Rozijntjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Gwenolyn, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vanaf wanneer "mag", of beter gezegd, kun je een kind rozijntjes geven? Als ik in de supermarkt er voorbij loop, begin ik steeds meer te twijfelen of ik het al kan proberen of niet.
    Krentenbollen heeft ze ook geen problemen mee, en erwtjes plukt ze zo van haar blad of om op te eten (stuk voor stuk)
    Ze kauwt overal op.

2. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Mij is altijd verteld dat rozijntjes de ideale manier is om de pincetgreep te leren, dus als jouw dochter al erwtjes stuk voor stuk kan eten, lijkt het mij dat rozijntjes ook prima kunnen.

Hier overigens vanaf een maand of 8-9 ongeveer. Mijn jongste pulkt ze trouwens doodleuk uit een krentenbol, en naar het brood kijkt ze niet meer om ;)

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik geef nu gedroogde abrikozen, beetje zelfde soort als rozijntjes. Maar denk dat ze rozijntjes ook wel zou kunnen eten. Nu jij over erwtjes begint... Dat eet ze ook goed.
    Maarja laat het voor nu nog maar even hierbij!

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Duchess: Gisteren heb ik er nog bij staan te kijken, of ik het een keer zal proberen of niet. Hoelang kun je ze goed houden als de verpakking open is?

Heb vanmiddag rozijntjes gehaald. Van het weekend eens kijken wat ze ervan vind.

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij geven ze sinds enkele weken, ik let er wel op bij gedroogde vruchten dat ze ongezwaveld zijn...

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ook. Heb ongezwavelde gekocht bij de biologische supermarkt.
    Hoelang ze goed blijven tja, ik heb ze in een bak met deksel gedaan, denk dat ze daar wel lang in kunnen blijven.

7. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Wat is ongezwaveld? Zit er zwavel in de 'gewone' roozijntjes? (en wat is daar het nadeel van?)

(misschien heel blond hoor, maar heb geen idee...)

8. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Gedroogde vruchten worden meestal gezwaveld om hun kleur te behouden en om ze langer te kunnen bewaren. Wanneer iets gezwaveld is, bevat het sulfieten en deze kunnen ernstige allergische reacties opwekken. Voornamelijk bij astma-patiënten kan dit zelfs dodelijk zijn.

Biologische rozijnen zijn ongezwaveld. Aan bv. abrikozen kan je het goed zien omdat ze niet meer mooi oranje zijn.

9. adi

adi Niet meer actief

Weet iemand of die van Zonnatura gezwaveld zijn?

10. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0

Dankjewel voor de uitleg!

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dank voor de uitleg. Dit wist ik ook niet.

@ Adi: als je de rozijntjes bedoelt van zonnatura: Ja, die zijn ongezwaveld. Heb net op de verpakking gekeken.

12. adi

adi Niet meer actief

Oh mooi, die geven wij altijd.

Erg lui van me trouwens om niet gewoon zelf op de verpakking te kijken. Ik had geen idee dat dat erop staat.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Rozijnen kan je met > 9 maanden gewoon geven, maar het zijn wel caloriebommetjes. Ik zou het dus geven ipv een koekje oid.
    Mijn zoontje krijgt bijna iedere dag wel een handje.

14. adi

adi Niet meer actief

Hier zijn het ook 'snoepjes'. Ze krijgen hier 1 doosje per dag. Naast (hier wel nodige) caloriën bevatten ze ook ijzer.
    En gezonde caloriën vind ik alleen maar prima.

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik geef ze ook vanwege het ijzer, samen met gedroogde abrikozen, die geef ik dan vaak de andere dag. Mijn zoontje eet nl. 0 groente, 0 vlees en de laatste tijd ook slecht volkorenbrood.

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb de abrikozen gehaald, en zag dat ze ook gedroogde pruimen (zonder pit) hadden liggen.
    Ben heel benieuwd wat ze ervan vind.

17. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    die kinder rozijntjes van zonnatura zijn ongezwaveld, staat ook op de verpakking als het goed is.

Deel Deze Pagina