Ik ben pas 3 weken zwanger, we weten het pas sinds een paar dagen. Een week geleden heb ik carpaccio gegeten als voorgerecht en een biefstuk als hoofdgerecht. Ik ben bijna direct na de maaltijd heel ziek geworden. Moest uren lang naar het toilet omdat ik diaree had. De huisarts zegt dat als ik me nu niet ziek meer voel en het alleen bij die ene dag diaree is gebleven ik me geen zorgen hoef te maken, maar dat doe ik wel! Ik ben bang voor de listeria bacyerie. Daarbij heb ik 3 dagen geleden de kattenbak verschoond! Dit was allemaal voordat ik wist dat ik zwanger was en ook had ik hier geen kennis over! Wat zijn de kansen en wat moet ik nu doen? Groetjes, Josje
HOi josje, De kans is klein dat er een besmetting heeft plaatsgevonden. Daarnaast is bij 3 wkn zwangerschap het vruchtje nog zo klein. dat er nog geen bloed contact is tussen jou een het vruchtje. Geen reden tot zorgen. Imke
Dankjewel voor je reactie Immie. Merk dat nu ik zwanger ben ik mer ineens druk maak over alle kleine dingetjes. Dus dan is een forum als deze fijn om je zorgen even te delen en antwoord te krijgen. Groetjes, Josje