mamameer, ik denk het ook... aan de andere kant, we zijn al ruim over de helft Wanna be a mama: Jeetje! Wat heftig zeg, uitval lijkt me doodeng! Ga je dan naar een chiropractor of naar een bekkenbodemtherapeut? Thanks!
Dat maak ik ook zeker op uit je verhaal. Geloof me: ik heb genoeg problemen met zwanger worden/blijven. Maar ik kan me herinneren dat ik een zwangerschap zelf echt geen picknick vond. Maar de baby, daar doe je het allemaal voor!
Ja zo kun je wel alles wegrelativeren. Iedereen moet hier zijn verhaal kwijt kunnen, met respect voor anderen. Het kan niet zo zijn dat je zo'n verhaal niet kunt plaatsen omdat er altijd anderen zijn die het nog zwaarder hebben. Dat is mijn mening erover. Als we allemaal respect en begrip hebben voor elkaar dan blijft dit een forum voor iedereen. Amen.
Dat ik snap ik wel dat je je essentie is. Dat mensen zeggen dat ze je schrijfstijl leuk vinden heeft ook geen toegevoegde waarde. Ik borduurde daar eigenlijk op voort door te zeggen dat ik een andere mening ben toegedaan maar dat ik je wel een fijne zwangerschap wens.
Gefeliciteerd nog met je zwangerschap! Ik wilde in eerste instantie eigenlijk meer typen maar dit topic is me al gaan irriteren door sommige reacties.
Misschien ben je een beetje teveel op je naadje Bolleke83? Want mijn insteek is alles behalve om iets weg te relativeren. Feit blijft dat de lounge een plek is waar zwangerschap, kinderen e.d. NIET worden besproken. Juist omdat het een forum voor iedereen is en er best rekening gehouden mag worden met elkaar. Nu wil ik zeker niet stellen dat ik een heilige ben of ben geweest op ZP. Maar je snapt vast wel wat ik bedoel. Desalniettemin complimenteer ik TS op haar leuke verhaal
Klopt, zag nu pas je latere reactie. En ik had niet door dat je het had over de Lounge op het forum. Kan m nu plaatsen, dat je het niet in het algemeen bedoelde...
Je schrijft inderdaad erg leuk! Ik begon met lezen en kon niet meer ophouden. Vond het zelfs jammer dat het stopte . Ik wil je veel sterkte wensen tot het einde van je zwangerschap! En dat je daarna flink mag gaan genieten van je gezinnetje!
Ja dit!! Ik had echt een k** zwangerschap, geweldig zoontje nu daar niet van maar echt zwanger zijn vond ik echt niet leuk... Ik moest zo vaak spugen ik had een methode om makkelijker te kunnen spugen.. Ik werd echt overdonderd met migraines waar je u tegen zei.. En dat van het begin tot het eind.. Nadat ik bevallen was, want mevrouw de vk die mijn bevalling leidde vond zo nodig dat ze me vol moest gooien met opwekkers bij al 8 cms had ik daarna dus ook dat ik naar de bekken fysio moest en dat ik alles maar voorzichtig aan moest doen.. Zo'n stuiterbal als dat ik ben, kon ik daar zoals verwacht ook al niet om lachen.. En ik had ook nog eens honger en toen kwamen ze mij doodleuk vertellen dat ik geen crap mocht eten voordat het geval het aan de achterkant opensprong.. Ik had het gevoel alsof ik een of andere operatie had gehad en geen kind! Dan kunnen mensen wel leuk gaan roepen maar dat hoort erbij.. Sommige mensen hebben gewoon makkelijke zwangerschappen.. Wel of geen zorgen.. Als er iets niet goed gaat is dat gewoon niet tof en al helemaal niet als je die vooraf gaande zorgen ook nog eens had.. Ik hoop echt dat de tijd wat sneller zal vliegen, begin inderdaad met bloggen want je schrijfstijl kan ik enorm waarderen, ik wens je het beste voor de rest van de zwangerschap en hopelijk mag alles erna eens meevallen!
Waarom zou je wel mogen zeggen dat het fantastisch is geschreven, zo knap en weet ik wat allemaal meer, maar niet mogen zeggen dat het niet jouw schrijfstijl is? Dát vind ik vreemd. Buiten het feit om dat dit topic in de verkeerde hoek staat en de inhoud, al dan niet te lezen met een knipoog, voor een aantal hier heel hard aan zal komen. Sterkte met je zwangerschap, dat gaan 17 verdomd lange weken worden.
Oh zo bedoelde warboel het dus ook.... Och dat wist ik echt niet.... Kan ik een beheerder vragen of ze het kunnen verplaatsen? Edit: Al verplaatst zie ik
Justme1974, daar gaat het hele verhaal toch niet over? Over mijn schrijfstijl.... Net als dat mensen tegen mensen die zij mooi vinden zeggen dat ze knap zijn, hoef je toch ook niet tegen mensen die jij lelijk vindt te zeggen dat je ze lelijk vindt. Maar goed, ik vind het jammer, daar ging het helemaal niet om... Het gaat om mijn verhaal en als mijn schrijfstijl dan bestempeld wordt als gemaakt en populair vind ik dat gewoon niet leuk.
