hee meiden... geloof het of niet, maar ik heb vandaag mijn eerste zwangerschaps broek gekocht. Ik zweer je dat het nodig was. Ik heb nog niet echt het idee dat mijn buik veel dikker is, maar wel dat hij wat van vorm begint te veranderen. Ik heb ook heel veel last van mijn darmen... en alle broeken die ik heb, hebben zo'n harde band, recht over mijn navel... doet hartstikke zeer, kan er niet in zitten... net of ik mijn buik in tweeën snijdt. Ik ben zwanger van de tweede en heb wel vaker gehoord dat het kan dat je het dan vrij snel ziet. Heb ook hier wel foto's gezien van meiden die met 7 weken al een zichtbaar buikje hadden. Ik ben van mezelf niet super slank, maar nu wordt het allemaal wat steviger en dat is best pijnlijk af en toe.... @lieselke... ik ken een meisje dat Mensje heet. Vind het nog steeds wel een heel bijzondere naam. En bij mijn broertje op school zaten vroeger een broer en een zus met de mooie Friese namen Fûgel (= Vogel) en Beer. Knut is hier in Noorwegen best een veel voorkomende naam, dus die vind ik niet zo raar. Vind Sterre en Luna ook wel mooi, maar Zonne dan weer wat minder... Moet zeggen dat ik het idee van zo'n thema wel mooi vind. Was dan zelf voor bvb Jasmijn, Roos en Madelief (of op z'n Engels, Jasmine, Rose & Lily) gegaan of zo, maar vind het idee om dan alle 3 namen in dezelfde hoek te zoeken wel erg mooi. Om nou mijn kids dezelfde naam te geven en hem dan net anders uit te spreken, nee dat zou ik weer niets vinden. maar goed, dat is mijn mening... ieder z'n eigen, zoals ze in Friesland vaak zeggen.
Ja, Luna vind ik ook wel kunnen. Het dochtertje van mijn beste vriendin (hebben 6 jaar moeten wachten op hun kindje, was nergens iets mis, niks hielp en toch...plots was ze er!) heet Yuna, vind ik ook wel heel geslaagd! Is mijn oogappeltje, hier fotootje, echt prachtkind! (op foto net geboren, nu is ze al 6mnd!)
Jaja tuurlijk wel Klasien, maar goed dat iedereen zijn eigen mening heeft, zou nogal een saaie boel zijn anders! Meldde het gewoon even omdat het namen zijn die je in België helemaal niet vaak hoort. Wij hebben het hier al tig keer over namen gehad en dan zeggen we 'Dat wordt het!'. Tot enkele weken later, dan hebben we weer iets nieuw gehoord of gezien
Heb een mooi boek liggen, geschreven door Knut Hamsun.......niet mijn naam, maar ook zeker niet lelijk! Die dzjofrie en dzjefrie vind ik echt wel zielig, zo krijg je als tweelinghelft al helemaaal gen eigen identiteit! Onze tweede zal denk ik niet een naam in dezelfde lijn als onze dochter krijgen.....maar we proberen het wel een beetje bij elkaar te passen! Dachten trouwens jaaaaren al de namen klaar te hebben en een maand voor de geboorte van onze dochter hebben we het roer omgegooid en toch voor iets anders gekozen...dus je weet het maar nooit! Zwangerschap doet rare dingen met je smaak en mening, hahahaha
Bij ons gaan we wel een beetje in dezelfde lijn verder... het moet nl een naam worden die zowel in het Noors, Nederlands als Engels een beetje te doen is. Mijn zoon heet Edward... dat werkt in alle 3 talen heel goed...
Ja, zo kan het ook wel, maar Sterre, Luna en Zonne....dat vind ik dan wel weer enorm in hetzelfde lijntje! Dat je beide namen noors/nederlands wilt hebben, dat is een ander ding, toch? Lijkt me ook wel handig, dat je beide families en omgeving de namen gewoon kunnen uitspreken!
Ja, vind ik ook. Mijn tante en nonkel wonen in Amerika en zij wilden dus ook namen die in het Engels en Nederlands zo goed als hetzelfde klinken: ella, Olivia en Cyril is het dus geworden. vind ik wel mooi en het zijn lievekes! *trots* ja Yuna is echt een schatje. We zijn tante en nonkel (niet echte familie, maar wel zo goed als) en kunnen het niet laten haar te verwennen Onze vrienden hebben dan ook zo lang (en na een mk) op haar moeten wachten, hah, krijg nog kriebels als ik denk aan de dag dat de papa belde om en zei 'Dag tante liesbeth' *zucht*
@lieselke..oooh dat is echt zo een zuchtmoment he..dat het kleintje van mijn beste vriendin (al 26 jaar!)geboren was, had haar moeder een reactie op mijn hyves gezet, wil je ff bellen, ze was mijn nummer kwijt..dus ik bellen, zei ze ook, dag Tante Sas..ik janken joh..ben echt een huilebalk dan he hahahaha Volgende dag meteen op kraambezoek..en was zo trots op mijn vriendinnetje joh..weer janken natuurlijk hahahaha
Dag dames, Hoe is het hier? Lekker druk zie ik...sorry maar ik lees misschien wel een andere keer terug hoor kleppers! Groetjes, Miranda
Ahah! Miranda, ook aant jumpen van M&M-club naar hier! Ik blijf je achtervolgen tot die was en strijk gedaan is! woeehahahaha!
Beu, weer stilletjes hier... Iedereen is precies weg (of heeft een social life en zit niet zoals ik hier op een zaterdagavond achter mijn pc omdat ik niet naar buiten kan door de sneeuw en het ijs)
Hmm, tsjah....ik ben blij met je hoor! Kan ook nergens heen, en mijn man is aan de boemel.... Groetjes, Miranda
Hey Klasien, Fijn leesplezier dan he, welk boek lees je? En slaap lekker, dat kan je goed gebruiken nu he!
Hoi Lieselke en Mgwc Slaap lekker Klasien Dacht: laat ik nog even kijken op de pagina. Ben vergeten hoeveel pagina's ik nog moet bijlezen. Nog nieuws vandaag?