Roze motor en mini-club

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KwiePark, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Kwie:Dank voor je lieve bericht.
    Wat leuk dat je een nieuwe pup hebt uitgezocht. Spannend zeg.
    Zie nu verderop de foto, wat een moppie. Leuke naam ook.

Desert: Mijn kleine baby (Baby A.) zit rechts en baby B. zit links. Gezien vanuit mij.
    En ik voel ze dus ook los van elkaar en weet wie ik voel. Echt heel bijzonder. Behalve als ze mijn blaas weer eens gebruiken als springkussen, want daar zitten ze allebei. :)

Daan: Volgens mij heb ik het nog niet gezegd, maar mooie muurschildering heb je gemaakt.

Loel: Kan me voorstellen dat het erg spannend is op het moment.

Mgwc: Van harte gefeliciteerd met je test.

Update over mijn babies:
    Afgelopen vrijdag moest ik naar mijn eigen gyn. om alles te bespreken.
    Er was een arts ass. die mee keek en vroeg of ze mocht voelen aan mijn buik, ja hoor dat mag. Zij ging me eerst echoën. Zegt ze tegen mij dat baby A. met het hoofdje omhoog ligt en baby B. met het hoofdje omlaag. Ik zeg tegen haar dat dat vreemd is aangezien ze steeds andersom liggen. Kijkt ze nog eens en heeft ze haar sonde verkeerd om.. haha. Ze moet nog veel oefenen. :D
    Ook lukte haar niet om het hartje te zien, de baby was zo druk. Dat hartje doet het wel, als de baby zo druk is. :) Daarna keek mijn eigen gyn nog even en alles zag er goed uit.

Ook hebben we gesproken over de vruchtwaterpunctie en mijn gyn. kijkt er het zelfde tegenaan als wij. Voorlopig doen we het dus niet. Hij zei al dat de andere gyn een academische arts was en alle bijzonderheden uit wil sluiten en daarom graag puncties doet. Mijn gyn. zag hier de noodzaak niet van in.
    Dat voelt toch wel een stuk beter, dat we dat niet hoeven te doen. Niet vanwege de naald, want dat maakt me niet uit, maar de risico’s.

Vrijdagmiddag ben ik met mijn moeder naar een hele grote stoffenwinkel geweest en hebben we een prachtig stof en spullen gekocht om zelf een boxkleed te maken. Ik heb een tweelingbox uit België en daar verkopen ze geen boxkleden voor de box alleen volledige boxaankledingen ( a 350 euro). Het kleed is nog niet helemaal klaar, maar het viel me niet tegen tot nu toe.

2. katjak79

katjak79 Fanatiek lid

19 aug 2008
    1.274
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    zaanstreek
    ff snel reageren voordat ik boodschappen ga doen:

Hanneke en Bonsai: fijn wat van jullie te horen!
    Daan: Wat vervelend dat je niet zo'n lekker weekend had. Das eg nie leuk!
    Ik smeerde trouwens met factor 50 omdat die vrienden dat meehadden voor die kleine :-D Maar ik moet zeggen dat ik normaal ook al met 20 mijn gezicht en decolete (hoe schrijf je dat eigenlijk?) insmeer hoor, ik verbrand nogal snel ja. Mijn onderbenen daarentegen smeer ik wel weer met olie, die zijn niet bruin of rood te krijgen. Ik zit een beetje vreemd in elkaar. hihihi. Maar als ik jou was zou ik wel uitkijken met die olie, voor je het weet zit je hele gezicht onder de vlekken! Ik ga deze zomer lekker mtet 20/30 smeren hoor, dan maar ietsje minder bruin.

3. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Helpt een zonnebrand tegen een zwangerschapsmasker? Of moet je gewoon uit de zon blijven?

4. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

@ hanneke dikke knuffel

@ syl ook al dingen vergeten doe ik soms ook erg he
    eel plezier vanmiddag

@ pupke wat een update zeg ow en morgen pas ik dacht vandaag sowwy
    foto's van je zwanger buik wanneer komen ze?
    ik krijg nu ook het idee namelijk gewoon weer behoorlijk aan te komen mijn rollen verplaatsen wat omhoog enz jaks vind het afschuwelijk.maar kijk uit naar de tijd niet meer moe misselijk en een zwanger buikje dan te hebben zeg maar ipv die vet rollen

@ sweepy door het oefenen wel een lekkere lange echo gehad dus
    fijn dat alles er goed uitziet en dat je gyne er hetzelfde over denkt over de punctie
    laat je beebjes nog maar lekker groeien meis

@ katja groot gelijk goed smeren hoor

@ syl ik heb geen idee wil daar eingelijk ook wel antwoord op

5. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Haaai meiden!

