rozeverlies

Discussion in 'Zwanger worden' started by linda221, Aug 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Nee, ik slik al tig jaren geen pil meer.
    Maar net een MK, curretage, dus veel wachten achter de rug.
    Dacht zelf ook dat het veel later moet komen.
    Vroeg het me wel ff af.

Op ten duur ga je je van alles afvragen.
    Ik hoop dat we snel raak hebben.

2. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik hoop het ook voor je meis! succes in ieder geval!

3. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    @Lin: tja, als ik alles op internet lees lijkt het ook echt op ovulatiepijn mbt de eisprong. Die is dan veel later dan dat de calculator uitrekende. Ik ben dan dus benieuwd, als ik dus een eisprong krijg of gehad heb, wanneer ik ongesteld word. Zal dat die 01/09 zijn of een stukkie later dus....of heeft mijn lichaam me zo gefopt dat het heel wat anders is geweest. Ik wil ook gewoon weten of ik nu wel of geen ei heb (gehad) en of ik überhaupt weer ongesteld ga worden....snap je dus heel goed Lin!

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @dreamygirl....gister dacht ik dat mijn menstruatie doorgebroken had...had rood bloed met afvegen, tampon ingedaan daar zat later wel wat bloed aan maar niet veel maar dacht echt dat het mijn menstruatie was...nu gisteravond bloed weg....vanmorgen ook niks meer met afvegen...pff...wordt hier zo moe van...ik weet nou echt niet meer wat ik ervan moet denken...was het gewoon een tussentijdse bloeding, en moet ik nu alsnog 5 september ongesteld worden...of zit ik nu gewoon op dag 2 van mijn cyclus...<zucht>
    als jij je ei later heb gehad...dan is je nod ook wat later dus zou gewoon je nod afwachten en eventueel een paar dagen later testen (is moeilijk ik weet het) dat witte slijm dat duid wel op cervix/vruchtbaar slijm dus ik denk dat je toen je ei had..

5. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    @Linda: Jeetje wat irritant meis. Zucht...dat stomme vrouwenlichaam ook. Ik heb ook het idee dat ik van alles steeds voel..he was dat een krampje, zou dat dan mijn eisprong geweest zijn of:(...het kan ook zijn dat je 1e cyclus erg lang duurt en dat die bloeding die je gisteren had toch te maken heeft met je eisprong. Heb je nu ook andere afscheiding en/of krampen?

Ik wordt er ook gek van...je zou idd denken dat de slijmerige afscheiding en buikpijn te maken heeft gehad met mijn eisprong, echter, ik heb mijn ei niet voelen springen..maar dat hoeft ook niet:(. Ik had nog ff wat opgezocht:

Bij een regelmatige cyclus heb je ongeveer 14 dagen voor het begin van je menstruatie een eisprong. Het eerste deel van de cyclus is variabel. Bij sommige vrouwen duurt deze periode juist korter of langer dan 14 dagen. Een cycluslengte van 21 tot 35 dagen is normaal. Als de cyclus langer duurt, verschuift het moment van de eisprong naar achteren. Duurt de cyclus korter, dan verschuift de eisprong naar voren. De tweede helft van de cyclus duurt wel 14 dagen (hooguit 14 dagen). Dus na de eisprong word je na 14 dagen weer ongesteld.

Vruchtbaar ben je bij een regelmatige cyclus tussen de elfde en de vijftiende dag (op dag 14 is de eisprong). De vrijgekomen eicel leeft dan tussen de 12 en 24 uur (= ½ à 1 dag). Een zaadcel leeft soms zelfs 72 uur (= 3 dagen).

Het is dus niet raar als de periode voor je eisprong langer duurt. Dit is dan volgens mij bij mij het geval. Maar goed dan zou ik op D20 (dag van het meeste slijm en buikpijn) mijn eisprong gehad hebben, + max 14dgn erbij. Dan zou ik een cyclus van 34 dgn hebben. Maar wat nou als ik eerder ongesteld wordt, dan is de lutale fase te kort en kan mijn eitje niet innestelen. Zucht, we maken onszelf gek, nu al!!:$

Ach, het is allemaal gissen. Zolang ik niet ongesteld word ben ik gewoon nog niet in de race. :(

6. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    t is allemaal wat he...ik heb nu wel een beetje buikpijn maar geen afscheiding meer..ook geen bloed...misschien vanavond nog n keertje klussen:p maar jij bent nog niet echt bezig voor een kleintje? ik zou deze maand ook ontpillen maar ja we zijn er toch maar al voor gegaan...als je iets heel graag wilt dan duurt het wachten zo lang...:p

7. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    #27 Dreamygirl, Aug 25, 2009
    Last edited: Aug 25, 2009
    t is zeker wat ja :p
    Vooral verwarrend, maar idd meis ik zou ook gewoon gaan klussen, wellicht komt je ei er nu wel aan!! Nou, in gedachte ben ik mega veel bezig met kindjes. Maar ik wilde dus, net als jij, eerst ontpillen en zien hoe mijn cyclus op gang komt. Daarnaast zijn wij vorige maand getrouwd en dat heeft een hoop geld gekost. We dachten, weet je wat, tijdens het ontpillen zuiveren we spaarrekening weer wat aan...en zodra ik weet hoe mijn cyclus loopt, hebben we weer wat achter de hand en gaan we ervoor. Realiseer me natuurlijk ook dat we daarna nog 9 maanden hebben hoor...maar toch...dat was een beetje de reden..
    Vriendin van mij heeft helaas 5 maanden moeten wachten totdat ze eindelijk weer ongesteld werd. Ik ben dus vooral bezig met, wat voel ik, wat doet mijn lijf, heb ik nu wel of geen eisprong...wordt ik uberhaupt wel ongesteld...voor het eerst in mijn leven zal ik blij zijn als ik ongesteld wordt hahaha :D

Hoe krijg je trouwens die onderteksten met ronde 1 etc erop?

8. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @dreamygirl...wij waren ook net verhuisd 2 jaar geleden toen ik zwanger raakte hoop geld in de meubelds/nieuwe tv gestoken dus geld was ook n beetje opgeraakt...we hebben 9 maanden kunnen sparen en een hoop van onze ouders gekregen..dus uiteindelijk viel het wel mee...en idd de kans dat je in 1 x zwanger bent is klein. meestal moet je lichaam weer op orde komen en zijn natuurlijke cyclus weer overnemen...ik maak mezelf ook gek nu en zit pas in ronde 1...ik vind het niet eens zo erg dat het waarschijnlijk een paar maanden duurt voor we zwanger zijn want dat is normaal, maar wel erg dat mijn lichaam niet gewoon normaal doet...

9. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    Laten we het beide afwachten, op zich doet ons lichaam wel normaal, want het is gewoon in de war door de hormonen die het nu zelf moet aanmaken. Door de buikpijn en afscheiding weten we in ieder geval dat er "iets" gebeurt...goh wat klinkt dat toch opbeurend hahaha...hoe oud ben je trouwens Lin? Hoe krijg je trouwens die onderteksten met ronde 1 etc erop?

10. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik ben 24...en jij? ja we wachten het gewoon even af we moeten gewoon even de boel laten gaan...en afwachten...
    je kan een banner maken als je helemaal bovenin bij banners maken...dan maak je een banner aan die kopieers je en plak je bij gebruikersinstellingen en dan bij handtekening wijzigen...als je die hebt geplakt dan kan je hem opslaan...en dan heb je iedere keer aks je een berichtje op een forum plaatst je banner....je kan onder je banner dus ook dingetjes tikken zoals ronde 1...etc...dat staat er dan onder als je een brichtje plaatst...

11. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    Ik ben 27 jaar...enne het is gelukt hoor die banner..thx...alleen zal ik wel geen cyclus van 28 dgn hebben...afwachten maar.

12. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    goed zo:) nee ik heb ook gewoon 28 dagen ingevuld...dat is een gemiddelde cyclus, en een cyclus die je met de pil hebt...we moeten nu afwachten hoe lang onze natuurlijke cyclus is....we houden elkaar op de hoogte ok`?

13. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    Goed plan Lin, we houden elkaar op de hoogte. Moet zeggen dat ik nu inmiddels 3 dagen geen afscheiding meer heb. Wel af en toe buikpijn en ook als ik me bijv helemaal uitrek of met niezen voel ik het onder in mijn buik. Wat dat betekend weet ik niet. Fijne dag!

14. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik heb dat dus ook...ook als ik iets zwaars til heb ik een zwaar drukkend gevoel in me buik....

15. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    Tja, ik snap dat dus ook niet...alsof we nu zonder de pil een gevoeligere baarmoeder hebben ofzo? Ik heb nu trouwens al bijna 4 dagen geen noemenswaardige afscheiding meer..gisteren had ik in ene wel iets riekende urine en wat witte korrelige afscheiding, maar bijna niets....Ben zo benieuwd of ik volgende week ongesteld wordt of wellicht ietsje later omdat mijn eisprong (als ik die gehad heb) later is geweest...zucht afwachten duurt lang..:(

16. sookie

sookie Fanatiek lid

Dec 13, 2007
    1,727
    0
    0
    Middelrode
    je baarmoeder is logisch gevoeliger zonder pilgebruik. Je hebt nu ook een eisprong en die heb je niet als je de pil gebruikt. Lijkt me toch een heel verschil ;)

Fijn he, een vrouwenlichaam ;)
    Knuf Sookie

17. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    Hi Sookie,

Tja, heb nog geen ervaring met gevoelige baarmoederwanden enzo omdat ik vanaf mijn 13e de pil heb geslikt (vanwege vreselijke menstruatieklachten) tot aan nu....

Ik weet dus ook niet of ik een eisprong gehad heb.

Ik heb een schema voor mezelf bijgehouden wat ik voelde in mijn buik (mogelijke eisprong) en qua afscheiding...

D12 tot D20 veel buikpijn, opgeblazen gevoel en 2 steekjes links onder in mijn buik op D16. Vanaf D18 beige/witte slijmerige afscheiding t/m D21. En vanaf toen tot nu geen afscheiding meer...

Tja, als ik op D16 mijn eisprong gehad zou hebben, dan zou het cervixslijm wel heel laat gekomen zijn denk ik...zucht weet niet wat mijn lijf allemaal doet...maar hopelijk is het goed..

Gr. Dreamygirl

18. sookie

sookie Fanatiek lid

Dec 13, 2007
    1,727
    0
    0
    Middelrode
    Komt goed meid, komt goed! Je lijf moet ff wennen aan het feit dat ie het nou zelf moet doen... vervelend, maar tis nie anders..
    Enne, je krijgt vanzelf inzicht in je cyclus, als je een paar cycli verder bent.. Al hoop ik natuurlijk altijd dat je eerder zwanger raakt ;)

Knuf Sookie

Ps, en dat van die heftige menstruatiepijnen, heeeel herkenbaar..

19. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,529
    220
    63
    @Linda: en zie je alweer wat veranderingen qua afscheiding en/of gevoel in je lijf? Bij mij nog hetzelfde, geen afscheiding en geen buikpijn meer...maar dat mag maandag we weer gaan beginnen want dat zou inhouden dat ik dinsdag ongestelde zou worden...geduld ;)

@Sookie; thx voor je opbeurende woorden...tja het is allemaal wat...maar ik voel me al een beetje stom met mijn zorgen en paniek als ik jou banner aflees. Sorry hoor meid, jij hebt al zoveel ellende meegemaakt, en ik maak me nu al zorgen terwijl ik mijn 1e menstruatie afwacht. Ik lees ook dat je 4 dgn overtijd bent..heb je getest? Spannend meid, ben benieuwd!

20. sookie

sookie Fanatiek lid

Dec 13, 2007
    1,727
    0
    0
    Middelrode
    Dreamygirl, voel je eigen niet stom als je mijn banner leest! Ik heb idd me portie al wel gehad, maar het is toch zo.. bij ons is het zwanger worden nou eenmaal niet vanzelfsprekend. Dat hebben we geaccepteerd en gaan met een positieve instelling door. Maar dat betekent niet dat jou zorgen en stress niet minder zijn of mogen zijn! Ik snap jou heel goed, en hoop gewoon dat je niet dezelfde weg als mij hoeft te gaan maar vlug een posi test in handen hebt!
    Ik ga morgen pas testen.. idd 4dgn overtijd terwijl ik anders zo regelmatig ben als de klok.. Tja, afwachten, da's het enige wat kan.. Ik laat het morgen wel weten!

Enne, je bent een schat!
    Knuf Sookie

Share This Page