@ Daan: Jaja, Ziva is enorm snel. Heeft het van mij. Was daar al bang voor Ze kan al volledig zelfstandig zittend spelen van 4.5maanden en 3 weken later kroop ze door de woonkamer. Als ze echt zoals mama wil zijn, heeft ze nog een maand om volledig zelfstandig te leren lopen (ik was 7 maanden), maar ik denk niet dat dat het geval zal zijn. Dokter denkt dat ze zo'n 9 à 10 maanden zal zijn. @ Lumea: Jeeeeej!!! Wat een leuke verrassing dat jullie haar mochten meenemen.
Hoi meiden had gehoopt dat ik wat vrolijker nieuws kon melden komen, maar helaas is vanmorgen mn omaatje gestorven. Mama belde net. Kga zo naar haar toe.
Goedemorgen! Even kort, want ik ga zo met het verjaardagskaartje van Renske van Candijtje aan de slag @ Ink, diaree....bah, lekker voor de kilo's maar op deze manier hoeft het vast niet, haha... @ Loel, 7 maanden, nog even en we vieren Roan's eerste verjaardag!!! Kruipt hij al eigenlijk, dat wil ik steeds vragen....dan wordt je huis ineens door een heel ander persoontje geinspecteerd hè, haha @ Lies, goed dat je gegaan bent meid, spannend hoor, het gaat vast niet lang meer duren! @ Katja, jij ook al zo'n eigenwijs speenmeisje, haha... @ Lumea, YES Tamsin mee naar huis!!!! Lastig om te blijven checken of haar ademhaling nu zorgwekkend is of goed te handelen, of niet? Lijkt me best heftig dat steeds te horen... Prachtig kaartje trouwens...hou wel van die kleurtjes zo samen! @ Daan, gaat nog niet zo lekker met Noor zo te lezen, alles spugen en uitpoepen.... hoop dat de ors goed zijn werk doet en het snel weer beter gaat, dat ook jij je meisje mee naar huis kunt nemen! @ All, hebben prima geslapen! Jelka heeft gister om 19.30 uur haar hele fles pap opgedronken en is lekker gaan slapen. Vannacht zijn we er om 2 uur en 4 uur beide een keertje uit geweest om de speen te geven, maar al met al heeft ze tot 7.15 geslapen, zonder fles! Hier gaan tegenwoordig de flessen 210/7 schoon op, idioot zeg, na een maand nauwelijks 120-150 te drinken.....echt een inhaalslagje hierzo! Kreeg net een mail van een vriendin, haar zoontje (2,5 maand) is ook onrustig met slapen. En de dochter van een collega ook al, dus het zal wel aan het nieuwe jaar en de weerstoestanden liggen ofzo, haha....nou, kom maar op met de lente dan!!!
Morgen Heb wel even alles bijgelezen, maar geen fut om fatsoenlijk te reageren. Eerst en vooral Marieke: enorm veel sterkte meid! Ik ben er echt ondersteboven van... Ik hoop dat Xandertje vandaag een beetje een lichtpuntje mag zijn en goed nieuws brengt. Dikke knuffel! En lumea, wat goed dat je meisje thuis is nu zeg, nu Noor en Xander nog en de RMMCfamilie is weer compleet. Zoals marieke al meldde (tnx ervoor) zijn we even anar het ZH geweest. Vond van vrijdagnacht al dat mannetje rustig was en gisterenavond met doptone zat hij tegen de 190bpm. Ik was toch erg ongerust, maar in het zh hebben ze ons gekalmeerd, hartslag was prima, piekte en daalde mooi en ze registreerde wat beginnende voorweeen. Zijn naar huis gemogen met de melding 'Tot een van deze dagen!' dus 't is wpannend hier. Vannacht niet goed geslapen, rugpijn, maar niet van voorwerk ofzo, gewoon zo'n zeurderig gevoel. Vraag me echt af wanneer het doorzet, want nu begin ik toch moe te worden Dadelijk nog klein beetje strijken en voor de rest niet te veel. Heb aan marieke gevraagd of ze me namiddag wat laat weten ivm Xander, zal het dan doorgeven hier.
