Inbakeren in puckababy advies gevraagd!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Rebelleflower, Oct 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Ik wil omdat ons meisje nogal onrustig is een strak ritme en regelmaat schema aanhouden van om de 3 uur: wakker - verschonen - voeden - knuffelen/spelen - slapen. Ik wil dr na maximaal 1,5 uur wakker (overdag) in bedje gaan stoppen zodat ze gaat slapen en dan de 10 minuten methode aanhouden.
    Nu wil ik d'r dan in een puckababy doen want ik lees dat dit goed is om d'r te leren zelf rust te pakken.
    Als ze echt moe is slaapt ze prima zonder maar vaak is ze heel onrustig overdag waardoor ze aan het vechten is tegen d'r slaap en vaak het ervan wint.. vandaar het strakke ritme en regelmaat schema.

Alleen nu slaapt ze alleen in d'r kleertjes en s'avonds in een pyama onder een dekentje en lakentje. Als ik dan d'r puckababy eroverheen trek wordt het denk ik veel te warm.. dus vraag ik mij af hoe doen jullie dat overdag? Elke keer bij de eerste vermoeidheid singelen of na max 1,5 uur wakker d'r kleertjes uit trekken en dan in d'r romper in de puckababy..?
    En als ze uit zichzelf in slaap is gevallen gewoon zonder puckababy in bedje leggen?
    De nacht slaapt ze eigenlijk vrijwel altijd prima. Zou ik d'r dan zonder puckababy moeten laten slapen (met flesje van 23:00 uur d'r pyamatje aan doen) of toch ook met puckababy..?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Mag ik vragen wat de reden is dat je dit strakke,op de klok, schema aan wil houden?

Wat bedoel je met 10 minuten methode? Laat je haar dan 10 minuten overstuur huilen of is het 10 minuten mopperen?

Is het niet de onrust die nog in haar lijfje zit van alle wisselingen?
    Is het niet de onrust vanuit reflux?

Inbakeren wordt bij reflux afgeraden. Als je inbakert is het beter dit altijd te doen voor duidelijkheid.

3. yoshi

yoshi Actief lid

Aug 12, 2015
    362
    45
    28
    De oudste sliep overdag ook onrustig en ''s nachts goed. Ik liet hem overdag in de puckababy slapen en ''s nachts in een slaapzak. Ging perfect en ik hoefde het inbakeren ook niet af te bouwen. Bij hem heb ik ook de 10 minuten methode toegepast (alleen zeuren, niet echt huilen.) En op de klok voeding en slaapjes. Werkte perfect.
    Bij de jongste ook geprobeerd en werkt het helemaal niet. Gewoon proberen wat bij jullie werkt.

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Ik deed zelf overdag alleen het broekje uit en dan zo in de puckababy. Als het erg koud Is nog een dekentje erover, tenzij je de winter uitvoering van de puckababy hebt.
    Na een tijdje wilde ze hem 's nachts ook, maar dat merk je dan vanzelf wel.
    Overdag deed ik eigenlijk altijd de puckababy, ook als ze zelf in slaap was gevallen, omdat ze anders binnen de kortste keren weer wakker werd als ik haar weglegde, maar dat moet je voor jouw kind gewoon uitproberen ; misschien slaapt zij wel gewoon door.
    Hier hielp de puckababy heel goed, ze vond dan echt de rust en sliep heerlijk.

5. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Hier ook broek uit en dan in de puckababy, of soms geheel gekleed in boxpakje en dan erin en dan alleen een lakentje, maar dat was april/mei/juni. En bij elk slaapje, anders was hij zeker na 45 min wakker. maar hij viel dan ook nooit zo maar in slaap eigenlijk, daarom waren we ermee begonnen. Zelf 's nachts na de borst, even keuvelen, knuffelen, puckababy weer aan. Voor hem werd dat echt de cue om te gaan slapen.

6. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    Regelmaat is goed,maar een te strak regelmaat zou ik voor uitkijken. Kijk naar je kindje,die geeft echt duidelijk aan wat ze nodig heeft.
    Wat voor de een wel werkt werkt voor de ander weer niet. Ons meisje sliep snachts prima in de pb maar overdag prima zonder.
    Als je er nog een lakentje en een dekentje bij op hebt liggen op bed,dan zou ik haar idd niet in haar kleren in de pb doen.
    En anders als ze door oververmoeidheid echt overstuur is ,lekker bij je dragen in een draagzak oid.

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Officieel mag het niet, maar legde mijn kindje met reflux overdag op zijn buikje te slapen (in dezelfde ruimte waar ik was). Bij refluxbabys wordt dit soms overigens ook wel aangeraden. Werkte voor overdag voor ons beter dan de puckababy.

Share This Page