Roze motor en mini-club

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KwiePark, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    #29461 Antares, 28 dec 2009
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009
    Bekijk bijlage 38705

NOD:
    *Springmuis: 28 December voor 1e kindje
    *Lilalien : 15 januari voor 3de kindje, ronde 1
    *Miranda : 19 januari voor 2e kindje.

en we hopen op positieve berichten van Kwie en Muis!!!

Zwanger:
    * Lumea, 32 jaar, ronde 3 na mk: 2e kindje D-date 2 jan. geslacht ♪
    * Beebie, 26 jaar, ronde 20 : 1e kindje D-date 18 jan. geslacht ♪
    * Lieselke, 25 jaar, ronde 10 : 1e kindje D-date 23 jan. geslacht ♂
    * rootje , 30 jaar , ronde 13 : 2de kindje D-date 6 febr. geslacht ♪
    * Helma , 30 jaar , ronde12: 1e kindje D-date 20 juni geslacht ♪

Bevallen:
    * Sweepy-30 Mei 2009 - Simon & Lucas -29.6 weken
    * Loel - 14 Juni 2009 - Roan - 35.3 weken - 2395 gram - 45 cm
    * Daffie - 15 Juli 2009 - Melvin Renaldo - 39.6 weken - 4660 gram - 52 cm
    * Meilan - 16 Juli 2009 - Ziva - 38.5 weken - 3680 gram - 50 cm
    * Daan - 9 Augustus 2009 - Noor Helene - 41.1 weken - 2910 gram - 49 cm
    * Inkerbell - 11 Augustus 2009 - Sigrid - 39.4 weken - 3620 gram - 49 cm
    * Desert - 25 Augustus 2009 - Ryan Connor - 36.6 weken - 2620 gram - 48 cm
    * Jutte - 26 Augustus 2009 - Jelka Jasmijn- 40.5 weken - 3640 gram - 51 cm
    * Pupke - 3 September 2009 - Ties - 40 weken - 3526 gram - 50 cm
    * Suuz - 11 September 2009 - Guusje - 39.3 weken - 4030 gram - 53 cm
    * Katja - 19 September 2009 - Nina Ciara - 40.6 weken - 3600 gram - 53 cm
    * Joyce - 21 September 2009 - Lorenza Valentina maria - 40.6 weken - 4160 gram - 52 cm
    * Moor - 18 Oktober 2009 - Lauren - 37.5 weken - 3300 gram - 51 cm
    * Wendynoa - 27 Oktober - Sem Bastiaan - 39.1 weken - 4375 gram - 53 cm
    * Sylvia - 25 November - Daniël Fake - 39.2 weken - 3140 gram - 49 cm
    * Knippy - 10 December - Lisanne - 42.1 weken - 3276 gram - 50 cm
    * Marieke - December - Xander - 26,1 weken - 790 gram - 32 cm

Vlindertjes:
    * SylviaM, ronde 8 bij 9.5 weken en ronde 11 bij 5 weken en 1 dag een {)Ï(}
    * Loel, 6 juni 2008 een {)Ï(}dochtertje Lotte gekregen bij bijna 29 weken
    * Moor, ronde 2 bij 7 weken {)Ï(}
    * Lilalien, kreeg in ronde 1, ronde 2 en ronde 3 telkens {)Ï(}
    * Joyce84 kreeg een {)Ï(} voordat ze zoontje kreeg en in ronde 1: 2e kindje
    * Lumea, in ronde 1 bij 11 weken een {)Ï(}
    * Rootje , in ronde 12 bij 4.6 weken een {)Ï(}
    * Marieke, ronde 9 na 22 weken een dochter-engeltje, Sterre*
    * WendyNoa, in ronde 1 na 8 weken een {)Ï(}

Artsbezoek:

* knippy 23 december met Lisanne naar de gehoortest om 11.45 uur
    * Lumea 28 december naar VK om 16.15 uur
    * Lieselke 29 december controle, echo en uitslag strep. om 12.15 uur
    * Helma 31 december controle VK om 10.45 uur
    * Rootje 5 januari nierecho in WKZ
    * Wendy 6 januari met Sem naar CB voor prikjes
    * Inkerbell 7 januari met Sigrid naar CB om 10.00 uur
    * Daffie 11 januari CB met Melvin om 9.45 uur
    * Knippy 11 januari 1e keer CB met Lisanne eerste prikjes om 11.20 uur
    * KwiePark 11 januari afspraak ziekenhuis!
    * Lieselke 15 januari controle en echo bij gyn om 18.00 uur

Bijzonderheden:
    * Miranda: heeft PCO,aan de clomid 150 mg
    * Muis: ICSI, 1e poging afgebroken :( maar we gaan voor de volgende ronde nog harder duimen!!

wil iemand ff het plaatje erbij zetten....

