Hoorde van Lumeaman dat het idd drama is met het openbaar vervoer. @ Helma: Ach nu hoef je er ook niet meer over te tobben of je het wel of niet moet zeggen van je zwangerschap. @ Suuz: gelukkig dat je je weer wat rustiger voelt. En enorm ongesteld geworden niet fijn. @ Marieke: fijn dat je naar huis mag en wat een mooi mannetje hebben jullie! @ Lieselke: heerlijk he als er dan weer iet vh lijstje doorgestreept kan worden. Wij moeten dus nog met de tekst voor het geboortekaartje aan de gang . En dan ook nog een jongens en meisjesversie. @ Kwie: Je bent een echte multitasker @ Rootje: mooi dat je weer goed door de keuring heen gekomen bent . @ Lieselke: je bent wel goed bezig hoor. En idd, het is al zo 11 januari . Gaat ineens supersnel he. Trouwens die vriendin van mij die zo;n twee weken geleden bevallen is, heeft tot het laatst een hoge buik gehad, net als wat Sylvia schreef. Maar bij mij is het inmiddels helemaal ingedaald. @ Sylvia: Wauw, Daniel gaat echt enorm goed. Trouwens, je kunt voor bv baby's altijd de bv groei curve bekijken vd WHO voor borstgevoede kinderen. BV baby's volgen namelijk vaak een andere lijn dan flesvoeding baby's. Groeicurves | Groeicurves voor iedereen Heb het zelf eigenlijk nooit bijgehouden, alleen die vh cb, maar dat kwam omdat ik pas veel later hoorde dat er ook nog een ander groeicurve bestaat. SUPER trouwens dat je werkgever nu eindelijk met het geld over de brug komt!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!! En nu ga ik even nog bijlezen wat ik gisteren door het plotselinge heftige onweer niet meer aan toe gekomen ben. Ah, Lumeaman komt net binnen. Die wilde na het werk tanken....komt ie bij de benzinepomp, wilde de dop niet los . Thuis de fohn er op gezet en nu alsnog maar even weggeweest voor benzine. En nu gaan we dan maar aan het geboortekaartje werken. Oja, moet ook de ziekenhuistas nog steeds klaarmaken. Even een praktisch vraagje: is het echt zo dat je na je bevalling een tijd niet in bad mag? En zoja hoe lang dan?
Syl, 10000 euro?? Poeeeeeh, waar gaan we de meeting houden? Op de Antillen met zijn allen? Zonder gein, ben blij dat je eindelijk eindelijk je geld hebt, waar je zoo een recht op had!
@lumea: volgens mij mag je alleen niet in bad als je gehecht bent. Ik mocht wel even met de billen in de badedas, maar niet langer dan 5 minuten. Als je huid verweekt door het water kunnen je hechtingen scheuren door druk (lijkt me errug pijnlijk). Hoe lang je niet in bad mag hangt af van hoe snel je geneest. Gelukkig is daar ook nog de douche @Syl: lekker zeg, dat je eindelijk weer eens betaald word! Enne.. ik zeg JA! tegen de Antillen hihi. @Sas: hoe bevalt dat, weer online? Pfffff... Sinds die kleine hier aan de flessen is, zijn de luiers niet aan te slepen! Die poept zichzelf 2 keer per dag helemaal onder. En het komt aan alle kanten die luier uit druppen, boven en onder. En het STINKT! Ze zeggen (wie zijn die 'ze' toch steeds?) dat BV-poep stinkt, maar ik vind die KV nog erger. Zal wel afhangen van wat je gewend bent... het is ook anders van kleur. Eerst variaties geel/oker tot Holland-oranje, nu groenig/grijzig. Gaf ik nog maar BV
Toen ik Ties gisteren de fles gaf, kreeg ik ineens weer een lektiet... beetje knijpen leverden aan allebei de kanten nog wat druppels op. Hink nu steeds op 2 gedachten, lactatiekundige raadplegen om te zien of er nog wat te redden valt... of gewoon met rust laten. Mijn tepels zijn nog steeds niet bekomen van de ellende en John heeft ook zoiets van: " wil je die ellende echt weer op je hals halen, na al het verdriet dat je er al om gehad hebt?" Ergens heeft hij wel gelijk, als ik het probeer en het lukt niet dan ben ik weer helemaal verdrietig. En ik moet me ook afvragen of ik dat dan voor Ties doe, of voor mezelf omdat ik het niet kan uitstaan dat het niet gelukt is om het 6 maanden vol te houden. Ik mis het wel, ook al neem ik nog steeds wel de tijd om hem te voeden en te knuffelen... het is niet hetzelfde. Tot zover mijn monoloog. Ik heb zin om een blog te schrijven (een positieve Jutte ) maar kweenie zo goed waarover... sneeuw kan een onderwerp zijn, maar zit ook te prakkedenken over 'kapitein Stinkie' (Ties), 10 misvattingen over baby's. Ik moet er nog ff op broeien denk ik.
