rozeverlies

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door linda221, 22 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hallo, ik heb sinds vanochtend last van roze/helder bloed bij het afvegen..ik vraag me af wat dit is. Het lijkt me niet dat het me menstruatie nu al is...aangezien ik pas over 2 weken ongesteld moet worden, en voor een innesteling lijkt het me dan weer te vroeg. en toen ik zwanger was van noa heb ik ook geen innestelingbloed gehad...wie heeft dit ook gehad?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Voor een innesteling is het inderdaad nog veel te vroeg. Het kan met je eisprong te maken hebben. Ik zie dat dit de eerste ronde is, ben je pas geleden met de pil gestopt? Dan kun je ook last hebben van tussentijds bloedverlies, omdat je hormonen nog niet helemaal op regel zijn.

3. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    rond welke dag is ongeveer de innesteling dan...het kan natuurlijk ook zijn dat mijn cyclus korter is...ik heb nl 28 dagen ingevuld maar ja dat was met pil...misschien is deze maand mijn cyclus wel korter..dus dan kan ook de innesteling eerder zijn...ik heb nl altijd als ik ongesteld moet worden eerst een dag bruinverlies...en daarna knalrood en nu is het dus roze..naja ik zie het wel...het klopt idd dat dit ook de eerste ronde zonder pil is...dus het kan wel zijn dat mijn lichaam weer moet ontpillen alhoewel toen ik bij noa stopte met de pil had ik gelijk een regelmatige cyclus...dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dit nu ook zo is...dit zou ook een ronde zijn waarin we zouden ontpillen maar we hebben toch gewoon gevreeen zonder condoom dus het zou wel raak kunnen zijn...

4. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Hey Linda,
    Je kunt ook een bloeding krijgen met de eisprong.. Dan knappen er een paar haarvaatjes doordat fde follikel barst. Denk dat het dat is.. heb ik ook wel es rond me eisprong, gelijk een teken dat ie gesprongen is en we officeel het wachtbankje op mogen hihi

je innestleing is ong 5-12 dagen na je eisprong.

Knuf Sookie

5. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    t bloed is nu wel wat roder aan het worden, zou het toch mijn menstruatie zijn of toch de eisprong ? ik heb hem deze ronde nog niet gevoeld en vandaag heb ik toch wel een beetje buikpijn, maar anders dan menstruatiebuikpijn....misschien dan toch nog even klussen vanavond:p nou ja we merken het wel alhoewel ik niet hoop een een korte cyclus maar ja...

6. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Ik gok op eisprong, dus idd klussen!

have fun!
    Knuf Sookie

7. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    dank je;)

8. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Het eerste waar ik aan denk ik ook de eisprong !

9. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    bedankt voor de reacties! er zit nog steeds geen bloed op mijn inlegkruisje alleen met afvegen nog n beetje maar is alweer minder geworden...vanavond even klussen en dan op het wachtbankje...:p

10. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Hey meiden en dan vooral Linda,

Ik weet bijna zeker dat het je eisprong is, of in ieder geval je vruchtbare periode.

Ikzelf heb 30/07 mijn laatste pil geslikt en kreeg op 04/08 keurig mijn laatste pil-bloeding. Ik had toen middels de calculator berekend, bij een 28 dagen cyclus, dat mijn;

Meest vruchtbare dag: 17 augustus 2009
    Eisprong dag: 18 augustus 2009
    Innesteldag: 23 augustus 2009

zou zijn.

Ik heb voor mezelf een schema bijgehouden: :)

Op 15/08 kreeg ik een opgezwollen gevoel, veel plassen/poepen, pijn in onderug en buik.
    Op 16/08 tegen middernacht, 2 steken links onderin mijn buik, mogelijke eisprong? s’nachts met afvegen heel klein beetje wit slijm.
    17/08 gehele dag bruine kleverige afscheiding, wellicht eisprongbloeding? S’nachts weer steekjes links onderin buik, pijn in onderrug en buik
    18/08 menstruatiepijn aantal uren, veel bruine afscheiding (heb inlegkruisjes gebruikt die dag)
    19/08 gehele dag nog licht bruin verlies.
    20/08 nog heel licht bruine verkleuring
    21/08 geen bruine afscheiding meer, einde van de dag wel beige en s’nachts witte slijmerige afscheiding
    22/09 beetje witte slijmerige afscheiding

Op 19 augustus heb ik voor de zekerheid toch mijn huisarts gebeld en die zij dat het volkomen normaal is als je dit soort afscheiding en pijnklachten hebt voor, tijdens of na je ovulatie.

Op internet kon ik ook het volgende vinden:

Tussentijdse bloeding
    Sommige vrouwen nemen in de vruchtbare periode wel eens een tussentijdse bloeding waar, die sterk kan variëren in sterkte. Meestal is het slechts een lichte, rood- of bruinachtige verkleuring van het cervixslijm. Incidenteel is het een bloeding die enkele dagen duurt en die – zonder de controle van de temperatuurverhoging – gemakkelijk met een menstruatiebloeding verward kan worden. De tussentijdse bloeding treedt in nauwe samenhang met de eisprong op en wordt vooral door natuurlijke hormonenschommelingen in deze periode verklaard.

Sommigen merken een niet precies te lokaliseren pijn in de onderbuik, pijn die een of meerdere dagen duurt. Bij anderen komt die pijn plotseling op en duurt enkele seconden of minuten, soms ook uren; de pijn kan dan precies in de linker of rechterkant van de onderbuik gelokaliseerd worden. De ovulatiepijn kan ook in de rug of in de benen uitstralen. De oorzaken voor de ovulatiepijn zijn tot vandaag niet precies bekend. De ovulatiepijn loopt samen met de eisprong, maar kan nooit – zoals wel vaak gedaan wordt – gelijkgesteld worden met de eisprong. Ze kan namelijk al enkele dagen voor, maar ook nog na de eisprong optreden.

