NOD: * Bonsai, 23 jaar, 8 november, 2e ronde voor 1e kindje * Moor, 28 jaar, 25 november, 4e ronde voor 1e kindje * Sweety, 24 jaar, 25 november, 1e ronde voor 2e kindje * Miranda, 28 jaar, 26 november, 2e ronde voor 2e kindje * Rootje, 29 jaar, 27 november, 7e ronde voor 2e kindje * Pupke, 29 jaar, 28 november, 3e ronde voor 1e kindje * BBKane, 38 jaar, 28 november, 3e ronde voor 4e kindje * Rose, 26 jaar, 28 november, 3e ronde voor 1e kindje * KwiePark, 27 jaar, 29 november, 8e ronde voor 1ste kindje * Maartje, 24 jaar, 30 november, 6e ronde voor 1e kindje * SylviaM, 32 jaar, 2 december, 9e ronde voor 1e kindje * Sweepy,27 jaar, 2 december, 2e ronde voor 1e kindje * Lieselke, 24 jaar, 3 december, 4e ronde voor 1e kindje * Knippy,24 jaar , 4 december , 4e ronde voor 1e kindje * Inkerbell, 28 jaar, 5 december, 3e ronde voor 1e kindje * Lonny, 28jaar , 6 december , 5e ronde voor 2e kindje * Helma, 29 jaar, 15 december, 4e ronde voor 1e kindje * Beebie, 26 jaar, 17 december, 15e ronde voor -e kindje (wil je ff doorgeven voor het hoeveelste kindje dit word?) * Nadinneke, 28 jaar, 17 december, 4e ronde voor 3e kindje * Joyce84, 24 jaar , 17 december , 3e ronde voor 2e kindje * Springmuis, 21 jaar, -- ----, 27e ronde voor 1e kindje (wil je je vermoedelijke NOD nog ff doorgeven, dan verwerken we hem er nog ff in en zetten we hem op het juiste plekje) Zwanger: * Daan78, 30 jaar, zwanger in ronde 7 van 1e kindje * Lumea, 32 jaar, zwanger in ronde -- van 2e kindje (wil je ff doorgeven welke ronde dit is geweest?) * Loel, 29 jaar, zwanger in ronde 1 van 2e kindje Vlindertje: * SylviaM heeft in ronde 8 bij 9.5 weken zwangerschap een vlindertje gekregen * Loel heeft op 6 juni een vlinderdochtertje Lotte gekregen bij een zwangerschap van bijna 29 weken * Moor heeft in ronde 2 bij 7 weken zwangerschap een vlindertje gekregen * Nadinneke heeft in ronde 1 en ronde 2 vlindertjes gekregen * Joyce84 heeft een vlindertje gekregen voordat ze zoontje kreeg en een vlindertje gekregen in ronde 1 voor 2e kindje Artsbezoekjes: * Springmuis 24 november 1e keer naar de HA * Maartje 1 december 1e keer naar gyn * SylviaM 2 december naar de gyn * Loel 3 december naar gyn Pendels: * Maartje: Bootsy zegt november een jongen * Daan78: Zuurtje zegt november een jongen * Moor: Alies05 zegt november een jongen * knippy: zelf november van een meisje met positieve test december * Rootje79: 4 pendels zeggen november een meisje * SylviaM: 3 pendels die zeggen december een meisje * knippy : Bootsy zegt december van een jongen * knippy: Justfem & Luukske zeggen december van een meisje * Pupke: Alies05 en justfem zeggen december zwanger + posi test (heb expres geslacht niet gevraagd, wil het niet weten) * Springmuis: 1 pendel zegt een meisje in december * Rootje79: 1 pendel zegt januari een meisje en 1 pendel zegt januari een jongen * Springmuis: 2 pendels die zeggen januari een jongen * Beebie: Claire zegt januari een meisje * knippy : Alies05 & suppernanny & weetjewel zeggen februari een meisje * Maartje: Supernanny zegt april een meisje Maansteen: * Lonny 4e ronde met maansteen * Maartje 2e ronde met maansteen, ondanks dat Maartje er niet echt in geloofd. Etos Zwanger Worden vitamines * Sweepy * Lonny * Moor sinds 01-06-2008 * Rootje79 sinds ronde 7 Bijzonderheden: * Beebie: eventueel mei 2009 naar de gyn * Miranda: heeft PCO, maar nog geen behandelingen. Eventueel maart 2009 naar ziekenhuis *Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties): [ img]http://i17.photobucket.com/albums/b94/Pupke1979/RozeMM_Banner.jpg[/img] ''Lijstmodjes'': Maartje, Moor, Sylvia, KwiePark
Super spannend! Wel verwarrend al die rare cyclussen en late eisprongen he? Ik zit (gelukkig) ook weer op het wachtbankje, ik hoop zo dat het raak is..
niet alleen die cylcussen zijn verwarrend hoor, de pendels ook! ik heb nu van 4 meiden een pendel gekregen. 1 oktober, 1 november, 1 december en 1 januari... geslacht onbekend, jongen, meisje, meisje... tja... moet je daar nu van maken!
