Zouden jullie mij kunnen helpen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door naampje, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    Hallo dames!

Heb denk ik een hele gekke vraag.. maar nu ik net zwanger ben begin ik heeel erg te denken,. straks is er een kindje en wat dan met ons?

We willen al zoo lang een kindje en nu ik zwanger ben heb ik het idee dat het straks allemaal zooooo anders is. gaat het dan nog wel goed met ons, hebben we nog wel tijd samen met zn tweeen?

( tuurlijk weet ik dat de baby als eerste komt en dan gaat bij ons ook zeker gebeuren maar vergeten we onze relatie dan niet..)
    Mijn vriend zegt dan altijd tuurlijk niet enzo maar hoe ervaren jullie dit?
    is jullie relatie nog steeds zo goed en leuk en hebben jullie nog tijd samen voor elkaar van elkaar te genieten enleuke dingen te doen?

bedankt voor jullie advies alvast,

liefs naampje

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij hebben nu wel weer tijd voor elkaar, maar minder dan eerst, en je moet alles plannen. We kunnen niet meer op zaterdagmiddag zo de deur achter ons dichttrekken en lekker gaan shoppen aan de andere kant van Nederland. De spontaniteit gaat er wel een beetje af, maar wat je ervoor terugkrijgt is dat je samen de liefde voor je kind deelt. Dat is zo'n verrijking van je relatie, echt waar.
    De eerste maanden staat je relatie echt op het tweede plan, maar die aandacht voor elkaar komt wel weer terug als je kindje wat ouder wordt. Dat is bij ons nu al, en mijn zoontje is nog maar 8 maanden.

3. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Ik moet zeggen dat de kleine eigenlijk helemaal niet zo veel heeft veranderd. Het is inderdaad goed plannen en organiseren. En het hebben van een goede oppas (bij ons de oma's) en het ook kunnen weg brengen van je kleine. Ons zoontje is nu 2,5 maand en we zijn al paar x hapje gaan eten enzo. De sex staat bij ons wel even op lager pitje, dat vind ik wel even jammer. Maar voor de rest is het samen krijgen van een kindje wel echt een aanvulling op de relatie. En wat je zegt van je kindje op de eerste plaats. Dat is wel zo natuurlijk, maar mijn partner en ik vinden ons als eerste belangrijk. De kleine is een aanvulling op onze relatie dus wij zijn zeker net zo belangrijk!

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi Naampje,
    nu je zwanger bent is er natuurlijk No way back! en dat kan beangstigend zijn en voor doemscenario's zorgen.
    Onze relatie vind ik veel mooier geworden sinds de kleine er is.
    We zijn allebei heel trots op ONS kind, hij is vaak onderwerp van gesprek. we spelen heel vaak samen met de kleine en genieten dan erg van hem. ik ben ook erg trots op hoe mijn man omgaat met onze kleine, hij kan zo lief en leuk met hem spelen. Ik had dit van te voren nooit kunnen bedenken: hij die geen poepluier wilde verschonen van zijn neefjes of nichtjes hihihih
    Daarnaast waarderen we de vrije tijd nu erg die we `over` houden. Als de kleine eens vroeg gaat slapen of juist lekker lang blijft doorslapen, dat is echt genieten dat we ons eigen ding kunnen doen, of samen iets leuks kunnen doen, samen zonder kind.
    Wij hebben samen een moeilijke start gehad, zo`n start kan je relatie dus maken of breken.
    groetjes

5. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Hoi,
    Ik snap wat je bedoelt. Wij zijn de laatste weken voor de bevalling ook nog vaak uit eten geweest, om er nog even lekker van te genieten. Nu onze kleine man er is, is het super genieten en zeggen we vaak tegen elkaar, hoe was het voordat hij er was. Maar het is wel plannen! Mijn man zit erg druk met zijn werk, dus soms leven we compleet langs elkaar heen, als hij thuis komt, eten en allebei op tijd naar bed. Je moet dus bewust tijd voor elkaar vrij maken en niet verder gaan zoals je altijd deed. Wij hebben wel een vaste avond in de week oppas (over een paar weken), zodat we die avond samen hebben, wij gaan dan lekker sporten en naar de sauna samen.

Ons mannetje heeft veel gehuild in het begin en dat kan soms wel voor wat irritaties zorgen. Je wordt allebei wat sneller geïrriteerd en moet oppassen dat je aardig blijft tegen elkaar. Wij gaven elkaar dan even wat ruimte, even lekker shoppen en dat de ander zorgde voor ons mannetje.

En je hebt samen iets waar je super van kunt genieten. Gister zaten wij met zijn drietjes op de bank, onze kleine man lekker wakker. Heerlijk, iets mooiers dan dat is er echt niet hoor! Vooral gaan genieten!

Liefs,
    Sam

6. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hoi naampje,

ik ken het gevoel. Ik dacht toen ik zwanger was ook de hele tijd, oh jee en nu???

