Roze motor en mini-club

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KwiePark, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Alyssa was ongeveer 4 maanden toen ze die van 23 uur weg liet...ze werd niet meer wakker en ik liet ze slapen...tijdje heeft ze toen wat eerder gekomen ipv 7 uur 45 of 6 uur...en dat werd langzaam later....en toen zat ik ineens een fles minder...

2. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Morgen allemaal!

Jeetje, wat een joekels van updates van Knip en Moor hier :) Ik heb niet zo heel erg veel te vertellen, alleen dat ik wel lekker geslapen heb vanancht. Mannetje heeft beneden gelegen (ocharm, heeft hij bijna geen oog dicht gedaan) en ik heb van 01u30 tot 07u30 kunnen slapen, lekker!

Snel eventjes:

@knip: ben benieuwd naar wat nieuwe fotootjes van Lisanne ;)

@loel: waaaaaaaw, wat een heartbreaker is Roan zeg! Die ogen en dat snoetje...

@marieke: ik hoop dat je wat hebt kunnen slapen en rusten vannacht meid. En je zeurt helemaal niet, zeg wat is dat nu?! Je valt holderdebolder van het ene in het andere, nogal logisch dat je jezelf dan soms 'verliest'. Probeer wel niet met je verdriet en zorgen te blijven zitten he meid, binnenkort is die kleine kerel van jullie thuis en dan gaat hij ook heel wat aandacht en energie van jullie vragen. Als er wat is ... you know where I live...

@beebie: hoe gaat ie bij jou??

@rootje: ooh zeg, het is hier echt spannend! Denk dat je nog voor mij gaat zijn hoor, als je nu al zo'n last hebt van voorwerk en harde buiken. hier is dat echt nog superonregelmatig en heel erg goed te verdragen. Succes iig!

Ik ga hier wat koffie zetten nog en hopen dat mannetje zin heeft om even naar de AH te gaan seffes...

3. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Goedemorgen!

Idd wat updates, handig hoor!

Lies bij een tweede heb je vaak meer voorwerk en harde buiken dan bij een eerste, jij gaat gewoon als eerste afgesproken, oh nee beebie is je nog voor of niet.

Marieke hoe is het meid?

Moor oeh wat lijken je verhalen op die van mij destijds met Loïs...Is niet makkelijk he. Geniet van je dag vandaag meis.

*oh en wij hebben sinds vorige week maandag de laatste fles eraf gehaald. Gewoon eens geprobeerd, we moesten Guusje ook altijd wakker maken, maar ze dronk hem wel leeg, maar ze slaapt gewoon door nu, gelukkig.*

Loel okee ik zit hier met 2 verliefde meisjes, en Lauren ook al, hoe gaan we dat nu oplossen? Wat een hunk!

Knip kussies voor jou! En ik heb je kaart ook gekregen hoor. Jij die van ons ook?

Lumea hoe gaat het nu kleine meis thuis is? Kun jet het behappen allemaal, die achtbaan van emoties? Kus voor jullie!

Verder ben ik even een zeef geloof ik...

Guusjes tweede dag ging al beter, ze had in de ochtend nog wel gehuild, omdat ze haar op haar rug te slapen gelegd hadden, tja en dat wil ze niet. Was mis gegaan met de overdracht, pff, zijn ze in haar papieren gaan kijken en zagen ze dat ze graag op haar buik slaapt, dus probleem opgelost. Ze heeft 1 keer 1,5 uur geslapen en in de middag een uurtje.

Ze is nu trouwens wel snotverkouden, kleine snotneus. Vanmiddag naar een vergadering op mijn vrije dag, lang leve het onderwijs...Vergaderen, vergaderen en nog eens vergaderen...