Goeiemorgen meiden Ink meld zich ook weer! Heb uitgeslapen aangezien we vannacht aan de klus zijn geweest! Wat een ***$$#### weer zeg! Pfff moet ook nog met de hond uit :x Maar goed hoe gaat het hier? Moor wat spannend voor je zeg! Ga je morgen nog een keer testen? Nadinneke beterschap meid. Knippy ben jij alweer wat beter..... Vanmiddag maar weer een ovutest doen ben benieuwd of deze al positief is? Hope so! en dan begint het wachten weer..... zit er al iemand in het wachtkasteel? Ruben zal ook wel KO zijn... groetjes Ink.
hey ink! lekker he een hond nu! Ik loop met de eerste dagen van het jaar als het dit weer is ook altijd op mijzelf te mopperen "waarom moest ik nou weer een hond" ik denk dat ik morgen nog wel een keer test. Kan mij toch niet inhouden. Ook al zeg ik nu van niet! erg hoor...
haha ja idd waarom een hond. Gelukig staat ze er zelf ook niet om te springen dat ze er uit moet. Ze rent in een sprint naar buiten, doet een plasje en sprint weer terug! Ze komt me nu effe een ((((knufff)))) brengen. Het is z,n aandachtsbeestje! Spannend joh met testen morgen. Vorige keer was ik 3 dagen over tijd. Had netjes gewacht en dacht nu test ik, stel dure testen gehaald getest en een dag later ongi Naja zeg! Baalde me dood wil ook zo grag dat streepje net zoals mijn ovutesten haha......
Goedemorgen meiden! Ik ga gelijk verder waar ik gisteren gebleven was. Bladzijde 20 dus. Welkom rootje, je hebt de weg gevonden zie ik. Lieselke, wat houdt kramoen in? Je schreef: Betekent dat iets als kramp, pijn? Wel weer een nieuw woord geleerd vandaag. Sweety, balen zeg dat je ongesteldheid er aan zit te komen. Is er echt geen ietsiepietsie beetje kans dat het misschien toch wegblijft? Lastig Klasien de situatie die je even opgeschreven hebt. Ik denk dat ik ook heel onzeker zal zijn en misschien zelfs wel blijf totdat ik een eerste echo gehad heb. Het enige wat ik voor je kan doen is duimen en hopen dat de huisarts een duidelijk antwoord voor je heeft. LOL! Ik moet wel lachen om jullie gezwijmel over Ruben. Hij moest eens weten, haha. Ai maartje, praat me niet over mannen. * Slaakt een diepe zucht, kijkt naar buiten naar haar ventje die in de schuur aan het werk is met zijn vader en denkt bij zichzelf "Mannen, wat een uitvinding." * Ik heb absoluut niet vaak ruzie met Jan, eigenlijk nooit moet ik eerlijk bekennen maar zo af en toe kan ik me ook goed storen aan rommel en smerigheid die met name hij laat slingeren of laat liggen. Een tijdje terug heb ik hem recht voor de raap gevraagd of het eerlijk is tegenover mij dat ik behalve mijn werk ook nog eens alles moest doen in huis. Want als hij dat wel vindt, wilde ik hem eens uitnodigen om mij een week te vervangen. Meneer koos eieren voor zijn geld maar zag ook echt wel in dat we allebei hard werken en dus ook beiden een deel in het huishouden moeten doen. Ik moet zeggen dat het gesprek wel gewerkt heeft en nu verbaas ik me soms over de dingen die hij uit zichzelf ( ) doet. Misschien helpt het je om eens goed met hem erover te praten en duidelijk te maken wat je punt is. Niet boos worden, maar gewoon eerlijk zeggen wat je dwars zit. Succes! Whellup, Nadinneke, wie is die man? Ai ai ai, ik word gewoon een beetje bang van zijn blik. Edit: lees nu wat de naam van die vent is. MOOOOOOOOR! Echt een streepje streepje. Maakt niet uit of die vaag, dun, dik of knalroze is, maar je hebt een streepje? Cool! Hoelang moet je nog tot je nod? Spannende dagen breken voor je aan maar ik ga voor een roze streep hoor. Nadinneke, beterschap. Nou ik ben er weer doorheen hoor. Eerst maar plaatsen voor en weer tig reacties komen. Oké Daan, van nature ben ik lichtjes aan de blonde kant maar daarentegen wel een redelijke opleiding gedaan, maar wat is nu weer de afkorting Mommy To Be ? Lees net dat je vandaag de gyneacoloog gaat bellen. Spannend! Joh Moor, leven de Simple Reds nog? Alvast heel veel plezier. Nu denk ik eraan en over een aantal maanden misschien niet meer.
