pil en condoom...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door fluitketel, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fluitketel

fluitketel Niet meer actief

Ik slik nu zo'n 5 maanden de pil.
    Sinds 2 weken voel ik me niet zo lekker, rugpijn,buikpijn en met vlagen misselijk.
    Vorige menstruatie leek ook wat anders dan normaal (maar kan dit ook mis hebben natuurlijk)
    Verder gebruiken we ook altijd een condoom als we sex hebben(al klungeld manlief altijd wel met t omdoen hiervan, denk aan verkeerd eeomheen doen etc)
    Aankomende week heb ik een stopweek.
    Is het mogelijk om toch zwanger te zijn? Weet dat een testje zekerheid geeft,maar daar lijkt t me nog te vroeg voor.

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Er is sprake van een kleine griepepidemie in Nederland. Hier denk ik eerder aan, vooral omdat jullie pil en condoom gebruiken. Als je klachten van een zwangerschap zijn dan zou je met een zwangerschapstest al positief moeten testen.

3. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Als jij altijd netjes je pil inneemt en nog het feit dat jullie condooms gebruiken lijkt mij de kans nihil dat je zwanger bent.

Denk inderdaad eerder aan een griepje o.i.d.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je krijgt geen menstruatie tijdens pilgebruik, maar een pilbloeding. Dit kan telkens qua intensiteit verschillen. Je verliest namelijk alleen wat baarmoederslijmvlies aangezien je geen eisprong hebt. Er zijn zelfs vrouwen die niks verliezen in de stopweek, maar echt niet zwanger zijn.

En als jij denkt al 2 weken zwanger te zijn (dan moet je dus al 3 weken geleden een mogelijke eisprong hebben gehad),moet je al 2 weken HCG aanmaken en zul je dus een knalpositieve test moeten hebben.
    Snap dus ook totaal niet waarom je denkt tot je stopweek te moeten wachten met testen aangezien je dus schrijft al 2 weken klachten te hebben.
    Overigens merken de meeste vrouwen niks bijzonders als ze zwanger zijn, terwijl ze alle andere rondes van alles voelden wat uiteindelijk niks met een zwangerschap van doen had.
    Je hoeft namelijk niks te voelen om zwanger te kunnen zijn.

Aangezien je condoom en pil gebruikt en bij correct pilgebruik geen eisprong hebt, denk ik dat de kans minimaal is dat je zwanger bent.
    Maar een test zal uitkomst bieden.

Heb je trouwens een zwangerschapswens?

5. fluitketel

Op het moment geen zwangerschapswens meer.
    Van de zomer zwanger geweest, helaas een mk geworden. Had toen al erg snel positief getest en echt in het begin al veel symptomen en echt kots en kots misselijk(kon niet eens meer normaal functioneren).
    Dit heeft me zo bang gemaakt dat ik zwanger worden niet meer zie zitten.

6. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Hoe is het met je

7. fluitketel

Gaat op het moment prima :)