HCG waarden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Yuni, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Hallo!

Ik heb op 24 december positief getest na onze eerste IVF behandeling, en een paar dagen later werd mijn zwangerschap bevestigd :)

Op de veertiende dag na mijn terugplaatsing stond mijn HCG op 620. Vandaag, op dag 21 na TP staat deze op 14659.

In eerste instantie was ik erg blij met deze waarde, en de verpleegster aan de telefoon was ook erg enthousiast. Maar nu maak ik me zorgen dat dit misschien tè hoog is, dat er iets mis is. Ik heb proberen terug te bellen maar ze nemen niet meer op.

Ik heb ook pas op 25 januari mijn eerste echo en vind dit eigenlijk best lang wachten. Wat als er echt iets mis is?

Waren er nog mensen met zulke waarden waar alles goed is gegaan? Kan iemand me geruststellen? :(

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik heb er geen ervaring mee, maar als de verpleegster enthausiast was zou ik me geen zorgen maken hoor.
    Als het niet goed was hadden ze je dat echt wel verteld.

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    OW!! en
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

4. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    ik had met 5.3 week 2700 en 6.2 17000.
    Het is net wat je lichaam doet qua opbouw.
    Zou me er geen zorgen om gaan maken..

Gefeliciteerd met je zwangerschap

5. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Oke bedankt, ga ik proberen. Ik heb zoveek schrik dat het alsnog verkeerd zal gaan.. Moet echt proberen het wat relaxer aan te kijken :)

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Zijn er meerdere tegelijk teruggeplaatst? Ik heb geen verstand van IVF verder, maar je hCG kan wel sneller stijgen door een meerling zwangerschap.

Ik zou me er geen zorgen over maken, echt niet. Een trage hCG stijging, of een daling, dat zijn zorgwekkende dingen. Bij een EUG (bbz) stijgt hCG ook minder dan normaal. Alleen bij een 'mola' zwangerschap kan je een enorme stijging hebben, is dat waar je bang voor bent? Je kan sowieso even contact opnemen met je gyn.

Ik kan me voorstellen dat je bang bent, maar ik denk dat je vooral ook bang bent om het geluk van de zwangerschap te omarmen. Het is nog erg pril en je hebt daarbij een moeilijk traject achter de rug. Ik was ook zonder zo'n voorgeschiedenis enorm onzeker in het begin, de zwangerschap is dan zo abstract!

Ik heb me tot de eerste echo van alles in het hoofd gehaald, van bbz tot mola. Na de eerste echo, en het horen van het hartje, en zeker toen ik het voelde bewegen, is die angst weer verdwenen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap, je mooie waarden, en probeer voorzichtig te genieten :)

7. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Er werd maar één eitjes terug geplaatst, ik reken dus niet op een tweeling.

En je hebt gelijk. Het heeft meerdere jaren geduurd, ik kan moeilijk aannemen dat het echt zover is en dat alles zal verlopen zoals het hoort.

Ik heb daarnet toch nog even naar de gyn gebeld en die stelde me gerust dat ik me absoluut geen zorgen moet maken... laten we dan maar proberen om dat effectief niet te doen :)

Bedankt Evenstar, en jij ook gefeliciteerd! Ik zie dat het voor jou niet al te lang meer zal duren ;)

8. Trees

Trees Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Je hebt juist hartstikke mooie waarden!

Mijn waarden waren op dag 15 na eisprong, 469 en na 21 dagen ruim 11.000. Iets lager dan dat van jou, maar scheelt niet veel. Ik reken trouwens vanaf eisprong en jij vanaf de TP, dus dat zou ook het verschil kunnen verklaren?! Volgens mijn gynaecoloog was het een waarde om zeer enthousiast over te worden en zie mijn banner. Hij had gelijk ;).

Deel Deze Pagina