Op 3, 4 en 5 juni was ik ongi. Op donderdag 3 juli heb ik mijn spiraaltje eruit laten halen (mirena). Hierna ben ik van 5 t/m 8 juli ongi geweest. Dit was een cyclus van 32 dagen. Tijdens de 2 jaren mirena had ik geen duidelijke cyclus, was bijna niet ongi. Inmiddels zit ik vandaag, 11 augustus, op de 38ste dag van mijn cyclus. Ik heb inmiddels twee testen gedaan; 2x negatief. Kan het zijn dat na het verwijderen van de mirena het een tijdje duurt voordat je cyclus weer normaal cq meer regelmatig is? Ik hoop dat iemand zich hierin herkent en wat meer ervaring heeft.
Hoi Tess, inprincipe verandert je cyclus niet door de Mirena. Hoe zag je cyclus eruit voordat je de Mirena ging gebruiken? Misschien dat je dan daar iets uit op kan maken. Ik werd na verwijdering van de Mirena ook direct na 2dgn ongi. Tijdens de Mirena nooit ongi geweest. Ben dus vanaf de eerste keer ongi na de Mirena gaan kijken hoelang mijn cyclus duurt. Voordat ik de Mirena had was het altijd keurig met 28dgn en nu met 26dgn. Als je je zorgen maakt zou ik de huisarts even bellen. Succes! Groetjes, Sanne
hallo dames, ik heb dus ook de mirena laten verwijderen... heb dus 1 week gevloeid (weinig) en ben na 6 weken nog niet ongi.... snap er dus ook niks van. wel was mijn cyclus onregelmatig voor het plaatsen. maar maak mij wel zorgen... heb nog geen test gedaan.... ik wacht nog even af