rozen vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel1984, 22 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik heb gister voor mijn dochtertje een bosje rozen gekocht bij ah. Ze vond ze zo mooi en wilde ze graag hebben. Was met 35% korting dus verwachte niet dat ze heel lang mee zouden gaan max 3 dagen. Maar ze staan net een dag in de vaas en hangen al helemaal naar beneden. Vind het wel een beetje jammer van het geld maar meer voor mijn dochtertje. Die was zo trots op haar roze roosjes. Heb ik er nu teveel van verwacht of gewoon niet meer met korting kopen. Hoelang gaan rozen eigenlijk mee? Vorige week had ik een bosje tulpen die nog dicht zaten en hebben een week gestaan voor ze echt uitvielen. M'n dochtertje vond hett niet zo leuk dat ze dicht zaten vandaar die met korting gekocht.

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hoe lang rozen meegaan hangt van een aantal factoren af:
    - was de vaas echt schoon
    - temperatuur water
    - goed afgesneden
    -temperatuur omgeving

Ik koop ook wel eens rozen die al wat ouder zijn, mijn ervaring is dat die zeker nog een dag of 5-7 kunnen staan.
    Als ik constateer dat ze ondanks mijn goede zorgen slap gaan hangen, knip ik ze nog wel eens heel kort af, dan staan ze meestal toch nog even leuk te bloeien.

Dat doe ik overigens ook met rozen die bijna uitgebloeid zijn, dan staan ze soms nog weer een dag of 4-5 langer.

3. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    #3 Skyscrapper, 23 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2015
    idd goed schuin afsnijden
    beetje chrysal erbij (zit meestal wel een zakje op of in de verpakking)
    Waar heeft je dochter haar roosjes staan? misschien op een tochtige plek? dat vinden ze niet zo fijn.
    Het kan ook zijn dat zij bij de AH al op een tochtige plek (bij de uitgang) stonden.

Ik ben zelf bloembindster geweest en zou persoonlijk niet snel een bloemetje bij de supermarkt kopen.
    Niet omdat ik het niet goed genoeg vind, maar vaak wordt er niet (genoeg) op gelet dat mensen bosjes uit de emmers pakken en daarmee de andere bossen half meetrekken die dan geen water meer krijgen.

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Even opnieuw schuin afsnijden en dippen in warm water heb ik ooit gelezen.

5. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Als ze hangen snijd ik ze nogmaals een beetje af en ververs het water. Dat helpt altijd.
    Als dat nou echt niet werkt zou ik het even melden bij de ah. Ze moeten echt nog wel langer meegaan hoor.

6. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ze staan hier gewoon op tafel. Bij de ah stonden ze idd bij de deur maar nooit geweten dat dat niet goed was. Heb ze bij thuiskomst idd schuinafgesneden en in een vaas met water en het zakje dat erbij was gedaan.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Als je verse rozen hebt (bijv rechtstreeks van een kwekerij op de dag dat ze zijn geknipt kunnen ze wel 2 weken of nog wat langer staan.

Uit de supermarkt zou ik niet zo goed weten, maar toch nog wel een week volgens mij.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Koud water of ijsblokjes in de vaas doen en geen bladeren in het water...

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Geen koud water! Schrikken ze zich te pletter! Wij hebben toch ook liever een warme douche? ;)

Waarschijnlijk op de toch gestaan bij de AH en dam gaan ze hangen. Indd goed schuin afsnijden, niet knippen (knip je de vaatjes dicht) schone vaas, druppeltje chloor en lauw water..

10. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.810
    686
    113
    Vrouw
    Terug gaan ah heeft nu als de bloemen korter dan 7 dagen mee gaan je nieuwe krijgt gratis hun zeggen dat ze garantie hebben dat bloemen 7 dagen minimaal meegaan!!

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Van dat schrikken gaan ze rechtop staan, ik kreeg ooit de tip ijsblokjes in het water te doen en dat heeft wel geholpen. Ennuh ik vind een warme douche lekkerder dan een koude ja maar neem aan dat jij ook geen chloor drinkt :p

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat is toch de Jumbo?

13. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Bloemen in Albert Heijn

In bijna alle winkels van Albert Heijn vindt u een verrassend aanbod bloemen en planten van het Albert Heijn huismerk. Hiermee krijgen klanten in Nederland en België een onvoorwaardelijke kwaliteitsgarantie tegen een gunstige prijs. Steeds meer consumenten waarderen dit aanbod en zien Albert Heijn als vast aankoopadres voor bloemen en planten in huis.
    De inkopers van Albert Heijn kennen de kwekers persoonlijk en werken al jarenlang met hen samen om dagelijks te kunnen verrassen met een onderscheidend assortiment van de beste kwaliteit. Daar waar mogelijk, spelen inkopers en kwekers in op de seizoenen en bijzondere momenten zoals Moederdag, de schoolexamens en de landelijke feestdagen.
    Door deze intensieve samenwerking telen de kwekers volgens de strikte kwaliteitseisen van Albert Heijn. De bloemen en planten worden dagelijks, 7 dagen per week, rechtstreeks van de kwekers aan de winkels van Albert Heijn geleverd. Door deze korte logistieke keten, zijn alle producten, ook van de Afrikaanse kwekers, snel in de winkels en koopt u als de klant een zéér vers product waar u thuis lang plezier van zult hebben.
    Albert Heijn geeft een “7 dagen MOOI” garantie af voor al haar bloemen. Wanneer u niet tevreden bent over het product, ontvangt u gratis een nieuw boeket of krijgt u uw aankoopbedrag terug.
    Naast kwaliteit, vinden steeds meer mensen het belangrijk dat bloemen en planten duurzaam en sociaal verantwoord gekweekt worden. Albert Heijn kiest ervoor om uitsluitend eerlijke bloemen te verkopen. In gesprekken met leveranciers zet Albert Heijn zich voortdurend in voor goede arbeidsomstandigheden en duurzaamheid op de kwekerijen. Alle Oost Afrikaanse bloemenkwekers, ook de rozenkwekers, zijn al sinds jaren sociaal gecertificeerd door onafhankelijke organisaties zoals MPS-SQ en ETI. Ook wordt, in nauwe samenwerking met kwekers, gewerkt aan de realisatie van de meest duurzame teelt van bloemen en planten. Hiermee is Albert Heijn een voorbeeld voor de sector.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Teruggaan dan dus. Alleen weet ik niet of het ook geld als er een 35% sticker op zit...

Deel Deze Pagina