4. KwiePark

KwiePark Bekend lid

6 jul 2008
    894
    0
    16
    * Oe, ziet dat Miran haar condooms heeft aangeboden aan Moor. Gelijk maar even kijken wat hier de houdbaarheid is ... April 2012. Stel ... Stel dat ik dit jaar zwanger zou worden dan wordt het of nog in 2010 geboren of in 2011. Hmm, 2012 is nog een jaar verder. Dusssss, nee ik houd ze nog maar even. *

* Zit ineens van onderuit gezakte houding in alerte houding *
    Lies, je hoeft nog maar heel even! En Ro ook nog geen vier weken meer. Wat gaat het ineens hard zeg. :$
    Beiden wel last van slapeloze nachten en veel harde buiken. Hoop dat het voor jullie beiden niet lang meer gaat duren.

Moortje, gaat het alweer een beetje met je? De laatste dagen was je (logisch) een beetje van de leg. Dikke knuffel voor je.

Hé Loel, jij ook hier?!? Haha.
    Heb je al gesprekken gehad bij de psych?

Lumea, bedankt voor je kaartje. Reminds me dat ik nog een mooie kaart voor jullie meid ga opzoeken en opsturen. Is haar ademhaling nu al wat verbeterd?

Beebie, hoe is het met jou? Laatste weekje is ingegaan nu. Huis schoon? ;)

Daan, gaat het met Noor ook de betere hand op? Ik ga zo even spieken op hyves.

Hmmm, ben ik nog wat vergeten? Vast wel, sorry!

Ik ben net bezig geweest om alles klaar te maken voor vanmiddag. Onbewust toch wat zenuwachtig terwijl het maar een intake is. Ik heb netjes alle ovulatietesten gepakt, de tempkaartjes uitgeprint en ook een foto uitgeprint van de test in juli waarop heel licht een streepje te zien is. Uitgeprint staat er trouwens een dikkere streep dan zo op de foto ;). Ach, misschien werkt het wel in het voordeel en anders zeg ik er later wel bij dan het op de foto minder zichtbaar was. Wat de gyneacoloog wil.

Had ik al verteld dat we op school muizen hebben?
    Vanochtend weer heel veel keuteltjes gevonden en dan nog naief zijn en denke dat de muizen de Bso wel overslaan. Duh, Kwie, ze zitten door heel de school en dan zullen ze net dat ene lokaal waar jij in werkt overslaan. Ach ja, blond zullen we maar denken. :D

Iemand Pup gezien? Mis haar ineens.

Is er al een datum bekend voor een tweede date onder elkaar of wil iedereen nog even afwachten totdat het weer wat rustiger in bevalland is?

5. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Zow, net boven maar even een beetje schoongemaakt en nu kommetje cornflakes!

@suuz: fijn dat guusje toch uiteindelijk goed geslapen heeft op het kdv! En idd, die vergaderingen komen me soms ook de oren uit, poeh! :D

@kwie: heh seg, da's toch normaal dat je wat zenuwachtig bent! Ik kijk uit naar het verslagje! En brrrr, muizen... Ben niet bang van de beestjes, maar het is toch o zo moeilijk om ze weg te krijgen. Alhoewel, onze hond Zana is een prima muizenvanger! Niet normaal hoe snel ze is, alleen jammer dat ze er naar mijn zin veel te lang mee speelt voor het bestje de laatste adem uitblaast... :-s

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meiden,

even een update.

Goed nieuws, Noor mocht gisteren naar huis. Ze is nog wel ziek, maar de arts vond dat ze beter thuis uit kon zieken dan in het ziekenhuis. Nou vonden wij prima natuurlijk.
    Alleen heeft ze nog steeds diaree, gelijk na elke fles 2 luiers vol. Ze laat wat van haar flesjes staan. (niet veel maar toch. Zo'n 50cc).
    We hebben ORS gehaald bij de apotheek, maar ik krijg het er niet in bij d'r. Zelf niet geforceerd met een spuitje.
    (Ze heeft nu sinds we thuis zijn 7x diarree luiers gehad, daar maak ik me toch wel zorgen over). Ik weet wel waar ik op moet letten qua uitdrogingsverschijnselen etc, toch zit het me niet helemaal lekker. Dus goed in de gaten houden maar.