Hij stond zoo ver terug...en ik wilde mijn nieuwe NOD erop zetten hihi.

En was ook benieuwd naar de afspraken enz...;)

2. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    @ Lieselke: hmmm dat toetje (ik bedoel dessert natuurlijk) ziet er wel heeeeeeeeeeeeel errug lekker uit. *houdt bedelend nog een schoteltje omhoog*. ha ha nog maar 6 dagen ja, inmiddels 5 geloof ik en als ik na 12en post nog maar 4 :p. Maar jij schiet ook hard op. Vind 37 wk echt zo'n mega mijlpaal, maar dat komt ook omdat je dan in Nederland thuis mag bevallen.
    @ Jutte: ben benieuwd of je nog naar je zwager's verjaardag bent geweest met Jelka. Wel goed zeg dat kerst dit jaar redelijk goed bevallen is.
    @ Moor: ik hou wel van samba-dansende-opa's 8)
    @ wiegjes: wij hebben de wieg van m'n tante staan. Zo'n romantische (zal morgen wel een foto maken vd babykamer), vind 'm zelf heel mooi, maar een aantal van jullie zal 'm wel foeilelijk vinden :p. Heb er wel een nieuw matrasje in laten maken.
    @ desert: oef, een van hand tot hand gaande huilende baby. Oh zo zielig.
    @ Wendy: ha ha ha telefoontje v sm niet opnemen :D. De telefoon is er voor het gemak he, niet voor het ongemak :D
    @ ink: soms wel handig om een verstopte neus te hebben :p, en nee ik ben nog niet bevallen.
    @ 'zwaait naar Muissie' Hoe was je 3e kerstdag? *edit* leest nu vd ongesteldheid.....balen Muissie :(, maar wel goed dat het komt wanneer het moet komen.
    @ Moor: heftig hoor dat vele huilen van Lauren op een slechte dag. Ik las ook ergens dat zuigelingen gemiddels 3 uur huilen. Daar ben ik toen wel van geschrokken, helemaal omdat Maureen dat echt bij lange na niet haalde en wat dus betekende dat er mensen zijn met huilbaby's die gewoon richting de 6 uur huilen per dag aan gaan :$:(. Ik heb ook helemaal geen advies. Sorry meis, alleen maar een computer knuffel.
    @ Loel: ja dat van het veranderende ritme.....zooooooo herkenbaar. Dan dacht ik: jaha nu heb ik het door en werd ik helemaal rustig, veranderde de kleine weer van ritme ;).
    @ Pupke: dat lijkt me af en toe wel lastig ja om goed te kroegen en een baby te hebben. Vind het gewoon toch al knap hoe jullie het zo combineren hoor.
    @ Jutte: vreselijk zo'n allergie he, ben je die benauwdheid en evt niezen dan wel weer zo kwijt als je weg bent? Bij mij duurt het meestal dan wel weer een aantal uur voordat ik me weer redelijk voel; ontallergied zeg maar. En jelka heeft het prima gedaan dus. Mooi hoor.
    @ Miran: heftig die hormonen. Denk veel aan je meis. Ik wou zo graag dat het anders was.....:(
    @ Suuz: dat klinkt echt handig dat ding in bad voor Guusje. Foto? Merk? En heerlijke kerstdagen gehad dus.
    @ Ink: lekkage, daar zit je ook echt niet op te wachten. Zo las ik bij de januari mama's dat daar iemand was die zo'n 37 wk zwanger was en nog behoorlijk in een verbouwing zitten, dat daar boven lekkage was geweest en het water gewoon langs de muren naar beneden kwam. Zij werd echt helemaal gek. Zou ik ook worden hoor :$
    @ Lieselke: oh jij ook weer zo slecht geslapen :$. Maar nu kun je wel overdag toch wat rusten he? Je bent nu toch met verlof toch? Ik had het zondag. Van 1-5 niet geslapen toen weer een uurtje en daarna ook niet. Was ook wat paniekerig. Ben toen maar de koffer met allerlei loze rotzooi vd verhuizing gaan uitzoeken. Daarna ontbeten met Lumeaman en de kleine en toen ingestort.
    @ Loel: ha ha ha, heerlijk zo'n GROUP hug :p
    @ Miran: inmiddels al achter waardoor die jeuk veroorzaakt wordt??? Zo zielig. Jeuk is echt vreselijk.
    @ Desert: die prikken blijven GRRRRRRRRRRR zelfs als ze ouder worden (vind ik dan). En Ryan doet 't hardstikke goed dus!
    @ Marieke: wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met Xander. Bijzonder hoor om het filmpje te zien, hij ziet er zo mooi uit. En supergoed joh die bv de kleine man, jouw voeding is nu helemaal afgestemd op wat hij nodig heeft. Wbt die kloven in je tepels, kloven zijn zowiezo nooit goed, of je nu kolft of 'live' bv geeft. Misschien staat die machine te hard? Kun je 'm zachter zetten? En vaak kort kolven is beter dan een aantal keer lang. En dat wat je zegt over extra pijn bij kou...zou kunnen komen door vasospasme en Raynauds. Maar misschien is dat het probleem helemaal niet hoor, moest er gewoon aan denken doordat je het over extra pijn bij kou hebt. Zie: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Aandoeningen - Vasospasme en syndroom van Raynauds Worden ook wat tips gegeven wat je er tegen kunt doen. @ Sweepy: hee hallo meis!!!!! Wat een prachtige jongens hebben jullie. Kan me goed voorstellend dat je grieperige mensen ontwijkt met jullie twee knullen. En een kdv niet doen kan ik me ook goed vorostellen. Soms heb ik wel het idee dat die kleine van ons permanent een snotneus heeft door het kdv. En alles gaat zo over vd een op de ander.