Haai meiden! Ben er weer Miran, ik ben ook allergisch voor kerstbomen! Alleen krijg ik er geen jeukende handen maar jeukende neus en ogen van. Nu weer over hoop ik? Pup ook al! en ik maar denken dat ik de enige gek was! Katja, jammer zeg van je noppies shirtje! Ik was er laatst al achter gekomen ja dat dat zo klein viel. Lauren paste al heel snel niet meer in 56 noppies!! Begin nu met alles een beetje naar 62 te gaan. Hier blijft het steeds waarschijnlijker ook bij 1 kindje. Pup, ik vind John z'n muts wel cool eigenlijk Lies, kapper doet goed he?! Ik ben van de week geweest, dikke 15cm eraf laten knippen. Was er zat van! Roan, wat vond je ervan in ons kasteel? Tja, ik vind je wel passen bij het rijtje Matthew Mcconnedinges, Onuitsprekelijkenaam Miller en de rest! Zetten we Ties, Xander, Ryan, Daniel, Melvin en Sem er ook maar meteen bij! Loel, ik snap je keuze ook wel ja. Hoewel ik me niet kan voorstellen hoe het moet voelen, kan ik me wel indenken dat Lotte* een volwaardig lid van het gezin en de stress je teveel kan worden. Sassssie!! Welkom terug meisje! Oe brillie Knip, welke speentjes vindt Lisanne prettig? Hier alleen de Difrax combi. Dus, wie wil nog Avent speentjes, bibi speentjes, difrax dental speentjes?? Suuz toch meiske wat een schrik zeg!! Gelukkig heeft Guusje niets maar wat zal je geschrokken zijn. Knuffel voor jou. Ik ben er zo bang voor he, dat ik d'r een keer laat vallen... Brrrrr nog een knuf Lois d'r teentjes niet te blauw? Wanneer ben je eigenlijk jarig? Hebben we dat gemist? Oh ik heb even gespiekt, het is morgen! Syl, was de handkolf niets? Misschien niet vacuum genoeg? Eeeuuhhh van 7 naar 6... tja wanneer je kindje er langer tijd tussen laat zitten ongeveer? Kweethetniet eigenlijk. Bij Lauren ging het vanzelf, werd gewoon een keer minder wakker in de nacht. Idem met van 6 naar 5 eigenlijk. Sas, charming zo een oranje voorgevel! Volgende keer bietjes Ink, ook al woorden gehad. Het is wel raak op het moment hier zeg zal door het weer komen denk ik. Miran, ik heb 2012 nog niet gezien. Wel het boek gelezen trouwens! Ik heb de Santa Buddies klaar liggen om te kijken disney he... Oei, knips in de nachtclub! Ik was nog wel wakker toen, maar stond in een echte nachtclub!! Lies, wat een mooie buik meid! Gaat echt goed zeg. Loel, leuk he om die woeffies door de sneeuw te zien, Zyra is ook helemaal wild van de sneeuw! Katja, ik zou voorlopig met Nina nog niet aan de potjes gaan hoor. Is ze echt nog te klein voor. Vind ik dan, gevoelsmatig. Kwie, grrrrrrr potdikke andere schoonzus ook zwanger. Prachtig voor haar maar het was jouw beurt. Jee wat heftig zeg van je overblijfmoeder. Poeh zeg, en dat kleintje van dr ziet het allemaal gebeuren arm ventje. Ohoh wat erg zeg. Klusze meid! Je weet het he, de afspraak staat er in het zkh! Knip, mooi meisje hoor! Lief pakkie. Die sokslofjes heb ik ook gekregen, wat een ondingen vond ik dat. Wat sneu he, als ze zo huilen. Kan goed krampjes zijn, trappelt ze veel met dr beentjes? Van kunstvoeding kan ze zo 2 weken last hebben / aan moeten wennen. Infacol doet bij ons wonderen. Ook de rooibosthee van Annique. Lilalien, zit bij jullie ook niet mee dus. Wat vervelend van het vocht zeg. Als je nog zo twijfelt voor een derde, misschien nog eens goed met je man overleggen. Opvoeden moet toch straks ook met zijn 2! Meilan, wij waren vanmiddag op station Antwerpen en daar reden de treinen wel naar Roosendaal en niet meer verder! Broertje thuisgekomen? Marieke, wat een prachtig manneke zeg!! Wat fijn dat jij naar huis mag. Lumea, ga jij eens gauw een mooie buikfoto maken zeg! Straks is die kleine er en heb je geen foto van zijn/haar eerste huis. Katja, knuffel voor