Melkpap peer en granen

Discussie in 'Voeding' gestart door sweetamber, 4 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik heb de melkpap peer en granen staan van Bambix, iemand van jullie hier ervaring mee???
    Heb het al een tijdje in de kast staan (mijn man had het meegenomen, ter afwisseling) maar volgens de verpakking is het bedoeld om vanaf een bordje gegeven te worden.
    Nou vind ik de fles geven (vooral 's ochtends) nog zo fijn, dus wil ik weten of je dit ook met de fles kan geven.
    Hoeveel water doen jullie dan en hoeveel schepjes???

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Volgens mij kan elke pap ook in een fles hoor, alleen moet je er dan minder scheppen bij doen.
    Ik deed altijd 180 water met 6 scheppen opvolgmelk en dan ca 4 scheppen (lepels) bambix en dan gebruikte ik de 1,2,3 speen. Soms ging het dan nog te snel...

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Is dat zo'n kant en klare versie, waar je alleen maar water bij hoeft te doen?
    Als dat zo is, wordt het niet aangeraden om te verdunnen. Die water hoeveelheid is precies goed voor de hoeveelheid melkpoeder die er in de verpakking zit. Gebruik je minder poeder, dan heb je dunnere voeding, maar ook minder melkpoeder, dus minder voedingsstoffen. Alsof je ipv 180/6 + granen => 180/5 + granen geeft. Een schepje voeding te weinig.

Bij pap waar je melk (aangemaakte opvolgmelk) moet toevoegen, kun je wel gewoon wat minder granen toevoegen. Dat deden wij ook wel als we snel moesten.

4. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Maar dan kan ik toch ook wel wat meer water erbij doen???
    Doe ik nu ook wel eens, zo'n 10ml water.
    Denk dat ik dat morgen gewoon eens ga proberen.

@ deepfreeze: is idd die kant en klare waar al opvolgmelk bij in zit

5. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi,

Denk niet dat je dat hoeft te doen hoor. Als het goed is staat aan de zijkant van het pak de hoeveelheden voor fles en bordje, ik heb toevallig een pak appelpap staan. Je hoeft het ook niet perse smorgens te geven hoor, ik geef het regelmatig rond het middaguur ze moeten tenslotte ook op dat tijdstip wennen aan granen omdat ze straks een boterham krijgen. Het is voor de kleintjes wel ontzettend goed om van een bordje te eten, dan leren ze goed happen van het lepeltje wat ook weer erg belangrijk is voor de spraak strakjes ( ontwikkeling van de mondspieren)

Heel veel plezier met pap happen.
    Groetjes Kim

Deel Deze Pagina