Vandaag dus naar de verloskundige geweest. Bloeddruk goed, hartslag baby goed. Nog weer over het slechte slapen gehad, en ze zegt dat nu de bevalling dichtbij komt, die hormonen ook weer veranderen waardoor dat dan weer extra reactie afgeeft op de psyche.
    Verder voelt het in het lichaam allemaal heel rustig aan.
    Ben nog steeds niet in ons ligbad geweest ;). Douche me wel hoor :p.

Oja en morgen kan ik de proefdrukken ophalen vd geboortekaartjes. Voor ons doen zijn we daar heel vroeg mee. Vorige keer hadden we niet eens een echte proefdruk namelijk :D

Volgende afspraak staat op maandag 4 januari om 16.15. Wil iemand me op de lijst zetten daarvoor? Alvast bedankt.

3. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Oja

enneh Knip en Syl: jullie kaartjes zijn nog steeds niet geschreven :):):):):):):)

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wat ik net zie...9 mannekes...en 9 meisjes!!

grappig....wat zal de volgende zijn?????

5. Marieke123

Marieke123 Bekend lid

4 mei 2009
    597
    0
    0
    Tongeren
    Morgen dames!

Hier al een uur op, pff zou zooo graag eens willen doorslapen! Maar dat kolven hé.. krijg het niet afgebouwd snachts.. dat is het enige wat ik wil! Phoee.. Wou eerst het apparaatje boven zetten, maar heb het toch maar beneden gezet en hier gedaan, want manlief is ook zo moe en dan verstoor ik zn rust!

Lumea, thxx voor de info!

Zo, ga me nu maar weer op de sofa leggen gaan.. voor een uuurtje of 3-4 ..

Liefss xxxx

6. Pupke1979

Pupke1979 Fanatiek lid

29 okt 2008
    1.706
    0
    0
    Grafisch Ontwerper / Eigen Café
    Grave
    Ah, we kwamen blijkbaar gewoon laat op gang gisteren :D

Hihihi... jouw humor is precies mijn smaak: droog ;) Moet zo lachen om je uitspraken.

AMEN!

@Muis: :( vieze billen knuffel... nou ja, vooruit ik doe ook mee

@Miran: arme Alyssa, jeuk is nog erger als pijn. Gaat het wat beter nu?

@Kat: leuke week gehad, lekker hoor! Ben jaloers, zou er ook wel een paar dagen tussenuit willen.

@Sas: arme Ryan, stomme prikjes :x

@Marieke: wat is hij mooi! En sterk! Raak er helemaal van ontroerd zeg. Sterkte met je kloven, ik weet hoe pijnlijk het kan zijn. Mijn boobs zijn nog steeds niet helemaal bekomen van de aanslag van de kolf.