NOD: * Bonsai, 23 jaar, 8 november, 2e ronde voor 1e kindje * Moor, 28 jaar, 25 november, 4e ronde voor 1e kindje * Sweety, 24 jaar, 25 november, 1e ronde voor 2e kindje * Miranda, 28 jaar, 26 november, 2e ronde voor 2e kindje * Rootje, 29 jaar, 27 november, 7e ronde voor 2e kindje * Pupke, 29 jaar, 28 november, 3e ronde voor 1e kindje * BBKane, 38 jaar, 28 november, 3e ronde voor 4e kindje * Rose, 26 jaar, 28 november, 3e ronde voor 1e kindje * KwiePark, 27 jaar, 29 november, 8e ronde voor 1ste kindje * Maartje, 24 jaar, 30 november, 6e ronde voor 1e kindje * SylviaM, 32 jaar, 2 december, 9e ronde voor 1e kindje * Sweepy,27 jaar, 2 december, 2e ronde voor 1e kindje * Lieselke, 24 jaar, 3 december, 4e ronde voor 1e kindje * Knippy,24 jaar , 4 december , 4e ronde voor 1e kindje * Inkerbell, 28 jaar, 5 december, 3e ronde voor 1e kindje * Lonny, 28jaar , 6 december , 5e ronde voor 2e kindje * Helma, 29 jaar, 15 december, 4e ronde voor 1e kindje * xxsuuzxx, 27 jaar, 11 december, 7e ronde voor 2e kindje * Beebie, 26 jaar, 17 december, 15e ronde voor -e kindje (wil je ff doorgeven voor het hoeveelste kindje dit word?) * Nadinneke, 28 jaar, 17 december, 4e ronde voor 3e kindje * Joyce84, 24 jaar , 17 december , 3e ronde voor 2e kindje * Springmuis, 21 jaar, -- ----, 27e ronde voor 1e kindje (wil je je vermoedelijke NOD nog ff doorgeven, dan verwerken we hem er nog ff in en zetten we hem op het juiste plekje) Zwanger: * Daan78, 30 jaar, zwanger in ronde 7 van 1e kindje * Lumea, 32 jaar, zwanger in ronde -- van 2e kindje (wil je ff doorgeven welke ronde dit is geweest?) * Loel, 29 jaar, zwanger in ronde 1 van 2e kindje Vlindertje: * SylviaM heeft in ronde 8 bij 9.5 weken zwangerschap een vlindertje gekregen * Loel heeft op 6 juni een vlinderdochtertje Lotte gekregen bij een zwangerschap van bijna 29 weken * Moor heeft in ronde 2 bij 7 weken zwangerschap een vlindertje gekregen * Nadinneke heeft in ronde 1 en ronde 2 vlindertjes gekregen * Joyce84 heeft een vlindertje gekregen voordat ze zoontje kreeg en een vlindertje gekregen in ronde 1 voor 2e kindje Artsbezoekjes: * Springmuis 24 november 1e keer naar de HA * Maartje 1 december 1e keer naar gyn * SylviaM 2 december naar de gyn * Loel 3 december naar gyn Pendels: * Maartje: Bootsy zegt november een jongen * Daan78: Zuurtje zegt november een jongen * Moor: Alies05 zegt november een jongen * knippy: zelf november van een meisje met positieve test december * Rootje79: 4 pendels zeggen november een meisje * SylviaM: 3 pendels die zeggen december een meisje * knippy : Bootsy zegt december van een jongen * knippy: Justfem & Luukske zeggen december van een meisje * Pupke: Alies05 en justfem zeggen december zwanger + posi test (heb expres geslacht niet gevraagd, wil het niet weten) * Springmuis: 1 pendel zegt een meisje in december * Rootje79: 1 pendel zegt januari een meisje en 1 pendel zegt januari een jongen * Springmuis: 2 pendels die zeggen januari een jongen * Beebie: Claire zegt januari een meisje * knippy : Alies05 & suppernanny & weetjewel zeggen februari een meisje * Maartje: Supernanny zegt april een meisje * xxsuuzxx: justfem zegt december een jongen en bootsy zegt januari een meisje Maansteen: * Lonny 4e ronde met maansteen * Maartje 2e ronde met maansteen, ondanks dat Maartje er niet echt in geloofd. Etos Zwanger Worden vitamines * Sweepy * Lonny * Moor sinds 01-06-2008 * Rootje79 sinds ronde 7 Bijzonderheden: * Beebie: eventueel mei 2009 naar de gyn * Miranda: heeft PCO, maar nog geen behandelingen. Eventueel maart 2009 naar ziekenhuis *Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties): [ img]http://i17.photobucket.com/albums/b94/Pupke1979/RozeMM_Banner.jpg[/img] ''Lijstmodjes'': Maartje, Moor, Sylvia, KwiePark
nou... dat had die van mij als pup ook, nu is er niets leukers dan lekker door de modder baggeren, vies worden en struinen door de regen... heel fijn. Berner Sennen had jij toch? leuk hoor!
