Bloeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door noralien, 4 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo,

    Ik heb in september een vroege miskraam gehad. Ik voelde toen echt dat ik een bloeding had (voelde het lopen) en had toen ook meteen behoorlijk wat bloed in mijn broek en een paar toilletpapiertjes helemaal vol bloed.

    Nu ben ik weer zwanger (4 weken pas, maar omdat ik een hele korte cyclus heb zou ik nu wel al 6 dgn over tijd zijn).
    Vanmorgen om 8.00 u werd ik wakker en herrinnerde ik me dat ik gedroomd had dat ik een kleine bloeding had. Toen ik naar het toillet ging en mij afveegde zag ik gelukkig niets. Heel raar, maar om er zeker van te zijn ging ik met het papiertje een beetje naar binnen en toen zat er een beetje roze bloed op het papiertje.
    Daarna nog een keer, en toen zat er helder rood bloed op. Niet een paar druppeltjes, maar gewoon wat bloed.
    Vanaf die tijd is het eigenlijk hetzelfde gebleven (het is nu 11.45 u). Mijn maandverbandje is helemaal schoon en bij het afvegen heb ik ook niets op het papiertje. Alleen als ik een stukje in de vagina ga met het papiertje komt er helder rood bloed op. Maar daar zit natuurlijk ook nog bloed omdat dit er nog niet uit is gekomen.

    Ik weet dat bloedingen in het begin van de zwangerschap voorkomen, maar omdat ik eerder een miskraam heb gehad maak ik me wel zorgen.
    Ik weet dat ik nu nog geen miskraam heb gehad omdat ik veel te weinig bloed heb verloren, maar ben bang dat het misschien tóch nog doorzet.

    Ik weet dat het moeilijk is hier zo een antwoord op te geven, maar zouden dit echt duidelijke voortekenen zijn voor een miskraam of hoef ik me daar op dit moment nog geen zorgen over te maken?

    Verder zou ik graag willen weten of het mogelijk is een vroegere echo te krijgen vanwege deze bloeding en eerdere miskraam en vanaf wanneer dit zou kunnen.

    Groetjes noralien
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Noralien,

    Ik kan me goed voorstellen dat je bezorgd bent.

    Of het voortekenen zijn, het dromen en bloedverlies bij het naar binnen gaan met een papiertje, dat zou kunnen. Maar je onderkant is erg goed doorbloed, en ook daar kan je bloedverlies van krijgen. Ik zou het afwachten en niet al teveel zorgen maken. Let er op en krijg je bloedverlies in je maandverbandje overleg het dan met je eigen verloskundige.

    Een echo, ik zou het overleggen met je eigen verloskundige, zij hebben zeker begrip voor jouw situatie en kijken wanneer het mogelijk is.

    Het is per situatie afhankelijk wanneer je de echo kan krijgen, tussen de 8-12 weken.

    Succes,
    Japke
     
  3. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hoi Japke,

    Bedankt voor je antwoord.
    Ik heb sinds net wel een heel klein beetje bloed in mijn maandverbandje (paar druppeltjes).
    Ik ben nog niet bij een arts of verloskundige geweest omdat ik pas sinds gister weet dat ik zwanger ben.
    Moet ik nu direct contact opnemen met weekendarts of verloskundige?
    En is het raadzaam extra rustig aan te doen en dus ook echt te gaan liggen??

    Groetjes Noralien
     
  4. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Noralien,

    Je moet niks, maar voor jouw ongerustheid en vragen, is het geen bezwaar om je tot je verloskundige of huisarts te richten. Het is voor jezelf zo vervelend en wij, verloskundigen of huisartsen, zijn degene om je daarin advies en instructies te geven.

    Extra rust of gaan liggen is niet bewezen dat het uitmaakt. Als de zwangerschap niet goed zit, zit het niet goed. Als het goed zit, zit het goed.

    Het belangrijkste is als het niet goed is, dat je tijd voor jezelf neemt om erover te praten en het te verwerken. Hoe je dit invult is aan jezelf.

    Succes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina