Pfff nu een week aan t kwakkelen! Huisarts zegt: even afwachten! - moe - pijn in / onder linker borst - soms pijn in linkerarm - maagzuur soms - opgezette maag - plotseling duizelingen Heb me al zorgen gemaakt om mn hart, maar dat was t niet blijkbaar! Heerst er een virus? Hyperventilatie is t ook niet, want dat herken ik helaas maar al te goed 😉
Ik heb er toen niks voor gekregen. Het was allemaal net uit te houden. Maar ik weet wel dat het bij mij best een poos heeft geduurd voordat ik me weer echt de oude voelde.
Je geeft hier zelf al het antwoord! Je hebt last van je maag en dat kan heel vervelend zijn. Even licht en kleine porties eten, kamillethee drinken en probioticapillen gaan gebruiken.
ik heb deze klachten ook gehad na een antibiotica kuur. door de antibiotica was mn maagwand aan getast. soort maagzweer. ik heb daar toen medicatie voor gekregen en toen ging het beter.
Oh, je kan bij de drogist tegenwoordig Losecossan kopen, dat is net als Nexium en Losec een maagbeschermer.
Gastritis (ofwel maagslijmvliesontsteking) misschien? Antibiotica word alleen gegeven als je de Helicobacter Pylori (bacterie) in je maag hebt. In alle andere gevallen bestaat de behandeling meestal uit het tijdelijk slikken van een maagzuurremmer als omeprazol. Heb zelf met regelmaat een maagslijmvliesontsteking, dat doet wel echt pijn en brand. Het kan ook dyspepsie of iets dergelijks zijn, dan is het belangrijk langzaam te eten, goed te kauwen, vette maaltijden vermijden en niet roken of iig minderen (roken zorgt voor toename van de maagzuurproductie). Dingetjes die je dus zelf kan proberen en als de klachten blijven of erger worden weer naar de huisarts lijkt mij. En ook als je het zelf niet vertrouwd uiteraard. Google maar eens op dyspepsie. Maagklachten kunnen op hartklachten lijken omdat er een grote zenuw (de nervus vagus) langs je maag loopt, die ook langs het hart loopt. Bij maagklachten word die zenuw geprikkeld. Oja ... antibioticakuur die je gehad hebt vernielt naast de slechte bacterien ook je darmflora, kost enige tijd voordat dat evenwicht is hersteld. Kan je inderdaad bespoedigen met probiotica (pillen, niet die zoetige melkdrankjes).
Kan dat na 2 weken nog steeds ellende geven die kuur? Ben ook echt duizelig! Nou ben ik dus net gestart met een probiotica kuur, alleen het zijn wel zakjes! Werken die niet goed? De pijn is echt onder mn linker borst en stopt ergens tussen mn borsten!
yep. dat kan zolang door gaan. en maagklachten en maagzuur geven inderdaad pijn in de buurt van je hart en tussen je borsten. je slokdarm loopt namelijk achter je borstbeen dus dat klopt. maag en slokdarmklachten worden vaak gezien als hartklachten/komende hart aanval. het zit vaak rond dezelfde plek met bijna dezelfde klachten.