@daan, wat vervelend zeg! Heb je misschien al online gekeken bij h&m? Die hebben echt leuke dingen! Vind ik dan he hahaha

@sweep, wat grappig dat je ze ook apart voelt en dat je weet wie wie is, behalve als ze op je blaas drukken dan hihi
    Gelukkig kan je die beslissing nog uitstellen over die VWpunctie...Knuffieee

@knip, wat een geld zeg!

6. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Zijn er hier meiden die overwegen om een VW-punctie of vlokkentest te doen? Ik vroeg me af of er ook meiden zijn die dit doen zonder dat het ze specifiek wordt aangeraden...

7. hielko2006

sas gelukkig hoef ik dat niet zelf te betalen krijg alles vergoed van de tegenpartij

syl ik laat dat niet doen als het niet nodig is.

8. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    @syl, nee ik heb t niet laten doen of uberhaupt overwogen, ondanks dat mijn broer gehandicapt is en mijn oom down had. Ik heb de prenatale screening laten doen en dat vond ik wel genoeg eigenlijk.....

9. Pupke1979

Pupke1979 Fanatiek lid

29 okt 2008
    1.706
    0
    0
    Grafisch Ontwerper / Eigen Café
    Grave
    Dat had ik ook in het begin, werd rond mijn maagstreek dikker ipv mijn onderbuik. Daardoor leek het alsof ik gewoon te veel aan het snoepen was, nu is het wat meer in verhouding. Hou vol meid, er breken betere tijden aan en ik moet eerlijk zeggen dat ik nu pas echt geniet van het zwanger zijn. In het begin voelde ik niets dat erop wees dat ik zwanger ben, daarna kwam er een rottige periode met moe en misselijk waarin ik wenste dat ik niets voelde en nu is het heerlijk dat ik vanalles voel. Met dat gefriemel in mijn buik voel ik me echt een mama-to-be en ik heb blijkbaar die zwangerschaps-glow over me heen... krijg steeds complimenten dat ik er echt door straal en had gisteren zelfs sjans ( :oops: wel raar, sta ik daar een beetje zwanger te zijn en zo'n mafkees begint me te overladen met complimenten... wist niet waar ik met mezelf heen moest).
    Ik zal toch echt snel een foto maken, vergeet het steeds.

@Syl: wij hebben het niet gedaan... niet eens overwogen eigenlijk. Het probleem is, dat het slechts een kansberekening is. Dus als je veel kans maakt op een kindje met een afwijking, kun je toch een gezonde baby krijgen. En andesom ook zo, weinig kans op een afwijking is nog geen garantie dat je kindje in orde is. Wij hebben er toen voor gekozen het niet te doen, het brengt toch bepaalde risico's met zich mee en het biedt geen garanties.

10. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Goeiemiddag allemaal! En wat een stralend weertje op m'n eerste werkdag terug.

Er zijn hier vandaag al episels geschreven, jeetje :-D Is eeuwen geleden!

@sweepy: wat goed dat alles in orde was en dat de 2 beebjes lekker rondtuimelen in je buik. En fijn dat je gyn ook niet staat te huppen voor een punctie. Zou dat ook nooit doen als het niet nodig was. Geniet er nog van hoor!!

@Daan: wat een k*tzaterdag heb jij erop zitten meid. Doe maar even rustig aan he (geldt voor iedereen met de hader buiken! ;))

@katjak: ooh, spannend zeg, morgen alweer de echo!! Ik kijk er al naar uit, moet je niet vragen :-D

@knip: ik viek bijna achterover toen ik je pakje opendeed vanmiddag toen ik de brievenbus leeghaalde. Zoveeeeeel meid!! Als ik je er neit mag voor betalen, komt er morgen iets anders onderweg naar Nederland ;). En trek je maar lekker niets aan van je buik en evt rollen! Lekker zwanger zijn en eens die misselijkheid en moeheid weg of heel wat minder is, ge je je zo 'mommy' voelen! En volgende week dinsdag al lekker de 28ste ;)

@pupke: he, vond ik gek om te lezen dat je naar de sauna bent geweest. Het eerste wat de gyn hier in België verbied is roken, drinken, sauna's en zonnebanken. Ik weet niet goed waarom die laatste 2, maar ja. Nou, je kan er maar van genoten hebben, zeker je poezelige voetjes ;)

@hanneke: ach, zo jammer dat de eerste poging neit gelukt is. Ook voor jou vliegt er hier dan lekker een extra kaarsje aan. Gelukkig wel dat je van de iui zelf neits gevoeld hebt en ja, die eendenbek, het is en blijft uitzien als een marteltoestel vind ik :)

Ik ga nog even tot buiten en dan zien wat ik nog voor vanaaf moet doen. Heb niet zo lekker geslapen vannacht, dus kan zijn dat ik nog wat ga 'zomerdutten' namiddag ;)

11. katjak79

katjak79 Fanatiek lid

19 aug 2008
    1.274
    0
    0
    zaanstreek
    @Syl: Wij hebben alleen de combitest gedaan (nekplooi en bloedwaarden) Ik ga geen vlokkentest/ punctie doen als dit niet nodig is! Dacht eigenlijk dat het sowieso een vervolgonderzoek is hoor. Dus als de combitest afwijkingen vertoont om dit dan verder uit te zoeken.

