Deel jouw indeling van je commode..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Evia, 8 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Ik heb een commode met drie lades en na mijn 20w echo mag ik van mezelf beginnen met het inruimen. Ik heb ook nog een smalle, wat hogere, kast met vijf vierkante lades waar ik ook nog kleding en/of voorraad in kwijt kan. Natuurlijk ga ik vanzelf ontdekken wat handig werkt, maar ik leer ook heel graag van jullie handigheidjes!

Dus: Hoe hebben jullie je commode (-lades) ingedeeld?

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat ik iedere verschoonbeurt gebruik zijn luiers en billendoekjes. Deze wil je bij de hand hebben. Bij mij liggen ze niet in de la, maar gewoon op de commode.

In de la liggen dingen die ik af en toe nodig heb. Billen zalf, en afleidingsspulltjes voor onze knul. Een boekje, een speentje, een doosje waar hij mee kan schudden, etc.

Verder heb je eigenlijk niets direct nodig. De rest kan ook ergens anders liggen.

3. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Wij hebben een tweedehands kinderkamer gekocht. Alles perfect en tip top in orde behalve de commode laden die gaan stroef.
    Ik heb daar mandjes met dingetjes die ik af en toe gebruik.
    Zalfjes, thermometer, nagelschaartje etc. Ook een mandje met sokjes en schoentjes.
    De luiers liggen bij ons bovenop de kast zodat ik er direct bij kan als ik aan het verschonen ben. kast staat naast de commode)
    Billendoekjes op de commode zelf.
    Hydrofielen etc liggen ook allemaal in de kledingkast.
    Ik gebruik de laden eigenlijk vrij weinig.

4. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Ik had 6 lades (3x2).
    Alles bovenop je commode is leuk totdat je baby gaat grijpen en je dus alles kwijt bent. Bij ons dus alleen een doos billendoekjes op de commode de eerste weken, daarna op de plank erboven.

In de lades:
    Bovenin: lade 1 rompers, lade 2 luiers, zalf etc.
    Midden: lade 1 hydrofielen, lade 2 Spuugdoekjes
    Onderin: overige spulletjes.

Kleding had ik in de kast.

5. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Wij hebben ook een tweedehands kinderkamer gekocht en de lades wel even gecheckt. Helaas geen soft-close, maar wel soepele lades en ruim :). Alles wat je nodig hebt tijdens verschonen dus zowiezo in de bovensta la doen is handig lees ik, wel logisch ook. Qua kleding heb ik geen kledingkast, dus zal ik moeten zien of dat prettiger werkt om in de commode te bewaren of in de staande smalle kast. Wij willen het geslacht niet weten, toch denk ik dat dit allemaal prima gaat werken mocht het een jongen worden, maar als het een meisje blijkt te zijn wil je misschien toch ook wel wat hangruimte ;). Afwachten maar...

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb een lekker breed Hemnes commode (ladekast). Aan het voeteneind heb ik de doos met doekjes staan.

Bovenste lade draait om verzorging. Luiers, schone kussenhoezen, zalfjes, olie etc. (ook een reserve pak billendoekjes).

Midden lade met de kleding. Alles behalve de vestjes en de jasjes.

Onder lade alles wat met slapen te maken heeft en handdoeken.

Daarbij heb ik nog een grote hang/leg kledingkast van hemnes erbij. Daar hang ik de jasjes/vestjes. Kleding die nog te groot is. Voorraadpakken luiers ed.

Over een halfjaar moet alles gedeeld gaan worden dus moet ik weer gaan uitzoeken wat het handigste is :p

7. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Dankjullie :D!

8. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Hier dezelfde indeling als Rietje88.
    Alhoewel in de onderste la beddengoed ligt wat nog niet gebruikt gaat worden.
    Hoeslaken, moltons en laken liggen in de staande kast, net als de te grote kleren, hydrofielen en knuffels.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bovenste lade een mand met luiers, mand met verzorgingsspulletjes, mand met haarspulletjes (frutsels, borstel en haarlotion). Klein stapeltje hydrofielen.
    Tweede la pakken luiers, pakken billendoekjes en andere verzorgingsproducten op voorraad.
    Onderste lade reserve kussenhoesen, reserve slaapzakken en reserve beddengoed.

Kleding ligt allemaal in de kast.

10. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Op de commode een mandje met verschoonspul

Bovenste lade: kleding
    Middelste lade: bad en beddegoed
    Onderste lade: voorraad en spullen die we nog niet gebruiken

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Plankje boven de commode billendoekjes, babyolie, vaseline, haarlotion, crème en vitamine druppels.

Op de commode een mandje met luiers (aan de kant van de voeten)

Bovenste lade rompertjes, doosje met geurzakjes voor poepluiers en spuugdoekjes.

Middelste lade boxpakjes, hydrofieldoeken, washandjes en mandje met borsteltje, thermometer, nagelknippertje enz.

Onderste lade mandje met sokjes, schoentjes, voorraad babyolie, shampoo, zeep enz, hoezen aankleedkussen, kruiken.

12. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb een commode met 3 lades.
    Sinds ze is geboren hebben we de indeling iets veranderd om het makkelijker te maken voor onszelf.

Bovenste la
    - Rompers
    - Hydrofielen luiers
    - Open pak luiers

Middelste La
    - Grote hydrofielen
    - Hydrofielen washandjes

Onderste la
    - Voorraad luiers
    - Voorraad billendoekjes

Op de commode
    - Stapel luiers
    - Mandje met verzorgingsproducten
    - Billendoekjes
    En natuurlijk het aankleedkussen maar dat spreekt voor zich.

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb een ikea ladenkast met 3 laden als commode.
    Billendoekjes, zalf en luiers liggen op de commode naast het verschoonkussen.

Bovenste lade: extra luierzalf, extra zeep en shampoo (doet dienst als voorraadlade), medicijnen, speentjes, luierzakjes, etc.
    Middelste lade: Bodies, luierbroekjes en lange broeken (andere kledij hangt in de kleerkast)
    Onderste lade: hydrofiele doeken, dekens, slaapzakken.

14. SJAZS

SJAZS Lid

30 apr 2014
    34
    0
    6
    Ik heb de brede hemnes van Ikea:

Bovenin 4 lades: 1. verzorgingsspulletjes, 2. flessen, kolf, speentjes, bijtringen, voeding bakjes, 3. Hoedjes, maillots, haarbandjes/klipjes, onderbroekjes, riempjes en sieraden, 4. Luiers, luierdoekjes, billencreme.

Daar onder 2 grote lades: 1. Broekjes, leggings, tshirts en rompers. 2. Hydrofielen, spuugoekjes, washandjes, verschoon kussen hoesen.

Daar onder 2 grote lades: 1. Opslag luiers, luierdoekjes, instructie boekjes, baby boeken enz. 2. Dekens en lakens.

Naast mijn commode heb ik zo een net van Ikea hangen waar de sokken, slabbers, schoentjes in zitten.

15. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb het ook zo alleen ik heb nog een plankje boven de commode met al zijn dagelijkse verzorging spul : eczeem zalf , haar lotion etc
    En ik heb een mandje met luiers op de commode staan ipv in de la.

Deel Deze Pagina