wat te doen met navelpiercing?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babsien, 4 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsien

Babsien Niet meer actief

Hi dames, wie van jullie had/heeft een navelpiercing en wat hebben jullie ermee gedaan tijdens de zwangerschap? Ik ben nu 11 weken en dus nog geen dikke buik. Heb altijd geroepen, als ik zwanger ben gaat ie eruit! Maar nu merk ik dat ik er stiekem best wel een beetje moeite mee heb, hij is zo mooi gezet en ben er altijd heel blij mee geweest. Tuurlijk denk ik ook, waar heb ik het over, hoe belangrijk is het (not) haha. Bij een vriendin van mij issie echter erg gaan uitgroeien en ontsteken toen ze een dikke buik kreeg. Nu weet ik dat er ook zwangerschapspiercings zijn maar deze kunnen volgens mij ook irriteren? Ik denk dat ik de piercing er dan toch maar uithaal, maar wat is een goede tijd? Zodat ie nog mooi kan dichtgroeien zonder dat mijn buik erg gaat uitrekken. En kan ie dan na de bevalling opnieuw erin?

2. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    De mijne hebben ze er met een tang uitgeknipt toen ik.rond de 22 weken was. Stond echt niet meer hahaha nooit meer in gedaan had een flubberbuik :(

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik heb van de week afscheid genomen van mijn navelpiercing.
    Navel begint naar buiten te komen en daardoor zat de piercing gewoon niet lekker meer.
    Jammer maar het is niet anders.

Ik zou zeggen draag hem tot het niet meer comfortabel is.
    Je merkt vanzelf wanneer je huid gaat trekken.

Er zijn ook meiden genoeg die hem de hele zwangerschap in kunnen hebben dus wacht het gewoon af.

4. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ik ben ook wel benieuwd naar die zwangerschapspiercing dus ik lees mee :)

5. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik heb tijdens mijn zwangerschap wel mijn navelpiercing behouden. Ik ben toen al vrij snel overgestapt naar een zwangerschapspiercing. Volgens mijn verloskundige (toen) zijn die van helemaal plastic het beste, omdat deze dus super flexibel zijn. Deze heb ik toen dus ook gekocht. Ik heb hier helemaal geen last van gehad, geen irritaties of ontstekingen oid. Ook niet aan het eind van de zwangerschap :)

Ik vond het zonde om mijn piercing eruit te halen, ik vond hem nog veel te mooi. Achteraf ook geen spijt van. 2 zwangerschappen achter de rug en hij zit er nog altijd in ;)

6. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Ik heb hem in mijn eerste zwangerschap eruit gehaald. Vond het toen wel klaar met dat ding op de een of andere manier, hoorde gevoelsmatig gewoon niet meer. Heb hem ook niet meer gemist.

7. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Iemand een idee waar je leuke zwangerschapsnavelpiercings kan kopen ?

8. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hallo

Ik heb mijn piercing ook niet uitgedaan. Ik vind hem ook gewoon te leuk. Heb wel een zwangerschapspiercing. Heb gewoon op Google zwangerschapspiercing ingetypt en daar heb ik er 1tje besteld. Ik merk wel dat hij nu precies wat strak begint te zitten. Maar voorlopig hou ik hem zeker nog in...
    Als je je niet lekker voelt bij het feit hem uit te doen hou je hem toch gewoon lekker aan. Als hij gaat vervelen kan je hem nog gewoon uitdoen.

Groetjes

9. Babsien

Babsien Niet meer actief

Ik dacht, misschien is het wel een goede tactiek om de piercing er binnenkort uit te halen, nu ben ik nog slank, dicht laten groeien en dan na de bevalling weer laten piercen..of kan dit niet in littekenweefsel? Ik ben een beetje huiverig voor een zwangerschapspiercing, bang dat t gaat irriteren of ontsteken en als ik dat ga afwachten krijg ik misschien wel een lelijke plek daar. Vind mijn buik ook zo lelijk zonder piercing. Nooit gedacht dat ik hier best wel moeite mee zou hebben haha.... Ik heb nog even om er over na te denken en t helpt dan wel als ik jullie ervaringen hoor!