@Sweepy: wat heb je flinke kerels! Super zeg, dat ze het zo goed doen. Leuk dat je weer eens je neus laat zien hier :)

@Moor: waarom Omneo ipv HA voeding?

27,5 miljoen... het zou zo goed van pas komen! Als iemand hier 'm wint, mag ik dan een beroep doen op je goedheid? Ik heb een nieuw karretje nodig ben ik bang. Loten hebbben we, maar geluk niet zo veel op het moment.

@Lumea: pfoe wat een roman! Ga je voor de Nobel-prijs ;)

Ik ben gisteren aan een nogal ambitieus project begonnen...
    Ties heeft een foto-album gehad, een echte waar je foto's etc in moet plakken. Ik heb zoveel foto's gemaakt in de eerste 4 maanden (alweer bijna 4 maanden :$) dat het nu wel zo'n beetje vol is. Moet ze nog wel inplakken.
    Nu ga ik vanaf volgende week een soort van fotodagboek voor hem bijhouden. Elke dag 1 foto met een klein tekstje en als het af is, laat ik het afdrukken bij HEMA als een boek.
    Als ik de eerste week af heb, zal ik het laten zien.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Morgen...

Marieke, en iedere keer ietsjes later kolven? Borstvoeding geef je nu eenmaal ook snachts hihi. Misschien kan je het beter gewoon aanhouden want als Xander thuis komt en wel een nachtvoeding nodig heeft....... :) begrijp dat het nu vervelend is en dat je je nachtrust nodig hebt.

Succes meis!

ohhh...vannacht heeft kleine meis vanaf 1 uur....tot kwart voor 3 liggen huilen...(om de 5 minuten ernaartoe...geen effect ze bleef maar krijsen...) toen heb ik het opgegeven..ze wilde mij..en niets anders. Dus bedje naar onze kamer...maar dat was niet goed genoeg...ze wilde letterlijk mij...

Dus toen is ze weer tussen ons in beland, maar ze wilde niet slapen...lag te kreunen en te draaien...totdat ik ze dus weer in de okselgreep nam....en toen sliep madam binnen 2 minuten. Naja...ik heb de verdere nacht bijna niet geslapen..maar meisje gelukkig wel weer.

Na enkele minuten heb ik ze van mijn arm afgerold dus kon ik gewoon gaan liggen....en ze sliep door...is nog wel paar keer wakker geweest en gejammerd totdat ik ze vasthield.

Wat zou er zijn!!! Ze heeft wel jeuk, maar veeeel minder dus ik denk niet dat het dat is...ze lijkt wel verlatingsangst te hebben......

Pfft vermoeiend...en dat in onze vakantie, had hem wel anders voorgesteld hahaha.

8. katjak79

katjak79 Fanatiek lid

19 aug 2008
    1.274
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    zaanstreek
    goedemorgen!

Zohee wat een mega update van Lumea! Jij schiet ook al op he en de geboortekaartjes bekijken leuk!

Pup: Leuk zo'n project. Ik heb ook al zoveel foto's ingeplakt en er liggen er nog wat te wachten. Hema heeft hele mooie fotoboeken! ons trouwboek heb ik daar gemaakt.

Ben een beetje zenuwachtig voor het zwemmen van vanmiddag....

9. Pupke1979

Pupke1979 Fanatiek lid

29 okt 2008
    1.706
    0
    0
    Grafisch Ontwerper / Eigen Café
    Grave
    Oh zwemmen! Dat lijkt me leuk! Laat je weten hoe het was?

10. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Morgen!

Haaa, nog even zalig nageknord op de bank! Was om 6u alweer wakker, maar kommetje special K gegeten en om half 8 toch terug in slaap gevallen tot nu op de bank! Dadelijk badje in en dan richting gyn, ben benieuwd!

*duikt nog even in de groepsknuffel…aaaaaah, doet goed zo ’s morgens!*

@moor: hihi, inderdaad. Denk ook dat het een voorbereiding is op de nachten die gaan komen. Het gekke is thans dat ik ‘smorgens niet echt moe ben, maar namiddag krijg ik dan “mijn klopje”…

@miran: arme Alyssa zeg L Is het al wat beter met haar vandaag? En heb jij wat beter kunnen slapen?

