Roze motor en mini-club

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KwiePark, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    hey ik meld me maar weer even. nog niets aan de hand hier.. geen slijmprop gezien... Verlies je die prop trouwens altijd???
    @lies en marieke Wat een leuke fotos van jullie poesjes. Dat hoef ik bij die van mij niet te doen ze zet gelijk haar nagels uit...
    @marieke wat een schatje die zoon van jullie wat een wondertje zo klein en zo sterk.
    @desert wat een naar verhaal.. daar krijg ik echt de kriebels van... zo erg lijkt me dat. sterkte er mee..

nou ga maar eens kijken hoe ik weer een dag om krijg. vanavond weer op controle bij vk. ben benieuwt.
    x beeb

2. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Eerst even Marieke en Liesel een uitbrander geven (niet echt hoor): Daar zou ik dus Gaia voor kunnen bellen, hé. Maar zo'n geweldige foto's!!! :)

@ Marieke: Zo'n mooie foto's van jouw manneke.

@ Desert: Ojee. Dat is verschrikkelijk!!! Mag er niet aan denken.

3. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    @ Beebie: Die slijmprop verlies je niet altijd voor de bevalling, hoor. En als je die verliest wil dat ook niets zeggen over wanneer je gaat bevallen.

4. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hallo meiden...

ben zo blij dinnetje was hier net om te melden dat ze zwanger is en uitgerekend op Sigrid haar verjaardag!!!!! Zo leuk...gelijk allemaal dingen meegegeven die ik niet nodig heb momenteel haha.....

Liesel en Beebie nog geen baby....
    Slijmprop betekent idd nog niets, ik verloor hem tijdens de bevaling maar kon eerst al een hele tijd enorme draden eruit trekken.....:(

Marieke wat een schattige foto's van poezel en Xander....... 4 weken alweer...

Roan 7 maanden jeuh jeuh......

Mag ik ook
    Sigrid is 5 maanden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jutte doorgeslapen Jelka krijgt het nu door!!!!! Heerlijk voor je en hopelijk zet het nu door.

Sas jakkie wat een verhaal ben er stil van.....ja dat kan ook......maar toch.....

Muiss suc6 vanaaf enne lieve banner van je beebie......

zo ga eten en mijn meisje op bed doen.......

5. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    wat een rust hier!
    Blij te lezen dat je niet altijd een slijmprop hoef te verliezen..
    @ inkerbell.. leuk dat je vriendin zwanger is. Ik ben nu ook gelijk zwanger met mijn vriendin en schoonzus zo leuk..

Vanavond lekker zelf frietjes bakken mmmmmmmmm zo lekker..

x beeb

6. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Haaaaa, effe heerlijk uurtje voor mezelf uitgetrokken in de badkamer! Zalig badje, voetjes verzorgd (wel niet meer zo handig met die toeter in de weg...) haartjes in de watten gelegd... Ben effe helemaal opgeknapt!

@sas: oh jee zeg, wat een drama... Ik mag er niet aan denken, word er niet goed van... Brrr

@ink: hoeraaaaa voor Sigrid!!!!!

@beebie: we zullen rustig moeten afwachten, leuk he ;)

@rootje: hoe is het met jou? Nog zo'n last van die harde buiken?

Wij gaan tomaat-garnaal eten vanavond, ook met frietjes, jummie!

7. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    @lies heerlijk he zo in bad. Ik mis echt een bad. We hebben wel een heerlijke douche daar ben ik echt fan van op het moment. maar mijn voeten verzorgen uhmmm daar kan ik echt niet meer zo goed bij. hihihi gelukkig ga ik regelmatig na de pedicure hihih..
    En idd wel moeten geduldig afwachten.. Kan nooit lang meer duren.
    @lumea hoe gaat het? en met de kleine Tamsin ik zie je hier onder staan.

8. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    @beebie: nog maximum 2 weken hier, maar het mag echt wel veeeul vroeger hoor :) De nieuwsgierigheid wint het hier van het onbekende, bij jou ook? Wanneer ga ik 'beseffen' dat het echt begonnen is? Hoe gaat het gaan in het ziekenhuis? ... Er gaat zoveel door mijn hoofd nu, maar het laatste is wel de pijn die erbij hoort. Velen vragen me of ik niet bang ben, maar daar ben ik echt neit mee bezig, het kmot toch hoe het komt. Maar die benieuwdheid naar het hele gebeuren en natuurlijk naar ons mannetje is zo groot, dat het soms 'pijn' doet :)

Hoi, Lumea, hoe gaat ie bij jullie thuis!?

9. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Ok dan, het bevallingsverhaal. Zit het nu maar even in Word te typen aangezien de zp niet bereikbaar is.

Op 5 januari ’s ochtends werd ik zoals de voorafgaande dagen wakker met een harde buik. Lumeaman was naar het werk. Met de kleine naar beneden gegaan om te eten en toen begon ik steeds vaker zo zeurend gevoel te krijgen in m’n buik dat aanzwelde en weer afnam: voorweeen. Het zette niet echt door en ’s middags ben ik als een idioot in het huis wezen schoonmaken opruimen en weet ik wat nog meer. Toen Lumeaman thuis kwam ’s avonds vh werk, kwamen de weeen ook weer. Heel onregelmatig en terwijl hij de kleine in bad aan het doen was en op bed ging leggen, werden ze steeds regelmatiger.

Om middernacht had ik geen praatjes meer en begon ik in mezelf te keren (deed ik bij de bevalling vd oudste ook). Om een uur of half twee de verloskundige gebeld. Omdat de vorige met 20 minuten persen er was en omdat ze zei dat een tweede sneller zou gaan, durfde ik niet te lang te wachten met bellen ook al had ik geen idee of en hoeveel ontsluiting ik had. Ik heb vervolgens het bad aangezet en ben in bad gaan zitten. De verloskundige kwam deed onderzoek, raakte de baarmoedermond aan waarbij ik bijna door het plafond schoot vd pijn. Maar ik zat nog in de latente fase: 2 cm ontsluiting. Hmmmm dat schoot nog niet echt op. Na een uur weer inwendig onderzoek, was het niet veel opgeschoten en toen iom vk besloten dat ze me zou strippen, maar ze zei erbij dat dat tijdens een wee moest om het meeste effect te hebben :$. Auw!

Daarna weer in bad gaan zitten omdat ik door de warmte minder last had van rug en beenweeen. Wat wel super was is dat ik tegen de vk gezegd had dat als ik het puffen wat je leert op de zwangerschapsgym dee (altijd is kortjakje ziek/deze wee komt nooit meer terug) dat dan de wee langer duurde maar ik minder goed in de pijn kon meegaan. Terwijl als ik juist diep ademhaalde over m’n buik, dat ik dan wel met de pijn meekon maar dat de wee dan korter duurde en of dat misschien dan juist niet goed was. Zij zei toen dat juist het ademhalen naar de buik toe, meer ontspanning opleverde en hielp bij de ontsluiting. “Denk naar beneden toe, daar moet het gebeuren, hoe hoger je ademhaalt, hoe minder het daar beneden ontspant’ zei ze. Dat heeft me echt heel erg geholpen. En iedere keer als ik wat gedemotiveerd raakte, dan bedacht ik maar weer wat positiefs. Weet nog wel dat ik dacht: ‘laten we het er maar bij 2 houden’ :p. Ik denk dat ik wel 3 a 4 uur in bad heb gezeten en om de 3 minuten een wee heb weggezucht.

