Anders berekenen duur zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BabyD, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net een afspraak bij de gyn kunnen maken. Werd gevraagd wanneer de laatste ongesteldheid was. Er meteen bij verteld wanneer ik mijn ei ongeveer gehad moet hebben. Zegt ze zo rekenen wij niet en dat ik dus volgende week een afspraak krijg dan zou ik volgens hun acht weken zijn. Ik had uitgerekend dat ik morgen 5 weken zou zijn zo ongeveer. Late eisprong en na 2x mmm ken ik mijn lichaam wel. Dus nou heb ik met bijna 6w al een afspraak.

Tenminste je telt toch vanaf de eisprong en krijg je die 2 weken voor de tijd er toch gratis bij? Je nod is toch wanneer je 4 weken zwanger bent wanneer je dan positief test.

Een week voor mijn posi test had ik nog een negatieve in handen zelfs geen indroogstreepje te zien.

Wat is jullie mening?
    En is er hart actie met 5w6d? Vind dit veel te onzeker!

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dus jij hebt een lange periode gehad voordat je je eisprong hebt gehad neem ik aan? Dan tel je inderdaad je eisprongdag plus 2 weken erbij.

Ik zou gewoon de afspraak later zetten zodat je 7 weken bent als je daar komt. Maling hebben aan hoe hun tellen, want zij tellen inderdaad 2 weken na je 1e dag menstruatie is eisprong.
    Met 7 weken kun je wel hartactie verwachten, met je krappe 6 weken is de kans wel erg klein.

3. Miertje82

Miertje82 Lid

22 jul 2009
    62
    0
    0
    Dit heb ik ook gehad bij mijn eerste zwangerschap. Mijn cyclus was die maand heel raar en mijn eisprong kwam twee weken later dan normaal maar de verloskundige ging gewoon uit van mijn menstruatiedatum. Achteraf bleek dat ik gelijk had. Voordeeltje was wel dat we een extra echo kregen omdat ze dachten dat ik verder was en ze het dus weer over moesten doen :)

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vanaf 6 weken en 4 dagen kun je wel hartactie verwachten. Je kunt beter je eigen berekening volgen en de afspraak een paar dagen later zetten, als je wel meteen hartactie wil zien. Jouw berekeningsmethode lijkt mij betrouwbaarder als je je lichaam goed kent.

En dan gaan ze natuurlijk zeggen: "Oh, mevrouw u BENT nog helemaal geen 8 weken zwanger!" alsof je het zelf verzonnen hebt!

5. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ik zou gewoon gaan maar wel in gedachten houden dat je eigen berekening waarschijnlijk dichter bij komt dan die van hun en het nog erg vroeg is voor een hartslag. Maar het voordeel is dat je dan waarschijnlijk vrij snel voor nog een echo mag. Ik had de eerste echo met 6,5e wk en toen zagen we al wel hartslag.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik snap die berekening ook helemaal niet. Dan zou je 10 maanden zwanger zijn (volgende week ben ik 7 maanden zwanger en ik ben over 3 maanden uitgerekend). Hahaha!

Maar ze rekenen dus vanaf de eerste dag dat je ongesteld had moeten zijn. Volgens de berekening ben ik dus 27 weken zwanger, maar in het echie 25 weken (geloof ik)

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    #7 Jippie, 27 aug 2013
    Laatst bewerkt: 27 aug 2013
    Als je zeker weet wanneer de eisprong was, dan reken je met die datum en tel je er twee weken bij op. Dat wordt ook zo gedaan bij IUI en IVF/ICSI-behandelingen. Dat is de manier die het meest nauwkeurig is.

Met je cyclus rekenen is niet betrouwbaar, aangezien niet iedereen een cyclus van 28 dagen heeft met precies op dag 14 de eisprong. Als je niet weet wanneer de eisprong was, dan wordt de laatste methode aangehouden. De termijn-echo wordt gedaan om precies te kijken hoe ver je bent, die berekening wordt uiteindelijk aangehouden.

Deel Deze Pagina