Hoi meiden, Zoals de titel al zegt. Hoelang blijven jullie door testen? Bij mij gaf de ovulatietest op cd 18 een positieve test en daarna werden de testen lichter. En vandaag cd 21 zie ik bijna geen streep meer op die ovulatietest. Dus nu ga ik er maar vanuit dat ik met die testen kan stoppen en dan wachten tot mijn nod. Of zouden/blijven jullie gewoon door testen tot je nod? Groetjes
Doe je helemaal prima Sheba. Altijd nog effe voor de zekerheid een paar dagen doorgaan na een knal positieve test, want het kan goed zijn dat een eitje later wilt springen. Jij doet het dus voor een eerste keer helemaal goed! Wens je veel geluk in deze ronde...
Dank je honeybeeb Ik snap alleen 1 ding niet. Als ik op cd 18 mijn ei heb dan moet ik ongeveer over 15 dagen ongesteld worden. En 18 + 15 = 33 maar ik zit de laatste paar keer boven de 40 dagen (zie mijn handtekening). Zou ik dan dit keer een korte cyclus hebben dan Ik snap er soms zo weinig van
Als jij een positieve ovulatie test hebt op dag 18 dan springt je ei tussen de 24-48uur. Dat is inderdaad ongeveer 15-16 dagen bijtellen. En dan kun je heel goed een korter cyclus hebben dit keer. Maar soms is het ook zo dat een ei niet direct springt na een eerste positieve test. (waarom, geen idee). Dan probeert je ei het na een paar dagen nogmaals. Vandaar dat je altijd nog even door moet testen na een positieve test. Maar meestal gaat dit goed, en springt je ei binnen de tijd. Ik heb weleens gehad dat ik 4dg achter elkaar knal positief testte. Volgens gyn was het dan zo dat mn ei nog niet wilde springen en het later nog eens probeerde.. Geeft helemaal niets hoor, vraag maar raak hier.
Totdat je een positieve test hebt, daarna kun je meteen stoppen. Het doel is om de LH-piek te traceren, en dat heb je dan gedaan. Verder testen heeft geen zin of meerwaarde.
Jeetje ik zou helemaal gek worden. Loop jij al lang bij de gyn? Ik ben nu jaar gestopt met de pil, maar ben tot op heden nog niet zwanger. Vandaar dat ik ovutesten ben gaan gebruiken om te kijken of ik wel een ei zou hebben... En misschien in januari naar de huisarts wil gaan voor een verwijzing, maar dat vind ik nog een zo grote (enge) stap
Volgens mij heb ik vanmorgen een innestelingsbloeding gehad Heel weinig bruinig verlies in me onderbroekje. Vorige week zondag cd18 (7dagen geleden) had ik een positieve ovutest gehad, ook die dag erg gezellig gehad met mijn kerel. Ik hoop zo dat dit positief is. Nog even blijven duimen draaien!!