Hallo, Hier in turkije wordt een test gedaan wanneer je voor een tweede kindje wilt gaan om te kijken of de bloedgroepen van de vader en moeder overeenkomen..? Ik weet er ook het fijne niet van maar ik was dit helemaal vergeten en wij zijn dus al aan het klussen voor een tweede kindje. Het heeft er mee te maken dat wanneer de bloedgroepen tegenstrijdig zouden zijn (of hetzelfde?) dan zouden we een vergrootte kans heb op o.a. een gehandicapt kindje. Ik kan me echter niet herinneren dat ik hier ooit zoiets heb gelezen. Wordt deze test in nederland ook gedaan? En is het echt nodig? Mijn man zijn bloedgroep is 0 negatief en die van mij A positief.. We zijn allebei een beetje bang geworden nu..omdat we het dus vergeten waren...mijn man werkt tot savonds dus we hebben nu niet meteen de mogelijkheid om die test te laten doen.. Hopelijk kunt u er wat meer over vertellen.. mvg, Gulay
HOi Gulay, Wij doen deze test inderdaad niet. WIj testen wel altijd het bloed van de zwangere op haar bloed groep om te kijken of je een positieve of negatieve bloedgroep hebt. Jij hebt een positieve bloedgroep. je hoeft je echt geen zorgen te maken! Imke
heel erg bedankt..ik had al een beetje gezocht op turkse sites..en daar stond inderdaad dat het ging om vrouwen die een negatieve bloedgroep hadden en de mannen een positieve.. Maar ben blij dat ik nu ook uit een nederlandse mond heb gehoord dat ik me niet druk hoef te maken..