goede morgen meiden! Ohh ikke is blij! Gisteren hebben we onze kleding kast eindelijk gekocht! Hubbie had een bonus gekregen op het werk......en een loonsverhoging.....en een schaalverhoging...en een jaar verhoging....humhum.....krijgt er bijna 1400 euro per jaar bij! En weet je wat het is....dat gaat gewoon allemaal op whahahaha... Ach straks ff werken fulltime...heb ik ook weer wat centjes...kan ik nieuwe garderobe aanschaffen! Hoe is het hier met iedereeen? Groetjes, MIranda
Het Miran, lekker hoor een financiële meevaller! Wij hoorden gisteren dat we maar liefst 5000,- terugkrijgen van de belastingdienst *joepie* lang leve de starterskorting
hihi..ja die hebben wij vorig jaar ook gehad! Lekker is dat....konden we mooi in ons huis steken...en de baby die geboren werd/was... oh enneuh...doe jij een maandelijkse aftrek of eenjaarlijkse? Want dit jaar krijgen we ook nog eens 3500 euro terug....maar dat wacht ik nog even af...geef geen geld uit dat we niet hebben.... Groetjes, Miranda
NOD: * Springmuis, 21 jaar, 24 maart , 30e ronde voor 1e kindje * Miranda, 28 jaar, 8 april, 7e ronde voor 2e kindje * Beebie, 26 jaar, 11 april, 19e ronde voor 1e kindje * Lieselke, 25 jaar, 19 april , 9e ronde voor 1e kindje * Rootje, 30 jaar, 25 april, 12e ronde voor 2e kindje * Lumea, 32 jaar, 26 april, 3e ronde na mk voor 2e kindje * KwiePark, 27 jaar, 29 april , 13e ronde voor 1e kindje Zwanger: * Loel, 29 jaar, zwanger in ronde 1 van 2e kindje uitgerekend 16 juli van een zoon * Daffie1977, 32 jaar, zwanger in ronde 1 van 3e kindje uitgerekend 16 juli van een zoon * Meilan, 26 jaar, zwanger in ronde 1 van 1e kindje uitgerekend 25 juli van een dochter * Daan78, 30 jaar, zwanger in ronde 7 van 1e kindje uitgerekend 2 augustus * Sweepy, 27 jaar, zwanger in ronde 2 van 1e kindje (tweeling) uitgerekend 9 augustus * Inkerbell, 28 jaar, zwanger in ronde 3 van 1e kindje uitgerekend 14 augustus * Jutte, 31 jaar, zwanger in ronde 4 van 2e kindje, uitgerekend 21 augustus * Pupke, 29 jaar, zwanger in ronde 4 van 1e kindje uitgerekend 3 september * Katjak79, 29 jaar, zwanger in ronde 15 van 1e kindje uitgerekend 12 september * xxsuuzxx, 28 jaar, zwanger in ronde 8 van 2e kindje uitgerekend 15 september * Joyce, 24 jaar, zwanger in ronde 4 van 2e kindje uitgerekend 15 september * Desert, 33 jaar, zwanger in ronde 3 van 1e kindje uitgerekend 16 september * Moor, 28 jaar, zwanger in ronde 7 van 1e kindje uitgerekend 4 november * Knippy, 24 jaar , zwanger in ronde 8 van 1e kindje uitgerekend 25 november * SylviaM, 32 jaar,zwanger in ronde 12 van 1e kindje uitgerekend 4 december * Lente1973, 35 jaar, zwanger in ronde 6 van 3e kindje uitgerekend 6 december Vlindertje: * SylviaM heeft in ronde 8 bij 9.5 weken zwangerschap een vlindertje gekregen en in ronde 11 bij 5 weken en 1 dag * Loel heeft op 6 juni een vlinderdochtertje Lotte gekregen bij een zwangerschap van bijna 29 weken * Moor heeft in ronde 2 bij 7 weken zwangerschap een vlindertje gekregen * Niena heeft in ronde 1,ronde 2 en ronde 3 telkens vlindertjes gekregen * Joyce84 heeft een vlindertje gekregen voordat ze zoontje kreeg en een vlindertje gekregen in ronde 1 voor 2e kindje * Bonsai heeft in ronde 2 een vlindertje gekregen * Lonny heeft in ronde 5 een vlindertje gekregen * Lumea heeft in ronde 1 bij 11 weken een vlindertje gekregen * Klasien