Ik vraag me af: hoeveel vocht zou ze toch binnenkrijgen van de fles als ze gelijk daarna zo'n diarree heeft. Weet iemand dat?

Woensdagmiddag krijgen we de uitslag van de kweken van de urine en de ontlasting. Ik verwacht daar verder niet veel van. Iig niet van de urine.

Oh ja, trouwens dat van die schepjes was een foutje. Ze krijg 180+6 hihi.

@Marieke, gecondoleerd met je oma. Jemig wat een heftige periode voor je zeg. Heel veel sterkte gewenst.

@Moor, Noor was net tegen de 4 maanden toen de laatste fles er af viel. We moesten haar daarvoor wakker maken, dus mochten we van het cb de laatste fles er af halen en kijken wat ze zou doen. Nou, die slaapt dus gewoon door.

@Kwie, succes vanmiddag.

@Rootje, vervelend meid. Pff, die harde buiken. Ik mis ze niet.

@Liesel, jij dus wel redelijk geslapen lees ik. Mooi zo.

7. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Joepie, Noor weer thuis bij mama en papa! Ook al is ze nog niet volledig hersteld, ik denk ook dat ze thuis iig meer op haar gemakje is. Wbt uitdroging en vocht binnenhouden, heb ik echt geen flauw idee van... Als je nu eens venkelthee probeert? Dat kalmeert de darmpjes toch een beetje, mss dat ze dan wat meer kan vasthouden.

Hoh, ben blij dat er weer een gezinnetje terug compleet thuis is! Nog eentje te gaan, komaan Xandertje!

8. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Oei Daan, wel lekker thuis met Noor, maar nog niet beter. Tja ik heb ook geen idee. Ik heb zoiets ook nooit bij de hand gehad. Misschien gewoon voor de zekerheid met je vragen even het zh bellen??

En dan nu wat ik eigenlijk hier kwam doen...
    Deze trotse mama kwam jullie even een filmpje laten zien van haar dochter die op het moment van het filmpje de eerste 10 min schaatsen erop heeft zitten. (eerst stukje met 2 handen vast en later met 1 hand en toen ineens trok ze zich los van me en daar ging ze!)
    Nou ja, kijk zelf maar:
    YouTube - Marissa schaatst helemaal alleen op de haven van Terwijde

Dikke knuffels en ik kom vanmiddag/vanavond nog wel even verslag brengen van het bezoek aan de vk van vanmiddag.
    Bye!

9. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    *applausje voor Marissa!*
    Wat flink zeg, en helemaal onbevreesd :D

10. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    hey meiden

Hier alles nog rustig ik. Ik dacht gisteren toch echt wel weeen te hebben..... Maar naar een uur stopte het weer grrr:x
    Heb ineens ook zo'n last van mijn bekken vooral aan een kant moet mijn linker been een beetje mee slepen.:) ziet er niet uit hihihih
    Van mij mag de baby komen hoor please vandaag....:) Heb niet helemaal terug gelezen dus hou het even kort sorry sorry:)

@ Marieke gecondoleert met je oma. Veel sterkte
    @ Daan fijn dat Noor weer thuis is. Weer lekker in haar vertrouwde omgeving. volgens mij krijgen ze best veel vocht binnen met een flesje maar als je het idee heb dat het er net zo snel weer uitkomt zou ik tussen door wat water laten drinken ofzo (dat zal je vast al wel doen).;)
    @Lies bij jou ook alles nog rustig.. las wel dat je ff in het ziekenhuis bent geweest. Heb je goed gedaan anders was je aleen maar ongerust;)
    @kwie veel succes vanmiddag spannend..enne muisen gadverdamme vind die beesten zo goor...
    @rootje Ook spannend voor jou nu de laatste lootjes..

x beeb

11. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    @ Daan, fijn dat Noor thuis is! ORS kan de diaree wel rustig maken...en baby's nemen meer vocht op dan je denkt. Jelka heeft ruim een week diaree gehad, maar is niet uitgedroogd. Van boven drinken tot onder poepen wil er toch best nog aardig wat vocht overblijven!
    Ik heb hier op zwpagina bij de voedingsdeskundige gecheckt dat kindjes 500 ml voeding nodig hebben om de benodigde hoeveelheid voedingsstoffen binnen te krijgen. Als Noor haar flesjes redelijk leeg drinkt, komt ze daar dus al snel aan.....gewoon goed in de gaten houden, je weet waar je op moet letten!

