Wanneer box neerzetten (katten)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kylie1986, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Wanneer hebben jullie de box neergezet? Of wanneer gaan jullie het doen?
    Ik zou hem binnen nu een een paar weken op willen zetten, omdat we 3 katten hebben. En het is natuurlijk een leuk gezicht.

Hebben jullie tips om ervoor te zorgen dat de katten niet in de box komen?

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ik heb hier de box met 29 week ofzo neergeze
    moest oppassen op een kleintje en dan was t wel handig...
    ook kon de hond ff wennen

een vriendin van me heeft 2 katten en heeft de box weggezet
    is er gewoon een dag naast gaan zitten en als de kat erin ging heeft ze m eruit gezet
    en volgehouden

na die ene dag hadden de katten door dat t blijkbaar niet mocht...

een diervriendelijke maar intensieve aanpak haha

3. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaan we het ook binnenkort doen... maar de tips die ik hier al had gelezen waren alu folie op de bodem en de box gewoon volgooien met ballonnen....

Ik ben benieuwd of er nog meer tips komen... Kunnen we hier ook wel gebruiken.

4. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    balonnen vind ik wel sneu
    dan schrikken ze zich een ongeluk...

5. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm ik weet precies hoe dat gaat uitpakken bij mijn katten.... Die zitten er dan niet in als ik er ben... en zodra ik mijn hielen heb gelicht...;)

6. Kylie1986

Aluminiumfolie wordt het niet, daar gaan de katten op liggen slapen..

En zal ik hem al deels 'inrichten' zodat ze daar ook aan kunnen wennen?

7. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja... ik weet ook niet waarom die er is, het was een tip die ik hier eerder ergens had gelezen..... ergens kan ik me voorstellen dat als je de box gewoon al vol legt ze er gewoon niet ingaan...

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Die van mij kijken er niet naar om..
    Eentje is er een keer in geweest, er uit gehaald nooit meer gedaan daarna...

Scheelt wel dat mijn katten niet in de woonkamer zijnals ik er niet bij ben maar dan een eigen ruimte tot hun beschikking hebben :)

9. Kylie1986

Dat is bij ons niet zo, de huiskamer is juist 'hun' ruimte. Verder mogen ze niet op de slaapkamers.

10. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    whahahha ik moet zo lachen om dat stukje "... maar zodra ik mijn hielen heb gelicht."

Echt typerend voor mijn katten ook.
    Maar ik vind die ballonnen een goed idee want die van mij weten al dat ze niet van ballonnen houden. Als ze er al 1 zien blijven ze uit de buurt.

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij hebben hem ook vroeg neergezet en er ballonnen ingedaan. Dat heeft niet gemaakt dat de katten er regelmatig inzaten, trouwens. Want toen de baby er was, waren de ballonnen weg en als de baby dan niet in de box lag (wat meestal niet zo was, wij hebben de box eigenlijk echt heel weinig gebruikt...)... dan lag er een kat in te spinnen ;)

Uiteindelijk hebben we de box gewoon afgedekt met een zeil, dat vonden ze minder fijn om op te liggen en zo weerde ik iig poezenharen uit de box. Maar tjee, die zitten verder toch overal, ik denk dat ik er bij de volgende sneller vrede mee heb dat katten nu eenmaal overal gaan zitten waar ze willen. Ik ben niet altijd thuis. Zolang ze niet bij de baby erin springen... dat is de voornaamste zorg, maar dat is werkelijk nooit gebeurd. Onze ene kat was te verwaand om de box te delen, de andere was bang voor de baby. De verwaande diva is helaas overleden vorig jaar, maar we hebben nu een nieuw katertje, en die zou nog geen vlieg kwaad doen denk ik. Hoop ik.

12. Kylie1986

Ik wil ze echt absoluut niet in de box hebben.. één van de katten tobs met (waarschijnlijk) een allergie, wordt behandeld, maar het ziet er niet naar uit dat hij er vanaf komt. Krabt daardoor heel erg, plukken haar en korsten overal..Vind het al erg genoeg, echt niet in de box!