heeft in ronde 1 een vlindertje gekregen Artsbezoekjes: * Desert 3 april geslachtsbepaling echo om 9.30 uur * Desert 3 april internist om 13.50 uur * Mailan 3 april echo * Jutte 3 april: 20 weken echo, meting deel 4 + controle en prik * Moor 7 april termijn echo * Daan 10 april controle verloskundige * Sylvia 10 april 1e echo * Joyce 14 april de 3e afspraak bij de verloskundige * Loel 15 april 3D/4D echo om half 8 * Joyce 16 april gyn om 10.00 uur * pupke 21 april verloskundige * Suuz 27 april 4e afspraak verloskundige * desert 27 april om 09.25 uur voor baarmoederhalsmeting en 20 weken echo! * Knippy 28 april eerste echo + intake verloskundige om 8.30 uur * Moor 4 mei Verloskundige * Suuz 6 mei 20 weken echo * kwie 6 mei Uitslagen onderzoeken Pendels: * Daan78: Zuurtje zegt november een jongen * knippy:1x maart jongen 2x meisje * Rootje79:Maart 2x Meisje , Juni 1x Meisje , December 1x Jongen * Desert: Knippy zegt januari een meisje * Miranda:1x april jongen,1x mei meisje,1x september jongen,februari 2011 meisje * Joyce: Justfem zegt zwanger in december van een jongen (pos test in januari) , caruli januari zwanger van een meisje * Bonsai: knippy zegt April 2009 meisje Maansteen: * Knippy 7e ronde met 1e x maansteen 2e ronde met maansteen raak * Moor 7e ronde met 1e x maansteen 1e ronde met maansteen gelijk raak * lieselke 7e ronde met 1e x maansteen * Rootje 10e ronde met 1e x maansteen Verjaardagen: # mirthe van Jutte 8 april wordt 2 # Helma 9 april wordt 30 # knippy 24 april wordt 25 # Niena 20 mei wordt 29 # joyce 1 juni wordt 25 # Lumea 5 juni wordt 33 # klasien 15 juni wordt 31 # Lois van Suuz 16 juni wordt 2 # Klasien Zoon 22 juni wordt 8 # Loel 16 juli wordt 30 # kwiepark 18 juli wordt 28 # katja 28 juli wordt 30 # Desert 3 augustus wordt 34 # Mano van Joyce 17 augustus wordt 2 # Sylvia 19 augustus wordt 33 # Moor 26 augustus wordt 29 # Meilan 1 september wordt 27 # Marissa van Rootje 11 september wordt 2 # Inkerbell 6 oktober wordt 29 # Jutte 1 november wordt 32 # Miranda 8 november wordt 29 # Suuz 22 december wordt 29 # MirandaMan 24 december wordt 35 # klasienMan 14 januari wordt 27 # Daffie 29 januari wordt 33 # Rootje 30 januari wordt 31 # Alyssa van Miranda 24 maart wordt 2 # Lieselke 27 maart wordt 26 Bijzonderheden: * Beebie: eventueel mei 2009 naar de gyn * Miranda: heeft PCO * Niena : aan de pil tot we er samen klaar voor zijn * Hanneke : krijgt een kijkoperatie en daarna misschien starten met IVF * Lonny: Heeft even een pauze * klasien : Voorlopig even rustig aan doen * SylviaM: Krijgt een chromosomen onderzoek ivm de MK * Helma : gaat weer aan de pil *Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties): [ img]http://i17.photobucket.com/albums/b94/Pupke1979/RozeMM_Banner.jpg[/img]
pupke 5000 euro lekker hoor kun je goed gebruiken nu heeft er eindelijk al eens iemand wat van muis gehoord? ben zo benieuwd naar haar
nee niets van muis gehoord...vermoed dat ze misschien ongi is geworden en ff time out neemt....anders zou ze het wel komen melden toch?
Goedemorgen meissies! Pupke en Knip, willen jullie je adres en mail adres dan even pb-en, ik heb die van Knip per ongeluk gewist hihihihi sorry! Ooh hoor een hoop centjes langs komen hier! Wil ik ooooooooooooooooooook! Ik ga Muissie wel ff smsen...als ik wat hoor, horen jullie t ook! Knip, beterschap lieverd!
