gebruik quinny

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door eva33, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Vraagje, ik heb reuma in mijn handen. Voor een kinderwagen is het dus erg belangrijk dat hij gemakkelijk in gebruik is. De koppelingen moeten soepel gaan, dus niet heel hard op een knopje moeten drukken, de spullen mogen niet te zwaar zijn en het inklappen moet ook makkelijk gaan.
    Nu denk ik aan een quinny buzz omdat ik die erg leuk vind.
    Hebben jullie ervaringen voor mij?

Hoe hoog is de reiswieg? Ik vind de buggaboo dus echt te laag.

Groet Eva

2. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben de quinny buzz ook en ondanks dat we hem nog niet nodig hebben vind ik het een hele fijne wagen.

- makkelijk in en uitklapbaar door de gasveer
    - duwstang makkelijk in hoogte te verstellen door 1 druk op de knop
    - spullen die erbij zijn zijn niet heel zwaar
    - duwt erg licht

Kortom een fijne wagen

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hij is op zich wel makkelijk in te klappen maar je hebt er wel wat kracht voor nodig om hem met je duimen naar beneden te drukken in de vergrendeling. Het uitklappen zal geen probleem zijn dat gaat bijna vanzelf.

ik denk dat j het beste in de winkel moet gaan orienteren en wagens ook zelf moet proberen in en uit te klappen. Kijken wat werkt voor jou.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Met Jewe eens. heb hier ook een buzz en het inklappen gaat vrij stroef. je moet met je duimen nog aardig wat kracht zetten om de knoppen in te drukken. maar probeer eens een paar wagens uit in de winkel.

5. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Ik kan de meningen over het inklappen alleen maar beamen. Het indrukken van de knopjes en het eerste zetje vergt wat kracht maar vooral wat handigheid. Als ie eenmaal gaat dan kan je hem met 1 vinger verder inklappen.
    Ik zou dan als ik jou was wel voor de 4 gaan die rijd net wat gemakkelijker en soepeler als de 3.
    De bak is een stukje hoger dan die bugaboo maar is wel iets kleiner.

Ik ga hem nu voor de 2e gebruiken en ben er wel blij mee. Had een 3 maar heb een nieuwe voorvork met 2 wielen aangeschaft....Met name omdat we nu een hond hebben waarmee je dus ook wel eens op wat meer bospaadjes enz komt.

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Wij hebben ook een quiny buzz wel de 4 overigens hij klapt echt super makkelijk uit hij doet het namelijk automatisch als je het hendeltje ervoor los klikt het inklappen gaat wel iets lastiger maar als je eenmaal de slag te pakken heb gaat het ook vrij makkelijk de duwstang is met 1 knop te bedienen en gaat echt simpel, ik zal als ik jou was een keer naar een babywinkel gaan om het eens uit te proberen.

7. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    kan je eerder de maxi cosi mura aanraden

8. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    die vind ik dus helemaal niet gemakkelijk inklappen!

9. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    als ik overigens nu een nieuwe zou moeten kopen zou ik zelf voor de joolz gaan.
    Maar goed je kan idd het beste richting een winkel gaan en ze gewoon even uitproberen!

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik zou even naar de winkel gaan waar je ze kan uitproberen en misschien waar een medewerker je tips kan geven
    het verschilt ook per persoon met reuma in de handen wat ze kunnen en dat kun je zelf makkelijker uitproberen
    ik vind het inklappen van de mura heel makkelijk, het beveiligings systeem ook nu ik het snap
    ik zou lekker gaan testen

11. naomikievit

10 jan 2012
    5
    0
    0
    Directeur van Stichting Watoto Child Care Ministri
    Den Haag
    Ik heb ook een quinny buzz en het inklappen is niet zo soepel en helemaal niet als hij een jaar oud is. Het uitklappen is wel heel fijn. Ook het sturen is niet zo licht als bij andere wagens. Schijnbaar gaat het beter met de All terrain band maar die andere slipt steeds weg in bv winkels en dat moet je bijsturen vanuit je polsen. Ik denk maxi mosi of bv toch bugga boo. Is een fijne wagen vind ik. Beetje lage bak maar heel goed te doen. gr Naomi

12. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    mura vind ik ook erg zwaar! de quinny buzz lijkt me ook niet handig als je reuma hebt door de gasfeer die in de wagen zit. zelf heb ik een stokke en ondanks dat het misschien een zware lompe wagen lijkt is die erg licht. Maar ik denk dat een Joolz ook wel een goede optie is. is een erg lichte wagen en is is klein inklapbaar. dus als ik moest kiezen koos ik een Joolz . succes met het zoeken naar een mooie wagen.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    gasveer heeft daar niets mee te maken. de gasveer zorgt ervoor dat hij automatisch uitklapt. het gaat meer om de knoppen. die moet je met een behoorlijke kracht indrukken en ondertussen kan je met je buik de wagen naar beneden drukken.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    heb je hem wel ene paar x gesmeerd?? die van mij klapte ook zwaar in (2e handjes van paar jaar oud) en die heb ik even gesmeerd en nu loopt hij soepel. staat ook in het boekje dat je hem maandelijks in moet sprayen.

hetzelfde met het standaard voorwiel. halverwege zit een klein gaatje. hier kan je bijv. smeer in spuiten. ik gebruik WD 40. daarna reed hij stukke beter.maar alle terrain wiel rijd helemaal super. vooral op keitjes en dergelijke. schud niet zo.

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wat wij altijd doen inn de winkel is het voorwiel tussen je voeten klemmen en dan de knoppen voor het inklappen duwen dan kun je de hele duwstang mee naar beneden duwen is makkelijker dan hem met je buik naar beneden te moeten duwen.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    heb ik geprobeerd maar vindt ik niet handig:)

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Voor de Joolz moet je nog op een gekke manier kracht zetten hoor, door de duwstang en het frame even naar elkaar te duwen. Ook de reiswieg van het frame halen gaat niet zonder moeite voor je vingers. Voor normale handen is het geen probleem maar met reuma is 't wellicht te zwaar. ( Zitje kan je laten zitten als je hem van je af hebt gedraaid, naar je toe moet die er eigenlijk ook af )

18. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    @suusjeuh Dat zijn voor mij ook niet de redenen waarom in nu voor de joolz zou kiezen. Dat is het design, de hoogte waarop het kindje zit en de grootte van de wagenbak.

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb ook een quinny buzz en zou niets anders meer willen! De reiswieg heeft een mooie hoogte en ook de gewone zit is ideaal. Ook fijn is dat het kindje er op 2 manieren kan in zitten, naar je toe (vooral leuk als ze nog wat jonger zijn) of je van je af. Vind de ligstand van de buzz ook erg fijn bij de gewone zit. Ik vind wel dat hij wat stroefjes in elkaar klapt. Uitklappen niet, dat gaat vrijwel vanzelf als je de beveilig lost haald. Slecht een klein duwtje en hij klapt van zelf uit elkaar. Maar inklappen gaat indd wat stroef, vind dat je er best wat kracht op moet zetten, dus misschien is dat voor jou niet helemaal ideaal..

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    het scheelt al een hele hoop als je er wat smeer inspuit. moet volgens het boekje maandelijks. ik heb het bij die buis gespoten waar de gasveer in zit.

Deel Deze Pagina