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh nee, dan zou ik dat ook absoluut niet willen hebben :$. Onze nu overleden kat (die verwaande :)) was op het eind ook ziek en snotterde alles onder. Mijn dochter was toen al bijna 2. Maar een baby zou ik echt uit de buurt gehouden hebben, ik vond dat toch niet zo'n fris idee. Nu hebben we twee jonge katertjes die kerngezond zijn en vooral elkaar entertainen, of geterroriseerd worden door mijn dochter, dus ik ga mijn dochter misschien gewoon inzetten als afleiding :D

14. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Onze katten gingen er niet in als de kleine er in lag of als wij er waren, maar wel als wij weg waren. Wij haalden het boxkleed dan altijd even uit de box en hingen het over de rand van de box. Dan heb je geen last van kattenhaar op je boxkleed en in de box.

15. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dan de speeltjes in een boxtas? Dat is namelijk ook een idee.....

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier hebben we hem neergezet toen we hem ophaalden, met 20 weken zwangerschap ofzo al. Vond het wel gezellig staan. Heb toen een oud matrashoes eroverheen 's nachts (alleen dan gingen de katten erin, sneaky bastards). Nu hoeft dat niet meer, ze gaan er niet meer in.

17. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben de box ook vroeg neergezet vanwege de katten(7 stuks). we hadden hem vroeg neergezet zodat als we ze straffen omdat ze in de box liggen dat ze dat dan niet linken met de baby.hij staat alleen niet aangekleed alle speelgoed en boxkleed zitten in een boxtas die aan de box hangt.nu de kleine er is moeten we eerst dan alles in de box leggen dan kan ze er in.hier werkt alluminium foli en ballonen niet vinden ze leuk om mee te spelen.en als we thuis zijn zitten ze er niet in maar zijn we weg dan gaan ze er toch in dat zie ik aan het plastic ondermatje wat er wel in ligt die kapot gaat.dus hier werkt weinig

18. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

13 nov 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de box neergezet zodra ik met verlof ging, dus met 34 weken. De katten vonden het érg interessant en we hebben ze af en toe eruit moeten sturen, maar ze doen het eigenlijk niet echt meer. Nu hebben wij wel twee schatten van beesten en ik hoef maar 'uh!' te zeggen en ze luisteren haha. Heel soms, als we even niet opletten of boven zijn, kruipen ze er stiekem in. Maar zodra ze ons zien rennen ze snel weg. Ze weten het dus.

Dat geldt ook voor de babykamer (die overigens altijd dichtzit, maar helaas vergeet ik heel soms de deur dicht te doen...) En dan ligt er weer een bolletje in de kinderwagen... Zucht.

Ach ja, ze doen het heel goed, moet ik zeggen. En als ze straks een keer in de box springen bij baby, dan is dat zo. Als ik iets niet wil is ze straffen omdat ze bij de baby komen. Dat is volgens mij nooit goed om te doen bij dieren. Uiteraard mogen ze niet op de babykamer komen. Dat is gewoon verboden terrein, maar ook dat weten ze.

19. Kylie1986

Ervaringen genoeg lees ik :)
    Ik ben nu de boel van boven naar beneden aan het schoonmaken en opruimen en wil als ik beneden klaar ben, de box dus neerzetten.

Wat denken jullie? Meteen met boxkleed en speelgoedjes erin, zodat ze eraan kunnen wennen?

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben 'm pas opgezet toen Thirza er al was... En dat was achteraf heel handig, omdat de box toen van begin af aan haar plekje was, en aangezien onze kat niets moest hebben van dat huilende hoopje mens, is het hier nooit zo'n punt geweest om die uit de box te weren.
    Gaan we deze keer dus weer doen, (temeer daar ie deze keer niet op de vorige plek kan, omdat daar nu Thirza's speelhoekje is en de box deze keer vreselijk in de weg gaat komen te staan :().

Deel Deze Pagina