jou! Niets aan alleen thuis zonder je kindje! Helma, nu pas wat gehoord zeg! Duurt dat laaaaang. Toch maar verteld dat je zwanger bent. Spannend dus nu. hihihihihihiihi gekke kwie Syl, Daniel groeit goed zeg!! Lekker hoor. Bij Lauren hebben we het speentje ook lang uitgesteld maar nu ben ik er wel blij mee hoor, dat ze m wil af en toe. Anders was ze zo zielig op mijn pink aan het zuigen! Zo, goed dat je werkgever eindelijk over de brug komt met de centen! Lekker. Knip, Lisanne ook netjes boven dr geboortegewicht, mooi zo. Lumea, volgens mij mag je vrij snel weer in bad, alleen niet in het zwembad enzo. Ik zou wachten met badderen tot je niet meer vloeit. Dan is alles weer geheeld enzo. Pup, ik vind simpelweg alle poep stinken. Of het nou van mijzelf, mijn kind of mijn hond is en ongeacht wat 1 van de 3 hebben gegeten, poep stinkt Enne "ze" dat zijn diezelfde die vroeger wel na het eten mochten buiten spelen en die dure merkkleding kregen enzo Nou, ik ben weer bij! In het kort mijn weekend. Zaterdagochtend spullen in gepakt om zelf 2 dagen naar Gent te gaan en Lauren 2 dagen bij mijn ouders uit logeren te brengen. Besloten toch maar met de trein te gaan, gezien de witte bende die uit de lucht komt. Lauren bij oma gebracht, die was in de 7e hemel, ik wat minder. Oei wat vond ik dat niet leuk zeg. Maar goed, toch naar Gent onderweg. Treinreis ging voorspoedig, overstappen in Antwerpen en in nog geen 4 uurtjes waren we in het hotel. Koffers neergegooid en gauw gauw gauw naar de Kerstmarkt, daar had ik helemaal naar uitgekeken. Nou, wat een sof zeg... 15 kraampjes! Meer niet!! Goed, wel lekker rondgelopen, muts gekocht voor mij en Maarten want het was MIN 8! brrrrr Hapje gegeten, lekkere Gentse Stoverij. En daarna in bad en naar bed gegaan. Gisteren lekker gewinkeld voor Maarten, nieuwe broek overhemd en trui. En niets voor mij of Lauren, hoe is het mogelijk!! Eind van de middag druppelden de collega's binnen, op 1 na. Die is van Amsterdam naar Utrecht gereden en heeft daar een hotel gepakt. Die durfde niet meer verder. De rest heeft er met de auto ook erg lang over gedaan hoor, het weer zat niet mee! Iedereen zich omgekleed en opgefrist en lekker aan de borrel gegaan. Heerlijk pilskes zitten drinken in een kroegje. Balen dat er in BE nog gerookt mag worden. Wat stonken we zeg!! Heel (maar dan ook echt heeeeeeeel) erg lekker gegeten in de Belga Queen. Smullen was dat! Aansluitend nog meer geborreld en de nachtclubs van Gent in gedoken, om 4 uur lagen we plat. Beetje aangeschoten en wel Vanmorgen lekker ontbeten met onze houten hoofden. Leuk hoor, 10 man met een kater aan 1 tafel Daarna een sneukeltocht door Gent gemaakt. Lekker gesneukelt met worst en kaas en chocolade. Maarten en ik zijn eerder afgehaakt, ik wilde z vreselijk naar huis dat ik het niet meer hield. We zijn op de trein gestapt in Gent, naar Antwerpen. Daar aangekomen stond de mededeling dat de Intercity's naar Roosendaal reden en vandaar reden er MOGELIJK nog wel stoptreinen naar een paar stations in NL. Ehm? Pardon!?! Op een ander bord stond dat de Thalys een vertraging had van ongeveer 1 uur. Dus wij hebben aanvullende tickets gekocht en zijn in de Thalys gestapt. Voor onderweg nog het e.e.a. aan proviand ingeslagen, mochten we echt stil komen te staan. De Thalys is met 2 uur vertraging op Amsterdam CS aangekomen. Daarvandaan gingen er dus geen treinen meer naar huis. gelukkig ging de Ferry wel dus hebben we die maar gepakt. Al met al hebben we er een klein uur langer overgedaan om thuis te komen! Ik was zo blij Lauren weer in mijn armen te hebben. Jeetje zeg, wat kan je zon frummeltje missen zeg!! Ik ga dr nu in badje doen en dan naar bed brengen!
