Roze motor en mini-club

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KwiePark, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja, das ook lekker. Jij eet trouwens altijd wel van die lekkere dingen moet ik zeggen. Ik probeer door de weeks altijd wel aardappels groente en vlees te eten. Mijn vriendinnetje eet dat eigenlijk nooit en vrijwel alleen maar rijst en pasta. In mijn ogen raar (ik weet wel dat dat niet zo is hoor), maar ben nog opgegroeid met de aardappels, groente en vleescultuur. Sudderlapje voor in de week, dus jus tot halverwege en pasta's eigenlijk sporiadisch een keer in het weekend of op een verjaardag.

Hoe zijn jullie opgevoed qua eetgewoonten? En doe je dat nu zelf ook? Of iets totaal anders?

2. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

wij aten thuis al "bijzonder" (dus niet standaard aardappels groente vlees) en doen dat nog steeds.
    Ik heb een schurft aan aardappelen, dus die eet ik nooit. Het is of 2 soorten groenten met een stukje vlees of pasta of rijst of of of... noem het maar!

Ik lust ook bijna alles, behalve kaas, hoewel ik best een muts kan zijn met broodbeleg. Ik vind lust het dan wel, maar vind het niet lekker!

3. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Ik ben opgegroeid tussen de boekenkost: aardappelen (of elke variant daarop) met verse groenten en vlees, vis of een eitje. Pas toen ik een jaar of 15 was, is mama zo wat 'andere' dingen gaan klaarmaken, maar dat was vooral omdat ik toen al heel erg met koken bezig was en veel in Spenje op vakantie ging. Nu kookt mijn mama heel gevarieerd en ik ook.

Een gewone gekookte aardappel heb ik neit zo graag, dus dat maak ik maar 1 of 2 keer per week. Maar dan wel puree, stoemp, kruidenaardappelen, gevulde... En dan pasta, rijst, naanbrood, turks brood. Echt vanalles hoor.... Maar eigenlijk ben ik nog stiekem een echte liefhebber van de boerenkost à la savooistoemp met vleesje en saus ;)

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik lust ook vrijwel alles. Moet zeggen dat ik ook wel een creatieve kookster ben hoor. Probeer graag van alles uit.
    Moet zeggen dat ik gewoon ook van het idee af moet dat als rolf geen fatsoenlijk bord aardappels op tafel heeft gehad ik het idee heb dat ik ongezond gekookt hebt. Stom he.

5. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Oh, da's gewoon een knopje omdaaien hoor daan. Uiteindelijk zijn aardappelen gewoon zetmeel en vindt je dat in zoveel andere dingen. Maar ik had daar in het begin ook moeite mee.

Gisteren van mijn oma nog een hele hoop savooi en rode kool meegekregen. Mensje is bank dat ik dat anders niet meer eet omdat wij geen groententuin hebben ;)

Is Knip heel de dag 'knippen'? Dacht zoiets gelezen te hebben en vindet gek dat ze er nog niet geweest is...

En Jutte? Heb ik ook al even niet gezien denk ik

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Klopt, knippy moest aan die arbeit zei ze.

Jutte haar laatste bericht was 11 maar. Toen was ze nog druk in huis bezig en was ze illegaal aan het internetten via de buren of zo hihi. Ze zal nog steeds geen internet hebben vermoed ik.

Hihi mijn oma was ook steeds bang dat we niet gezond genoeg aten, maar dat gaat nu wel goed. Nu kook ik af en toe ook voor haar.

7. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Wat is het heerlijk weer. Heb net Loïs opgehaald en zijn gelijk doorgegaan naar de speeltuin, heerlijk!

We gaan zo naar de Mac, jeeehaaa!

Maaaaarrr Lies, boefje eerder testen he! Nee grapje. Een lichte streep, te licht om op de foto te krijgen? Het zou wat zijn zeg, duim duim duim!

8. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Haaai meiden!

Kindje is nu officieel erkend! Jeeeeej, leuk hoor om te doen!

Hoop dingen gelezen over eten, lekker, ik lus echt alles! Behalve lever en uuh postelijn, baaah, kwa opvoeding en eten is hetzelfde als nu, eten wat de pot schaft hahahaha, je mag me echt alles voorschotelen!

