Kan overgewicht bij de man ook schadelijk zijn voor de zaadcellen? Want mijn vriend heeft wel wat overgewicht...maar ik was benieuwd of dat misschien ook een zwangerschap kon tegen houden omdat de zaadcellen niet goed zijn Misshien een hele rare vraag hoor, maar vroeg het me af en kon het nergens vinden
Volgens mij heeft overgewicht bij een man geen negatief effect op de zaadkwaliteit. Als de zaadkwaliteit slechter is, dan heeft dat vaak andere oorzaken: spatader in balzak, chromosomen, erfelijkheid, niet ingedaalde testikels, ziekte, bepaalde ontbrekende hormonen, enz. Koorts heeft een erg slecht effect op zaadcellen, evenals roken en alcoholgebruik.
Overgewicht kan wel degelijk een negatief effect hebben op de zaadkwaliteit! Slechter sperma door overgewicht Mannen met overgewicht hebben ruim drie keer zoveel kans op sperma van mindere kwaliteit dan leeftijdsgenoten met een normaal gewicht, dat zegt een studie gepubliceerd in het Amerikaanse vakblad Fertility and Sterility. [...] Uiteindelijk bleek dat de mannen met obesitas 3,3 keer meer kans hadden op slecht sperma dan mannen met een normaal gewicht. De proefpersonen met overgewicht liepen 3,4 keer meer risico om weinig sperma te hebben dat recht op zijn doel afgaat. Zij hadden ook 1,6 keer meer kans op veel sperma met een abnormale vorm... Dat de kwaliteit van het sperma verminderd is kan verschillende redenen hebben, waaronder overgewicht. Hoop dat het zo duidelijk is. Groetjes!
Obesitas is wat anders dan een beetje overgewicht hebben. Als je 50 kg overgewicht hebt, zal het inderdaad invloed hebben, anders niet...
Ik heb een boek over zwanger worden en daar staat in dat er nog niet is bewezen dat overgewicht schadelijk kan zijn bij de man, maar waarschijnlijk niet. Dat staat er. Mijn vriend heeft ook overgewicht, dus ik was er ook al benieuwd naar
Mijn man heeft ook een slechtere zaadkwaliteit, maar dat komt door een spatader in zijn balzak en niet door zijn overgewicht. Het is natuurlijk wel zo dat mensen met veel overgewicht vaak ook een ongezonde levensstijl hebben en dat kan wel een negatief effect hebben op de zaadkwaliteit. Roken, drinken en ongezond leven is natuurlijk altijd slecht. Maar als je verder gezond leeft en overgewicht hebt, zou ik me er als man niet teveel zorgen over maken!