Marieke gecondoleerd meid. Wat een verdrietig nieuws... Lies goed dat jullie gegaan zijn! Lekker rustig aan doen hoor. Voorwerk is nooit leuk, het moet gewoon echt beginnen!
@ Jutte: Er is nog geen beweging in te krijgen hoor . Hij vind het wel prima op zijn rug. Draait wel een beetje rond op zijn rug zeg maar. Omdraaien doet hij ook nog net niet. Ach ja, ik zie wel wanneer het gebeurt. Aan de andere kant zit hij al wel in de kinderstoel netjes te eten en drinkt water uit een tuitbeker.
@hoeveelheid voeding: kreeg hier ook het advies van het cb om naar flessen van 210/7 te gaan. We volgen dit voorlopig alleen op voor de laatste voeding. Dat helpt wel zodat Sem 's nachts een uurtje of 6 slaapt terwijl hij vorige week weer elke 3 uur wakker werd. Voor overdag houden we gewoon de 180/6 aan. Alleen afgelopen vrijdag begon hij meteen te huilen nadat de fles leeg was dus toen heb ik nog maar 30/1 bijgemaakt en dat dronk hij ook nog op. @Miranda, jeetje elke keer weer een teleurstelling, maar niet op de zaken vooruit lopen, je bent nog niet ongesteld @Ink, beterschap! Hier ook gisteravond Cold Case gekeken @Lumea, wat een goed nieuws! Tamsin naar huis. En nu goed uitrusten hoor want je zit nog in je kraamweek. Ik word steeds nieuwsgieriger naar je bevallingsverhaal @Daan, jeetje helemaal onder de diarree en spuug. Arme kleine Noor. Je kan dan ook niet anders dan dat dappere meisje knuffelen. Ik hoop echt dat het snel beter met haar gaat @Marieke, gecondoleerd. Ondanks de tegenslag met de beademing is je kleine mannetje dus wel goed gegroeid. Goed hoor. @Lies, jeetje, groot gelijk dat je even naar het ziekenhuis bent gegaan. Gelukkig was alles goed. Hebben ze je ook getoucheerd? Daarmee begon hier namelijk de bevalling. Ik had lichte weeen en door het toucheren ging het doorzetten. Spannend! @Desert, hoop voor jou dat de 4 maanden dip definitief weg is @Loel, yeah Roan bijna 4 maanden @Meilan, jeetje met 7 maanden al lopen, pittig hoor @Jutte, wow Jelke is echt goed aan het drinken @Meilan, wat een wijze Ziva Ooh er bereiken mij hier geuren die dringend om een schone luier vragen
Middag meiden Ik ben er weer hoor!!! Vannacht goed geslapen en mannetje heeft voor Sigrid gezorgd. Zo heb ik heerlijk mijn rust kunnen pakken. Vanochtend gedoucht en mijn nieuwe jurk aangedaan. Oja en had mijn weegmoment 3kg eraf dus deze week..... We hebben wederom lekkage....als mijn wasmachine afpompt loopt het helemaal vol water in de bijkeuken. Manlief kijkt er nu naar. Sigrid slaapt en ik hang effe op de bank. Er is hier een ware sneeuwstorm, bij jullie ook???? Marieke meid gecondoleerd hopelijk heb je vandaag wel goede berichten van Xander. Liesel oehhh spannend joh!!!!Ben benieuwd wanner die kleine komt maar lang duurt het idd niet meer. Lumea wat een verhaal zeg van kleine tamsin. Fijn dat ze nu naar huis mag. Daan och arme Noor!!!! Krijg er gewoon kippenvel van zeg.Hopelijk knapt ze snel op. Ze is in goede handen gelukkig. Wendy ik heb de voeding ook rustig opgebouwd. Eerst die van de nacht opgehoogd en toen die van de ochtend zo steeds een voeding ophogen. Tja dat doe ik nu ook met het fruit. Meilan wat heeft ziva een bos haar!!! Ben jaloers haha die van mij is zo kaal als het maar kan. Wel een wijs meisje en ze doet het goed zo te zien of niet???? Meiden fijne dag.... liefs ink
@meilan: wat een hoop haartjes zeg! En ze zit echt mooi en alert rechtop te spelen, lief! @wendy: nee, ben niet getoucheerd, moet vrijdag normaal toch op controle bij gyn, zullen daar wel zien. Voel de kleine nu toch terug vrij regelmatig wriemelen @ink: hoeraa, 3kg eraf! Hier is de strijk erdoor, keuken proper en manlief heeft de aardappelen voor vanavond al geschild. Seffes komt mijn zus even, die heeft hulp nodig van ventje voor haar examen dinsdag. Ga ik me lekker in de zetel leggen seh!
