Hoe vaak tandenpoetsen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Arja, 10 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Mijn dochter is in juli 2 geworden en ik poets voor het slapen gaan de tandjes. Moet ik nu ook 's ochtends de tandjes gaan poetsen? En doen jullie dat dan voor of na het ontbijt (ivm zuuraanvallen vlak na het eten)?

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik ben vanaf 1,5 begonnen met 2x poetsen. Op die leeftijd deed ik t bij t (verkorte) bedritueel 's middags.
    Nu doe ik t 's ochtends na t ontbijt (als we weg moeten) en anders in de loop van de ochtend. Als ik mijn tanden poets, wil zij ook perse ;).
    Tja, meestal is dat niet een half uur na t eten, ik probeer er wel een kwartier tussen te laten als t gaat. Maar direct voor t ontbijt lijkt me ook redelijk nutteloos ;).

3. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    Er wordt geadviseerd vanaf 2 jaar 2 x per dag te poetsen.

Hier erg afhankelijk van planning of ik voor of na het ontbijt poets. Meestal gewoon bij het aankleden, en dat kan voor of na het ontbijt zijn ...

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik poets 2x per dag zowel M als T (heeft ook een gebit dat op 4 peuterkiezen na compleet is, al een hele tijd), na het ontbijt, vlak voor het slapen gaan.

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn poets meestal 'smorgens haar tanden(na het ontbijt), tegelijk met papa. Maar het kan soms ook voorkomen dat ze pas haar tanden poetst als ze 'smiddags naar bed gaan.
    En natuurlijk altijd 'savonds voor het slapen gaan.

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Onze dochter is nog geen 2 jaar maar ik laat haar `s ochtends altijd even zelf met haar tandeborstel rommelen. Dat is na het ontbijt en een half uur na een fruit sapje.

7. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Christopher poetst elke ochtend na het ontbijt zijn tanden en elke avond voor het slapen gaan.

8. Bri

Bri Niet meer actief

2x per dag poetsen doe ik vanaf 2 jaar, daarvoor één keer (en dan 's avonds voor het slapen).
    Dochter is nu 1,5 en zij krijgt 's morgens wel haar tandenborstel om zelf mee te 'poetsen', maar dan zonder tandpasta erop - ze mogen nl niet te veel fluoride op een dag binnenkrijgen.

9. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Vanaf 5,5 maand met het eerste tandje poetste ik met een babytandenborstel. Vanaf een maand of 10 volgens mij 2x (hij was 15 maanden en had alles al). Ik poets nu met een tandenborstel met een lampje s'ochtends na het ontbijt en aankleden en s'avonds voor het slapen. Ik poets eerst grondig en daarna mag hij zelf zijn gang gaan. Maar we hebben ook een aantal fases gehad dat het tandenpoetsen een drama was en je blij was dat hij een beetje tandpasta binnenkreeg wahaha.

Deel Deze Pagina