Hee lieve meiden, Ik moet even mijn frustratie/verdriet kwijt. Afgelopen week was in aan het sms'en met een paar vriendinnen afzonderlijk van elkaar. Op een gegeven moment beantwoorde ik mijn vriendin dat ik pas weer naar het ziekenhuis moet wanneer ik de oproep voor mijn 1e IUI behandeling krijg. Ik druk op verstuur en zie de naam van iemand anders staan. Oeps niet goed opgelet, maar maakt niet uit. Ze weet dat we proberen zwanger te worden. Het verhaaltoen maar uitgelegd hoe het precies in elkaar zat.Nu verteldeikmijn beste vriendin van mijn "blunder" en dat die ene vriendin niet wist dat ik een kijkoperatie had gehad etc. Zegt ze dat zij toevallig dat weekend het nog over mij hadden gehad en dat zij dus had gezegd dat het dan waarschijnlijk gewoon voorbestemd is dat wij geen kinderen krijgen en dat we dat dan maar moeten accepteren. Hier ben ik dus zo boos om, tegen mij zeggen dat het mooi is dat er IUI/IVF behandelingen bestaan en tips geven o.a. dat ik nadat mijn vriend is gekomen zelf moet komen, want dat hadden zij namelijk de eerste 2 maanden niet gedaan en de 3e maand dat het raak was wel. Ik snap echt niet hoe kortzichtig mensen kunnen zijn en haar wereld bestaat nu alleen maar in het teken van die kleine. Dit doet me zo pijn in hethart en zeker nu dat we in een maand tijd te horen hebben gekregen dat mijn moeder weer kanker heeft en nu ook niet meer beter word en de angst nu steeds groter wordt dat mijn moeder niet eens haar kleinkind zal kennen. Ik ben verdrietig en boos en wil haarhier eigenlijk op aanspreken, maar doe dit dan weer niet omdat ik het ook weer via een ander heb gehoord, maar het eigenlijkwel moet doen. Bedankt voor het lezen. xxx
Wat een domme uitspraak van haar.. heel gevoelloos! Ze heeft er duidelijk geen idee van hoe het voelt als een kinderwens onvervuld blijft.. als haar tips zo goed zouden werken zou iedereen meteen in de eerste maand zwanger zijn denk ik zo. Rot hoor, dikke knuffel voor jou.
Erg gemeen zulke opmerking, Zo zie je maar wat je echte vrienden zijn, Ik zou er zeker met haar over spreken ookal is het alleen maar om er niet zelf mee te blijven rondlopen dan heb je in ieder geval je mening uitgesproken, Begrijp ergens wel dat het moelijk te bevatten is hoe het voelt als het niet lult om zwanger te raken, Maar dan nog kun je je wel indenken dat dat n gevoellig onderwerp is waar je niet zomaar zulke opmerkingen over kunt maken. Blijf er in geloven hoe moeilijk dat ook is
Ach wat een rotsituatie Zij begrijpt duidelijk niet wat het inhoudt om in de MMM te zitten. Wat een pijn zal dat gedaan hebben om zo'n opmerking te horen. En dan ook nog het vreselijke nieuws over je moeder. Heel veel sterkte en een dikke knuffel meid!
Jeetje, wat heftig zeg. Kan me voorstellen hoe hard dit moet binnen komen. Je kunt natuurlijk altijd vragen of het klopt wat je hebt gehoord en wat je daar van vind. Dan ben je er in ieder geval ook vanaf. Sterkte meid!