@ Beebie, nog geen baby...hoop snel voor je!

@ Rootje, youtube is hier op het werk afgesloten, zal thuis eens kijken!

Zo, ik ga nu de HA bellen voor afspraak voor spiraaltje, ben benieuwd!

12. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    @ Daan: Wat geweldig dat Noor naar huis mocht. Wel jammer van de spuitluiers. Komt wel goed, hoor. Baby's krijgen idd veel meer vocht binnen dan we allemaal denken. Ik duim voor haar!

13. KwiePark

KwiePark Bekend lid

6 jul 2008
    894
    0
    16
    Weer even omhoog, want we moeten niet op pagina 2 staan.

14. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

YEah! Noor naar huis, dat is goed nieuws zeg. Mooi zo. Nog 1 te gaan nu.

Wow zeg, zag ik daar eens even de nieuwe olympische schaatskampioene van 2030 voorbij komen! Wat knap al Rootje! Enne, wat een slanke benen onder die bolle buik, vindt je het niet eng op het ijs?

Kwie, hoe is het gegaan?? Je bent online, hopelijk mooie berichten.

15. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

oh, heb net de aanbieding van mijn werkgever gekregen.
    2 maanden mee, eind van de maand uit dienst.
    Tja, wat kan je verwachten / eisen met 2 dienstjaren... je hebt recht op 1 maand...

16. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@Moor, thanks (tja, nog maar 5 kg aangekomen he, en dat incl feestdagen :))
    Ik vind het niet eng op het ijs, ik heb goed profiel op mijn snowboots en dan is het minder glad. En als je te bang bent ga je juist krampachtig lopen en misschien vallen. Nee hoor, ik ben geboren tussen het ijs en voel me daar prima thuis (was de strenge winter van eind januari 1979:), huisarts (voor de bevalling) en kraamvistie kwamen op de schaats over de weg toen :))

Zo nog even snel 20 min liggen en dan marissa uit bed vissen (die wilde weer schaatsen vanochtend) en aanstalten maken om naar de vk te gaan.