@Lies, fijn dat je de kleine weer zo goed voelt. Geniet er nog maar even heel bewust van dat je kleintje nog in je buik zit, volgens mij duurt het namelijk niet lang meer. Nog even een leuke (en wellicht laatste) buikfoto? @Ink, goed om te horen dat jij ook langzaam hebt opgebouwd. Zolang hij het ook prima doet op 180 zie ik geen noodzaak om op te bouwen. Hij geeft het zelf wel aan. Het enige lastige blijf ik vinden dat Sem ook wel eens om half 10 's avonds ofzo komt voor een voeding. Dat is echt een rottijdstip. Geven we dan 210 of 180? Als we 180 geven dan komt hij na 4 uur weer en als we 210 geven dan redt hij het vaak wel 6 a 7 uur. Maar ja dat is allebei midden in de nacht. En als we hem om 11 uur/half 12 wakker maken voor nog een fles dan drinkt hij uiteraard niet alles dus dan rekken we het ook maar 1 uurtje langer. Lastig hoor zo'n kind dat niet in een schema past dat zou zo makkelijk zijn Sem had net een vreselijke poepluier maar was zo blij dat hij het kwijt was. Hij lag te kraaien op het aankleedkussen. Zo schattig. En na een paar keer speen proppen, ligt hij nu ook te slapen. Tijd voor mama om zich maar eens aan te kleden. Foei Wendy dat wordt een keer tijd om half 3 's middags
Ik heb even een paar drukke dagen gehad waar ik niet kon lezen. Wat is er een hoop gebeurd. Vooral minder prettige dingen zie ik. Gelukkig is Tamsin nu thuis. Marieke: Wat balen dat Xander weer aan de beademing ligt. Hopelijk kan hij hiermee weer wat bijkomen zodat hij het snel allemaal weer zelf kan. Daan: Wat vreselijk van Noor zeg. Ik hoop zo dat ze snel weten wat het is en dat ze snel opknapt. Wel leuk om te lezen dat ze ondanks alles nog kan lachen. Liesel: Spannend hoor. Goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan. Marieke: Gecondoleerd met je oma. Veel sterkte Hier gaat het prima met mijn ventjes. Ze zijn sinds gisteren gecorrigeerd 5 maanden. Simon weegt nu 5790 en Lucas 7050 Fruit gaat steeds beter, Lucas heeft het liefste peer en Simon banaan, echt heel grappig. Helaas ben ik nu voor de eerste keer na de bevalling echt ongesteld. Echt niet grappig hoe erg. Loop geheel leeg. Ik ben blij dat ik vrij ben.
@Sweep, gaat dus goed met je jongens. Leuk dat ze allebei een andere voorkeur voor fruit hebben @Ink, hoe heet dat superdieet van jou?
Haai meiden! ff snel hoor! Lumea, fijn dat Tamsin naar huis mocht, heerlijk zeg je meisje weer bij je hebben! Daan, wat jammer dat Noor nog niet beter gaat. Ik hoop zo dat het snel opknapt. Marieke, Xander lekker gegroeit he! Goed zo. Gecondoleerd met je oma. Hier weer 2 mindere dagen met madame. Ik weet het niet meer hoor... ze voelt waarschijnlijk mijn stress aan ofzo! Donderdag ging het nog goed en vanaf vrijdag is het gespook weer begonnen. Steeds maar huilen, niet willen slapen, flesjes laten staan maar naar 3 uurtjes weer honger hebben... Ik had zo gehoopt aan het werk te gaan komende week beetje tot rust komen... Ik ga dr morgen wel naar oma brengen, die zou op maandag op gaan passen, dus dat gaan we wel doorzetten. Ik kan dan in ieder geval stofzuigen zonder kind in de draagzak... Sorry voor het verwaarlozen meiden... knuf