wat vinden jullie?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Dinky, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Hallo,

Ik ben nieuw hier en ik heb een vraag. ik ben nu 5 dagen overtijd, terwijl ik normaal altijd precies op de dag nauwkeurig menstrueer. Wel heb ik af en toe buikpijn, maar het is ook zo weer verdwenen. Ergens heb ik zo'n gevoel dat er iets aan de hand is. Ik heb absoluut 0% bloedverlies, er komt gewoon niks. Ik heb vanmorgen een testje van de kruidvat gehaald, en nu klopt die test niet (helemaal). In het controlevlakje is namelijk geen lijn ontstaan, terwijl in het vierkante vak (de eigenlijke test) wel een lichtblauwe, maar duidelijke lijn staat. Wat zouden jullie doen? meteen nog een test halen of eerst wachten wat er gebeurt?

Alvast bedankt voor de hulp!

2. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    euhhh tja,ik zou persoonlijk wel weer een test halen ja,..ben ook een ongeduldig typje hihi,..succes hoor!

3. Niet meer actief

Meteen nog een test halen!
    Zeker als je al vijf dagen overtijd bent.
    En laat het hier even weten, ben erg benieuwd.
    Succes!

liefs mara

4. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Betekent het dat de test compleet mislukt is als in het controlevakje niks te zien is?

Ik moet zo naar een heel andere gelegenheid (crematie), maar ik denkkkk dat ik daarna toch nog maar eens ga kijken.. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat er toch iets te zien is in het vierkante venster.

5. Niet meer actief

Ik weet het echt niet. Ik heb nog niet eerder gehoord dat er in het controle vakje niets te zien was. Maar als de test wel een duidelijke streep gaf en je bent overtijd denk ik wel dat je zwanger bent.

liefs mara

6. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Meestal staat het ook in de gebruiksaanwijzing.. als in het controle vakje helemaal geen streep staat, dat je de test moet herhalen

dus ik zou het nog een keertje proberen meid! ;)

7. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Zo ik ben terug.. en heb nog een test gedaan. heel duidelijk 2 streepjes, binnen een paar seconden! hoe kom ik dan aan die buikpijn?!

8. Gusam

Gusam Niet meer actief

waarschijnlijk is die pijn bandenpijn, ik weet het ook verder niet maar wil je wel feliciteren.

XXX Gusam

9. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    ja dank je :)

wanneer moet ik nu contact op nemen met huisarts e.d.?

10. Qwendo

Qwendo Lid

20 apr 2007
    71
    0
    0
    Ja even vertellen dat je zwanger bent.
    Krijg je wat info en wordt je door verwezen nar de verloskundige.
    Succes en gefeliciteerd he!

via matcare.nl kun je goedkope testen bestellen!

11. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik moest gister echt even het nieuws laten bezinken. We (mijn vriend en ik) waren niet echt super aan het plannen, maar we zouden het niet erg vinden zeg maar. En nu is het al zo ver, jeetje :D. Ik ben vandaag als een bezetene gezonde dingen gaan kopen en acuut gestopt met mijn redbullverslaving. Nu las ik dat er wordt aangeraden om al voor de zwangerschap met foliumzuur te beginnen.

Ik heb dat toch nu toe niet gebruikt, is het handig om dat nu alsnog te gaan doen? omdat het 4 weken duurt voordat het echt voldoende in je lichaam zit en dan zijn de eerste 2 maanden al zo ongeveer om (als alles goed gaat natuurlijk)

*bedankt voor de felicitaties trouwens :)*

12. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    @Dinky: proficiat met je zwangerschap.
    Ik zou als ik jou was meteen beginnen met foliumzuur, als je die van Dagravit haalt zit daar naast foliumzuur ook metafolin in, dit is foliumzuur die je lichaam meteen kan opnemen/ gebruiken.

13. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Toen ik hoorde dat ik zwanger was, ben ik meteen begonnen met Gravitamon, heb dat tot de 10de week gebruikt.

En gefeliciteerd nog :D

14. Jompie

Jompie Niet meer actief

Allereerst gefeliciteerd! Ik ben met Gravitamon begonnen toen ik 4 weken zwanger was en ga door tot ca de 12 week.

15. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Okey super, dan ga ik dat halen :).

even een hele stomme vraag hoor, maar.. als ik de symtonen bij velen lees, dan staat er vaak misselijkheid tussen. Ik heb zelf de volgende symtonen:
    veeeel plassen
    gevoel van opgezette buik
    lichtelijk flauw op de maag (niet echt misselijk ofzo)
    ietwat pijnlijke tepels
    veel geborrel in mn buik (darmen)

Nu vraag ik me af.. vanaf wanneer treedt die echte misselijkheid op (als ie komt), want ik hoop natuurlijk dat het me gespaard blijft! Is dat rond deze tijd? of komt dat later? (nu bijna 5 weken)

16. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Haha, wou net zeggen, hoop ook dat die je gespaard blijft!
    Bij mij kwam het met 8 weken en heeft tot de 16de week geduurd, daarna kwam het weer terug bij 25 weken en was weer weg met 32 weken ;)
    Maar ja, daarna kreeg ik erge maagzuur, ook niet bepaald een pretje :(

En voor de rest had ik ook dezelfde symtonen die jij nu beschrijft.

17. Jompie

Jompie Niet meer actief

Ik ben tot nu toe ook niet misselijk geweest op zo nu en dan een vlaag tussendoor na dan, maar zodra ik at ging deze weg. Nu wordt ik alleen misselijk als ik honger gevol negeer, en heb regelmatig honger dus vaak wat eten. Verder heb/had ik een beetje dezelfde symptomen als jij geborrel in darmen is veranderd in moeilijke stoelgang, borsten en tepels zijn alleen maar gevoeliger geworden en sinds klein tijdje lichte hoofdpijn maar gelukkig niet kotsend boven de wc. Nu kan dat nog komen maar hoop dat ik dat stukje kan overslaan.

18. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Dinky, allereerst van harte gefeliciteerd!
    Niet iedereen is misselijk tijdens haar zwangerschap, gelukkig is mij dat bespaard gebleven en hopelijk jou ook.

En over foliumzuur: als je daar nu mee begint is het nog steeds vroeg genoeg hoor.

Ik wens je een hele fijne zwangerschap!

Groetjes, Wendy

Deel Deze Pagina