17. KwiePark

KwiePark Bekend lid

6 jul 2008
    894
    0
    16
    We zijn net weer terug van de poliklinien Ikazia en of we veel wijzer zijn geworden ... We gingen voor een second opion en deze gyneacoloog constateerde dat de basisonderzoeken gedaan waren. De uitslagen waren niet helemaal volledig, zij vond dat de twee zaadonderzoeken wel wat uitgebreider beschreven konden worden, maar het was wel duidelijk. Jan zijn zaad is wat trager dan gemiddeld, het volume is wat minder dan gemiddeld maar goed genoeg om spontaan zwanger te worden. De uitslagen bij mij waren duidelijk, dus niet zou ons in de weg staan om spontaan zwanger te raken. Wel zag ze dat we bijna twee jaar bezig zijn en gaf aan dat het soms bij het ene stel om onduidelijke redenen langer duurt dan bij een ander stel. Dit ziekenhuis houdt een traject van twee jaar zelf proberen aan en dat zou inhouden dat we vrij vlot met IUI (inseminatie) mogen starten (waarschijnlijk bij een komende menstruatie al). Wel gaf ze aan dat de kans op een zwangerschap slechts 25% was ten opzichte van slaapkamer-zwanger-worden. Wij zouden dus meer kans hebben op zwanger worden in bed dan op de behandeltafel. Maar goed, ze wilde ons wel helpen en heeft het hele traject van IUI uitgelegd.
    Als ik ongesteld word moet ik de kliniek bellen dat we willen beginnen met IUI. Met ovulatietesten en echo's wordt net als bij Miranda gekeken of er een eitje groeit. Zodra de test positief is moeten we de dag erna komen. Jan moet dan daar zijn zaad in een bakje doen, dat wordt gewassen en alle goede zaadcellen worden in een reageerbuis gedaan. Met reageerbuis en al moeten we weer verder naar de gyneacoloog die vervolgens met een klein slangetje dat weer in mijn brengt. Vervolgens moeten ei en zaad doen waarvoor ze bedoelt zijn en een positieve test opleveren na twee weken. Word ik ongesteld dan komt er een nieuwe IUI.
    Als het na drie maanden niet gelukt is, krijg ik een hormoonmiddel die de eisprong bevordert. Kans op meerlingen is dan wel aanwezig. Er is kans dat het via een pil gaat, maar het kan ook zijn dat ik moet injecteren. Dat heeft dan weer te maken met de dikte van het baarmoederslijmvlies. Ook dat mag weer drie keer gebeuren. Ben ik na in totaal zes maanden nog niet zwanger, dan gaan ze over op IVF.
    Mochten we dus besluiten hier aan mee te werken, dan zou het zo kunnen zijn dat ik dus dit jaar wel een keer zwanger zou moeten worden. * Whaaaa gillende smiley *
    Jan en ik willen er wel even over na denken en hebben nog niet gelijk Ja gezegd. Het is wel even wat om op stel en sprong zo zaad te moeten leveren op een tijdstip dat ZIJ het willen en niet wanneer WIJ het willen. Daarom heb ik net een bestelling op Sensitest gedaan om mijn eigen ovulatie in de gaten te houden en dus de dag na twee strepen in eerste instantie goed te ... euh ... klussen zeg maar. Ik denk dat ik dat sowieso wil doen tot en met maart, want dan zijn we precies twee jaar bezig.
    Persoonlijk vond ik het een helder gesprek en ik ben blij te horen dat zij ons ook eerder willen helpen en dat het hele traject van IUI al besproken is. Gyneacoloog was een hele aardige vrouw en eindelijk eens iemand die niet over mijn gewicht begon te mekkeren. Dat geeft me al zo'n rust. Waar ik met jullie minder duidelijk over gesproken heb, maar wat ik nu wel in mijn handtekening heb staan, zijn de drie vermoedelijke miskramen die ik heb gehad. Of eigenlijk vroege miskramen want verder dan vier weken en vijf dagen ben ik niet gekomen. De gyneacoloog in het Erasmus wees die miskramen gelijk van de hand met de mededeling dat mijn cyclus wel anders geweest zou zijn, terwijl deze vrouw geïnteresseerd op door ging en zei dat het best wel eens zo zou kunnen zijn. Daardoor heb ik het nooit opgeschreven als miskramen, maar eigenlijk vind ik nu dat ik het best kan opschrijven. De krampen, pijn en flinke hoeveelheid bloed gaf wel degelijk aan dat er iets anders aan de hand was dan een gewone menstuatie.
    Een heel verhaal al met al, maar ik ben best tevreden met wat er nu besproken is. Gewoon al dat we eerder geholpen kunnen worden dan september 2010 is al heel prettig om te weten. Wie weet, en dat zou het mooiste zijn, is het voor die tijd al raak maar het kan ook zijn dat we dus eind maart/begin april gaan starten.
    Spannend hoor.

18. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    @ Moor: Wat jammer! Ik was net een jaar in dienst (waarvan 6 maanden thuis door Ziva) en ik heb 3 maanden gekregen. Is het minimum hier in België. De advocaat gaat proberen daar nog eens 6 bij te plakken.

19. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Wow Kwie!!!
    Ik duim hoor.

20. KwiePark

KwiePark Bekend lid

6 jul 2008
    894
    0
    16
    Wat gaaf Ro. Ik wilde het filmpje al eerder kijken maar moest toen nog iets installeren. Dat was precies op het punt van weggaan dus geen tijd gegund.

Deel Deze Pagina