pittig inderdaad! Hier was de eerste ook echt geen pretje. Vanaf 18 weken volop pijn van mijn bekken. Wil je dan ook de tip geven om naast de fysiotherapie ook naar een osteopaat te gaan. Deze kunnen werkelijk iets met de stand van je bekken, waardoor het minder pijnlijk wordt. Ik kon na een bezoekje nog geen afstanden lopen, maar iig binnenshuis en in een straal van 10 minuten mezelf pijnvrij bewegen. Dat hield in het begin met rust erbij een week of 2-3 stand en tegen het eind een ruime week. Maar dat heeft het nog wat dragelijk gemaakt. Mocht je in de buurt van Steenbergen (nb) wonen kan ik je nog wel een goed adresje geven. Mijne fysiotherapeut deze keer (ben gelijk gegaan toen ik zwanger bleek ter uitstel/voorkomen) gaf ook aan vaak samen te werken met een osteopaat omdat ze echt andere dingen kunnen. Sterkte! En weet dat het bij een tweede niet ook zo hoeft te gaan. Hier een duidelijk betere zwangerschap (al begint mijn rug langzaam wel te vervelen)
Jemig zeg, wat een verhaal. Ik kreeg er kippenvel van... Wat ontzettend sterk en dapper dat je door bent gegaan met IVF en zo toch nog je man terugziet in je kinderen. Echt respect voor je. Wel vreselijk naar dat je in een rolstoel zat, ik ben er hier ook een beetje bang voor als het doorzet zoals nu... Maar wie dan leeft wie dan zorgt...
Ik ben altijd oprecht blij als vrouwen stralen over hun zwangerschap en die roze wolk ervaren. Fijn hoor, dat er vrouwen zijn die het zo mogen ervaren. Maar... ik was er zeker geen van. Zwanger zijn betekende voor mij: doodmoe zijn, vreselijk ziek voelen, veel pijn en ongemakken hebben en (zeer) vroegtijdig in ziektewet belanden om er pas na bevallingsverlof weer uit te komen... Was echt een vreselijk oud wijf dat niets anders kon dat op bed/bank hangen. Helaas werd het bij mij iedere zwangerschap erger, heb echt afgezien. Veel sterkte TS! (maar ik moet wel zeggen, hoe ellendig ook, als ik nog een kind zou willen dan hield die 9 maanden ellende mij niet tegen. Vastberaden zou ik me er dan nog een keer door heen worstelen, vloekend, kotsend en huilend ... Want wat je er toch voor terugkrijgt )
MI87, DEAL! Haat die dingen he.... ik wil ZO graag een cup erbij Maar ik ging er gewoon vanuit dat het zou gebeuren, maar nee dus... Bouwjaar1979, ja die mannen zijn daar wel blij mee.... Lijkt me heerlijk om nog wat te kunnen doen, ik dacht eerst aan zwemmen, maar weet niet of dat lukt. Shally... Waarom schuldig? Omdat je in je eigen ogen niet dankbaar lijkt? Herkenbaar hoor.. maar het is nergens voor nodig. Het betekent niet dat wanneer je nu eindelijk een goeie zwangerschap hebt dat je dan niet af en toe even mag klagen omdat je ergens last van hebt toch? Lumiere, het lijkt me echt naar om daar totaal geen controle meer over te hebben. Ik had het van de week, zat voor de wasmachine op mijn knieeen de was erin te doen en toen moest ik niezen. Lachen man... broek nat.... -_- Hippie Mama, haha heerlijk toch dat je er fluitend doorheen ging! Ik ben jaloers (zal niet slaan), ook nog een (voor zover dat fijn kan zijn) fijne bevalling gehad? Mel78, absoluut! Het is gewoon fijn om het even kwijt te zijn en daarnaast te weten dat je niet de enige bent... Esje33, ook al geen geluk gehad met de zwangerschappen dus.... Tuurlijk overheerst dat gevoel, maar soms even een zwart momentje... Wordt vanzelf donkergrijs, lichtgrijs en uiteindelijk zelfs weer wit Sterre01, dankjewel! Lief van je.... Rolstoel, wat vreselijk lijkt me dat.... Zelf