En toen kreeg de vk telefoon van een meneer die zei dat z’n vrouw aan het bevallen was en persdrang had :$:$ Probleempje want ik had inmiddels 6 a 7 cm ontsluiting en voelde ook wat druk komen. Vk heeft toen collega opgepiept en is zelf gesjeesd naar dat andere huis dat vlakbij was. Ze was met een half uur terug en haar collega is naar die andere mensen gegaan, daar was ik wel blij om. Ondertussen was onze kleine meid wel wakker geworden door al dat geloop. Lumeaman zijn moeder dus bellen zoals afgesproken was. Wordt de telefoon niet opgenomen!!!!!!!!!. Uiteindelijk is schoonzusje gekomen om de kleine op te halen. Toen heb ik iets van 20 minuten alleen in bad gezeten want vk was weg en Lumeaman was de kleine aan het klaarmaken. Vond dat een beetje eng om alleen te zijn tijdens de weeen maar eigenlijk ging dat best goed. Nadat de vk terug was moest ik uit bad komen want ik had 8 cm ontsluiting en begon meer persdrang te krijgen, die laatste 2 cm vond ik het heftigst. En toen bijna volledige ontsluiting en ging ik op de baarkruk. De vliezen waren nog niet gebroken en de verloskundige zei: tijdens een wee ga ik de vliezen breken en het kan zijn dat je daar enorme persdrang van krijgt. Bleek dus dat de kleine in het vruchtwater gepoept had en ik eigenlijk naar het ziekenhuis zou moeten. Maarja toen kwam er meteen een enorme wee. Hoorde de vk nog zeggen: Alleen persen als je een wee hebt’ waarop ik zei: maar het voelt als eeeeeeen laaaaaaange weeeee. En ik dacht nog: oh nee, dit wordt een totaalruptuur, het gaat veels te snel. Met 5 minuten persen is ze dus geboren. Door al dat geweld was haar hoofdje erg gestuwd en ik vond haar er ook behoorlijk grijs/blauwig uit zien. Dat was met een uur wel weg maar haar hoofdje duurde toch wel even voordat het bijtrok. Ze was meteen wat rasperig van ademhaling. Nadat ze borstvoeding gehad heeft wel heel iets uitgezogen maar dat rasperige volle geluid bleef. Werd nog gecontroleerd of ik uitgescheurd / ingescheurd was, maar helemaal nada noppes. Alleen wat schaafwondjes dus geen enkele hechting :). Onze nieuwste aanwinst ziet er inmiddels heel anders uit trouwens. Veel smaller koppie heeft ze nu.

Sorry het is een enorm verhaal geworden. Maar editen kost weer zoveel tijd.
    Zo eerst dit maar eens posten.

10. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Heel goed!
    Maar ik ben onwijs sjaggerijnig (hoe schrijf je dat ;)) door slaapgebrek. Arme Lumeaman.

Lies je hoeft nog maar even!!!!!!

11. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Wow Lumea, wat een verhaal zeg! Goed dat je in bad wat het kunnen 'ontspannen' tussendoor, maar ik zou het ook maar akelig gevonden hebben zo alleen ineens. ik heb echt alles met enorme ogen gelezen, het leek wel alsof ik erbij was! Gelukkig is alles goed nu met jullie meisje en jij lekker geen scheur- of knipwonden, zalig! en ja, moet nog maar heel eventjes, maar eerlijk is eerlijk, beebie is eerst :)

12. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    @lumea wat een verhaal heftig maar al met al goed gegaan en niet uitgescheurd... wow ik ga je ademhaling goed onthouden..
    fijn dat het goed gaat. en hopelijk snel wat meer slaap ...

@lies begin hier ook behoorlijk nieuwsgierig te worden niet alleen naar baby ook naar de bevalling ik maak me ook niet echt druk en ben ook niet bang heb er eigenlijk wel zin in ook al doet het giga pijn. Ben benieuwt hoe ik zal zijn als moeder en vooral hoe mijn llief het zal doen..

13. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

@lies, ja nog steeds veel harde buiken en ook regelmatig vrij pijnlijke voorweeen. Ik ben volgens mij 2 weken geleden de slijmprop al verloren, dus dat zegt helaas niks (behalve dat de kans groot is dat ik nu al iets ontsluiting heb)

@lumea, fijn he, weeen opvangen in bad! Ik ben van marissa ook in bad bevallen, ik zou dat graag weer doen, maar we zijn bang dat dat deze keer niet gaat lukken (zowel door problemen met ruimte en logistiek zeg maar als de verwachtte snelheid van de bevalling). Toch best heftig geweest al met al als ik het zo lees.
    Mijn 'angst' is ook dat marissa wakker wordt en we hebben niemand in de buurt die er binnen een half uur kan zijn, mocht het nodig zijn. Dus ben benieuwd hoe dat zal gaan... misschien maakt ze de bevalling dan wel gewoon mee.

Zo dan ga ik nu zo maar beginnen met eten koken, manlief belde net dat hij onderweg is en er over een ruim half uur is. En aangezien ons peutermonster niet geslapen heeft vanmiddag is half 6 eten echt op z'n laatst dan.

