Dubbel gevoel!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Valenora, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valenora

Valenora Actief lid

16 sep 2013
    240
    0
    0
    Werk aan huis
    hey meiden

ik zal eerst mijn verhaal vertellen voor ik mijn vraag stel :D

Ik ben nu 2 keer bevallen met een keizersnede want beide meiden wouden er niet vanzelf uit hihi.
    vonden het veel te fijn in de buik.
    ze hebben twee keer geprobeerd om in te leiden wat dus toch leide naar de keizersnede.
    want ik kreeg totaal geen ontsluiting van al die tabletten en gel.
    nu mag ik dus ook niet meer normaal bevallen en dat vind ik ook helemaal niet erg want heb van beide weinig last gehad van de keizersnede.
    maar nu loop ik al een aantal dagen met weeen rond.
    ze zijn niet regelmatig maar toch behoorlijk pijnlijk af en toe en de kleine meid drukt tijdens die wee ook aardig naar beneden.
    ben dus vandaag ook bij de gyneacoloog geweest voor controle en ze konden ook zien dat er wat bezig was maar kon geen ontsluiting voelen.
    maar dat kan kloppen dat komt niet echt bij mij ontsluiting en zal denk ik ook niet komen wat ook in mijn dossier staat.
    in het begin werd me dus ook verteld dat als ik weeen kreeg ik moest bellen en dat ze dan een spoedkeizersnede zouden doen maar nu in het ziekenhuis krijg ik dubbele antwoorden.
    stel mijn vliezen zouden breken werd ik opgenomen en en lieten ze me zo wie zo nog een week wachten.
    maar mocht ik een uur of 2 weeen krijgen die regelmatig zijn om de 3 a 5 minuten moet ik bellen dan doen ze wel gelijk keizersnede.
    ik volg het even niet meer bij hun.
    het gaat van hot naar her en weet dus niet echt waar ik aan toe ben.
    kennen jullie dat ook?
    zit soms echt te twijfelen om bij een andere gyneacoloog een second opinion te vragen voor meer duidelijkheid.
    heb het hun nu al 3 keer gevraagd maar blijft vaag en wegwuivend.
    wat zouden jullie doen?

liefs valenora

2. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Nog geen ervaring met bevallen maar wel met gynaecologen en verloskundigen. Wat zijn die mensen wispelturig zeg. Ik zou het eens omdraaien.. Hun vertellen wat er gaat gebeuren. Neem je agenda mee en zeg "Zo, wij gaan de keizersnede inplannen." En laat ze het maar opschrijven, wanneer je zoveel weeën per uur hebt voor die tijd over een tijdbestek van .. dan wordt de kleine gehaald. Als ze zo vaag blijven doen.. Eerlijk, het ziekenhuis verdient aan jouw keizersnede. Wat houdt je tegen om voor een second opinion te gaan. Kun je ook aangeven dat hun manier van communiceren voor stress zorgt.

3. Valenora

Valenora Actief lid

16 sep 2013
    240
    0
    0
    Werk aan huis
    Aah gelukkig iemand die net zo denkt over hun.
    Pfff ja ze zirgen echt voor stress.
    Van de ene kant mag ik geen risico om spontaan te bevallen en van de andere kant moet ik wel wachten tot ik zowat de baby er uit pers.
    Hoezo rustig blijven met deze dubbele dingen.
    Denk dat ik morgen maar eens bel met een andere voor advies.
    Als ik daar een beter gevoel krijg stap ik mooi over.
    Ons ziekenhuis is in de laatste tijd over gegaan naar duitse werknemers en sinds die tijd voel ik me niet prettig bij hun en voel me echt niet begrepen daar.

4. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Dan geef ik je groot gelijk dat je eens met een andere gynaecoloog gaat praten. Je moet wel vertrouwen hebben in de bevalling.. Ik begrijp wel dat een gynaecoloog per persoon moet bekijken en beoordelen wat het beste is.. Maar duidelijkheid is ook belangrijk. Straks zijn zij wel de mensen die je buik weer mooi opensnijden en de kleine op de wereld zetten toch?

5. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Vinden ze het dan misschien nog te vroeg? Zie dat je net 36 weken bent.
    Kunnen ook voorweëen zijn gezien je zegt dat ze niet regelmatig zijn.

6. Valenora

Valenora Actief lid

16 sep 2013
    240
    0
    0
    Werk aan huis
    Ja dat wel Meca en dat vind ik ook niet erg.
    Geniet zeker nog van de kleine in mijn buik maar ze spreken zo dubbel dat ik niet weet waar ik aan toe ben.
    De ene zegt zo en de andere gaat weer de andere kant op.
    Ik kan heel slecht tegen verwarring.

7. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Oke op die manier. Ja daar zou ik ook niet tegen kunnen. Dit zou je aan kunnen kaarten bij een volgende afspraak. Zo van Pietje zegt dit, Jantje zegt dat en wat moet de zwangere vrouw nou doen?! Wie weet krijg je dan duidelijkheid die je wil en zo niet misschien toch een andere gyn zoeken. Succes.

8. Valenora

Valenora Actief lid

16 sep 2013
    240
    0
    0
    Werk aan huis
    Helaas heb ik dat al een paar keer geprobeerd en zeggen ze dat ze zullen overleggen en dan bij de volgende afspraak heb ik precies het zelfde.
    Nu was ik er gisteren voor mijn weeën en dergelijke en toen knapte het bij mij.
    Word er heel emotioneel van pff niet leuk soms die hormonen hihi :)
    Ga vandaag even andere bellen

9. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Oke ja dan zou ik er ook klaar mee zijn en andere zoeken. Hopelijk kun je iemand vinden.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    36 weken is nog wel vroeg. Als de kleine het verder goed doet is er nu toch geen reden voor paniek?
    Ik heb al weken voorweeen ( dagelijks) zonder ontsluiting, en ons meisje ligt in stuit en wij krijgen dus ook een keizersnede. Datum is al wel gepland, maar pas afgelopen week.
    Ik snap eerlijk gezegd wel dat ze de kleine niet met 36 weken willen halen als er geen medische noodzaak is...

11. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ik kan uit je verhaal een duidelijk ding in ieder geval halen en dat is dat ze willen wachten met een keizersnede tot het laatste moment omdat je pas 36 weken zwanger bent. Dus als nu je vliezen zouden breken wachten ze zolang mogelijk. Als je echte weeën zou krijgen dan kunnen ze niet anders dan een keizersnede uitvoeren omdat je niet natuurlijk mag bevallen. Ik vind dat het wel een duidelijk verhaal is eerlijk gezegd. (mijn mening) 😉

En voorweeën zijn ook erg pijnlijk en vervelend maar geen reden om een keizersnede uit te voeren.

Sterkte ermee

Deel Deze Pagina