Ben het met Bolkje eens, ik snap dat je beste vriendin uit bezorgdheid wilt vertellen wat die andere 'vriendin' over jou heeft gezegd maar op dit punt vind ik het meer stoken. Waarom moet ze het je vertellen als je in deze moeilijke periode zit? Dat is ook niet eerlijk en maakt jou alleen maar onzekerder... Verder over die andere 'vriendin' zou ik haar er gewoon op aan spreken van goh ik kreeg laatst te horen dat jij dit en dit heb gezegd en dat nog wel terwijl je weet hoe mijn situatie is.. Dan kan je vanzelf een beetje aanzien wat haar reactie is en van daaruit kan je verder je conclusie trekken. Mensen lullen nou eenmaal ook graag over een ander zijn nukken en gunnen tegenwoordig niks meer! Heel veel sterkte meis en leer schijt te hebben! Echte vrienden zijn net diamanten die zijn schaars, gewone vrienden zijn bladeren die vind je overal!
Niet voorbestemd om kinderen te krijgen? En dat jullie dat dan maar moeten accepteren?? Hoe dúrft ze zoiets te zeggen!? Ik snap heel goed dat dit je frustreert. Mij zou het echt beledigen hoe gevoelloos kun je zijn dan heb je echt geen emphatisch vermogen. Sterkte hiermee en met je moeder!
Nou die was eerst erg verbaasd toen ik zei dat ze zei dat ze helemaal niet wist dat we in de mmm zaten. En van het een komt het ander en ze gaf aan heel boos te zijn geworden. Die andere vriendin moest toen haar woorden wel terug nemen, maar dat je het überhaupt zegt.
TS, ik vind het eigenlijk ook een beetje gemeen van die vriendin die dat heeft terug verteld aan jou. Ze weet dat die opmerking jou zou kwetsen. Maar ik zou het wel vragen aan de vriendin die het heeft gezegd hoor, en vragen of ze dan ook precies weet wat de MMM in houd.
Wow heftige reactie.... blijkbaar iemand die geen inlevings vermogen heeft, sorry da tik dit zeg maar zo voel ik dat echt. Sterkte meis!
Wat ik heb geleerd de afgelopen weken is dat ik het beter aan niemand kon vertellen dat ik zwanger ben.. De ene vriendin vond het nodig om het tegen andere mensen te zeggen.. Toen ik haar ermee confronteerde ontkende ze het eerst en vervolgens was ze 'even vergeten' dat ze het had door vertelt.. Andere vriendin heeft tegen een oud klasgenootje gezegt dat ik zwanger ben en nu iets voor te leven heb (mijn moeder is 9 maanden geleden overleden aan kanker na een slopend ziekbed.. Heb daarna een ernstige depressie gekregen) en ik niet meer depresief hoef te wezen. Alsof dit kindje mijn moeders plek kan innemen en ik opeens niet meer rouw om haar dood Vind het echt een super gemene opmerking van je vriendin! Kan me helemaal voorstellen hoe je je gevoelt moest hebben..
@mienemuisje en @Sanyi Wat vreselijk dat mensen idd zo kunnen reageren op je zwangerschap! Pure haat en nijd. Allemaal jaloezie omdat hun geen kerel kunnen vinden die volgens hun 'perfect' is. stelletje sensatiebakken. Kan daar zo boos om worden! Vooral ook met het slechte nieuws van jullie moeders! Leef met jullie mee meiden en ga ervoor! Als dit jullie gelukkig maakt kan een ander niks maken!
Alsof de duivel ermee speelt, ik heb gisteravond precies dezelfde opmerking gehad =\ Dat het niet voorbestemd was, dat God het niet zo wilde. Het stomme is dat ik eraan ga twijfelen omdat ik mezelf al een tijdje de vraag stel of het niet ontzettend tegen de natuur in is om een zwangerschap "af te dwingen", ik weet niet of andere MMM'ers dat ook hebben? Maar jeetje.. wat zijn mensen toch ongevoelig. En een kinderwens zet je echt niet zomaar uit je hoofd.
O nee zo zie ik dat niet hoor, misschien niet helemaal goed over nagedacht, maar wel fijn om te horen dat ze er boos om geworden is.
Dit is dus ook zo irritant en wat een gemene opmerking ook weer dat je kindje het verlies van je moeder goed kan maken. Heel veel sterkte met het verlies en gefeliciteerd met je zwangerschap.