Ook vroeg ik aan mijn huisarts of het normaal is dat je voor je eisprong geen wit cervixslijm waarneemt, hij gaf aan dat dat allemaal volgens het boekje zou moeten horen. Aangezien elk vrouwenlichaam anders in elkaar zit, en zeker als je net gestopt bent met de pil, kan het ook anders zijn.

Zo, een heel uitgebreid antwoord, hopelijk heb je er wat aan en uiteraard ook voor de andere meiden. Ik zal ook zelf een topic openen met de titel ovulatieklachten, kijken of er meer meiden zijn die dit hebben.

Groetjes,
    Dreamygirl :)

11. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    heij dreamygirl! onwijs bedankt voor je uitgebreide reactie! ik heb er zeker wat aan..! thanks!!! liefs linda

12. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    gisteravond geklust, daarna was het met afvegen weer wat bloed maar dan echt roze met slijm erbij. vlak daarna was het weg. nu geen bloed meer bij het afvegen, nu maar op het beste hopen. Mijn eisprong is nu dan wel later geweest dan volgens de calculator. Volgens de calculator was 21 augustus mijn eisprong maar ik had dus gister mijn eisprong 22 augustus (maar 1 dagje verschil maargoed) betekend dit dan dat ik ook niet 5 september maar 6 september pas mijn nod heb? ik wacht wel gewoon met testen (als ik niet ongesteld wordt) tot 7 of 8 september denk ik....

13. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    pfff ik wordt helemaal gek en onzeker...vanmorgen weer rood/roze+slijm in mijn ondergoed, net ook weer rood bij het afvegen....pfff ik wordt hier een beetje gek van...

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je eisprong later is, is je NOD ook later. Zo ongeveer twee weken na je eisprong. Maar het kan ook eerder of later zijn (tussen 10 en 18 dagen). En een lichaam werkt niet volgens een banner/calculator op internet, hè? ;)

15. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Hi lin,

Meis, ik begrijp je helemaal.. Ondanks dat de dokter mij verteld heeft dat het geen kwaad kan dat ik die afscheiding heb, ben je toch onzeker of het allemal wel goed gaat. Maar, je moet maar zo bedenken, jaren lang heb je de pil geslikt en werd je cyclus kunstmatig in stand gehouden. Nu moet je lichaam zelf die hormonen gaan opwekken en zullen je hersenen het seintje moeten gaan afgeven om een eisprong tot stand te brengen. Je hormoonhuishouding is dus verstoord en gaat dus gepaard met die klachten. Je baarmoedermond kan tijdens de ovulatie ook wat gevoelig zijn waardoor je wat bloed verliest. Of je lichaam maakt zich klaar voor een naderende menstruatie of musschien zelfs zwangerschap. Het feit dat je in ieder geval wat voelt en iets verliest is een goed teken! Je lichaam is hard aan het werk en waarschijnlijk komt je cyclus op gang. Bij een vriendin van mij, en vele anderw vrouwen duurt dit soms maanden. Probeer het dus positief te benaderen!
    Dat probeer ik ook! Heb je je eisprong gevoeld trouwens en slik je al foliumzuur?

Gr. Dreamygirl

16. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @dreamygirl ik had gister en vandaag een beetje buikpijn, weet niet of dit mijn eisprong is geweest, heb nog steeds wat bloed met afvegen i.c.m. bruin slijm. Ik heb een inlegkruisje in maar daar zit zowat geen bloed op dus alleen met afvegen. Ik slik nu pas 1 jaar de pil sinds de geboorte van noa dus...maar dan nog moet je eigen cyclus op gang komen dat weet ik wel...ik slik al wel foliumzuur bedankt trouwens voor je meegaandheid..;)

@jippie ik weet ook wel dat mijn lichaam niet precies volgens de calculator werkt;) ik houd alleen de calculator in de gaten wanneer mijn vruchtbare dagen zijn...;)

17. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Hey Lin,

Zucht, ik begin nu ook wat onzeker te worden..heb nu al 2 a 3 dagen creme/wit achtige afscheiding. Het is een beetje gummie-achtig (rare details)....nog steeds elke dag buikpijn...weet nou niet of ik nu wel of niet mijn ei-sprong al gehad heb...

Gr. Dreamygirl

18. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @dreamygirl...jouw 'klachten' klinken meer als een eisprong of aankomende eisprong dan mijn klachten waren...ben ook helaas toch ongesteld geworden...denk dat mijn cyclus nog een beetje in de war is...wat ik nu wel klote vind is dat ik nu niet weet wanneer me volgende nod zal zijn....over 28 dagen? of over 16 dagen? wanneer zal mijn eisprong deze ronde zijn...zucht...misschien toch deze maand ovutesten even proberen....ik weet het ben pas net bezig maar wil gewoon weten of en wanneer ik een eisprong heb....maar ik begrijp jou onzekerheid ook wel hoor...t valt ook niet mee allemaal:p

19. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Jeetje. Dan heb ik ook meteen een vraagje.
    De 1e dag: 18 aug ben ik ongesteld geworden. De 4e dag was het weg.
    De 7e dag zie ik ineens super licht roze vocht!?!
    Dan kan ik toch nog helemaal geen eisprong hebben???
    Dat is toch meestal ca 14 dagen na je eerste dag ongesteldheid.

20. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    alleen licht roze vocht? hoe lang? lijkt me niet je eisprong...is te snel..ben ke ook pas met de pil gestopt?

Deel Deze Pagina