Wonen in Walcheren?

Discussion in 'De lounge' started by Rosao, Jul 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

Wij zijn ons serieus aan het orienteren op wonen en werken in Zeeland (mijn ouders wonen op Schouwen Duiveland). Nu denk ik dat Schouwen Duiveland na de randstad een beetje te veel van het goeie is, maar Walcheren lijkt me wel een goeie optie met Vlissingen en Middelburg waar wellicht toch wat meer werk en voorzieningen zijn. Zijn hier mensen die daar wonen en werken? Ofwel in Middelburg of Vlissingen ofwel in dorpen in de omgeving?
    Ben namelijk erg benieuwd of het bevalt, of er werk te vinden is etc.

Ben erg benieuwd :)

Groet Rosa

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Woon al meer dan zes jaar in Zeeland, eerst in Zeeuws Vlaanderen en sinds 2 maanden in Tholen. Wij komen ook uit de Randstad maar missen het echt niet.

We zijn destijds ook wezen kijken in dorpjes daar in de buurt, maar sommige dorpjes zijn wel heel klein, afgelegen en stil. Of juist heel kerkelijk, en daar moet je je wel op je gemak voelen, zeg maar. Als je op zoek gaat naar een huis in die richting kan je ook gewoon bij makelaars informeren, mijn ervaring is dat ze er wel eerlijk in zijn.

Vrienden van ons wonen in Ritthem, onder de rook van Vlissingen. Is echt een leuk dorp, redelijk wat import maar wel een echt dorp, het strand vlakbij... Verder zijn Veere en Middelburg ook echt heel leuk. Hou er wel rekening mee dat je in de zomer struikelt over de toeristen ;)

Kwa werk, als je in de buurt van de A58 woont, is het eigenlijk maar een korte rit naar Noord Brabant. Dus je hoeft je niet op Zeeland te focussen daar voor. Maar er is best wel werk hoor, zeker in de buurt van Vlissingen met o.a. de havens.

3. ducati748

ducati748 Lid

Jun 21, 2008
    23
    0
    0
    Hoi Rosao,

Hier een echte Zeeuwse! Tis heerlijk hier, vooral bij dit soort temperaturen!! Wij wonen in de buurt van Goes, is ook een leuke stad, vind ik persoonlijker gezelliger dan Vlissingen of Middelburg, dus misschien ook een idee? Het wonen is in ieder geval super maar qua werk ligt het er erg aan in wat voor branche je werkzaam bent. Mijn vriend is geboren en getogen Brabander en heeft het hier super naar zijn zin, verlangt echt niet terug!

Veel succes met het orienteren!

Ik ga je beslissing volgen :)

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ben nu lekker op vakantie in Scharendijke (Schouwen Duiveland) en het is idd heerlijk op het strand nu. Vanmorgen lekker gerelaxed bij een strandtent... (zal ook wel helpen bij dit soort gedachten...hihi). Ik heb tot mijn 18e op Schouwen gewoond, daarna naar de Randstad getrokken. Goes ken ik idd ook, is ook een optie :) Wil in elk geval niet meer dat hele drukke van de randstad, bij ons is het gewoon altijd druk! Dat begint een beetje op te breken.

Ik wil in alleen niet meer naar een superklein dorp of alleen als er een wat grotere stad in de buurt is.

Forenzen naar Brabant had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Zijn er mensen die dit doen? Wat is dan de reistijd? Ik wil eigenlijk niet langer dan een uur van werk zitten.

Thnx voor jullie reacties!

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Ben ik het helemaal mee eens; Goes is véél leuker dan Middelburg of Vlissingen... ;) En wonen in Zeeland is prachtig.
    Het ligt natuurlijk aan het soort werk dat je zoekt en je opleiding of je hier werk kunt vinden, maar dat is, neem ik aan, overal zo... ;)

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij wonen in Yerseke en ik werk in ?Hoogerheide en mijn man in Bergen op Zoom is ongeveer een klein half uurtje rijden maar je hebt echt nooit last van files (of er moet een ongeluk gebeurd zijn) en verkeer naar strand heb je geen last van omdat je dan op de heen en terug reis aan de ''goede'' kant van de snelweg rijdt.
    En de huizen zijn hier veel goedkoper dan in de randstad

7. MamavanRowan

MamavanRowan Actief lid

Jun 9, 2009
    205
    0
    0
    voorlopig thuisblijfmama
    Zeeland
    Hoi,hoi,

Hier ook iemand die op Walcheren woont..zou er nooit meer wegwillen,wij wonen in de buurt van Vlissingen en dan zit je zo op de A58,maar als je bijv. in Domburg woont,duurt het wel even voor je daar op rijdt hoor...

Persoonlijk vind ik Goes ook een veel gezelligere stad,ook om te winkelen...

Succes ermee hoor,

Groetjes

8. ducati748

ducati748 Lid

Jun 21, 2008
    23
    0
    0
    Als ik dit zo lees allemaal wordt het zowaar tijd voor een Zeeuwse Mama forum! haha :) Wij promoten de provincie wel...

Heel veel succes met je beslissing in ieder geval en als je wat wilt weten, vraag maar raak!

9. ducati748

ducati748 Lid

Jun 21, 2008
    23
    0
    0
    en een Fijne vakantie nog in het mooie Zeeuwse!

10. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Ik dacht dat hier verder geen zeeuwse mama's te vinden waren... ;)

11. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Hier een import-zeeuw, vanuit de randstad naar een piepkleindorpje, dat nog kleiner was dan de wijk waar ik in woonde :p Maar ik zou niet meer terug willen! Wij wonen tussen Goes en Schouwen in ;)
    Middelburg, vlissingen en verder hebben me nooit getrokken..

Voor de baan die ik wilde hebben moet ik iedere dag 2x 40 minuten rijden.. Er is werk in zeeland, maar lang niet op alle gebieden even dichtbij huis :)

Share This Page