Pupke, er komt bij mij nog steeds melk uit mijn borsten. Ik sta iedere keer weer in dubio om toch te gaan kijken of ik een LK zal raadplegen om te relacteren en te kijken hoe het gaat. Ik besluit toch steeds weer het niet te doen, Lauren doet het nu goed op de flesjes.
Moor,haaaaaai! Wat een update zeg! Hahaha Ryan drinkt ook alleen maar uit de Difrax(hebben we aandelen daar?) Dus als iemand nog Avent speentjes wilt? Pup, het is heeerlijk weer online te zijn...merk alleen dat ik nu minder online ben, dan toen het niet kon en ik op een minivenstertje zat te lezen hahahaha Enne wacht maar af...tot Ties aan de vaste voeding gaat, vanmorgen heb ik voor t eerst moeten kokhalzen bij de poep van Ryan..Mark in een deuk natuurlijk, maar hallooo, het was half 8, ik was net wakker..en meneer had gister bruine bonen met appeltjes op, dus ja dat wil wel hahahah Pfff ik nog ff afdrogen voor Mark thuis komt, zo lijkt het nog dat ik iets gedaan heb vandaag haha kuss
Aaah, weer een pupke-blog in aantocht, joehoe! @lumea: geen flauw idee of je in bad mag dan, douchen wel denk ik. Denk ook dat het te maken heeft met hechtingen of niet. Benieuwd wanneer onze man gaan "zakken", hoop de eerste 2 weken nog niet Veel plezier met het kaartje! @knip: aaaah, toch nog wat kunnen slapen, fijn zo! En Lisanne mooi boven haar geboortegewicht, top! @sylvia: ein de lijk zeg! Een heel pak geld ineens iig, maar je hebt er ook zo lang op moeten wachten he! En Daniel groeit super zeg! Ben beniuwd naar piccies Rest ben ik ff vergeten. net even paniekje geweest hier. Ik verdraag Algipan-zalf niet, dus blijf er ook mooi van af, maar Christophe had vanaaf zijn been ermee ingewreven. Wel, zoals altijd 2x handen gewassen en een tijdje later leg ie zijn hand op mijn buik om de schoppen van zoonlief te voelen. Totdat ik op die plaats ineens een heel warm, jeukend gevoel kreeg en mijn eurootje viel dat er mss nog wat van die zalf op zijn hand hing... Dadelijk afgewassen, maar bleef wel lang rood. Tuurlijk lees je dan op internet dat het NIET gebruikt mag worden bij zwangerschap bla bla bla, maar het is minder ondertussen. Heb het hier even bij de vk gepost en op andere forums gelezen dat er gyns zijn die het zelfs voorschreven. Zal dus wel geen kwaad kunnen, zeker? naja, een heel relaas voor een dom iets zeg, maar we waren toch even in paniek. Gaan zo maar CSI kijken, eerst nog een halve waterleiding leegdrinken, hebben kebab met looksaus gegeten Fijne nacht allemaal!
Even een spammetje...vinden jullie niet dat hij donkerder word?? Begint echt op zijn pa te lijken hahaha
Oh Sas wat is het toch een lekker jong! *kus kus kus kus kus* HEERLIJK! En begint idd op een kopietje te lijken. Vreemd is dat, ik vind dat Ties ook steeds meer van zijn vader weg heeft. @Moor: ha fijn, ik ben dus niet de enige borstvoedingmalloot Maar idd, die kleine doet het nu que groeien beter dan ooit dus... en nog ff en dan valt de voeding van 2300 uur ook weg en die wilde ik juist proberen te redden. Lastig hoor.
woooooooooooooow Moor, wat een update :-D Lekker gegeten, nog lekkerder gedronken, kennisgemaakt met de belgsiche katers en dan toch eindelijk thuisgeraakt! Zal wel zijn dat je blij was Lauren terug te kunnen knuffelen! Haaaaaai knappe Ryan! Idd, hij is donkerder aan het worden, maar nog steeds oh zo cute! Effe mama de vroedvrouw aan de lijn gehad en gelukkig kan die zalf helemaal geen kwaad zeg! Oef
Nou Pup, Ties mag er ook zijn hoor...denk dat we later veul meisjes aan de deur gaan krijgen hahahaha
Pup! Ik vrees dat de meisjes deftig gescreend zullen worden door jou! Zeggen ze toch he: mommys boys, loving boys...
Hahahaa ja nu nog wel, maar als ze straks 16 zijn..zijn ietswat jongere meisjes toch meer prio denk ik...zucht...nog 15 en half jaar staan wij op nummer 1! Knip, wat fijn dat Lisanne boven haar geboortegewicht zit! Liesel, phieuw!