Nu is de kleine er (11 weken vandaag) en we gaan a.s. weekend met z'n 2tjes lekker naar A'dam, 1 nachtje lekker weg met z'n 2-tjes. Heb er echt veel zin in. Voor ons is het de 2de keer dat hij uit logeren gaat.

Ik denk dat het er gewoon aan ligt hoe je er zelf mee omgaat en of je baby een beetje makkelijk is. Die van ons is heel makkelijk (gelukkig) en dus hebben wij de avonden al vrij. Hij gaat om 7 uur naar bed dus dan kunnen we lekker met z'n 2-en op de bank (wat we voor die tijd ook al deden).

Maar als je kleintje veel huilt of moeilijk slaapt dan wordt het al anders denk ik. Terwijl je dan juist meer behoefte hebt aan wat tijd voor jullie zelf, kan ik me zo voorstellen.

Het blijft sowieso iets waar je samen aan moet blijven werken, nu alleen wat geplander dan eerder. En geloof me, voor ons is er niets meer genieten dan met z'n 3-en in bed liggen en samen lekker kletsen met die kleine man.

Dus het komt allemaal wel goed hoor!!!
    Geniet nu eerst maar van de zwangerschap, want dat ben ik vergeten te doen;)

7. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik vond het best moeilijk bij onze eerste. Manlief ging weer lekker aan het werk en ik zat vast aan een kleine waaraan ik me moest aanpassen. We hebben toen wel eens woorden gehad. Mijn man heeft een eigen zaak en had het erg druk, ik voelde me niet gesteund. Maar dit alles was maar een fase. Je moet met zijn tweetjes een nieuwe weg vinden en als je een goede relatie hebt dan lukt dat wel. Nu hebben we drie kids en ik vind het heeeeerlijk! Het komt vanzelf goed dus....

8. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Het heeft ons alleen maar dichter bij elkaar gebracht vind ik!
    En ik vind helemaal niet dat we geen tijd meer voor ons tweeen hebben....Wij genieten veel met zn 2tjes van de kleine meid! En als de kleine meid op bed ligt hebben wij tijd voor ons zelf... Maar ik werk nog niet veel! Ik denk dat als ik straks weer wat werk dat het die dagen toch wel anders zal verlopen! Want ja in huis moet ook nog genoeg worden gedaan..

En het is idd wel eventjes wennen dat je niet meer zo de deur uit kan stappen, maar dat word al heeeel snel normaal !
    Komt helemaal goed! Ga lekker genieten van je zwangerschap!

9. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook af en toe wel iets meer om rekening mee te houden. Niet zozeer met de kleine, maar wel met elkaar. Mijn man kan best veel dingen voor zichzelf doen, aangezien we alleen maar oppas nodig hebben als ik werk en dan is manlief ook nog wel eens vrij. Hij kan dan lekker wat gaan doen. Maar ik ben nu al 4 maanden alleen nog maar weggeweest met de kleine. Ik heb nog geen uurtje voor mezelf gehad. Maar daar praten we over en dan is het weer goed, dan houdt hij er weer ff rekeing mee en zorgt dat ik eens wat leuks kan doen. Het wordt nu wel telkens makkelijker hoor en onze relatie is verder super goed, dus we komen er wel. En sinds deze week heb ik weer lekker de maandagavond voor mezelf, want ik ben weer begonnen met trainen met de hond. En die heeft het af en toe ook zwaar hoor. Moet toch de aandacht verdelen. Dus de maandagavond is helemaal voor de hond. Dan gaat alle aandacht naar haar en ik kan me ook even lekker ergens anders op concentreren en dat maakt alweer een hoop goed. Ach, en manlief is ook zo lief voor de kleine en als ik die 2 zo samen zie, dan smelt ik. En zaterdag gaat hij voor me koken en we gaan nog uit eten enzo. Dan gaat de kleine naar mijn moeder en hebben wij tijd voor onszelf.

Als je maar gewoon lekker veel blijft praten, dan komt het helemaal goed.

10. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi,
    Hier was het in het begin wel even moeilijk, vooral doordat er heftige dingen waren gebeurd en dan ook nog eens een groot gebrek aan slaap door nachtvoedingen. (sommige mensen kunnen daar tegen, maar ik word daar heeeeel sacherijnig en onredelijk van en ook mijn vriend wordt er niet echt leuker door ;))

Maar na een paar weken werd het weer leuk en het is nu fijner dan ooit. Zoals al meer gezegd hierboven, je groeit naar elkaar toe en hebt samen zoiets moois! Ik ben nu weer zwanger en nu zijn we daar veel meer dan de vorige keer samen mee bezig, we zijn echt een team geworden.

11. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    voor mij is het heel anders. toen ik een relatie kreeg, kreeg ik er ook een stiefzoontje in het weekend bij. dus ik kon al gelijk wennen aan een kindje. hij was bijna 4. Tien ik zwanger was dacht ik wel even van: straks heb ik er elke dag een kleintje bij.
    Maar dit was al snel weg. en je moet idd alles plannen, maar onze relatie is er vele malen sterker door geworden! anders, maar zeer fijn en mooi!

Deel Deze Pagina