@kat: voor de rest voel ik me prima hoor, alleen lage rugpijn, maar dat heb ik wel vaker door die hernia. Begin nu wel ‘zenuwachtig’ te worden. Niet zo zeer voor de bevalling zelf, maar voor wat eraan vooraf gaat. En ik hoop dat Christophe niet te ver weg is voor zijn werk, maar we vrezen ervoor. Ze hebben een bouw in Francorchamps en dat is toch een dik uur van hier weg… Hopen dat ze snel wat dichterbij komen!

@sas: waaw zeg, Ryan schiet vooruit! Is ie ondertussen al wat van de prikjesblues af?

@marieke: heb het filmpje en de fotootjes op FB al gezien! Wat is ie mooi zeg! En hij ziet er zooo stevig uit! Kan je niet eens aan de HA vragen of je neits aan die kloven kan doen? Iemand had hier de tip eens gegeven om regelmatig zonder bh rond te lopen,mss helpt het meid…

@sweepy: nou zeg, gelijk heb je dat je niet bij zieke mensen op bezoek gaat. Ik zou dat zelf ook niet doen met zo’n kleintje, te vroeg geboren of niet! En het is echt een beetje schandalig dat ze zelf niet de verantwoordelijkheid nemen om te verwittigen, maar ja… Geniet maar lekker van ze, wat zijn het zalige kereltjes!

*aaah, daar is de lijst! Vroeg me ook al af waar ie zat, Miran!*

@lumea: jammer meid, alles van de taart is op… Maar als ik straks appelcake bak, zal ik schoteltjes klaarzetten hier! Hier is 37 weken ook wel een mijlpaal hoor, want dan mogen de kleintjes bij de mama op de kamer blijven in het ZH. Voor 37 weken gaan ze naar de neonatologie (tenzij ze het echt suuuuupergoed doen). Dus ik kijk ook weer uit naar zaterdag, hebben we dat ook gehad! Beebjesnieuws kan nu elke dag van jou komen, zo spannend zeg!

@marieke: ook al zo slecht slapen? Mss eens een afspraak maken met een lactatiedeskundige daar in het ZH in Genk? Die heeft mss wat tips voor je, want denk niet dat het de bedoeling is dat je stikop bent tegen dat Xander naar huis mag he.

@pupke: ben benieuwd naar je fotoboek hoor! Ik heb ook zo’n voornemen, benieuwd of ik me eraan kan houden J

@kat: veel plezier met het zwemmen!

Ik ga het badje eens laten vollopen (echt heerlijk hoor Lumea ;) )en kijken of manlief gaat opstaan. Hij slaapt ook nog steeds zo slecht door dat been… Hoop dat de medicatie snel effect heeft!

11. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Nou, net op het CB geweest, meiske groeit geweldig goed. Na een wat enthousiast stijgende lijn, nu netjes aan het volgen van de gemiddelden curve. Ik hou dr wel van, gemiddelde kindjes :D

Vannacht, tja ach wat zullen we er eens van zeggen... mevrouw heeft geslapen tot half 6, begon te mopperen maar was niet echt wakker. Dus speentje er in en Moor weer terug d'r bedje in. Kon ik gewoon blijven liggen tot 7 uur!! WOW!!

Goed, op het CB dus even de voeding overlegd. Overstappen naar Omneo zou kunnen zei juf, alleen verwacht ze niet dat Lauren krampjes heeft maar gewoon algehele ontevredenheid. Ze wil waarschijnlijk meer dan ze nu op dit moment kan. Hmmm oke. We gaan het sowieso nog de 2 pakken H.A. die we hebben staan aankijken.
    Wel gaan we alleen de avond en de evt. nacht en ochtendvoeding nog met rooibos maken. Ik zat te denken dat het misschien de darmpjes teveel kalmeert!
    Infacol blijven we goed gebruiken :D
    Nog 2 speentjes extra gehaald en gezellig met Maarten een koppie koffie gedronken.

Meiden, wanneer zijn jullie eigenlijk overgestapt op een groter speentje met de fles, wanneer merk je dat dat nodig is?

Zo, tijd voor een flesje voor meiske! Ik ga Criminal Minds erbij kijken, later meer :D

12. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Oh ja Kat, veel plezier!

