Promoten eigen bedrijf

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzb, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik weet niet of dit topic is toegestaan, het is absoluut niet bedoeld om hier reclame te maken (ik noem verder geen naam). Anders hoor ik het wel:)
    Maar ik ben dus op zoek naar goede ideeën om mijn bedrijf zowel on- als offline te promoten.

Wat zijn volgens jullie echt doeltreffende middelen hiervoor?
    Ik zit met een heeeeleboel ideeën maar op een een of andere manier krijg ik het niet goed uitgewerkt/op papier. Ik weet dan niet waar ik moet beginnen;)
    Ik zit bijvoorbeeld te denken aan het sponsoren van een sportclub, het houden van een borrel, interview in de krant etc.
    Maar over hoe ik deze ideeën het beste kan invullen, kom ik niet echt uit.

Wie heeft bovenstaande dingen gedaan, en hoe heb je dit aangepakt?

Bedankt!!

Liefs Mamzb

2. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wil je gewoon naamsbekendheid?
    Ik steek alleen geld in internet onderzoek en promotie, verder niet. Ligt er wel aan wat voor bedrijf je hebt.

3. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Dat hangt helemaal van je doelgroep af. Wat/wie is je doelgroep?

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Deel & like = win actie op facebook.
    Interview krant
    flyers bij je doelgroep neerleggen

5. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Ik heb een eigen reisbureau. Op zich loopt het al best goed, maar dat is meer binnen mijn eigen netwerk.
    Ik wil inderdaad meer naamsbekendheid krijgen om het uit te breiden. Ik werk dan zelfstandig, onder de vlag van een grote reisorganisatie. Mijn naam gekoppeld aan die organisatie geeft natuurlijk al herkenning en betrouwbaarheid.
    Maar ik wil meer 'in the picture' komen, hier in mijn omgeving.

Een borrel organiseren lijkt me bijvoorbeeld ontzettend leuk en een heel effectieve manier.

6. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als je echt in je eigen omgeving bekender wil zijn is een borrel een goed idee, advertenties in schoolkranten (werkte voor hier in de buurt goed, maar ik doe dat meer om de school te spekken), interview in streekblad, zulke dingen denk ik dan aan :)

7. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Mag ik vragen hoe je deze dingen precies hebt aangepakt? Advertentie in de schoonkrant is ook een goede!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik ken het concept. Een moeder van 1 van de kids bij ons op school doet dit ook. Toen ik dat zag had ik wel gelijk: als ik ergens zou boeken zou dat dan wel bij haar zijn.

Dus misschien in een schoolkrant adverteren...lokaal nieuwsblad... en nu met de zomer voor de deur gaan flyeren gewoon van deur tot deur.
    Evenementen sponsoren...

9. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb alle journalistes van buurtkranten in mijn fb vriendenlijst, dus ik stuur ze gewoon een pb als ik wat te melden heb :)

Als je een borrel houdt zou ik dat ook in de krant zetten, hebben wij nooit gedaan omdat mijn klanten in de Benelux en Duitsland zitten, ik hoef ze niet perse dichtbij :)

10. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Wat een goede tips meiden! Hier kan ik weer verder op 'brainstormen'. Super bedankt!!

Andere tips zijn ook welkom:)

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn man heeft een pagina op Facebook, heeft in de krant gestaan en gaat naar open dagen van nieuwbouw projecten bij zijn zaak in de buurt. Daar maakt hij dan een praatje met de makelaars en geïnteresseerden voor de woningen en laat dan meteen weten waar zijn zaak zit! Veel makelaars vertellen nu ook aan woning geïnteresseerden wat voor zaak mijn man heeft en waar het is.

Ook plastic tassen en aanstekers met logo en adresgegevens heeft hij en hij denkt na over flyers..

12. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Wij maken veel gebruik van promoties in goodiebags, werkt bij ons heel goed!
    Vooral kortingsbonnen worden dankbaar aangenomen :D
    In de omgeving worden er veel sportevenementen en lady's nights georganiseerd waar gebruik word gemaakt van goodiebags.
    Ook zelf evenementen organiseren of aan deelnemen werkt bij ons.

Deel Deze Pagina