Ik heb heel smakelijk gelachen om je schrijfstijl en om de herkenbaarheid. Die roze wolk heb ik ook nooit gehad.. ja de eerste 5 dagen na de positieve test, en toen begon Het Grote Kotsen (zo noemen wij dat thuis maar, want hoewel het nu best grappig is, vond ik er toen geen bal aan). De eerste 16 weken constant overgegeven, 10 kilo afgevallen (dat was dan wel weer fijn), daarna in één klap niet meer misselijk maar toen kreeg ik er bekkeninstabiliteit voor terug. Ik doe in mijn vrije tijd (ik werk nu nog 30 uur ipv 45) bijzonder weinig wat enige beweging inhoudt, ga braaf elke week naar de fysio en doe mijn oefeningen, maar ik moet zeggen: ik had me zwanger zijn helemaal zo niet voorgesteld. Ik vind er zelfs geen klap aan. Natuurlijk is het leuk als ik de baby voel trappelen, tenzij het voelt alsof hij mijn volle blaas als trampoline gebruikt, of ik probeer te slapen en steeds wakker word van het geploepploepploink in mn buik. Kleertjes en spulletjes kopen vind ik ook leuk. Maar verder is het mijn hobby niet hoor, zwanger zijn. Ik hoop dat bevallen me wat beter afgaat, en mocht dat ook niet zo zijn.. dan krijg ik ongetwijfeld het knapste, mooiste en intelligentste kind op aarde en ben ik een geboren moeder. (positief blijven hè). Blij dat je goed kunt relativeren, want dat wordt je wel een beetje aangepraat tegenwoordig hè.. zwangere vrouwen strááálen allemaal en het is het mooiste gevoel op aarde. Dat ruikt naar marketing, vast verzonnen door een vent
Haha je hebt het een klein beetje over jezelf afgeroepen door de zelfspot en humor in je verhaal. Maar ik wil je even laten weten dat je niet de enige bent voor wie zwanger zijn geen roze wolk is. Zal je niet vervelen met mijn lange verhaal, maar hier is het elke dag nog spannend. Zet m op de komende weken!!
Zoals je er nu achter komt dat zwanger zijn niet alleen maar leuk is, kom je er straks ook achter dat een baby niet alleen maar leuk is Alle negatieve dingen horen erbij, er is vaak weinig aan te doen en ze gaan meestal vanzelf weer over. Ik lees het blog Me-to-We | Voor ouders met een leven, ik denk dat jij ook wel kan lachen om de verhalen van Vala en haar twee 'terroristen' :-D
Ach ja, op dit soort fora komen allerlei soorten mensen. Lieve, leuke, vriendelijke, empathische, hormonale, prettig gestoorde, minder prettig gestoorde etc. etc. Ik zou de droeftoetende tirades lekker negeren en gaan bloggen! Heerlijk leesvoer wat mij betreft En on topic: ik heb mijn vorige zwangerschap pas vanaf 31 weken lopen stuntelen met ischias en fors oedeem in alle ledematen. Kan me voorstellen dat je in staat bent je arm eraf te rukken alleen maar om iets te hebben om mee te slaan:x
Zo ontzettend herkenbaar dit! Ik heb mijn halve zwangerschap verslapen op de bank en de andere helft heb ik mijn rug vervloekt. Zelfs zonder bekkeninstabiliteit kon ik nauwelijks lopen (je gebruikt je rug dus echt voor alles wie had dat gedacht?) Iedereen die bij mij begon met de standaard je krijgt er zoveel voor terug speech die kreeg een klap. Dat is later pas daar heb je nu, al zittend op de bank en je stierlijk vervelend, geen bal aan. Succes de komende weken daar op de bank en hou de moed erin! (en hoop dat je niet na je bevalling ook nog eens een paar weken aan de bank vastzit omdat je kind nergens anders slaapt dan op jouw buik )
Ik heb ook niet 9mnd (nou ja, 9 en halve bijna) lopen juichen. Eerste trimester ontzettend depri geweest, dwanggedachten en ik was agressief, bijna m'n collega over de balie getrokken. Dit mn omdat ik moest stoppen met mijn ADHD-medicatie ivm zwangerschap Tweede trimester misselijk en ochtendbraken Derde trimester incontinent en doorslaapproblemen. Ik vind zelf dat mijn zwangerschap niet heel zwaar was ofzo, ik ben bv wel blijven fitnessen tot 41wk, maar het is ook weer niet zo dat ik op een roze wolk zat. Ik was wel blij toen ik niet meer zwanger was. Hoewel de incontinentie niet verdwenen is (tgv verzakking)