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier eruit gehaald met 17 weken of 18 geloof ik. maar weet van de vorige keer dat dat geen probleem is om hem er daarna weer in te doen. desnoods een stretchnaald 1.6mm halen :)

11. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Mijn navelpiercing is er enkele maanden voor mn zwschap uitgegroeid maar het litteken dat er zat is nu 2x zo groot door het oprekken van mn buik.. Was mooi dichtgegroeid maarja je huid rekt uit dus het littekenweefsel ook. Ik wou hem opnieuw laten zetten maar nu twijfel ik.. Zou dan ook als ik jou was piercing laten zitten tot t niet meer goed voelt en dan als je bent bevallen weer erin. Zo snel groeit ie toch niet dicht en dan heb je geen litteken :)

12. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Ik heb nieuwe zwangerschapspiercings te koop. Bij interesse stuur me maar een pbtje, dan stuur ik de info en foto.

13. Keep

Keep Lid

5 mei 2014
    61
    0
    6
    Vriendin van mij had toen een zwangerschapspiercing gekocht maar ze vond het niks, heb je een mooie bolle buik, zit er zo een piercing op...

Een andere vriendin van me heeft hem met 20 weken eruit gehaald, nu ze bevallen is kon ze gewoon haar piercing weer in! Was niet dicht gegroeid!

Dat hoop ik dus ook te hebben.. Haha heb hem al 12 jaar, heb hem met 18 weken eruit gehaald, ik persoonlijk vind het niet mooi staan wanneer iemand zwanger is. Ik ben optimistisch en verwacht dat ie er straks zo weer in gaat! :D

14. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ik heb van de week met veel pijn in mijn hart ook afscheid genomen van mijn navelpiercing :p. Vind het eigenlijk maar raar nu zo een navel zonder piercing haha. Maar mijn piercing ging irriteren door mijn groeiende buik en heb hem er dus helemaal uitgehaald. Zat te denken om dan zo nu en dan het gaatje door te prikken zodat deze niet dichtgroeit. Maar denk sowieso dat het niet zo snel dichtgroeit. Met gaatjes in je oor gaat het immers ook niet zo snel gelukkig :).

15. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb al vanaf 12 weken een zwangerschapspiercing in (gebogen en van plastic). Nergens last van gelukkig! Nu is mijn buik ook niet zo super groot, dus wellicht scheelt dat ook wel.

16. Lara87

Lara87 Actief lid

8 mei 2013
    181
    9
    18
    Ik had hem rond de 18 weken eruit gehaald, omdat mijn navel uit ging puilen. Zo'n zwangerschaps piercing vond ik geen gezicht, dus af en toe prikte ik hem door. Nu na de bevalling zittie er gewoon weer in :).

17. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik een zwangerschapspiercing gedragen en heb ik nergens last van gehad. Nu bij deze zwangerschap al vrij snel de zwangerschapspiercing erin gedaan echter ging deze toch rond de 20 weken erg irriteren, voelde niet fijn meer en kreeg steeds steken bij mijn navel. Deze er toen maar uitgehaald en nu nergens geen last meer van. Ik prik hem wel eens in de week ofzo even door met een piercing en merk toch dat hij wat dicht groeit. Ben benieuwd als ik straks ben bevallen of die er dan nog ingaat.

18. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb 'm met 25 weken uit gedaan, en hoopte dat de piercing er na de bevalling er weer in kon. Helaas was het gaatje dicht gegroeid.

19. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik heb bij de eerste een zwangerschapspiercing gehaald. Bij alledrie de zwangerschappen in gehad en nergens last van. Nu had ik zoiets van de piercing gaat eruit als ik weer zwanger ben. Inmiddels zwanger en de twijfel van wel of geen piercing zit erin. Ben bang dat ik de piercing ga missen als die weg is.

20. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik heb hem ook bij de 1e zwangerschap eruit gehaald. Alleen mijn navel werd toen rood en lelijk:( zag er niet uit. Gelukkig na de zwangerschap is me navel weer gewoon mooi geworden maar mijn piercing niet meer in gedaan, je ziet nu nog wel het gaatje. Hoop dat me navel nu met deze zwangerschap weer niet zo lelijk wordt...

Deel Deze Pagina