*zwaar viezig egobericht*

Even een vraagje aan jullie..ik kan ook moeilijk naar het toilet, ik gebruik zo af en toe al Lactulose(duphalac), maar net moest ik ook en het ging moeilijk, leek wel of er bakstenen uit kwamen hahahaha, maar.....ineens zaten er ook heldere rode druppels bloed bij..kan het zeg maar zo zijn, dat door het persen een adertje geknapt is ofzo? En het kwam zeg maar echt uit mijn vagina*schaamschaam* :oops:
    *maakt zich wel een beetje zorgen*

*einde zwaar viezig ego bericht*

Ooh Liesel, las dat je getest had en een licht streepje had, spanneeeeeeeeend meis! Over paar daagjes weer testen?

9. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Oh Sas, proficiat met de erkenning he! Is ook weer een hele stap!

Ik zou niet weten of dat kan, maar het lijkt me wel logisch dat als je moeilijk naart toilet ken en dan veel kracht moet zetten, dat er ergens een adertje knapt. Anders even gewoon naar de ha bellen ofzo?

Mannetje zag ook heeeeeeeeel licht een streepje, maar heb hem gezegd dat hij nog niet van positief mag uitgaan... Ik denk dinsdag nog eens (en als ik het echt niet kan laten zondag...) Maar ik ga dus nergens van uit!

10. loel

loel Fanatiek lid

17 sep 2007
    2.097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    @ Kwiepark: Goh, wat een ongeluk zeg (((((((((((((((knuffel))))))))))))))))

@ Lies en Muis: duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim
    duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim

@ Klasien: AU! Ik hoop dat het snel geneest!

@ Desert: Gefeliciteerd!

11. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

sas, welkom in de wereld van aambeien :(
    zalfje halen bij de drogist...

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Sas, allereerst, je ontlasting is al aan het verstenen geweest. Het is echt belangrijk om het niet zo ver te laten komen. Je moet ook wel wat pijn gehad hebben.
    Nog een tip: niet persen! Daar krijg je alleen maar meer narigheid van zoals aambeien inderdaad.

Tijdens je zwangerschap maak je meer bloed aan of zo en een adertje vooral daar, kan makkelijk knappen, daar komt het waarschijnlijk van. Of in je anus/darm of je vagina.
    (zo heb ik bijv. nu last van bloedneuzen, terwijl ik daar nooit last van heb gehad)

Niks om je voor te schamen, maar vervelend en pijnlijk is het wel.

Veel vezelrijk voedsel eten en daarbij veel drinken. Want als je niet genoeg drinkt en wel je vezels eet, ga je dus juist verstoppen.
    Genoeg bewegen.

Fijn dat dat gedeelte nu achter de rug is. Je kindje erkennen. YAY, de papa is nu echt de papa!

13. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Ff snel voor Desert ivm verstopt zitten......
    Jij hebt toch ook het boek 'Veilig zwanger' van Mariel Croon en Beatrijs Smulders p. 166-167? Daarin staat hoe je constipatie kunt verhelpen en voorkomen. Het gaat er vooral om dat je vochtrijke voeding eet. Heel veel vezels eten en daarnaast veel water drinken helpt soms niet omdat het water in de maag langs een speciaal gootje (de maagstraat) afgevoerd wordt en dan heeft het vezelrijke voedsel nog niet voldoende vocht opgenomen wanneer het in het darmkanaal komt. Zij geeft vervolgens een aantal tips: muesli laten wellen in melk en dan opeten (ipv brood met een beker melk), enz. Lees het nog eens even door.

14. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Haii lieverds! Bedankt voor de tips en jullie lieve raad!

Lumea, ik eet al zo vezelrijk mogelijk, ik drink al echt genoeg..Maar ik heb het al een jaar of 3, komt door de medicatie van mijn bloeddruk, is verders niks aan te doen en nu natuurlijk met die ijzertabletten erbij :S

Maar ik zal zeker eens de tip van de Muesli of Cruesli gaan proberen, die had ik nog nooit gedaan!

Superbedankt meiden! Fijn dat jullie er zijn!

15. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

Heeey meiden,

even kort reageren en terug lezen
    we gaan namelijk zo naar mijn ouders het goede nieuws vertellen en hopelijk is mijn broertje thuis dan gaan we ook even bij hem langs

@ Sas tuurlijk wil ik eerder en het stemmen graag gedaan hoor
    is de erkening gelukt?
    ow en eengezins woning leuk hoop dat knipman en ik dat ook snel krijgen eingelijk

@ Moor had ook gezegd dat er miskramen bij knipman in de familie zitten kreeg ik alleen te horen ja als je een miskraam krijgt kunnen we toch niks voor je doen
    hahaha maar vaak van plek verwisselen dan

@ Lumea sorry geen idee waarvan het kan zijn die pukkels

@ Moor spannend al die cadeautjes uit florida

uhmmm we gaan nu doe straks de rest lezen sorry of morgen ligt eraan hoe moe ik ben als we thuis komen
    dikke knuffel

16. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

@sas, moesten jullie met de erkenning ook meteen de achternaam van het kindje vastleggen? of is dat bij de geboorte?

