Beste klusdag na positieve ovutest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Max78, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Wanneer kun je het beste klussen? De dag van een positieve ovulatietest of de dag(en) erna (of ervoor)? Ik wil/denk de dag van een positieve test en drie dagen erna dagelijks. Maar ja, het komt niet altijd zo uit met een kleintje en drukke avonden...

Wat denken/doen jullie?

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik deed het altijd zo:

We vreeen eigenlijk rondom mijn ei al om de dag, dus als we de avond voordat ik een positieve ovutest had hadden gevreeen, deden we het die dag niet, maar wel de dag erna. Hadden we de dag voor mijn positieve ovutest niet gevreeen, vreeen we op die bewuste dag en vervolgens een dag niet en dan weer wel.

"Ze" (de deskundigen) raden trouwens aan om om de dag te vrijen en niet dagelijks. Dit in verband met de kwaliteit van de zwemmertjes...

Succes met klussen!

3. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Hier ook vanaf dag 8 tot 19 om de dag.

Mijn dokter zei ook dat elke dag juist minder kans geeft omdat het sperma dan zwakker is, dat heeft namelijk ook weer 48 uur nodig.

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    #4 LuckyMommy, 12 okt 2010
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
    Wij deden het de dag van de positieve ovulatie test en de dag erna.
    Daarna 1 dag niet en dan nog een keer, En het is gelukt:D
    Dus als het ware was het voor mij,,
    Dag

-13(Pos ovu test) <-Klussen
    -14(Posi ovu test) <- klussen
    -15(Eisprong) <- Klussen
    -16(Lichte lijn)
    -17(Negatieve Ovutest)<- Klussen

Dit was de eerste maand dat ik het zo deed in plaats van om de dag en nu ben ik zwanger.

Succes!

5. maenmo

maenmo Lid

30 aug 2008
    43
    0
    0
    We deden het ook om de dag toen ik een positive ovu test had , maar nu klussen we effe niet voor een kleintje heb er net 1 van bijna 5 maanden

6. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik heb ook ovu testen gebruikt bij de eerste omdat mijn cyclus heel onregelmatig was.
    tot de positieve ovu test deden wij om de dag, de dag van de positieve ovu test en daarna weer om de dag. het was meteen raak!
    als wij straks voor een tweede gaan ga ik geen ovu testen meer gebruiken, we gaan gewoon om de dag klussen, sperma blijft wel even leven dus dan is er altijd een voorraadje;)

7. Miranda26

Miranda26 Actief lid

4 feb 2009
    319
    0
    0
    hoorn
    En als je het 5 dagen voor je ei doet kan je dan ook zwanger raken?

8. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

het schijnt dat sommige sperma cellen een week kunnen overleven
    maar ik zou het er niet op gokken. 72 uur is gemiddeld

9. Miranda26

Miranda26 Actief lid

4 feb 2009
    319
    0
    0
    hoorn
    Een week dat is lang.

10. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik denk dat een paar dagen elke dag klussen niet veel kwaad kan, maar dat het geen goed idee is om dat vaak of lang achter elkaar te doen.

Vorige cyclus hebben we de dag van de positieve test, de dag erna en dan twee dagen later nog een keer geklust. Dat was toen raak, maar helaas snel misgegaan. Nu een dag voor de positieve test, de dag van de positieve test en dan weer een dag overgeslagen. Hoop dat het weer lukt...

11. miranda11121974

10 aug 2007
    41
    0
    0
    Hoogerheide
    vanaf de dag na je menstruatie gewoon om de dag tot dag 20, dan zit je altijd goed.

12. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het erg lastig om te bepalen wat nou zwaarder weegt: vaak klussen rond je eisprong of om de dag om de kwaliteit van het sperma anders minder is.... Daar heb ik nog geen sluitend antwoord op gevonden. Misschien is het ook wel weer voor iedereen anders, omdat de een sowieso betere kwaliteit zaad heeft dan de ander.

Ik had gisteravond (maandag) om 18.30 uur een positieve ovulatietest. Zondagochtend rond 11.00 uur hebben we geklust en vannacht (maandag op dinsdag) rond half 1. Nu (dinsdagavond) voel ik spanning op mijn rechter eierstok. Dus dat wil zeggen dat mijn ei gaat springen, maar ik weet niet wanneer natuurlijk. Ik denk zelf vannacht. Ik weet niet wat nou verstandig is: vanavond klussen of morgenavond....
    Iemand die me een wijs advies kan geven? :D

13. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Als ik jouw verhaal zo lees, heb je eigenlijk je best al gedaan! Het is namelijk niet zo dat de zwemmertjes van gisteravond "weg" zijn. Zwemmertjes overleven minstens 48 uur. Dus als jij nu het gevoel hebt dat er een ei op springen staat liggen er keurig zwemmertjes te wachten op hun moment. Vandaag nog vrijen voegt daarvoor niets aan toe. Je kan het natuurlijk vanavond nog wel even gezellig maken ;), maar om zwanger te worden is het in principe niet nodig als ik jouw verhaal zo lees. Om de dag is echt voldoende, ook als heb je een positieve ovutest hebt...
    Ik zou het morgenavond (mits je het vanavond niet gezellig maakt) morgenavond wel even gezellig maken, je weet tenslotte niet zeker dat er nu op dit moment een ei aankomt.
    Ik heb bij twee van mijn zwangerschappen ovutesten gebruikt en we hebben het nooit vaker gedaan dan om de dag en kijk maar naar mijn banner ;)

14. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Tja, blijft gokken natuurlijk. Ik zou vanavond wel nog een poging doen. Maar dat is gewoon mijn eigen gevoel, dat ik dan meer kans zou hebben. Ik ben bij mijn dochter ook in één keer zwanger geworden van dagelijks vrijen en niet om de dag.

Deel Deze Pagina