@Lieselke: Ik dacht hetzelfde hoor, toen ik van Pupke las dat ze in de sauna geweest was, maar het is zo dat als je gewend ben om naar de sauna te gaan, dat je het dan kunt blijven doen. Maar als je eigenlijk nooit gaat, of heel weinig (zoals ik) dan wordt het afgeraden. Ook staan bij de erg hete sauna's vaak bordjes dat je er niet in mag als je zwanger bent.

Ik kijk ook wel erg uit naar de echo morgen hoor, maar ben ook erg zenuwachtig of alles wel goed is. Ik vind het wel fijn dat mijn ouders helemaal vanuit Oud-Beijerland (toch zo'n 1,5 uur rijden) naar hier komen om mee te gaan naar de echo. Echt super vind ik dat!!

12. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Ohh, leuk van je ouders katja! Lijkt me ook helemaaaaaaal super! (hoawel mijn mama nooit mee zal mogen, want ze is een vroedvrouw en we zouden toch graag het geslacht geheim willen houden ;)) Gemeen he!

Oh, ik wist echt neit dat het mocht, ik had die bordjes in de sauna al wel zien hangen, maar ik dacht dat het absoluut verboden was, terwijl het toch blijkt te mogen als je het gewend bent. Nou voor mij niet dan, ik ga hoop en al 1x per jaar :-D

13. katjak79

katjak79 Fanatiek lid

19 aug 2008
    1.274
    0
    0
    zaanstreek
    Ja leuk he, dat ze meegaan. Mijn moeder is helemaal in de wolken. Mijn moeder is ook verpleegkundige en zou het missch ook zelf kunnen zien. Maar wij gaan het toch niet geheim houden. Ik zie daar het nut niet van in. Vind het juist heerlijk dat iedereen het straks weet, kunnen ze ook al uitkijken naar echte meisjes of jongetjes spulletjes hahahaha

14. hielko2006

Middag meiden,

@ Pupke er is nog hoop voor mij dus en die aandacht van de mannen is wel leuk toch

@ lies hahaha ik heb ze gedeeld tussen jou en rootje de ovu testen dan
    de laatste zwangerschapstesten had ik al aan jou beloofd dus die heb jij erbij
    Ga ze maar goed gebruiken en zorg ervoor dat ik straks op mijn testen een mooie 2de streep kan zien en dat je lekker samen met mij zwanger bent dat zou ik super vinden.

geniet lekker van het mooie weer buiten

@ katja we gaan er gewoon vanuit dat alles goed is en dat julllie morgen weten of je een meisje of een jongen gaat krijgen

15. hielko2006

lies dan moet je mama maar een keer mee als je pas zwanger bent dan kan ze het nog niet zien hahaha

katja zo denk ik ook komen ze tenminste niet met een roze jurkje aan als het een jongen is hihihi

16. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Naja, ik zeg nu ook wel van het te zwijgen, maar ben benieuwd als het eens zover is... Mannetje kan niet zwijgen, dat weet ik nu al. Dus ik denk dat er voor ons enkel hoop is als hij/zij de beentjes heel erg lang gaat dichthouden :-D

17. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Wij gaan het waarschijnlijk een verrassing houden (ook voor onszelf)

18. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Waaw Sylvia, goed joh! Denk niet dat ik 'mezelf zou kunnen verrassen' ;)

19. hielko2006

knap hoor syl ik kan dat echt niet
    hoe voel je je nu eingelijk

20. loel

loel Fanatiek lid

17 sep 2007
    2.097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    @ Daan: balen dat je je zo rot heb gevoeld van het weekend....hormonen????
    Dat het zonnetje je een stuk vrolijker maakt :D

@ Hanneke: gelukkig maar dat het geen pijn deed.

@ Pupke: Jij ook rustig aan doen hè, je lijf geeft duidelijk aan wat je wel en niet kan.
    Enneuh.......je mag jezelf best wel eens in de watten leggen hoor...heerlijk!!

@ Sweepy: fijn dat je het samen eens bent met de gynaecoloog, geeft misschien toch een beetje rust?? ben benieuwd naar het resultaat van je boxkleed :D

Deel Deze Pagina