welke anticonceptie na implanon?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door oxbow, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet gewoon even niet wat de beste anti conceptie is, ik denk in mijn geval bijna algeheel onthouding, maar daar wordt mijn man niet vrolijk van :D:cool:

Ik heb nu een implanon, maar een libido van nog minder dan 0,0, hij mag zelfs niet meer aan me zitten dat vindt ik vreselijk en ivm slechte ervaringen in het verleden met intimiteit komt dit dan weer naar boven.
    Ook ben ik de laatste tijd niet me zelf meer.

Nu dus op zoek naar een andere anti conceptie, maar wat?

Wat ik een voordeel vind van de implanon:
    - geen menstruatie meer
    - geen hormoongebonden migraine
    - de betrouwbaarheid (al snap ik nu waarom hij zou betrouwbaar is :p:D)
    - nergens aan denken, al vergat ik vrijwel niet

Het nadeel:
    - geen libido meer
    - ik voel me de laatste tijd toch meer depressief (heb wel last van een jaarlijks terugkerende winterdepressie)

Maar wat is dan een oplossing
    Ik kan niet hele goed tegen hormonen, we willen geen kinderen meer, maar sterilisatie vind ik te definitief, het liefst niet dagelijks om moeten denken en ja er kruipt hier een hummeltje rond van 10 maanden die door cerazette heen gekomen is, dus die pil komt er zeker niet meer in.
    Mirenaspiraal is ook geen optie en koperspiraal zal niets worden ivm hevige menstruaties die ik altijd heb.
    Wat blijft er dan nog over?
    prikpil durf ik niet aan want stel je voor dat ik er niet goed op reageer dan zit ik er een half jaar aan vast.

Zonder hormonen komt ik weer terug op 2 keer per maand fikse migraine en daar zit ik ook niet op te wachten, het is zo lastig....
    Enerzijds de hormonen waar ik niet heel goed tegen kan, maar de andere kant zorgt het wel voor een beter functioneren omdat ik niet 2 keer per maand plat lig door de migraine en ook niets meer kan.

Ik geef op dit moment nog wel bv.

Sorry misschien een beetje lang en warrig, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Misschien gewoon een condoom. met borstvoeding zijn er ook niet veel andere opties, dan cerazette en koperspiraal. Je zou de koperspiraal kunnen proberen, misschien valt het toch mee met je menstruatie maar net als cerazette is hij niet zo betrouwbaar als een gewone pil of mirena...lastig....
    Je kunt ook even langs de huisarts om de mogelijkheden te bekijken, wie weet heeft die de gouden tip!

Deel Deze Pagina