Roze veeg is eerste dag menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vanilia, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden,

Ergens las ik dat als je rose constateert op de wc papier dit je eerste dag van je menstruatie is? Dus dan zou je dat moeten zien als dag èèn.
    Ik weet niet of dit dus klopt.
    Ik heb namelijk ook wel eens een rose veeg gehad, maar dan begon het vloeien pas echt na 2 of 3 dagen? Ik begin te tellen vanaf de dag dat ik vloei. Of ik moet een rose veeg hebben en een paar uur daarna dat het vloeien begint, dan reken ik dat wel als dag een (logisch eigenlijk).
    Wat denken jullie? De dag van de rose veeg is dag èèn ook al begin je echt te vloeien na 2 dagen? (dus tussen die 2 dagen geen bloed te bekennen).

Liefs Vanilia

2. mini23

mini23 Actief lid

18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Hoi Vanilia,

Ik reken eigenlijk ook altijd pas vanaf het vloeien zelf. Zie een roze veeg nog niet echt als ongie. Het duurt bij mij vaak ook even voordat het dan doorbreekt.

3. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Volgens mij reken je de eerste dag van je cyclus als je helder rood bloed hebt, dat is mij tenminste verteld :) ;)

4. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Ik zit hier ook altijd een beetje mee. Ik begin altijd dag 1 met bruin (oud?) bloed, de ene keer iets meer dan de andere. Laat in de middag/avond of de dag erna begint het bloed dan rood te worden. Welke dag is dan de eerste dag van de cyclus? Verschillende mensen vertellen verschillende dingen... :-k

5. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    hallo

ik ben in het ziekenhuis bezig met iui en later ivf na 6 jaar klussen :) en in het ziekenhuis tellen ze de eerste dag van je cyclus als je echt vloeit, dus niet dat bruine of rose neej, echt vloeien

hoop jullie hiermee n beetje geholpen te hebben :)

6. Vraagtekentjes

Vraagtekentjes Actief lid

22 okt 2006
    233
    0
    0
    Heb ook geleerd 1ste dag helder rood is nieuwe cyclus! Bij mij begint het roze/bruin ook altijd eerder, maar dan met soms een hele week, en voel ook duidelijk dat roze/bruin ongi echt niet is... Helderrood begint wel soms later op de dag, maar smiddags is het wel 1ste dag, pas 's avonds is het de dag erna pas 1ste dag. Waarom weet ik niet, zegt HA en las het hier ook eens. En buiten dat, heb inmiddels ook geleerd dat bruin weer weg kan gaan (werd posi test, alleen achteraf kwam het alsnog)... Dus zolang geen rood, geen ongi, (en anders wschijnlijk balen natuurlijk ;) )
    Succes!

7. Wishes

Wishes Actief lid

10 feb 2007
    151
    0
    0
    Hoorn
    Nou dan heb ik het lekker makkelijk.. Bij mij niets geen roze veeg, pats boem direct de volle lading donker rood bloed als een lopende gieter eruit ;) (Nja, dit was lichtjes overdreven hihi..)

8. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Hahah! Lekker overdreven!

Nee inderdaad, de 1e dag is de dag dat je gaat vloeien.

En nu heb ik ook weleens gelezen dat als dat 's avonds begint, dat je dan vanaf de volgende dag moet tellen.. Maar dat weet ik dus niet zeker...

9. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    bij mij is t wel, als ik s'avonds ga vloeien dat mn gyn de volgende dag als eerste dag telt :)

10. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Jeetje, ingewikkeld he? Nou eigenlijk niet echt, want ik vond het al zo onlogisch klinken.
    Dus ik reken gewoon lekker de eerste dag wanneer ik echt begin te vloeien.
    Inderdaad verschillende mensen zeggen verschillende dingen..... Wordt je niet echt iets wijzer van :)

Deel Deze Pagina