Pupke, ik heb het nagekeken op de bankafschriften, het was 10 dagen dat ik niet bij de Prenatal was geweest :D enne, wij hebben inderdaad dezelfde humor ja ;)

13. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Zo naar de gyn vertrekken, even nog de laatste buikfoto van vanmorgen :)

14. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    Hoi Meiden,

Wat een mooie buik lies klein buikje.. Die van mij is wel wat groter volgends mij.:)
    Hebben jullie de feestdagen allemaal goed overleeft. Wij wel ik vind het altijd erg gezellig maar ook vermoeiend;)
    Gisteren weer bij de vk geweest. Heb sinds een paar dagen echt giga last van mijn liezen rug en bekken en moet steeds plassen.:x
    Volgends vk is de baby heel diep in de bekken gezakt. Ik dacht het al wel heb namelijk weer wat meer lucht:) Ik moet eerlijk bekennen dat de baby van mij nu wel mag komen. Heb het een beetje gehad pff ik vind het zo zwaar nu. voel me echt een 10 tonner..

sorry voor dit ego bericht;)

fijne jaarwisseling allemaal

15. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    ooo nog even wat marieke.. wat een mooi mannetje zo klein maar zo sterk fijn dat het goed gaat met hem en jullie..

16. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Haaai meiden!

Moor, wij zijn nog steeds op dodie 1 2 3 speentjes..meneer wil echt geen grotere hahaha

Uh weet niet meer wie t vroeg, volgens mij suuz, met ryan zijn hoofdje gaat t zozo..het ziet er nu redelijk goed uit, maar hij zal altijd wel een afvlakking houden, mja zolang hij er geen last van heeft of krijgt vinden wij t wel prima!

Marieke, had je filmpje gezien en reactie gegeven daar..wat is het toch een bikkel he??

Liesel, buikkieeeee! Lekker hoor, schiet al op!

Knip, hoest meis?

kuskus

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meiden ben ik weer ffies. mijn meissie is ziek. Het verhaal staat hieronder.

@Marieke, mooi filmpje van Xander. Wat een geweldig ventje en hoe sterk zeg. Hoe gaat het met jezelf?

@Lumea, de laatste loodjes. Pfffffffff. Denk ook aan jou hoor.

Komt hier even mijn verhaal:

He meiden, ik ben net terug uit het ziekenhuis. Hieronder mijn verhaal.

Noor heeft een flinke infectie te pakken. Het zag er even naar uit dat ze opgenomen moest worden, maar omdat ze geen koorts heeft en nog blij is mocht ze weer met ons mee.

Vanochtend dus naar de huisarts en die constateerde een zware luchtweginfectie. Dus ze schreef antibiotica en pufjes voor. De eerst puf (+ instructies) deden we daar en we waren nog wat aan het kletsen toen zei ze: Ik ga de kinderarts raadplegen, want ze had allang moeten reageren op de medicijnen. Misschien is het toch RS virus. Dat was om 10.40 uur.

Toen kregen we gelijk te horen dat we om 11 uur verwacht werden op de eerste hulp zodat de kinderarts naar haar kon kijken. En ik moest er maar rekening mee houden dat ze haar zouden houden.

dus ik naar huis, Rolf opgehaald en naar het ziekenhuis. Ze verwachtten ons dus al en werd haar temperatuur en zuurstofgehalte gemeten (ze hijgde echt ontzettend, zo benauwd)
    Maar dat was allemaal goed gelukkig en toen is ze nog helemaal nagekeken en werd ze verneveld (dan krijg je een kapje waar stoom uit komt en daar zitten dan medicijnen in). Ik ben zo trots op mijn meissie, tijdens alle onderzoeken en het vernevelen bleef ze lief en lachen. Ze heeft het heel goed gedaan.

Het vernevelen hielp heel goed en het feit dat ze nog goed dronk, geen koorts heeft en nog blij was mocht ze naar huis. Wel met duidelijk instructies. We moeten haar ademhaling in de gaten houden en hebben geleerd waar we op moeten letten. Ze mag niet neusverkouden worden, dan moeten we gelijk weer naar de kinderarts bellen.
    We hebben ventolin meegekregen en een babyvoorzetstuk zodat we haar de pufjes kunnen toedienen als ze benauwd wordt en spuitjes om een zoutoplossing toe te dienen.
    Ze heeft dus een flinke luchtweginfectie of het RS virus te pakken.

Al met al een enerverende ochtend dus. Mijn god, wat ben ik blij dat ik gebeld heb.

18. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Daan, je moederinstinct zegt wel genoeg dan toch?? Wat zielig voor Noor zeg! Een vriendin van mij, haar zoontje ligt nu ook in het zhuis met het Rsvirus..zielig hoor! Beterschap!

19. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Kat, zou je echt niet verhuizen als je 27,5mio wint? Wow. Ikke wel hoor, lekker vrijstaand met een garage en een weitje enzo :D
    Een zwempakje... goh dat heeft Lauren nog niet! Jeeeeeh, weer wat gevonden om te shoppen ;)
    Ohja, hoe lang warm jij die pittenzak op? Hier staat 1 minuut maar dan is ie net aan lauw!

Lumea, wat komt het dichtbij he?! Weet je dat ik helemaal niet het idee had dat het zó dichtbij is. Komt omdat januari 2010 in mijn beleving nog maaaaaaanden duurt ;)
    Enne, 3 uur gemiddeld huilen kan misschien wel zo zijn hoor, alleen heb ik dat in mijn omgeving gewoon nooit meegemaakt! Ja, mijn zusje maar die huilde dag en nacht :(
    Enne, ga nou eens in bad joh!
    Hoe zijn ze, de proefdrukken? Ben benieuwd.

Miran, geen idee wat kleine Alyssa heeft meid! Gewoon niet lekker misschien, toch wat onder de leden in combi met de jeuk?

Foto's inplakken. Ik heb net de leukste foto's van de eerste 3 maanden laten afdrukken. 200 x Lauren en friends zeg maar! Nu nog inplakken. Ben nog op zoek naar een fotoalbum waar je ook een geboortekaartje enzo inplakt. Met tekst er al bij geschreven. Zo een had ik er zelf ook... Van de week maar eens naar gaan zoeken.
    Zo, en dat is twee dingen om te shoppen! Gaat goed zo :D

Lies, mooie buik hoor! hetzelfde als wat ik aan Lumea schreef geldt ook een beetje voor jou! Jeetje, je bent er al bijna!

Hé Beebie, jij mag ook al bijna. Tjonge er gaat weer hele rits aan komen zo!

Sas, 1-2-3 speentjes gaan hier te hard hoor! Hier nog steeds speentje 1 van Dr. Brown.

Daan, meis jeetje wat schrikken zeg als je zo in een wordt doorgestuurd naar de kinderarts. Fijn dat ze wel weer mee naar huis mocht zeg. Wanneer krijg je te horen of het daadwerkelijk RS is? Sneu hoor! Knuf voor jullie beiden (mits het geen RS is ;))

Zo, ik ga zo weer verder strijken. Het eerste uur gehad, nog een te gaan :( jakkes.

20. katjak79

katjak79 Fanatiek lid

19 aug 2008
    1.274
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    zaanstreek
    Moor: aha je hebt gewoon een kindje wat heel veel wil, maar nog niet zoveel kan! Heel vervelend, maar het zou wel fijn zijn als dit het is toch? Mijn vriendin had het ook met haar zoontje en toen hij zich kon omdraaien en spelen werd het minder en toen hij begon te kruipen was het helemeaal over!

Deze (tarwe)zak doe ik 2,5 min op 600 watt en dan is ie lekker warm.

hihihi, ik kwam er achter dat het zwempakje mt 80 was! Onderweg nog zwemluiers gehaald, die zijn eigenlijk pas v.a 7 kg. Maar wat doe je dan daarvoor? helemaal niets vind ik niet echt een fris idee...

Nina vond het zwemmen wel leuk, ze vond het vooral interessant. Ze is twee keer kopje onder gegaan en ook dat vind ze niet erg. Leuk! Ik ga dit vaker doen.

Ben meteen door gegaan naar het CB, Ze is weer flink gegroeid. Mw weegt nu 6350 gram en is 62,5cm:$ Vandaar dat ze bijna niet meer in de kinderwagen past.

Nu ik het daar over heb: meiden, met hoeveel maanden ging jullie kleintje over van kinderwagenbak naar gewone kinderwagen. Ik geloof dat ze officieel pas met 9 mnd over "mag" maar ze past er nu al bijna niet meer in! Ze heeft aan beide kanten amper 5cm over en in de breedte ook al erg weinig. Ik ben bang dat ze nog amper een maandje er in kan. Maar ze ligt er nog zo lekker in, ik ben bang dat ze in de kinderwagen te rechtop zit en niet zo lekker kan slapen... dilemma.

Deel Deze Pagina