Suuz, je staat nu in de lijst. Was mijn schuld dat je er niet bijstond, ik had zoveel haast met mezelf bij de modjes neerzetten dat ik niet gekeken heb of er nog aanmeldingen waren.
euh, ja dat is in elke maand bingo... ik zeg november Mijn pendels staan allemaal op december, zou dat betekenen dat ik in december positief test (mijn NOD is 2 dec)
@kwiepark... Ja nu is het weer allemaal weg, ik snap er niks meer van gisteravond moeten overgeven.. en geen enkel teken nu dat mijn nod eraan komt.. mn lichaam brengt me behoorlijk in verwarring! en hoe is het met jou?
Zo nu ben ik zelf aan de beurt. Vannacht niet echt lekker geslapen. Ik zat vooral veel met mijn hoofd bij die drie meiden en ik heb gisteren wel gelijk even op hun hyves gekeken maar daar werd ik alleen maar verdrietiger van. Vriendinnetjes die berichtjes achterlieten waarin ze hun verdriet, ongeloof en verbazing lieten blijken. Het enige wat ik wel weet is dat ze op vijf december even komen vanwege de Sinterklaasviering en ik hoop dat ik dan ook even op school kan komen om afscheid te nemen. Verder ziet mijn dag er zo uit: - Om half twaalf weer terug naar mijn werk voor de overblijf. - Om kwart over één opruimen, schoonmaken en alles hoog zetten. - Twee uur één bsokindje naar een andere locatie brengen en dan naar huis, want ... - Ik moet om tien voor vier bij de dierenarts wezen voor mijn twee honden. Bij de dierenarts moeten er vrees ik beslissingen genomen worden. Mijn jongste hond van vier jaar wordt blind. Dat is in juni dit jaar geconstateerd nadat hij mijn vriend ineens wilde aanvallen en vervolgens ook mijn andere hond greep. Sindsdien druppelen we met verschillende dure zalfjes en druppels maar het heeft niet geholpen om de "mist" voor zijn ogen weg te nemen. De laatste tijd schrikt mijn hond steeds vaker en wordt dan woest op alles wat in zijn buurt ligt, staat of zit. Dat kan de mand zijn waar hij in ligt, mijn andere hond die hij ineens vanuit het niets bijt of weet ik het veel. Onlangs heeft hij ook een gedeelte van het houten frame van de kachel kapot gekauwd, de tijdschriftenmand aan vlarden gebeten en tijdschriften eens nauwkeurig bekeken. Dat had waarschijnlijk te maken door het wegvallen van onze vorige bank en hij daar onzeker van werd. De lijst met kleine en grote aanvalletjes in de afgelopen maanden steeds langer en langer geworden en ik zit nu met mijn handen in het haar wat ik er mee moet. Op de lijst staat namelijk ook het bijten van een puppy en het laag grommen naar de baby van mijn schoonzus en zwager. Met een kinderwens niet echt een bevredigende gedachte. Dus wat moeten we nu? Ik ben niet een type dat snel van slag is, maar dit is hard. Wat moet ik doen? Afstaan voor herplaatsing wil ik niet want ik wil een ander hiermee niet opzadelen, maar inslapen op vierjarige leeftijd vind ik ook niet leuk. Moeilijk moeilijk dus. En mijn andere hond moet voor een dik oor naar de dierenarts en gewichtsverlies. Hij is in een half jaar tijd zo'n vier tot vijf kilo kwijtgeraakt en dat baart me wel zorgen. Bij hem voel je nu duidelijk zijn ruggegraat en dat is met een Bulldog zeker niet de bedoeling. Het kunnen natuurlijk wormen zijn ( ) maar dat moet de dierenarts maar beoordelen. Ik denk dat ik er pas vanavond weer ben, want we rijden bijna drie kwartier voor de dierenkliniek en met alle files die er waarschijnlijk wel staan ... Nou dat kunnen jullie wel uitvogelen.