Bye!
    Tot later weer meiden!
    Dikke knuffels voor jullie allemaal!

14. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Oja, hier trouwens precies hetzelfde hoor, de ademhaling van de pufles kon ik echt niks mee vorige keer. Heb ook gewoon gedaan wat voor mij het beste werkte en dat ging super! En inderdaad diepe buikademhaling werkt het allerbeste met ontsluiten (en om het zweverig te maken: visualiseren helpt ook).

15. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Oh en beebie bij jou kan het ook ieder moment gebeuren!

Met Tamsin gaat het heel goed. Komt zelf voor voedingen. Was gisteren over haar geboortegewicht heen!

Dinsdag heeft ze mij en de kraamhulp nog onwijs laten schrikken. Ze spuugde en het kwam ook door haar neus. Vervolgens werd ze heel benauwd en keihard schreeuwen, bellen en enorme draden slijm uit haar mond. Kraamhulp de vk gebeld die meteen kwam. Iom kinderarts besloten dat ze niet naar het ziekenhuis hoefde want ze werd niet blauw in haar gezicht en dat was een goed teken. 's avonds was ik pas weer ontspannen, zo geschrokken was ik.

Lastig typen met 1 hand.

16. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Probeerde net toch dat enorme verhaal te editen, maar kan niet meer veranderen :(. Vond het wel errug lang :):):):). Sorry en was juist niet bedoeld als heftig. Vond het zelf een vrij rustige bevalling behalve dan dat de vk weg moest :).

17. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Lumea wat een prachtig bevallingsverhaal!! Lijkt wel wat op die van mij, behalve dat ik van de 1e beviel en dat ik een totaalruptuur had.
    Bad doet wonderen he???? Die van mij is 5 keer gevuld haha....

Fijn dat het zo goed gaat met Tamsin....

18. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Lumea wat heb je dat mooi opgeschreven. Vind het juist heel rustig overkomen, je hebt echt ergens naar toe gewerkt, en wat fijn dat je vk weer bij jullie terug kwam. Super dat het bad je zo'n goed gedaan heeft, en geen scheurtje wauw. Goed gedaan hoor meid.

Weet je, soms vind ik het wel moeilijk om zo'n verhaal te lezen. Gewoon een rustige bevalling, de tijd om je bewust te worden wat er gaat gebeuren, dat je weer een kindje gaat krijgen.
    Mijn bevalling van Loïs ging snel, de nasleep was erg vervelend en pijnlijk.

En Guusjes bevalling is zoooo snel gegaan dat ik soms het idee dat ik meer moeite heb gehad om afscheid te nemen van het zwanger zijn, het was zo abrupt afgelopen. Voel soms nog de paniek toen ik alleen was hier in huis en ze eigenlijk al half tussen mijn benen hing en ik het moest ophouden...

Maar aan de andere kant heb ik amper geleden en op deze manier kan ik wel 20 kids baren, maar emotioneel is het wat lastiger te verwerken...Is inmiddels wel gebeurd hoor...

Goed ik draaf door...Ga even verder lezen...

19. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Ziet weer een foto van Xander...Mooi menneke Marieke! Hoe is het verder met je?

*uhhh poezen met peukies, drank en kleren aan...kan er de lol wel van inzien hahaha*

Beebie spannend hoor!

Moor hoe is het nu, gaat het nog goed?

Knip schattie hoe is het?

Muis ennnnn?

Kwie en weten jullie al wat jullie gaan doen?

20. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Goed ben even lekker aan het monologen...

Vandaag hebben de meiden een superdag op het kdv gehad. Guusje leek wel een andere baby dan vorige week donderdag...Gelukkig! Heb ook lekker gewerkt.
    Thuis lekker makkelijk gegeten, meisjes in bad gedaan en die zijn alweer in coma. Suuzman is toch gaan werken en is nog niet thuis....

Vanavond komt mijn sm met vriend een aantal dagen over uit Spanje, maar ze slapen niet hier :D, zal dus wel een druk weekend worden, aangezien ons huis als meetingpoint wordt beschouwd dan...Na ja ik heb niets te klagen het is maar een paar keer per jaar!

Ga zo gauw douchen en dan Wie is de Mol? Kijken jeeeeuj!

Deel Deze Pagina