Goeiesmorreges! @ Rootje: Oehhh Pfeiffer, das nie leuk! Beterschap hoor. @ Knip, bah ziekies, knap maar snel weer op. Op de motor was heerlijk, zelfs de weg terug was lekker hoor. Ik vind het echt super dat het weer wat warmer wordt! @Kwie, tja zo'n gezond zwanger lesje drukt je met de neus op de feiten en das nie fijn. Maar ik denk dat ze niet veel nieuws hebben verteld of wel? Als ik zo lees wat ze aanraden ed, dat weet toch iedereen? En tja... 2x per week vis eten, maar wat nou als je dit helemaal niet lust? Wat ik je trouwens kan aanraden zijn Omega 3 capsules (oftewel visolie) Ik eet namelijk ook niet elke week 2x vis, al ben ik er wel gek op hoor. Wat ik niet snap is dat je man met 78 kg op de grens zit, dit is helemaal niet waar. Tenzij je mannetje het vet op de verkeerde plaats heeft zitten (lees; buik) want dat is wel erg ongezond. Miran en Pupke allebei een financiele meevaller, lekker hoor! Zo en toen las ik nog iets over aankomen in de zwangerschap. Ik ben natuurlijk in het begin heel erg afgevallen, waardoor ik nu pas 2kg ben aangekomen. Ik zag de buik van Rootje en eerst dacht ik jeeee die is vast veel verder dan ik maar toen zag ik dat het met 16 weken was! Woow! Je ziet zoo goed dat je zwanger bent. Leuk zeg. Het is natuurlijk jouw 2e, dat scheelt echt enorm. Ik heb ook weer een buikfoto gemaakt, maar die krijg ik niet verkleind. Hij staat wel op mijn site. babyleijendekker.babysite.nl Ik ga nog even wat boodschapjes doen voor ik weer naar mijn werk moet. Fijne dag dames
buikje...pff hier was mijn buikje klein hoor pas rond 24 weken kreeg ik een goed zichtbaar buikje als ik de goeie kleren ervor aanhad. Ik was dan wel al 13 kilo afgevallen...en tot de 7e maand 17 kilo...daarna in de laatste paar maanden 18 er weer bij hihi..dus in totaal 1 kilo aangekomen... Groetjes, Miranda
Omdat wij ons koophuis nu verhuren, geen maandelijkse aftrek meer helaas. Het grootste gedeelte komt ook uit de zaak, zo'n 1200 van mij en 900 van Pupkeman en dat had weer iets met zorgtoeslag te maken. Maar het is zeker een mooi bedrag en mijn nieuwe auto is weer een stapje dichterbij.
nou dat is ook lekker! zo houden, en jammer dat je geen aftrek hebt omdat je verhuurd...maja dubbelop hihi dat doet de belastindienst niet... Weet trouwens iemand hier hoe het zit met de kinderdagverblijf bijdrage....krijg je daar ook een overzicht van...want onze belasting aangever die zei dat dat apart loopt...hij hoefde die gegevens niet te weten..... Groetjes, Miranda
Pup, heb je al een tuuut op het oog dan? En wellekus dan? Miran is dat dan niet een percentage van je loon of zo? Of een standaardbedrag? Naja, je merkt het al, ik heb er de ballen verstand van.
1400 euro, 3500 euro, 5000 euro...... .... ....Jutte wil ook belastingteruggaaf....altijd weer afwachten wanneer dat komt hè. Wij hebben voor het huis wel maandelijkse teruggaaf, maar inkomstenbelasting enzo...zou dit jaar ook best leuk nog uit kunnen vallen.....zucht.....maar wanneer? Zo achterlijk: je MOET voor 1 april aangifte doen, maar de teruggaaf storten, daar mag de belastingdienst heeeeel lang over doen.... Ons oude huis was 15 minuutjes lopen van de dierentuin vandaan, dus vaak op zondag ff die kant op wandelen, als is het maar voor een half uurtje speeltuin ofzo. Nu hebben we er maar een parkeerabonnement bij genomen Abo kost 50 eu pp (Mirthe nog gratis), gewone entree 17 euro, dus reken uit je winst, met 3 keer in een jaar gaan heb je het er al ruim uit! En we hebben wel eens gehad dat we net binnen waren en Mirthe haar dag niet bleek te hebben waardoor we na 20 minuten maar weer weggingen, nou, dan zou je de volle mep betaald hebben! @ Kwie, wij eten ook bijna nooit vis. Denk er gewoon niet aan, weet nooit zo goed wat ermee te doen, Jutteman houdt niet van zalm, alleen witvis enz enz.... Maar ik heb geen overgewicht en de gyn was uitermate tevreden over mijn vitamine-gehaltes en vetpercentage en gewicht enzo...dus ik denk niet dat persé 2 keer per week vis eten nu werkelijk echt gaat bijdragen aan 8 kilo kwijtraken. Natuurlijk zouden er gezonde stoffen inzitten, maar je moet jezelf ook nog een beetje in ere houden door te eten wat je lekker vindt. Zwanger worden moet geen straf gaan worden zo! Gewoon in je eigen voedingsfavorieten zoeken naar de juiste voedingsstoffen...denk dat je dan al een heel eind komt, toch? Enne, echt opbeurend zal het niet geweest zijn dat spreekuur. Overgewicht HOEFT toch helemaal niet de oorzaak te zijn van het niet zwanger worden? Moet je zien hoeveel te zware vrouwen wel zwanger worden. Wordt er nu alleen gekeken naar jullie lichamelijke toestand? Of mag je ook nog verder de mmm in wat onderzoeken naar oorzaken betreft?
Oeh, ik ben op de helft vandaag! Tenminste....van de eigenlijke termijn dan, haha... Als ik net zo vroeg beval als bij Mirthe ben ik al ruim over de helft, maar....dit staat toch wel leuk zo, 20 weken!
hoe vroeg ben je bevallen van mirthe? En maak je daar nu weer kans op? Je word toch goed onderzocht iedere keer dmv baarmoedermetingen of niet? of was dat iemand anders...
volgens mij had pup laatst een foto van de auto geplaatst toch? een grote bak, toch? hhihi, hij was wel heel gaaf iig!