Rozijntjes mag ze dat? ik vindt het eng!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silvana81, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik haalde mijn dochtertje net op van het KDV (2de wendag van 9.00/12.30 uur) en ze heeft voor thuis rozijntjes meegekregen.
    Ik schrok best wel......vindt het eng, ben bang dat ze er in stikt!
    Mag ze dit wel?

Vanaf welke leeftijd gaven jullie je kindje rozijntjes (zijn die rozijntjes in een rood doosje van Sun Drop).

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb het gegeven dat jay 1 was.. maar hij raakt er van aan de scheit :);) en laat er heel veel winden door dus hij krijgt ze niet meer hahaha ook kwam ik erachter dat hij er niet op kouwde maar ze zo doorslikte:D

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    mag wel al hoor. maar ik vond het ook altijd eng. pas geprobeerd toen ze 11 maanden was ofzo :D ging toen prima ook al had ze nog steeds geen tanden :)

4. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn dochtertje is net 9 maanden en heeft nu 2 snij ondertandjes en boven 2 hoektandjes (dracula hahaha)

5. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen

Ok, ze zijn dus wel door te slikken....mijn dochtertje slikt ook veel door kauwt een beetje op haar brood en dan hoor ik haar al slikken. Maargoed ze zijn dus door te slikken hahaha. Als ze gaat stinken is het afgelopen hahaha.

6. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    mijn zoontje krijgt al een maand of 2 rozijntjes ik heb er nooit bij stil gestaan dat het misschien niet mocht, maar ik heb er geen problemen mee gehad, ook niet darmsgewijs zeg maar ;)

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Poeh dat is alweer een tijd geleden. Volgens mij was ze 1 jaar toen ze ze kreeg. Ben ook altijd bang geweest dat ze erin stikte.

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Fenna kreeg ze pas met 1,5 ongeveer.

9. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje kreeg ze met 10/11 maanden voor het eerst, maar m'n dochtertje al eerder. Ze pakte ze gewoon van de tafel af als broerlief er een paar had laten liggen:D. Zij kreeg ze dus vanaf 8 maanden.

10. adi

adi Niet meer actief

Mijn kinderen hebben echt maandenlang rozijntjes heel doorgeslikt. Ik vond die krengen altijd terug in de luier :).

Maar dat is op zich niet erg, een kind van 9 maanden slikt wel meer dingen door zonder goed te kauwen (zoals brood), dat hoort bij het leerproces.

Overigens zou ik alleen rozijntjes geven die ongezwaveld zijn (zoals bijv van zonnatura)

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik denk met zo'n 8 a 9 maanden dat Sven rozijntjes kreeg.
    Werden hier ook heel doorgeslikt.
    Net als mandarijnenpartjes...vonden we ook heel terug in de luier. Is dus heel normaal dat ze sommige dingen zo doorslikken.

12. misa

misa Niet meer actief

Ooh eng hoef je ze niet te vinden. De vraag is meer: vind je het al nodig. :)
    Maar kreeg je ze niet gewoon mee als traktatie van een ander?

13. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    je haalt me de woorden uit mn mond:D klinkt idd ook als trakatie van een ander!

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier kreeg ze ze al met een maand of 9 ook. Rozijntjes zijn niet slecht hoor. Ik gaf haar liever rozijntjes dan veel andere tussendoortjes die veel mama's wel al geven. ;)

Ga verder met Adi mee en zou wel ongezwavelde nemen. Dat zijn die rode doosjes volgens mij niet...

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Er staat dat ze ze meekreeg voor thuis en niet dat ze ze al had gegeten, dus zal idd een traktatie zijn.

Maar idd, om daar nou van te schrikken gaat een beetje ver ;)

16. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik vond het ook eng en mijn zoon kreeg ze pas met 14 maanden. maar hij vindt ze eigenlijk niet echt lekker. wel heel leuk om uit het doosje te halen en er weer in te stoppen en aan mama te voeren haha

17. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik dacht ook heel lang dat mijn zoon dat nog lang niet kon eten. Hij kreeg altijd een doosje aangeboden bij de groenteboer, maar dat nam ik nooit aan. Toen hij een maand of 10 was heb ik hem voor het eerst rozijntjes laten eten: hij vindt ze heerlijk en hij kauwt er keurig op. Nu krijgt hij er soms een paar als snackje.
    Ach, als je twijfelt kun je best nog even wachten, je kindje mist er tenslotte niks aan.

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    geen idee vanaf wanneer dat dat mag, ler daar nooit zo op. Daniel krijgt ze sosiso niet want die gaat aan de schijt met bijbehorende luieruitslag (pas 4dagen niet kunnen zitten, dan laat je het wel;))

Deel Deze Pagina