Vraagje ovulatietesten en gescheurd condoom

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Florina, 13 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Hi,

Ik gebruikte deze maand ovulatietesten om een beetje inzicht in mijn cyclus te krijgen maar we zijn nog niet bezig met zwanger worden en gebruiken condooms.

Nu heb ik op 8 april, 9 april en 10 april een positieve ovulatietest gehad. Op 11 april heb ik niet meer getest, maar ik had gister nog wel vruchtbaar slijm.

Nu is vandaag het condoom gescheurd. Ik mag er toch wel vanuit gaan dat het te laat is geweest om zwanger te worden? Uiteraard weet ik dat niemand het antwoord heeft maar misschien iemand die kan meedenken?

Alvast bedankt!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Was de teststreep net zo donker (of donkerder) als de controlestreep?

Als je gisteren nog vruchtbaar slijm had dan is je ei nog niet gesprongen en bestaat dus de kans op een zwangerschap.
    Wil je dit niet, dan moet je morgen toch even de map halen.

3. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Ik zou zeggen.. Laatste positieve ovulatietest is 10 april, ei spring binnen 24-48 uur dus "officieel" uiterlijk 12 april. Ik denk wel dat er een klein kansje is dat je zwanger bent maar zeker weten doe je pas over 14 dagen.

4. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Bedankt voor de reacties allebei! De controle streep was bij alle drie de testen donkerder dan de teststreep.

1 van de testen:

Bekijk bijlage 498074

5. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    De kans bestaat nog wel dat je zwanger kan raken dan volgens mij.
    Als je ei bijvoorbeeld later is gesprongen .

6. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    De kans is klein, maar niet onmogelijk. Als je echt nog niet zwanger worden wilt kun je een morningafter pil of -spiraal halen/zetten (tweede optie vinden sommigen onethisch, maar het is een optie, zeker na een paar dagen nog).
    Als het toch misschien wel welkom zou zijn, dan kun het het erop wagen om te testen op de dag dat je ongesteld zou moeten worden en dit niet geworden bent.

7. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ik bedoel dit uiteraard andersom ;)

Wederom bedankt voor de reacties! Even afwachten nu.

Deel Deze Pagina