aangegeven of werd het je opgelegd? Omdraaien in bed is inderdaad echt een toestand, daardoor slaap je gewoon ook slecht. Alsof je nu maar alvast moet gaan wennen aan gebroken nachten... Luuz, jeej nog een lotgenoot 3 weken geen therapeut, ik ben er nu 2 weken weg en ik kan wel janken. Maar ja meer dan oefeningen geven en af en toe even uit elkaar trekken kan ze niet doen. Binnenkort maar even een uit-elkaar-trek-sessie plannen, want dan loop ik vaak wel weer een stuk beter Regenboog86, laat je alsjeblieft niet afschrikken hoor.... Ik ben gewoon even gal aan het spuwen. Succes als jullie er voor gaan straks, spannend! Wat een goeie tip Fortunae, dat ga ik eens uitzoeken hoe het zit met verzekering. Fijn ook te weten dat de tweede beter ging, dat geeft de burger moed. Kache.... klinkt ook niet echt prettig... Hier dus ook vroeg de ziektewet in (volgens mij 13/14 weken) Maar je had het er dus wel voor over Ik hoop dat het cliché gewoon ontzettend waar is, ik heb er heel veel zin in
Leuk geschreven! En wat blijf jij positief in zulke situaties. Even kort mijn ervaring, 1e zwangerschap bbz ook in eierstok (dit blijkt erg weinig voor te komen), daarna snel aangeteld maar miskraam (vruchtje kwam af) na 2 weken kijken of alles schoon was en zat er nog een baby! Dus waarschijnlijk tweeling. Gezonde dochter nu bijna 1 jaar. Nu weer zwanger (6wk) maar ontzettend druk gemaakt of ie wel op de goeie plek zat. Ik merk door alles dat je wat minder kunt genieten. Het is allemaal zo anders als je weet wat er mis kan gaan. En die roze wolk geld nou eenmaal niet voor iedereen en daar is niks mis mee!
What to expect staat inderdaad op Netflix en als ik jouw verhaal zo lees zal je er vast smakelijk om kunnen lachen Ondanks dat jouw verhaal echt heftig is heb ik het met een glimlach gelezen. Op zich is inpakpapier best een prima manier om met je frustraties om te gaan toch Ik hoop inderdaad voor je dat die roze wolk na je bevalling komt!! Want een zwangerschap duurt 'maar' 9 maanden maar moederschap duurt nog je hele leven! X!
Hah, dat zou inderdaad zomaar eens de reden kunnen zijn dat ik 4 jaar na onze 1e dochter pas de kriebels kreeg voor een 2e 1e zwangerschap was voor mij ook een drama, ik zal jullie mn lijstje met problemen besparen.. Deze zwangerschap ben ik in ieder geval relaxter, dat scheelt al een stuk. Daarvoor in de plaats heb ik nu wel bekkeninstabiliteit, rugproblemen en zwangerschapsdiabetes (waar ze me helaas veel te laat op hebben laten testen, dus ik ben ook nog eens heel erg boos). Maar het is voor een goed doel en zolang de kleine het goed doet onderga ik het allemaal met liefde Maar een roze wolk? Neuh.... ik leef toe naar de bevalling!
Hihihi ja pippers, mijn bevallingen zijn ook nog dragelijk 😊 nou ja... Mijn eerste wat minder omdat ik zelf verkrampte, daardoor het proces tegenhield en uiteindelijk met TWEE KNIPS! en een hoop geduwd op mijn buik ( maar op mijn verzoek zonder vacuüm of tang) bevallen van een 8 ponder. De andere twee bevallingen waren daarna een makkie 😉 Gewoon goed naar mijn lichaam geluisterd en in mijn eigen zone gegaan. Hoop dat mijn vierde er gewoon uitplopt�
Hey pippers digiknuffel voor jou! Wat een bak ellende heb je over je heen gekregen zeg en ook ik moet eerlijk zeggen dat er voor mij niet zoiets bestaat als een roze wolk.. Ik hoop dat er toch kleine momentjes mogen zijn dat je wel van de kleine in je buik kan genieten! Toch heb ik ook weer van je manier van schrijven genoten!