Goedemorgen allemaal, Sorry dat ik inbreek. Ik weet echt geheel niet wie er nu aan het kletsen zijn. Ben nog even aan het bijlezen maar kwam onderstaande van Kwiepark tegen waar ik alvast even op reageer. Zit je goed Kwiepark? Het is nogal lang en dan heb ik al geschrapt Achter mijn jobomschrijving had ik geschreven: oftewel TBM wat door een vd dames eerder in de club was omschreven als: thuis blijf moeder . Dat vind ik een mooi woord. (Iemand anders kende het weer als Tunnel Boor Machine , maar dat even terzake.) Kortom ik ben TBM, heb momenteel geen baan en ben thuis om voor m'n dochter te zorgen. Zodra duidelijk is waar we langer gaan wonen, dan ga ik weer op zoek naar een baan. Nu heb ik ooit in een boek een leuke anekdote gelezen over een thuisblijfmoeder die op het gemeentehuis behoorlijk denigrerend behandeld werd door de baliemedewerker: oh, u bent gewoon huisvrouw (als ingevuld moet worden wat ze doet). Dit vertelt ze dan tegen een vriendin die ook thuisblijfmoeder is en naar h. gemeentehuis moet en als dezelfde ambtenaar aan haar vraagt wat ze doet antwoordt ze: ik ben onderzoeksmedewerker pedagogie en intermenselijke relaties. Er volgt dan een heel gesprek met ingewikkelde woorden die enorm verbloemend zijn. De ambtenaar is zo onder de indruk dat zij de 'onderzoeksmedewerker' hoogstpersoonlijk uit laat. Daar komt mijn jobomschrijving dus vandaan Omdat het al erg lang was heb ik mijn tirade over de overschatting van 'betaalde' banen versus tbm en vrijwilligerswerk maar verwijderd :-# :-# :-#
Kwiepark tjee wat een verhaal zeg. Het zit jou echt niet mee he! Meid wens je heel veel sterkte met welke beslissing je voor je hond ook neemt! Grijpt me zo aan omdat ik zelf een pup heb namelijk. Moor ja idd heb een berner sennenpup! Heb het echt met haar getroffen hoor, zo lief en rustig.... Knaagt nerens aan en heeft sumiere boevenstreeljes gelukkig. Mijn schoonouders hebben een berner sennenreu. Nou die kwijlt bij haar en mevrouwtje is de baas hoor ben je 20wkn! ga nu het weer trotseren met haar! hier is het nu even droog gelukkig...... Meiden tot straks en dan maak ik een kopje chocomel.....
@ alle zieken: beterschap. Voel mezelf ook niet helemaal fit en dochter is erg ziek, slaapt uren achter elkaar. Vandaar dat ik kon bijlezen @ Moor, spannend! @ een vd modjes: ik ben zwanger van baby 2 in ronde 1. Had 't er niet bij gezet omdat sommige mensen al zoveel rondes gaan . @ Helma: Niet opgeven hoor met proberen te stoppen met roken. Na verschillende mislukte pogingen zijn wij hier ook gestopt na 10 jaar gerookt te hebben. En nu zijn we alweer 5 jaar rookvrij. Je kunt het ! @ Inkerbell, wat een goed idee die chocomelk... Heb een hele dag bij moeten lezen. Gisteren een begrafenis gehad (oude mevrouw van 93) en 's avonds cursus. We waren de vrijdag ervoor nog bij die mevrouw op bezoek geweest in 't ziekenhuis. Ze is de dag erna al overleden en dat hadden we echt nog niet verwacht. Ze is verloskundige geweest en heeft heel wat baby's ter wereld geholpen in Amsterdam en ging overal naar toe op haar motor! (Later werd dat wel een autootje.) Ben zelf dinsdag in h. ziekenhuis geweest om moedervlekken te laten verwijderen. Moest het 2 dagen droog houden maar m'n haar moet nu echt echt gewassen. Vind 't een beetje eng want er zitten 3 hechtingen daar op m'n hoofdhuid, wat als het nu weer gaat bloeden? @ Iedereen met naderende NOD's: spannend, wanneer gaan jullie testen? Ik moet stoppen, zie jullie later weer.