Beste lactatiekundigen, Opnieuw een vraag van mij bij deze fijne vraagbaak! Mijn zoontje is nu vijf maanden en krijgt volledig borstvoeding. Zijn dagritme is redelijk stabiel. Hij drinkt op de volgende tijden (ongeveer hoor, we kijken niet telkens op de klok): 7.00, 11.00, 15.00, 18.00 en 21.00 uur. Nou merk ik dat hij s avonds steeds eerder vermoeid raakt en s ochtends moet ik hem wakker maken om te voeden als ik naar mijn werk moet. Ik denk dus dat meneer toe is aan langere nachten. Het prettigst voor hem, en voor ons, is om hem s avonds wat eerder op bed te leggen. Wat is dan wijsheid? - Laatste avondvoeding gewoon vervroegen en de rest zo laten? - Alle voedingen wat vervroegen? Dus bijvoorbeeld 7.00, 10.30, 14.00, 17.00, 20.00? - Juist meer tijd tussen de voeding maken, zodat er één voeding vervalt? Dus bijvoorbeeld 7.00, 11.30, 15.30, 20.00? Welke optie is het beste en valt straks ook het prettigst te combineren met bijvoeding? Ik merk dat ik zelf het minste voel voor de laatste optie, aangezien ik het gevoel heb dat vier voedingen wat weinig is. Ben bang dat hij dan gewoon niet genoeg voeding krijgt gedurende een hele dag. Of zou dat meevallen? Bedankt alvast voor jullie meedenken en reactie! Ps. Laatst toch zoiets grappig, wat ik graag met jullie deel: hij zat bij me op schoot en ik maakte mijn vest en bh open om te voeden. Hij ziet de blote borst en gilt helemaal van plezier. Had net ontdekt dat hij ook zon geluidje kan maken met zijn stem en dit was blijkbaar een topmoment. Heerlijk hè?
Hi. Dank je voor het delen van je ervaring! Wat moet dat een heerlijk gevoel geven als hij zo reageert op de borstvoeding! Ik zou inderdaad de avondvoeding proberen te vervroegen. 4 voedingen is inderdaad wel aan de krappe kant. Daar ga je heen, wanneer er bijvoeding om de hoek komt kijken. Probeer het gewoon uit en kijk wat je zoontje ervan gaat vinden. Geniet van de borstvoeding. Groetjes Saskia