@knip, jammer hoor... dat je niet eerder mag! Veel plezier zo met vertellen he?!

17. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Moor, we moesten ook de achternaam vastleggen...maar de erkenning kon ook tijdens de aangifte gedaan worden zei die vrouw..dus dat je dan kon beslissen.

Knip, wat leuk, ben benieuwd hoe jullie het verteld hebben!

18. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

sas, het is nu echt de beeb van jullie saampjes! Leuk hoor, weer zo'n stap gezet! Hebben jullie het nog een beetje gevierd vanavond?

ik ben zo moe, dat ik niet naar bed wil... jakkes

19. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Hahah nou we hebben t zo gevierd, we zijn wezen lunchen en daarna hebben we even gewinkeld, wat shirtjes en vooral grotere hipsters voor mij :) gekocht en Desertman wat kleding én wat kleding voor de baby! En daarna moest ie slapen, hij zit in de nachtdienst, voor de verandering hahahahaa

Baaaah, zo moe zijn! Slaap lekker strakkies!

xx

20. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

Goedemorgen ladies,

Kom even vertellen hoe het is gegaan gister
    We kwamen binnen en ik had voor allebij een cadeautje een fotolijstje met de digi test van gister en daar een tekst bij zal straks wat foto's neerzetten
    papa maakte als eerste zijn pakje open en zei ow tjee gefeliciteerd
    "nou blijf ik straks echt alleen over om naar de BZB te gaan"hahaha
    waarop knipman en ik natuurlijk zeiden echt niet want oma mag mooi oppassen dan
    mijn moeder deed heel verrast ondanks dat ze het al wist en ging gelijk feliciteren
    daarna zijn we nog naar mijn tante geweest samen met moeders is haar zus
    en hebben het daar ook gelijk verteld
    haar reactie was "nee echt serieus"en was door het dolle heen
    even als me nichtje die chaggie naar beneden kwam en toen ineens met een big smile stond zoooo lief (rootje deze tante en nicht heb jij gezien.

******einde ego bericht******

Verder met lezen waar we gister gebleven waren

@ Lies ja het zal ook best wel snel 28 april zijn jullie helpen me toch dat scheelt
    en owwwwww wat lees ik nu een heel vaag streepje met welke test heb je getest lies? want je zat nog best vroeg voor nod
    ik hoop het toch zo word gelijk weer helemaal zenuwachtig en hyper samen zwanger he wanneer wil je weer testen?

@ moor rustig met je bloeddruk

@ Lies hoe zeker was ik niet dat ik ongi zou worden?

@ Miranda ziek maar goed uit meissie

@ Daan hahaha cracker kruimels

@ Lies whaaaaa niet meer hoeven draaien zoooo spannend go lies go lies go lies we willen een vette 2de streep
    kun je van deze nu al foto maken ?
    trouwens ziet lieselman hem ook?

@ Lumea ziet er dus beter uit zo met die sollicitaties

@ Lies BBQ lekker vooral als je naar het mooie weer kijkt

@ Klasien au auw heel veel beterschap zeg het zit jou ook allemaal niet mee zeg

@ Rootje en moor gefeliciteerd met jullie vriendinnetjes zoon

@ Elmo is zeker weten ontzettend gaaf zeg
    vond jou youtube filmpje ook zo lief lies

@ Daan hier ook vaak rijst en macaroni enz wij zijn ook niet zo heel erg voor de aardappels namelijk terwijl ik ze vroeger thuis altijd wel kreeg
    ik heb een hekel aan koken dus niet te uitgebreid hier

@ Lies jep was de hele dag knippen
    en mis zeker wat dames ja Jutte,katja ,sweepy enz waar zijn jullie?

@ Sas jaaaaa eindelijk officieel erkend gefeliciteerd saampjes
    geen idee of er een adertje geknapt zou kunnen zijn

@ Lies whoepie mannetje ziet hem ook zo spannend ik duim duim duim duim duim (en daar was ik net vanaf) nee hahaha ik duim heel hard voor je door

@ Moor zoooo moe en dan niet naar bed willen hahaha

@ Sas leuk joh saampjes eten en winkelen

Zo dit was het weer even ik ben weer bij zal nu even lijst zoeken en plaatsen en de foto's plaatsen van het opa en oma cadeau

Deel Deze Pagina